Nog geen PHEV-rijder

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
Plaats reactie
Paul1980
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 feb 2020, 09:51

Nog geen PHEV-rijder

Bericht door Paul1980 » 11 feb 2020, 16:25

Hallo iedereen,

Mijn naam is Paul, 39 jaar, getrouwd en 3 kinderen.
Ik ben nog geen eigenaar van een PHEV. Mijn intentie is wel om er 1 aan te schaffen dit jaar (over 2 a 3 maanden).
Ben inmiddels via het forum veel wijzer geworden over deze mooie SUV en ben overtuigd van zijn zuinigheid op korte afstanden.

Veel handige tips die ik kan gebruiken bij het aanschaffen van de PHEV.

Binnenkort ga ik eens live kijken hoe deze auto mij in het echt bevalt.
Er zijn nog wat factoren voor mij die ook meespelen bij de aanschaf. Zoals de ruimte in de kofferbak. Op foto's lijkt deze erg ruim, dus ben benieuwd in het echt.
Verder wordt er ook aangegeven dat het achterin wat smal is, dus bij het bezichtigen van de PHEV moeten er toch wel 3 volwassenen normaal kunnen zitten.

W.K.Postma
Forumlid
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 okt 2018, 16:46

Re: Nog geen PHEV-rijder

Bericht door W.K.Postma » 11 feb 2020, 16:43

Ben vanaf okt. 2018 eigenaar van een Outlander Instyle +
Rijdt 22000 km per jaar en meer dan de helft zijn snelweg kilometers.
Ik kom op een verbruik van 1 op 16.
Dit afgelopen jaar heb ik t.o.v. een Honda CR-V ongeveer € 1500.- minder uitgegeven aan benzine en wegenbelasting.
Rijdt en stuurt vooral veel beter dan de Honda en de kofferbak is ook veel groter.
Wij zijn samen of met zijn vieren op pad dus over het achterin zitten heb ik geen oordeel.
Alleen naar de dealer voor normaal onderhoud bij een stand tot 70.000 km.
De adaptieve cruise is wel wennen maar wil hem niet weer missen.

W.K. Postma
9077TW8

Gebruikersavatar
RX-Men-8
Forumlid
Berichten: 290
Lid geworden op: 09 jul 2019, 21:30

Re: Nog geen PHEV-rijder

Bericht door RX-Men-8 » 12 feb 2020, 12:15

Welkom Paul,

Ik heb ook 3 kinderen (15-13-11 tussen 1,90m en 1,50m), en die moesten wel een stapje terug t.o.v. mijn vorige auto - een Toyota Avensis Verso, met 7 losse stoelen ipv een achterbank. De beenruimte en hoofdruimte in de Outlander is prima achterin, je kunt de rugleuning ook redelijk schuin achterover zetten voor een betere puberhouding ;)
Maar middenin zitten willen alle 3 kinderen niet als het niet hoeft want je zit daar smaller, hoger en harder. Gelukkig zijn ze bij mij allemaal smal/slank. De gordelgespen zijn niet fijn als je een dikker achterste hebt, je zit er dan bovenop als je in het midden zit.
De kofferbak is OK voor een SUV of stationwagen, maar ook daar geldt dat het maar de helft is van een MPV kofferbak als in de Avensis Verso.

Ik zou dus eens gaan proefzitten, het hangt er natuurlijk van af wat je nu rijdt en gewend bent.
Outlander PHEV: Afbeelding MX-5: Afbeelding Avensis Verso: Afbeelding IS200: Afbeelding

Paul1980
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 feb 2020, 09:51

Re: Nog geen PHEV-rijder

Bericht door Paul1980 » 12 feb 2020, 16:09

Bedankt voor de reacties.

Mijn kinderen zijn tot nu toe nog slank ;) (weet niet wat de toekomst gaat doen) en jong (7,5 en 1) dus voorlopig zal dat wel passen. Misschien niet met het stoeltje van de jongste. Passen ga ik zeker doen.

Ik rijd op dit moment een Opel Vectra B2. Achterin is het OK voor de kids. De kofferbak daar en tegen begint toch wel aan de smalle kant te worden. Zeker als wij op vakantie gaan.

oudekem
Forumlid
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 mei 2018, 23:47

Re: Nog geen PHEV-rijder

Bericht door oudekem » 14 feb 2020, 01:13

Dag Paul,

Welkom op dit forum! Ik neem aan dat elektrisch rijden ook een van je motivaties is om de PHEV te bekijken want dat is toch wel een van de unieke pre's! Het is een prachtige SUV waarmee je ook nog eens maximaal lokaal en regionaal elektrisch kan rijden. Ik vind het nog steeds een geweldige auto waarmee je, als je je best doet, maximaal elektrisch kan rijden en toch niet de stress hebt van de laadpaal!

Qua ruimte heb ik nooit klachten gehad, ik heb een gezin met 4 kinderen en die rijden vaak en veel met veel plezier mee!
Mitsubishi Outlander PHEV instyle X-line 2015.

Paul1980
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 feb 2020, 09:51

Re: Nog geen PHEV-rijder

Bericht door Paul1980 » 14 feb 2020, 12:06

Hallo,

electrisch rijden is zeker een van mijn motivaties.
Nu rij ik met mijn huidige auto ook korte afstanden (hoofdzakelijk woon -werk) en tank ik gemiddeld 1x per 3 weken, */- 40liter. Als wij verder gaan, zoals familie bezoek (binnen een straal van 60km, dan nemen wij meestal de Corse E (niet electrisch) van mijn vrouw. Die rijdt uiteindelijk toch zuiniger dan mijn Vectra B2, maar dat moet met de aanschaf van de PHEV ook minder worden.

Dus al met al hoop ik dan toch wel te gaan besparen op het tanken.

Maar eerst binnekort eens gaan kijken/proefrijden. Misschien is uiteindelijk de PHEV helemaal niets voor mij, maar ik verwacht het niet.

oudekem
Forumlid
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 mei 2018, 23:47

Re: Nog geen PHEV-rijder

Bericht door oudekem » 15 feb 2020, 00:32

Dag Paul,

Met dat gebruik is de PHEV echt een prachtige auto: niet alleen goedkoper maar vooral o in CO2 uitstoot!
Mitsubishi Outlander PHEV instyle X-line 2015.

snowice
Forumlid
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 nov 2013, 12:55

Re: Nog geen PHEV-rijder

Bericht door snowice » 16 feb 2020, 23:12

Hi Paul,

Mijn advies is om vooral te gaan proefzitten met de kinderen. Gezien de leeftijden zal dat voorlopig echter geen problemen op gaan leveren, aangezien de jongste altijd in het midden zal gaan. Tot een leeftijd van ca. 9 a 10 jaar zouden ze nog in het midden passen. Het voordeel is natuurlijk wel dat er geen middenconsole is dus qua been en voeten ruimte een voordeel tov andere auto's.

Kofferbak is ruim, maar op vakantie zal het toch wel puzzelen zijn zeker met 3 kinderen, een grote dakkoffer kan uitkomst bieden.

Het rijden voor korte afstanden is perfect en zal je grotendeels elektrisch kunnen doen. Je hebt direct response op gaspedaal en bij goed anticiperen ook grotendeels zonder gebruik van remmen rijden maar juist met regeneratief remmen, erg comfortabel. Voor iets langere afstanden zul je bij afstanden van ca. 100 a 120 Km, richting de 1 op 20 kunnen halen bij vertrek op volle accu.

Succes met je keuze

Plaats reactie