Samsung s8 met remote control app...

Met een tijdsklok je standkachel bedienen is zóóó 2012
Plaats reactie
Dennistx
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jul 2018, 14:20

Samsung s8 met remote control app...

Bericht door Dennistx » 21 aug 2018, 21:05

Heeft er hier iemand ervaring met de Remote Controle App draaiende op een samsung s8?
Zou graag de juiste wifi instellingen horen...
Ik krijg maar geen verbinding (wifi), heb al de verschillende genoemde oplossingen op dit forum meermaals geprobeerd...

Met een oud toestel (samsung J5 met android 5.0) is het geen probleem, direct verbinding.

henkmarius
Forumlid
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 nov 2017, 19:03

Re: Samsung s8 met remote control app...

Bericht door henkmarius » 22 aug 2018, 09:15

Een optie die er voor zorgt dat de verbinding niet tot stand komt is: Switch to mobile data. Deze zorgt er voor dat de telefoon bij een slechte wifi verbinding automatisch terug naar 4g gaat. De wifi verbinding met de auto heeft geen internet verbinding dus die wordt daarmee al heel snel verbroken.

Wifi --> advanced --> Switch to mobile data, deze moet uit.

Dennistx
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jul 2018, 14:20

Re: Samsung s8 met remote control app...

Bericht door Dennistx » 23 aug 2018, 12:03

Volgens mij staat deze uit... ;)

RoelUtrecht
Forumlid
Berichten: 115
Lid geworden op: 07 jun 2018, 11:52

Re: Samsung s8 met remote control app...

Bericht door RoelUtrecht » 29 aug 2018, 16:30

een vergelijkbaar probleem heb ik met een xperia z5 compact (Sony). Met de nieuwste Android versie erop. Ligt het daaraan? Een oudere telefoon met een oudere Android versie werkt wel direct. Wanneer er oplossingen zijn dan hoor ik het graag
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle '13
2,3 L/100KM

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 868
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Samsung s8 met remote control app...

Bericht door PHEVlkj » 31 aug 2018, 09:46

Een post van mij in het onderwerp wifi problems (ik weet even niet hoe ik een link kan maken):

-----------------------------------------------------------------------------------

Het blijft een probleem bij sommige telefoons. En hoe nieuwer hoe lastiger lijkt het.

Ik heb 2 android telefoons die met de auto gekoppeld zijn in het kader van de app.

Het best werkt een hele oude htc desire met android versie 2.2.2 die ik alleen voor de auto gebruik. In ieder geval de laatste software versie die bij die htc hoort. Hierin zit geen simkaart en het netwerk staat aan. Bij het eerste zoeken ziet de telefoon 2 netwerken, nl. de auto en het thuisnetwerk. Na de eerste installatie van de PHEV app moet je even het thuisnetwerk laten vergeten zodat die telefoon niet meer gaat zoeken naar het thuisnetwerk maar alleen naar het autonetwerk. Dan koppelt e.e.a. prima automatisch. Ik zorg dat de telefoon gewoon wordt opgeladen om de paar dagen, dat is wel zo praktisch. Ik gebruik de app vaak, zeker voor het voorverwarmen of het aan laten gaan van de airco.

De andere telefoon is een Nexus 5 met Android 6.0.1. Daar werkt het ook goed, maar minder praktisch. Meestal heb ik alleen 4G aan staan, maar als de app wil gebruiken zet ik het netwerk aan. Dan ziet de telefoon 2 netwerken en kiest het thuisnetwerk omdat het autonetwerk geen internetverbinding heeft.. Om dan verbinding met de auto te maken moet je in het netwerkscherm op de verbinding met de auto gaan staan en het scherm ingedrukt houden. Dan komt er een pop up waarin je kunt drukken op verbinding maken met netwerk. Dan begint de telefoon verbinding te maken. Zodra je dat ziet moet je gelijk de app opstarten en krijg je goede verbinding.

Moraal van het verhaal, gebruik een telefoon die je alleen daarvoor gebruikt. Koop een oude telefoon met verwisselbare accu, zeker gekoppeld aan de prijs van een auto is het een goedkoop accessoire. Je hebt geen telefoon met N netwerk nodig, een G is genoeg, die zit volgens mij ook in de auto.

Ik heb overigens de koppeling met het MMC van de telefoon opgegeven, ik gebruik alleen de app en bel niet meer in de auto.

-------------------------------------------------------

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

henkmarius
Forumlid
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 nov 2017, 19:03

Re: Samsung s8 met remote control app...

Bericht door henkmarius » 10 sep 2018, 14:33

Vorige week mijn Samsung A8 geprobeerd te koppelen. Vanalles geprobeerd. Gaat gewoon niet werken nie... Vreemd want oude Samsung A5 werkte wel en is niet heel anders.

Koudere dagen komen er aan, dus maar reserve telefoon (wileyfox) gekoppeld, ging zonder problemen (weet door al het proberen SSID en WW uit mijn hoofd). Leg ik die maar naast mijn bed om 's ochtends de verwarming aan te zetten, ik was daar toch wel erg blij mee en scheelt een aardig stukje bereik/comfort.

Blijft toch jammer en moelijk te doorgronden waarom het niet wil lukken met bepaalde telefoons. Zal vast eoa setting op de telefoon zijn die in de weg zit, maar heel veel kan je niet instellen in de wifi op je telefoon. Ik kan overigens wel 'los' met de wifi connecten, maar niet via de app.

Iemand met een wat hogere Nerd status die een advies heeft?

Gebruikersavatar
case
Forumlid
Berichten: 245
Lid geworden op: 02 apr 2013, 12:21

Re: Samsung s8 met remote control app...

Bericht door case » 10 sep 2018, 16:55

henkmarius schreef:
10 sep 2018, 14:33
......
Ik kan overigens wel 'los' met de wifi connecten, maar niet via de app.

Iemand met een wat hogere Nerd status die een advies heeft?
Hier hetzelfde probleem met een One+ One. Maakt verbinding met WiFi van de auto, maar kan via de app geen verbinding maken.
Outlander PHEV Instyle 2013.
KIA e-Niro executive line 64 kWh 2019.

Jan_nl
Forumlid
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 jun 2017, 20:56

Re: Samsung s8 met remote control app...

Bericht door Jan_nl » 10 sep 2018, 18:01

En als je de 4g uitzet?

PeterW
Forumlid
Berichten: 133
Lid geworden op: 20 jun 2013, 21:16

Re: Samsung s8 met remote control app...

Bericht door PeterW » 10 sep 2018, 19:59

Met mijn Samsung S7 werkt het gelukkig probleemloos.
Ik heb Mitsubishi Remote Control versie A.1.7.2 met voertuigsoftware 0.030.0.0.0.000
Mitsubishi Outlander PHEV S-editie Silky White Pearl november-2018 afgeleverd, particuliere PHEV-rijder vanaf november 2013 :mrgreen:

RoelUtrecht
Forumlid
Berichten: 115
Lid geworden op: 07 jun 2018, 11:52

Re: Samsung s8 met remote control app...

Bericht door RoelUtrecht » 10 sep 2018, 20:11

met de Mitsubishi dealer hierover gehad. Hij gaf aan dat het weleens vaker voorkomt bij de nieuwere telefoons. Hij gaf aan dat een dealer nieuwere software voor in de auto kan installeren, zodat deze waarschijnlijk beter koppelt met de nieuwste (Android) software. Schijnen geen (extra) kosten aan verbonden te zijn. Andere al ervaring mee of dit echt werkt? Bij een komend beurtje maar eens voorstellen om te doen.
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle '13
2,3 L/100KM

Jan_nl
Forumlid
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 jun 2017, 20:56

Re: Samsung s8 met remote control app...

Bericht door Jan_nl » 10 sep 2018, 20:12

Met mn s7 werkt het sinds de mitsu update alleen maar als ik de 4g uitzet.

Gebruikersavatar
case
Forumlid
Berichten: 245
Lid geworden op: 02 apr 2013, 12:21

Re: Samsung s8 met remote control app...

Bericht door case » 11 sep 2018, 14:13

case schreef:
10 sep 2018, 16:55
Hier hetzelfde probleem met een One+ One. Maakt verbinding met WiFi van de auto, maar kan via de app geen verbinding maken.
Is opgelost. Was vergeten dat er maar 2 telefoons gekoppeld mochten zijn. De piepjes van de registratie-mode die dat aangeven gingen verloren in het gepiep van de parkeersensoren. Reset bracht de oplossing: met de alarmlichten in werking het 5x openen/sluiten protocol volgen. Dan de telefoon koppelen via de nieuwe app. Hierna wel de timers opnieuw instellen.
Outlander PHEV Instyle 2013.
KIA e-Niro executive line 64 kWh 2019.

LexEV
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jan 2014, 14:04

Re: Samsung s8 met remote control app...

Bericht door LexEV » 02 okt 2018, 19:41

Het lukt mij niet om mijn Samsung galaxy s 9 plus te koppelen.
Ook ik had 2 telefoons erin staan en heb hem gereset. Er zit nu geen telefoon meer gekoppeld maar helaas lukt het nog steeds niet. En iedere keer proberen kost telkens een paar minuten voordat ie pas de melding geeft dat het niet gelukt is....
Irritant.
Heb een mail gestuurd naar de dealer.
Ben benieuwd.....

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 868
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Samsung s8 met remote control app...

Bericht door PHEVlkj » 03 okt 2018, 10:27

@LexEV

Ik heb mijn nieuwe nokia 7 plus (nu Android 8.1) wel kunnen koppelen. Wat belangrijk is welke app je gebruikt. Ik gebruikte hiervoor niet de I of II app, maar de oude. Na de WIFI software update waar er nieuwe passwords zijn moet je goed opletten:

https://www.mitsubishi-motors.com/en/pr ... pp/remote/

Wat ook belangrijk is dat je alles van je telefoon eerst verwijdert. Dus ook het netwerk en de app. Zelfs het schoonmaken van de gegevens van de app en zorgen dat die niet meer op de achtergrond draait. Het beste kun je het niet bij huis doen, want den herkent de telefoon ook het thuisnetwerk en wil dan automatisch verbinding daarmee maken.

Na het koppelen van mijn nieuwe Nokia wilde ik mijn oude HTC Desire (Android 2.2.2) koppelen, want die gebruik ik dagelijks voor de auto. Dat lukte ook, dus er waren er 2 gekoppeld.

Nadat ik de laatste had gekoppeld bleek de Nokia niet meer te werken, hij ziet de auto wel maar de netwerkverbinding wordt niet blauw en daardoor de gegevens niet gerefreshd. Voor mij niet zo'n punt want ik gebruik thuis toch de oude telefoon, maar wel onhandig als ik onderweg ben en eventueel de kachel of airco aan wil zetten. Dus misschien eerst maar 1 telefoon koppelen?

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

kobus1967
Forumlid
Berichten: 642
Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53

Re: Samsung s8 met remote control app...

Bericht door kobus1967 » 03 okt 2018, 21:41

Ik dacht dat ik na 5 jaar wel een expert was geworden in het koppelen van een nieuwe telefoon maar mij lukt het ook niet om een S9 plus te koppelen.
Wel om de wifi verbinding te maken met de telefoon maar niet om de app op de telefoon werkend te krijgen.
Alles geprobeert, wifi vergeten, app verwijderen, niet automatisch wisselen tussen 4g en wifi, geen storende wifi in de buurt.
Misschien een software update vragen bij de dealer.

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 868
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Samsung s8 met remote control app...

Bericht door PHEVlkj » 03 okt 2018, 22:55

Bij mij is afgelopen week de laatste softwareupdate geladen.

lkjk
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

LexEV
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jan 2014, 14:04

Re: Samsung s8 met remote control app...

Bericht door LexEV » 07 okt 2018, 18:58

Ja misschien maar even naar de garage want dit blijft frustrerend en kost steeds enorm veel tijd. Uiteraard alle tips geprobeerd, regelmatig ergens langs de weg, ver van WiFi punten gestaan om van alles te proberen.
Mitsubishi reageert ook niet op mijn mail....

Nu is er toch een terugroepacties van mijn model uit eind 2013 dus misschien meteen even om een software update vragen.
Overigens vreemd dat als er een software update zou zijn voor je auto dat je daarvan niet op de hoogte wordt gesteld.
Wat een frustratie dat dit toch zo moeilijk moet gaan....

Mitsubishi is zelf niet in staat geweest om de navigatie kaarten te updaten.
Was bereid om ervoor te betalen.... :|

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 868
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Samsung s8 met remote control app...

Bericht door PHEVlkj » 15 okt 2018, 10:39

Op mijn opmerking dat het niet lukt met 2 telefoons moet ik terug komen.

Omdat ik baalde dat het erop leek dat ik buiten de app via mijn dagelijks gebruikte telefoon (Nokia 7 plus met Android One versie Oreo 8.1.0) niet meer werkt heb ik het eigenlijk zo maar weer eens geprobeerd. Tot mijn verbazing werkte het prima, zonder aarzelen. Toen even de andere telefoon (met de hele oude Android, 2.2 of zo) geprobeerd en die deed het niet. Balen was de eerste reactie. Toen heb ik even goed de foutmelding (als er geen verbinding kan worden gemaakt) in de app gelezen. Eén van de redenen kan zijn dat de auto nog communiceert met een andere telefoon. Dat bleek dus het geval, want nu werken beide toestellen zolang je ze maar niet vlak achter elkaar gebruikt. Kennelijk houdt de auto de verbinding nog even in leven en wimpelt andere gebruikers af, ik heb geen idee hoelang. Geen zin om dat

Wat me wel opvalt is dat mijn vorige dagelijkse telefoon (een Nexus 5, die er ineens mee ophield helaas) met Android 5 of 6 wel verbinding kon maken met de auto, maar dat het nu net wat anders werkt. Tijdens het maken van de verbinding met het netwerk van de auto kwam er dan een vraag of je toch (ondanks dat er geen internetverbinding mogelijk was voor dat netwerk) verbinding wilde maken. Je kunt ook een vinkje zetten bij 'niet meer vragen' voor dit netwerk. Ongeacht je antwoord hier kwam die vraag altijd terug en daarom vond ik dat onhandig. Bij mijn nieuwe telefoon wordt dezelfde vraag gesteld, maar dan alleen de eerste keer. Ik had het vinkje aangezet (zonder al te veel hoop) maar kennelijk hebben ze het bij Google opgelost... In de praktijk maak ik nu vanuit de netwerkomgeving van de telefoon verbinding met de auto en start daarna de app op. Probleemloze verbinding.

Kennelijk werkt het bij de S8 wat anders, Samsung heeft natuurlijk veel extra software erop staan, misschien heeft het daar mee te maken. Welke versie van Android staat daar op?

Het lijkt erop dat Mitsubishi toch wel een belangrijke software update heeft gedaan, want ik kan met dit toestel ook weer verbinding maken via Bluetooth. Bij mijn vorige dagelijkse telefoon kreeg ik steeds piepjes die maar ongecontroleerd doorgingen met de melding 'telefoon gekoppeld' oid.(wat veel mensen zullen herkennen), daarom had ik de koppeling ongedaan gemaakt. Nu opnieuw gekoppeld en het adresboek ingelezen, ik kan weer gebruik maken van de handsfree telefoon. Niet super veilig,maar wel handig. Als je de auto start hoor je nu 1 piep met de melding telefoon gekoppeld. Een verademing.

Deze Nokia kan ook mee naar de laatste Android, maar ik vraag me even af of ik dat ga doen nu alles goed lijkt te werken.... De Nokia 7 plus is inmiddels een uitloopmodel met een € 50,- cashback zag ik, dus je kunt die onder de € 300,- (in de BTW) aanschaffen. Hij bevalt mij prima, doet in het dagelijkse gebruik niet onder voor de high end toestellen en werkt super met de auto. Voor mijn vrouw dezelfde gekocht, ook haar Nexus 5 hield er een paar weken later ook spontaan mee op (hoezo toeval????, maar dat is een discussie die niets met de auto te maken heeft). De koppeling met 2 telefoons werkt ook goed met de Bluetooth. Ik heb geen aandelen, misschien helaas....

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

henkmarius
Forumlid
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 nov 2017, 19:03

Re: Samsung s8 met remote control app...

Bericht door henkmarius » 15 okt 2018, 16:06

Zelfde ervaring hier. Goedkope wileyfox met android 8.1 werkt prima. Probleem zit hem dus niet alleen in de android versie, maar in de combinatie met Samsung. Staat nogal wat 'crapware' op de samsungs, jammer, verder best tevreden over de toestellen.

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 868
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Samsung s8 met remote control app...

Bericht door PHEVlkj » 15 okt 2018, 16:24

@LexEV

Heb jij ook vraag gehad of je het netwerk wilde koppelen zonder internet of is dat helemaal niet langsgekomen? En wat heb je op de vraag geantwoord?

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

remcoho
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 nov 2013, 10:37

Re: Samsung s8 met remote control app...

Bericht door remcoho » 18 dec 2018, 10:55

Bij mij was de registratie van de S8 pas gelukt na een reset, heeft het hele jaar 2018 gewerkt tot afgelopen vrijdag toen is er nieuwe wifi software opgezet en tot vandaag is het me nog niet gelukt om te verbinden.

:| :x ;)

kobus1967
Forumlid
Berichten: 642
Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53

Re: Samsung s8 met remote control app...

Bericht door kobus1967 » 18 dec 2018, 21:15

Misschien is het wat om een oude telefoon die werkt met de remote app in de auto te laten en die via teamviewer te bedienen. Er moet dan wel een simkaartje in met minimaal een 3g abonnementje.
Voordeel is dat je hem overal vandaan kan bedienen en geen beperkte wifi-range meer hebt.

How to extend the PHEV´s WiFi range to infinity.

You need two smartphones, your ordinary one and one extra that you leave in the car.

1. The smartphone in the car need to have the following apps installed (see picture 1):

- The appropriate Mitsubishi Remote Ctrl
- Teamviewer Host
- Teamviewer Android Add-On, a plug-in specific for your specific brand of Smart Phone

See the link below for supported Android phones:

https://community.teamviewer.com/t5/Kno ... /ta-p/4730
- Speedify VPN

2. Your ordinary sphone need to have this app installed (see picture 2.)

- Teamviewer

Then you have to set up and register a free account at Teamviewer and add the smartphone in the car as your "remote computer". Make sure you can see your phone in the folder "My computers" at Teamviewer web site.

https://login.teamviewer.com/LogOn#register

When this is done you can access the sphone in the car via Teamviewer installed in your ordinary sphone and remotely start the Mitsubishi Remote Ctrl app in the car as long as you have access to 3G/4G for your ordinary sphone.

Your ordinary sphone will now communicate with the sphone in the car via 3G/4G by the use of Speedify for datatransfer. Remember that you need to have Speedify activated for the sphone in the car.

The first time you will access the phone in the car (the remote controlled phone you have to allow the remote access, tick in the box not to ask for this again, the Teamviewer will automatically start Teamviewer Host)

If everything is now properly set-up you can virtually control your car from anywhere in the world far from the PHEV´s WiFi range :-)

Gebruikersavatar
eddam
Forumlid
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 feb 2020, 08:05

Re: Samsung s8 met remote control app...

Bericht door eddam » 05 mar 2020, 10:21

Met mijn Samsung note 8 lukt het ook voor geen meter, en voor ik weer naar de dealer rij,kan ik hier misschien een oplossing vinden.
Ik rij een Instyle uit december 2013''
Ik vind het erg ver gaan om alleen voor de app een extra telefoon in de auto te leggen,zeker omdat ik de verwarming vanuit huis wil starten,en de auto niet direct voor de deur staat.
Lijkt mij toch dat ,zeker bij een auto in deze prijsklasse, dit zonder meer zou moeten werken.'
Na twee Priussen, Prientje en Juultje, nu in een grijze Instyle met de koosnaam Beaker, naar de piepende Muppet,geinspireerd op het welkomstconcert bij binnenkomst...

Plaats reactie