2e hands Outlander gekocht

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
Plaats reactie
mrrveenman
Forumlid
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 jul 2019, 20:27

2e hands Outlander gekocht

Bericht door mrrveenman » 16 okt 2019, 12:14

AfbeeldingHallo Allemaal,

mijn naam is Michel en wij hebben vorige week onze Volvo S60 2001 ingeruild voor een Outlander PHEV Instyle dec 2013 (79000KM) zwart.
Onze gezin groeide uit de Volvo s60, achterbank was gewoon te klein met de kinderen. Aangezien wij veel kleine stukjes rijden en wel een caravan moeten kunnen trekken van 1350KG was het eigenlijk wel voor de hand dat wij voor de Outlander moesten gaan.
We hebben een volledig jaar garantie op de auto en moeten over 10000 km een grote beurt laten doen. Dus ben benieuwd, de Volvo was namelijk een aanslag op ons spaargeld aan het worden. Wij hebben een overschot aan zonnestroom, van zo'n 91 ladingen van de accu.

Er staat op deze auto verder helemaal niets, geen letters met Outlander PHEV enzo. Dat vond ik wel raar. Ook heeft hij ook in de bumper parkeer sensoren.

Tot nu toe bevalt hij goed, ben alleen nog niet overal over uit waar alles voor is, knopjes meldingen enz. Wel erg veel luxe, dat valt mij op.

Wij hopen veel plezier te bleven aan de auto met weinig kosten.
outlander_klein.jpg
outlander_klein.jpg (162.79 KiB) 4927 keer bekeken

Gebruikersavatar
JohanvdH
Forumlid
Berichten: 561
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46
Locatie: Wageningen

Re: 2e hands Outlander gekocht

Bericht door JohanvdH » 16 okt 2019, 13:56

Mooie kleur!
Veel rijplezier gewenst

Mooie carport ook (weet je daar de leverancier nog van?)
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black
Afbeelding

mrrveenman
Forumlid
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 jul 2019, 20:27

Re: 2e hands Outlander gekocht

Bericht door mrrveenman » 16 okt 2019, 14:11

Dank, @JohanvdH de leverancier is helaas failliet gegeaan. Maar er zit een die dezelfde heeft https://segeko.nl/carports/ zijn wel prijzig hoor.

RoelUtrecht
Forumlid
Berichten: 115
Lid geworden op: 07 jun 2018, 11:52

Re: 2e hands Outlander gekocht

Bericht door RoelUtrecht » 16 okt 2019, 15:36

veel plezier! met een beetje goed inlezen (op o.a. dit forum) kan je een hoop praktische en goede tips krijgen voor de auto!
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle '13
2,3 L/100KM

Reinier L
Forumlid
Berichten: 640
Lid geworden op: 24 aug 2013, 10:32

Re: 2e hands Outlander gekocht

Bericht door Reinier L » 16 okt 2019, 18:29

Er staat op deze auto verder helemaal niets, geen letters met Outlander PHEV enzo. Dat vond ik wel raar. Ook heeft hij ook in de bumper parkeer sensoren.

Welkom op het forum!
Op mijn auto ook geen stickers. Zijn gemakkelijk te verwijderen. Lang geleden op forum onderwerp geweest. Vele vonden ze lelijk. Parkeersensoren waren een optie die door de dealer zelf gemonteerd werd. Samen met LED drl’s.
OUTLAND(CRUIS)ER

Dennis1978
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2020, 10:24

Re: 2e hands Outlander gekocht

Bericht door Dennis1978 » 19 mar 2020, 08:23

Goede morgen outlander rijders
Ik ben sinds 2 maanden eigenaar van een outlander 2.0 uit 2017 .
Heb altijd Duits gereden en dit is wel even wennen .
We moesten een auto waar 7 personen in kon en in t duits segment is dat niet te betalen . Vandaar de outlander .
Ik heb wel een vraag over t kleurverschil . Dat is enorm bumper en plaatwerk lijkt wel een compleet andere kleur te zijn . Zo heb je altijd afwijkingen in plastic en plaatwerk maar dit is heel erg . Heb meerdere outlanders gezien in deze kleur en daar is t ook . Heb al geklaagd erover bij de dealer die zegt dat t bij iedere andere auto ook zo is . Dit is mijn 20 ste auto die ik rij maar nog nooit zo erg gehad . Hebben hier meer mensen last van . Kleur is donker grijs .

Besouwke
Forumlid
Berichten: 103
Lid geworden op: 20 jul 2019, 20:45

Re: 2e hands Outlander gekocht

Bericht door Besouwke » 22 mar 2020, 19:18

@Dennis, ik heb sinds een jaar een grijze PHEV. Hiervoor ook alleen Duitsers gereden.
Ik ben net de "overgangs" shock te boven. Het is qua afwerking en degelijkheid van materialen e.d. wel ff een stapje terug.
Ik heb heel lang overwogen om hem weer te verkopen vanwege de rammeltjes enz. De meeste zaken zijn wel opgelost. Nu kan ik er mee leven, rijden doet hij goed!
Mbt de lak zie ik wel wat verschil, niet schokkend. Ik heb vanwege de slechte (dun, en hier en daar roest verschijnselen) lak het dak, achterzijde en rechter achterzijde op nieuw laten spuiten.

Tis ff wennen..

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 862
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: 2e hands Outlander gekocht

Bericht door PHEVlkj » 23 mar 2020, 12:52

Even stangen :D

Waarom zou Mitsubishi voor minder geld wel dezelfde topmodellen moeten leveren qua binnenkant en entertainment? Dus als Duits te duur is moet Japan dat dan wel kunnen voor minder geld? Ik vind dat altijd heel aparte verwachtingen, zeker van een land dat net als wij is geïndustrialiseerd en al jaren last heeft van heel hoge wisselkoersen. De PHEV is zo duur door de techniek, niet door de geweldige binnenkant. Een standaard Outlander is veel goedkoper, daar zou je dus eigenlijk mee moeten vergelijken.

Jullie komen waarschijnlijk uit een van de Duitse top modellen met
individuele bobines die kapot gaan
automatische versnellingsbak die verspringt
Distributie kettingen die gaar zijn
Sjoemeldiesels/benzine doftware waar de kinderen jaren smerige lucht hebben ingeademd omdat ze veel smeriger zijn dan genoemd
Navigatie die binnen 10 minuten eruit gejat is
Super dure werkplaatsrekeningen
iets wat ik nog vergeten ben

Ik heb al jaren een PHEV (ruim 6). De eerste aankoop was zakelijk en 0% bijtelling gedreven. Later is die naar privé gegaan (na 5 jaar) en na totall loss heb ik de huidige weer privé gekocht. Ik heb in die 6 jaar een paar terugroepacties gehad en ooit zelf een nieuw wiellager moeten laten monteren. Voor de rest met beide auto's verder geen problemen gehad. Dus voor een dergelijke auto met relatief nieuwe techniek is het wel erg betrouwbaar. Bovendien zijn de werkplaatstarieven veel lager dan van de 'premium merken'. Ik heb pasgeleden nog een factuur voor een grote beurt aan mijn vorige Volvo dealer laten zien. Die vroeg zich af hoe het zo laag kon zijn.... Bij Volvo was ik minstens € 700 (zonder extra zaken) verder bij een beurt, hier minder dan de helft. Bovendien gaan de Toyo banden lang mee. Bij de eerste auto had ik een setje winterbanden. Na 125.000 km waren ze pas voor het eerste als totaal setje versleten.

Zoals gemeld heb ik hiervoor diverse Volvo's V70 gehad. Het leer was beter en de binnenkant zag er zeker mooier uit, alsook de algehele uitstraling. Maar de goedkoopste was al duurder dan de duurste PHEV. De Volvo's kwamen ook niet zonder problemen:
afsluiter benzinetank was niet ingebouwd, daar zijn ze een dag mee bezig geweest
Distributie versprong binnen de eerste 1000 km terwijl ik me gewoon netjes aan de snelheid hield.
Iedere 35.000 km nieuwe banden, in ieder geval voor.

einde Stangen :D

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Pejoen1969
Nieuw forumlid
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 mei 2019, 16:02

Re: 2e hands Outlander gekocht

Bericht door Pejoen1969 » 23 mar 2020, 15:54

Hear hear ikj!

Als voormalig 'duits premium' rijder onderschrijf ik je stangen volledig. Heb jaren prive BMW gereden, diverse 3 E36, E46 's en als laatste een 5 (E61). Alles wel zo meegemaakt, van kapotte achterveren, koppakking, diverse sensoren, tot draadbreuk kabelboom, waterlekkage en ga maar door. Was per jaar gemiddeld 2k aan kosten kwijt bij 20 k km's. Dat werd me te gek, moest immers uit gezinsbudget.
Heb toen Kia Sportage gekocht, in 4 jaar 1 dimlichtlampje stuk :lol:

Nu al weer bijna 1 jaar de Mits prive, wilde een automaat en heb zonnestroom en moet een caravan trekken, dus logische keuze. Zeer betrouwbaar gebleken, probleemloze auto. Comfort en rijeigenschappen vergelijkbaar met de 5 serie wat mij betreft. En ja, de kwaliteit leer en lak was beter bij de 5....maar voor de rest.... :mrgreen:

Veel fijne kilometers!

Besouwke
Forumlid
Berichten: 103
Lid geworden op: 20 jul 2019, 20:45

Re: 2e hands Outlander gekocht

Bericht door Besouwke » 23 mar 2020, 19:01

hahaha er zitten zeker zaken tussen die ik mee heb gemaakt..
Maar de Mitsubishi dealer vraag ook 90 euro per uur.. das niets goedkoper dan bij VW.

Ik heb mijn vorige Passat 5 jaar gehad, het enige wat ik daaraan gehad heb was doorlopend het oliepijl in de gaten houden. Ongeveer 1 liter op 2500 km. Voor de rest buiten het normale onderhoud geen kosten gehad.

PHEV na nog net geen jaar:

roest bij opendak
roest achterscherm
Klapperende dakrail
Wiebelende stoel
Klapperende schokbreker, bleek dat de rubbers er helemaal uitgedrukt waren
Meeste zaken onder garantie gefixed.

Hij rijdt lekker en ben best tevreden, maar is niet vergelijkbaar met een Duiter..

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 862
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: 2e hands Outlander gekocht

Bericht door PHEVlkj » 24 mar 2020, 10:24

Dan zit je bij een dure dealer qua uurtarief.

De standaard tarieven voor beurten zijn veel lager dan bij de 'premium merken'. Ik heb wat dat betreft de afgelopen jaren echt veel minder uitgegeven dan voor mijn Volvo's daarvoor. Zeker voor standaard beurten, maar ook voor alle extra dingen zoals remblokken en schijven.

Gelukkig heb ik alleen last van de wiebelende stoel en niet van de andere gebreken die jij hebt. Ik kan me voorstellen dat je er dan even anders tegenaan kijkt.

De wiebelende stoel is een bekend euvel van de auto. In mijn eerste auto (die ik nieuw heb gekocht) had ik daar ook last van. Daar was toentertijd een oplossing voor vanuit de fabriek als garantie (waarbij ze niet 100% wilden garanderen dat het helemaal opgelost zou worden). Ik heb dat in augustus 2015 laten doen, samen met het vervangen van de rubbers in de rechterportier vanwege veel ruis als er buiten veel wind stond (dat laatste is ook onder garantie vervangen, kennelijk was daar sprake van een ontwerpfout). Daarna had ik er dus gelukkig geen last meer van. Als ik het me goed herinner moet er een nieuw stoelframe worden gemonteerd.
De eerste eigenaar van mijn huidige auto vond het geluid van de stoel kennelijk niet vervelend genoeg om er voor terug te gaan. Dus die rammelt nu iets, maar ik had bij de aankoop van de gebruikte auto al zo veel extra dingen erbij gevraagd dat deze extra oplossing er niet meer bij kon :) .

Dus als je nog garantie hebt op de aankoop, of als je het binnen de garantietermijn al hebt gemeld , zouden ze dat ook (grotendeels) kunnen oplossen. Door alsnog de fabrieksmodificatie van 2015 uit te voeren.

Succes.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Plaats reactie