Oeps! Foutje, bedankt...

Alles met betrekking tot de buitenkant van je Outlander PHEV
Plaats reactie
Zorro

Oeps! Foutje, bedankt...

Bericht door Zorro » 19 dec 2013, 11:17

Ging net naar Carglass om mijn ruiten te laten etsen. Dat ging even mis. De man die daarmee bezig was heeft - in een vlaag van verstandsverbijstering - het raam opengedaan terwijl de etspasta er nog op zat. Hele witte veeg over de ruit. Keurig opgepakt overigens, auto met excuses meegekregen, ze gaan de ruit vervangen.

Nu is er echter even een dingetje; hadden ze nou extra dikke ruiten in de PHEV gedaan t.o.v. de "normale" outlander? Ik ben een beetje bang dat deze ruit helemaal (nog) niet leverbaar is? Of zijn de zijruiten (het gaat om linksvóór) wel hetzelfde?

Alvast bedankt voor de reacties!

nuecht

Re: Oeps! Foutje, bedankt...

Bericht door nuecht » 19 dec 2013, 12:03

Ik heb geen antwoord op je vraag, maar wil je erop attenderen dat je ook even het raamrubber aan de onderkant controleert. Voor je 't weet lekt of streept deze, doordat de paste deze heeft aangetast.
SCCS! ;)

Zorro

Re: Oeps! Foutje, bedankt...

Bericht door Zorro » 19 dec 2013, 12:08

Ja, dat klopt. Had ik ook bedacht. Hij heeft hem wel goed schoongemaakt, maar is inderdaad een punt om even in de gaten te houden! Bedankt.

Marcel
Forumlid
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 jun 2013, 15:11

Re: Oeps! Foutje, bedankt...

Bericht door Marcel » 19 dec 2013, 18:50

Ja de phev heeft inderdaad een dikkere ruit dan de 'gewone' Outlander.
met een zwarte phev

lancer
Forumlid
Berichten: 98
Lid geworden op: 08 nov 2013, 13:12

Re: Oeps! Foutje, bedankt...

Bericht door lancer » 19 dec 2013, 18:55

Alleen een dikkere voorruit toch?

Zorro

Re: Oeps! Foutje, bedankt...

Bericht door Zorro » 19 dec 2013, 19:09

Ik heb op diverse plaatsen gelezen "ruiten", niet alleen "voorruit". Maar ik kreeg van de dealer een bestelnummer (op kenteken) en daar kwam een "normale" ruit uit...

http://www.mitsubishipartsdept.com/OEMP ... 6A583.html

Althans, ik zie er nergens bijstaan dat het voor een PHEV is.

PVoutlander

Re: Oeps! Foutje, bedankt...

Bericht door PVoutlander » 19 dec 2013, 19:51

Schuifmaat erbij?

lancer
Forumlid
Berichten: 98
Lid geworden op: 08 nov 2013, 13:12

Re: Oeps! Foutje, bedankt...

Bericht door lancer » 22 dec 2013, 23:10

Ja schuifmaat en naar mitsubishi showroom en daar een paar zijruiten omlaag van een PHEV en een normale outlander 2012>
Dan moet het mysterie boven komen.
Laatst gewijzigd door Jos op 23 dec 2013, 07:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodige quote verwijderd

Zorro

Re: Oeps! Foutje, bedankt...

Bericht door Zorro » 22 dec 2013, 23:50

Kreeg vrijdag (sorry, vergeten te posten) keurig netjes antwoord van de importeur. De voorruit is inderdaad dikker, de zijruiten niet. Nou, da's toch fijn. Hij is ook op voorraad, dus nu maar wachten wanneer Carglass in de lucht komt.

Balen is het wel, want er is natuurlijk weer kans op schade aan het interieur bij het demonteren van de deurpanelen enzo. Schiet allemaal niet op.

Gebruikersavatar
eddam
Forumlid
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 feb 2020, 08:05

Re: Oeps! Foutje, bedankt...

Bericht door eddam » 21 mei 2020, 10:10

Ik blijf het rommelaars vinden bij Carglass....
Tot twee keer toe een verkeerde voorruit besteld, ruit die niet goed vastzat, en bij een Lancer station de sierlijst niet goed vastgezet,zodat die er op de rijksweg uitkwam en over de volle lengte van de auto kraste.
Ik kreeg telefonisch te horen dat ik die maar even met een plakbandje moest vastzetten...
Na een woeste Oud-Rotterdamse uitbarsting is de chef-werkplaats zelf maar in de auto gesprongen,en vanuit Spijkenisse met zijn ducked-tape naar Rotterdam gekomen.
Met veel commentaar en uitgestelde beloftes en afspraken is de boel tch redelijk bevredigend opgelost.
Maar sindsdien nooit meer...
Nu een goede ervaring rijker bij Autotaalglas, en de kennis dat het in echte speciale gevallen ook bij de dealer kan...
Komt ook bij dat ik de kwaliteit bij de herstellers beduidend minder vindt dan de dealer ruiten....
Het lijkt wel of het glas zachter is...
Bij het minste geringste heb je weer putjes of krasjes....
Of ligt dat aan mij???
Ben benieuwd naar andere ervaringen met de herstellers....
Na twee Priussen, Prientje en Juultje, nu in een grijze Instyle met de koosnaam Beaker, naar de piepende Muppet,geinspireerd op het welkomstconcert bij binnenkomst...

Plaats reactie