PHEV computer diagnosis report (battery current)
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
@Jamie
Ik heb net een 2e hands model van mei 2014 gekocht nadat mijn 2013 model Totall loss was.
De belangrijkste vraag bij de aankoop was de staat van de accu. Ik keek alleen naar auto's met een kilometerstand tussen 60.000 en 100.000. Die varieerde bij de verschillende 2013 en 2014 modellen tussen ruim 27 Ah en 32,7 Ah bij het door mij gekochte exemplaar. Alle garages vinden het overigens raar dat je het wilt weten en moeten het vaak diep ver weg opzoeken. Terwijl ze bij iedere onderhoudsbeurt een dergelijke meting verplicht moeten uitvoeren en in het autodossier opslaan. Die kun je gewoon opvragen, dan kun je het volgen. Bovendien liegen ze over de normaalheid daarvan. Dat heeft mijn vorige onderhoudsdealer de aankoop van de nieuwe gekost. Die beweerde dat een stand van 27,7 heel normaal was bij een auto met 90.000 km op de teller......De door mij, bij een andere dealer dus, gekochte auto was dus 5 jaar oud, had 81.000 kilometer gelopen en een stand van 32,7 Ah.
Bij mijn vorige auto heb ik nooit veel anders gedaan dan thuis met 10A laden en bij het rijden in de D, omdat het ik altijd het idee had dat het opladen van accu's altijd zo langzaam mogelijk moet. En B5 is ook een soort van snel laden. Bij publiek laden heb ik natuurlijk wel 16A gebruikt. Alleen in de bergen gebruik ik wel regeneratief remmen om de accu weer op te laden en om de rem prestaties te laten toenemen. De lader hangt er regelmatig een helde dag en nacht aan, zodra we thuis (is ook kantoor) zijn gaat de stekker er in.
Tijdens het rijden gebruik ik Save (en zo weinig mogelijk Charge) als ik niet alles op de accu kan doen en als ik in het buitenland ben(of op weg daar naartoe) zet ik de auto op Save zodra die half leeg is. Dan houd je in de heuvels en bergen comfortabeler rijgedrag van de auto. Met een beetje spelen met de verschillende standen en knoppen kom je een heel eind. Ik heb, zonder caravan, nog nooit het beruchte schildpadje in het dashboard gehad. Ook niet bij hele steile kleine bergwegen in Noorwegen en de alpen.
Mijn overtuiging dat langzaam laden beter is voor de accu wordt niet door iedereen op dit forum gedeeld, met name veelposter Anko niet. Maar die heeft hem verkocht, maar leest misschien nog mee. Dan volgt vanzelf reactie .
Het is hier inderdaad stil aan het worden, zelfs op mijn posting over het aan de praat krijgen van de PHEV1 app op Android Pie (9) heeft geen reacties opgeleverd. Terwijl het wel een heikel onderwerp leek te zijn in het verleden.
lkj
Ik heb net een 2e hands model van mei 2014 gekocht nadat mijn 2013 model Totall loss was.
De belangrijkste vraag bij de aankoop was de staat van de accu. Ik keek alleen naar auto's met een kilometerstand tussen 60.000 en 100.000. Die varieerde bij de verschillende 2013 en 2014 modellen tussen ruim 27 Ah en 32,7 Ah bij het door mij gekochte exemplaar. Alle garages vinden het overigens raar dat je het wilt weten en moeten het vaak diep ver weg opzoeken. Terwijl ze bij iedere onderhoudsbeurt een dergelijke meting verplicht moeten uitvoeren en in het autodossier opslaan. Die kun je gewoon opvragen, dan kun je het volgen. Bovendien liegen ze over de normaalheid daarvan. Dat heeft mijn vorige onderhoudsdealer de aankoop van de nieuwe gekost. Die beweerde dat een stand van 27,7 heel normaal was bij een auto met 90.000 km op de teller......De door mij, bij een andere dealer dus, gekochte auto was dus 5 jaar oud, had 81.000 kilometer gelopen en een stand van 32,7 Ah.
Bij mijn vorige auto heb ik nooit veel anders gedaan dan thuis met 10A laden en bij het rijden in de D, omdat het ik altijd het idee had dat het opladen van accu's altijd zo langzaam mogelijk moet. En B5 is ook een soort van snel laden. Bij publiek laden heb ik natuurlijk wel 16A gebruikt. Alleen in de bergen gebruik ik wel regeneratief remmen om de accu weer op te laden en om de rem prestaties te laten toenemen. De lader hangt er regelmatig een helde dag en nacht aan, zodra we thuis (is ook kantoor) zijn gaat de stekker er in.
Tijdens het rijden gebruik ik Save (en zo weinig mogelijk Charge) als ik niet alles op de accu kan doen en als ik in het buitenland ben(of op weg daar naartoe) zet ik de auto op Save zodra die half leeg is. Dan houd je in de heuvels en bergen comfortabeler rijgedrag van de auto. Met een beetje spelen met de verschillende standen en knoppen kom je een heel eind. Ik heb, zonder caravan, nog nooit het beruchte schildpadje in het dashboard gehad. Ook niet bij hele steile kleine bergwegen in Noorwegen en de alpen.
Mijn overtuiging dat langzaam laden beter is voor de accu wordt niet door iedereen op dit forum gedeeld, met name veelposter Anko niet. Maar die heeft hem verkocht, maar leest misschien nog mee. Dan volgt vanzelf reactie .
Het is hier inderdaad stil aan het worden, zelfs op mijn posting over het aan de praat krijgen van de PHEV1 app op Android Pie (9) heeft geen reacties opgeleverd. Terwijl het wel een heikel onderwerp leek te zijn in het verleden.
lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Save en Charge laden met evenveel A, dus zijn wat dat betreft net zo goed/slecht voor de accu. Charge verhoogt uiteraard wel je benzineverbruik.
De accu lijdt het meest van langdurig volgeladen in een hoge temperatuur staan. En dat komt relatief zelden voor.
De accu lijdt het meest van langdurig volgeladen in een hoge temperatuur staan. En dat komt relatief zelden voor.
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Maar er is wel een heel groot verschil in gebruikscomfort en laadduur.
Bij Charge staat altijd de motor aan, waardoor je inderdaad een hoger benzineverbruik hebt. Aangezien je in de Charge stand in ongeveer 3 kwartier à een uur je accu kunt vol laden is dat toch ook een vorm van snel laden. Hierdoor heb je ook altijd, best heftig, motorgeluid in de auto.
Bij Save gaat de motor alleen lopen als het nodig is om de accu op peil te houden. In de praktijk zul je dus bij Save geen motorgeluid horen bij het wachten voor het stoplicht of op sommige momenten in de file of als je staat te genieten van het uitzicht, of je moet de Airco keihard aan hebben. Daardoor beleef ik de auto veel prettiger in het gebruik. Ieder kilometer, ook in de file, zonder motorgeluid is meegenomen bij een Hybride auto.
Als ik moet kiezen tussen permanent snel laden en alleen laden als de accu moet worden bijgevuld kies ik voor het tweede. Dan laadt je alleen als het nodig is en die tijd is altijd korter dan bij Charge.
Ik ken mensen die altijd de Charge knop aanhebben. Ik vind dat als passagier heel oncomfortabel, want dan hoor je de motor heel goed terwijl het lang niet altijd nodig is.
Ik weet niet of het motortoerental hetzelfde is bij Save en Charge, maar je hoort het dus minder vaak bij Save.
lkj
Bij Charge staat altijd de motor aan, waardoor je inderdaad een hoger benzineverbruik hebt. Aangezien je in de Charge stand in ongeveer 3 kwartier à een uur je accu kunt vol laden is dat toch ook een vorm van snel laden. Hierdoor heb je ook altijd, best heftig, motorgeluid in de auto.
Bij Save gaat de motor alleen lopen als het nodig is om de accu op peil te houden. In de praktijk zul je dus bij Save geen motorgeluid horen bij het wachten voor het stoplicht of op sommige momenten in de file of als je staat te genieten van het uitzicht, of je moet de Airco keihard aan hebben. Daardoor beleef ik de auto veel prettiger in het gebruik. Ieder kilometer, ook in de file, zonder motorgeluid is meegenomen bij een Hybride auto.
Als ik moet kiezen tussen permanent snel laden en alleen laden als de accu moet worden bijgevuld kies ik voor het tweede. Dan laadt je alleen als het nodig is en die tijd is altijd korter dan bij Charge.
Ik ken mensen die altijd de Charge knop aanhebben. Ik vind dat als passagier heel oncomfortabel, want dan hoor je de motor heel goed terwijl het lang niet altijd nodig is.
Ik weet niet of het motortoerental hetzelfde is bij Save en Charge, maar je hoort het dus minder vaak bij Save.
lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Na150K km weet ik idd wel hoe het werkt.
Charge gebruik ik vrijwel nooit, tenzij in de bergen. Maar die zie ik hier nergens.
Charge gebruik ik vrijwel nooit, tenzij in de bergen. Maar die zie ik hier nergens.
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Het was een (ietwat uitgebreide) reactie op jouw opmerking dat de standen de accu even zwaar belasten. Dat klopt dus alleen als de motor draait...
Mooi dat je Charge nooit gebruikt, en je hebt hier wel heuvels. De sport is dan toch zo veel mogelijk elektrisch te rijden. Ik heb inmiddels ook ongeveer 150 K PHEV achter de rug en het blijft leuk om mee te rijden.
lkj.
Mooi dat je Charge nooit gebruikt, en je hebt hier wel heuvels. De sport is dan toch zo veel mogelijk elektrisch te rijden. Ik heb inmiddels ook ongeveer 150 K PHEV achter de rug en het blijft leuk om mee te rijden.
lkj.
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Dan dachten we hetzelfde, maar wisten dat niet van elkaar.
Ik heb vandaag toevallig op charge gereden omdat de benzine bijna op was en de accu leeg. Komt zelden voor.
Ik heb vandaag toevallig op charge gereden omdat de benzine bijna op was en de accu leeg. Komt zelden voor.
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Lees al mee sinds het eerste begin, maar reageer alleen als ik iets te melden heb. Vandaag een uitzondering om de stilte wat op te heffen
Ik heb PHEV2 inmiddels en weet niet wat een Android Pie is
Mitsubishi Outlander PHEV S-editie Silky White Pearl november-2018 afgeleverd, particuliere PHEV-rijder vanaf november 2013
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Android Pie is de nieuwste versie van het Android besturingssysteem dat op veel mobiele telefoons en tablets wordt gebruikt.
Zie oa https://www.android.com/intl/nl_nl/versions/pie-9-0/
Zie oa https://www.android.com/intl/nl_nl/versions/pie-9-0/
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Onze 2 Nokia 7 plus toestellen werden vanuit de doos met Android one licentie versie Oreo (= versie 8) en later automatisch naar versie Pie (= versie 9) (vergelijk het voor het gemak even tussen Windows 8 en 10) opgewaardeerd.
Het voordeel van deze Nokia (alle Nokia smartphones volgens mij) is de Android one licentie een standaard Android versie is, zonder allerlei vervuiling zoals bijvoorbeeld Samsung erop zet (kleine aanpassingen in de standaard apps en zo). Hij staat helaas niet bij de ondersteunde toestellen van Mitsubishi, maar omdat het een standaard versie is werken de connecties kennelijk hetzelfde als de Google toestellen die wel ondersteund worden.
Een ander voordeel is dat ik maandelijks de beveiligingsupdates voor Android automatisch krijg. Net vorige week de laatste systeemupdate, bleef de MB 1 app weer gewoon werken. Daar was ik wel even bang voor.
Het nadeel is dat als je een update krijgt zoals een echt nieuwe versie je moet afwachten of de MB 1 app blijft werken. Dat was na de upgrade naar versie Pie dus niet meer zo, totdat de aanpassing van app 1 door MB is gedaan.
Ik moest het wel uitzoeken omdat mijn oude trouwe HTC desire (met Android 2.....) niet meer wil opladen. Die gebruikte ik als escape. Die werkte overigens wel met de app, terwijl het besturingssysteem voor MB te oud is (Vanaf Android 4...)
lkj
Het voordeel van deze Nokia (alle Nokia smartphones volgens mij) is de Android one licentie een standaard Android versie is, zonder allerlei vervuiling zoals bijvoorbeeld Samsung erop zet (kleine aanpassingen in de standaard apps en zo). Hij staat helaas niet bij de ondersteunde toestellen van Mitsubishi, maar omdat het een standaard versie is werken de connecties kennelijk hetzelfde als de Google toestellen die wel ondersteund worden.
Een ander voordeel is dat ik maandelijks de beveiligingsupdates voor Android automatisch krijg. Net vorige week de laatste systeemupdate, bleef de MB 1 app weer gewoon werken. Daar was ik wel even bang voor.
Het nadeel is dat als je een update krijgt zoals een echt nieuwe versie je moet afwachten of de MB 1 app blijft werken. Dat was na de upgrade naar versie Pie dus niet meer zo, totdat de aanpassing van app 1 door MB is gedaan.
Ik moest het wel uitzoeken omdat mijn oude trouwe HTC desire (met Android 2.....) niet meer wil opladen. Die gebruikte ik als escape. Die werkte overigens wel met de app, terwijl het besturingssysteem voor MB te oud is (Vanaf Android 4...)
lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Goedenavond
Even jullie advies
Ik heb net 1 maand de PHEV
Heb mijn accu laten testen 29AH (34 km)
Auto is van 2014 145.000 op de teller
Wat is normaal de ..AH. ...km
Wat is jullie advies
Even jullie advies
Ik heb net 1 maand de PHEV
Heb mijn accu laten testen 29AH (34 km)
Auto is van 2014 145.000 op de teller
Wat is normaal de ..AH. ...km
Wat is jullie advies
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Denk prima. Lijkt gemiddeld. Zelf rond 26. 170.000 km. 2013.
OUTLAND(CRUIS)ER
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Mijn vorige auto zat op ruim 30 bij 144.000 km, deze op 32,7 bij 80.000 km.
lkj
lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
De staat van de accus hangt niet af van het totaal gereden kilometers maar van het deel daarvan wat is afgelegd door de accus op te laden.
Veel kilometers zonder laden (leaserijder met tankpas) hebben weinig slijtage van de accus tot gevolg.
33.0Ah bij kilometerstand 150.000 hier.
Een leasende collega had 35Ah bij 188.000km (weinig gestekkerd).
Veel kilometers zonder laden (leaserijder met tankpas) hebben weinig slijtage van de accus tot gevolg.
33.0Ah bij kilometerstand 150.000 hier.
Een leasende collega had 35Ah bij 188.000km (weinig gestekkerd).
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Dit geldt zeker bij het rijden in NL. Als je in de bergen rijdt of met caravan (en zeker bij een kombinatie daarvan) is mijn ervaring dat "Charge" juist veel rustiger kan zijn dan "Save": je hebt dan minder last van de plotselinge toerentallen van de motor als 'ie de accu moet bijladen (zeker bij lagere snelheden als de seriele modus aanslaat)... Bij langdurige stijging zet ik hem altijd in "Charge" omdat dan de motor toch draait en je de elektromotoren ook hard nodig hebt.PHEVlkj schreef: ↑05 jun 2019, 11:40Maar er is wel een heel groot verschil in gebruikscomfort en laadduur.
Bij Charge staat altijd de motor aan, waardoor je inderdaad een hoger benzineverbruik hebt. Aangezien je in de Charge stand in ongeveer 3 kwartier à een uur je accu kunt vol laden is dat toch ook een vorm van snel laden. Hierdoor heb je ook altijd, best heftig, motorgeluid in de auto.
Bij Save gaat de motor alleen lopen als het nodig is om de accu op peil te houden. In de praktijk zul je dus bij Save geen motorgeluid horen bij het wachten voor het stoplicht of op sommige momenten in de file of als je staat te genieten van het uitzicht, of je moet de Airco keihard aan hebben. Daardoor beleef ik de auto veel prettiger in het gebruik. Ieder kilometer, ook in de file, zonder motorgeluid is meegenomen bij een Hybride auto.
Als ik moet kiezen tussen permanent snel laden en alleen laden als de accu moet worden bijgevuld kies ik voor het tweede. Dan laadt je alleen als het nodig is en die tijd is altijd korter dan bij Charge.
Ik ken mensen die altijd de Charge knop aanhebben. Ik vind dat als passagier heel oncomfortabel, want dan hoor je de motor heel goed terwijl het lang niet altijd nodig is.
Ik weet niet of het motortoerental hetzelfde is bij Save en Charge, maar je hoort het dus minder vaak bij Save.
lkj
Mijn (vakantie) tip(s) voor het rijden met zware belasting (caravan): houd altijd ca. 2/3 accu vast, "Charge" bij klimmen, "Save" bij vlakke delen en B5 regeneratief remmen bij dalen.
Ik ben op deze manier nooit het "schildpadje" tegengekomen, heb probleemloos meer dan voldoende snelheid kunnen maken, rijd gemiddeld 1-op-10/11 met caravan en dat laatste is best wel indrukwekkend voor een zware auto als de PHEV!
Het is indrukwekkende technologie in deze auto die je moet leren kennen maar die het mogelijk maakt dat je zowel 100% EV kan zijn (NL) als probleemloos lange afstanden kan rijden met zware belastingen.
Mitsubishi Outlander PHEV instyle X-line 2015.
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Mijn batterijconditie, Okt 2019:
Nov 2013, 113k km, 27,8Ah
Nov 2013, 113k km, 27,8Ah
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Eindelijk is mijn OBDLink LX uit de USA aangekomen en heb ik mijn de Status van de accu van mijn PHEV kunnen checken met PHEV watchdog.
Ik moest wel even de OBDLink app gebruiken om de dongle te activeren (Deze dacht dat het een 2014 Mazda was), vervolgens in PHEV watchdog settings bluetooth aanzetten en de OBDLink LX selecteren.
Dit staat er allemaal:
2019-10-24 17:26 123737 km
?Charge: 82.6%
!Charge: 8.4kW @ 319.6V
!■ [3.993 : 3.996]V
temp■ [-6:-4]oC
83.4%
31.7Ah
25km vol elektrisch is makkelijk zelfs met vlot rijden, maar 38km (werk) haal ik maar af en toe en met rustig aan doen.
Ik moest wel even de OBDLink app gebruiken om de dongle te activeren (Deze dacht dat het een 2014 Mazda was), vervolgens in PHEV watchdog settings bluetooth aanzetten en de OBDLink LX selecteren.
Dit staat er allemaal:
2019-10-24 17:26 123737 km
?Charge: 82.6%
!Charge: 8.4kW @ 319.6V
!■ [3.993 : 3.996]V
temp■ [-6:-4]oC
83.4%
31.7Ah
25km vol elektrisch is makkelijk zelfs met vlot rijden, maar 38km (werk) haal ik maar af en toe en met rustig aan doen.
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
120.000 km = 28.5 AH
140.000 km = 26,7 AH
160.000 km = 25,4 AH = Accu vervangen
180.000 km = 35,7 AH
200.000 km = 33,8 AH
140.000 km = 26,7 AH
160.000 km = 25,4 AH = Accu vervangen
180.000 km = 35,7 AH
200.000 km = 33,8 AH
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Dank voor het overzicht Neuroticz.
Kan je ook aangeven hoeveel je dagelijk/wekelijks oplaad en schatten hoeveel kilometers je elektrisch hebt gereden?
Kan je ook aangeven hoeveel je dagelijk/wekelijks oplaad en schatten hoeveel kilometers je elektrisch hebt gereden?
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Jazeker Johanvdh
Tot nu toe 203.990 km gereden en 7.168 l verbruikt en ongeveer 25500 kwh.
Ik rijd dagelijks ca 80 km en laad elke dag 2 keer minimaal.
Tot nu toe 203.990 km gereden en 7.168 l verbruikt en ongeveer 25500 kwh.
Ik rijd dagelijks ca 80 km en laad elke dag 2 keer minimaal.
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
120.000 km = 28.5 AH
140.000 km = 26,7 AH
160.000 km = 25,4 AH = Accu vervangen
180.000 km = 35,7 AH
200.000 km = 33,8 AH
212.000 km = 37,6 AH = Accu reset door dealer laten uitvoeren
Merk nu ook duidelijk verschil qua range kom ik nu 8/10 kilometer verder.
Toen ik de auto heb opgehaald was de accu 37,9 AH na 6 laadsessies dus 0,3 AH afgenomen ( 350 KM )
140.000 km = 26,7 AH
160.000 km = 25,4 AH = Accu vervangen
180.000 km = 35,7 AH
200.000 km = 33,8 AH
212.000 km = 37,6 AH = Accu reset door dealer laten uitvoeren
Merk nu ook duidelijk verschil qua range kom ik nu 8/10 kilometer verder.
Toen ik de auto heb opgehaald was de accu 37,9 AH na 6 laadsessies dus 0,3 AH afgenomen ( 350 KM )
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Ik ben gisteren naar de dealer geweest en heb bij 158.000 batterij capaciteit test laten doen. Ben vanaf 26.2ah naar 27.6ah gegaan. Wat vreemd is ik laad met 10a 6.7kwh hoeveel kWh laden jullie met een accu van 26ah? Vraag me echt af of de 27.6ah wel klopt.
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
26Ah komt overeen met 7.8kWh. Totaal 10% marge aan de boven en onderkant geeft een netto te laden capaciteit van zo’n 7kWh. Dus wat je laadt, lijkt te kloppen.
Met de getallen die je nu hebt, vrees ik dat een nieuwe accu onder garantie er niet in gaat zitten.
Met de getallen die je nu hebt, vrees ik dat een nieuwe accu onder garantie er niet in gaat zitten.
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Dus vanaf nu alles EV rijden en zoveel mogelijk snelladen om de accu capaciteit nog binnen die 2000 km onder de 26Ah te krijgen...
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Wanneer heb je de auto gekocht?
Als je als particulier de auto gekocht heb kun je misschien de koop ongedaan maken binnen een periode van 6 maanden.
Het gaat erom dat men niet heeft geleverd wat je zou mogen verwachten en de leverancier moet jou een deugdelijk product leveren. Het gaat hierbij om de zogenaamde 'consumentenkoop' in de volksmond. Dat staat dus totaal los van fabrieksgarantie op de accu of iets dergelijks (want dat is nu waar Mitsubishi naar kijkt). De verkopende partij is hier je aanspreekpunt, de dealer in ieder geval. Die moet dus een deugdelijk product leveren. Dit soort dingen willen mensen vaak niet doen, maar het is zeker niet onmogelijk om het gerealiseerd te krijgen.
Kijk eens even hier voor uitleg: https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... mentenkoop
en hier voor wat nadere uitleg vanuit een ander perspectief: https://www.justitia.nl/consumentenkoop
Neem even de moeite om het te lezen, want dat kan eventueel een hoop ellende voorkomen.
Mocht het lukken om de koop ongedaan te maken, dan kun je natuurlijk voor ongeveer hetzelfde geld een andere auto kopen. Waar je natuurlijk als eerste informeert wat de capaciteit van de accu is
lkj
Als je als particulier de auto gekocht heb kun je misschien de koop ongedaan maken binnen een periode van 6 maanden.
Het gaat erom dat men niet heeft geleverd wat je zou mogen verwachten en de leverancier moet jou een deugdelijk product leveren. Het gaat hierbij om de zogenaamde 'consumentenkoop' in de volksmond. Dat staat dus totaal los van fabrieksgarantie op de accu of iets dergelijks (want dat is nu waar Mitsubishi naar kijkt). De verkopende partij is hier je aanspreekpunt, de dealer in ieder geval. Die moet dus een deugdelijk product leveren. Dit soort dingen willen mensen vaak niet doen, maar het is zeker niet onmogelijk om het gerealiseerd te krijgen.
Kijk eens even hier voor uitleg: https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... mentenkoop
en hier voor wat nadere uitleg vanuit een ander perspectief: https://www.justitia.nl/consumentenkoop
Neem even de moeite om het te lezen, want dat kan eventueel een hoop ellende voorkomen.
Mocht het lukken om de koop ongedaan te maken, dan kun je natuurlijk voor ongeveer hetzelfde geld een andere auto kopen. Waar je natuurlijk als eerste informeert wat de capaciteit van de accu is
lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 17 dec 2019, 10:40
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Als nieuw lid van dit forum met een heel mooie Outlander PHEV Business Ed van augustus 2014 met pas 85k op de teller (in december 2019 tweedehands gekocht) probeer ik me door een berg aan info te werken, info over o.a. de accu.
Om bij dit thema te blijven de volgende vraag: Na aanschaf van een OBD2 reader probeer ik de SOH en de SOC van het accupakket te weten te komen, maar ik heb een Iphone en voor dit merk is er geen versie van PHEV Watchdog (die is alleen voor Android). Met welke andere app kan ik deze data uitlezen?? Wie kan me helpen?
Om bij dit thema te blijven de volgende vraag: Na aanschaf van een OBD2 reader probeer ik de SOH en de SOC van het accupakket te weten te komen, maar ik heb een Iphone en voor dit merk is er geen versie van PHEV Watchdog (die is alleen voor Android). Met welke andere app kan ik deze data uitlezen?? Wie kan me helpen?