Problemen met regeneratief afremmen
Problemen met regeneratief afremmen
Beste mensen,
Het is mij op gevallen dat het afremmen in B mode bij mij niet meer soepel verloopt.
tot ongeveer 55000 km probleemloos op de B1-5 kunnen afremmen, later begon het gedonder.
In het begin waren er kleine dipjes en nu zijn het hevige schokken.
Helaas is dit niet altijd het geval, daardoor heeft de garage niets kunnen vinden.
Zijn er meer mensen met dit probleem?
Het is mij op gevallen dat het afremmen in B mode bij mij niet meer soepel verloopt.
tot ongeveer 55000 km probleemloos op de B1-5 kunnen afremmen, later begon het gedonder.
In het begin waren er kleine dipjes en nu zijn het hevige schokken.
Helaas is dit niet altijd het geval, daardoor heeft de garage niets kunnen vinden.
Zijn er meer mensen met dit probleem?
-
- Forumlid
Re: Problemen met regeneratief afremmen
Blijkbaar ben je de eerste...... Boeiend fenomeen. Zou jenonsnopmde hoogte willen houden van eventuele oorzaak en remedie?
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.
Natuurlijk wil ik dit doen, helaas kan de garage niets raars vinden...
- sigmasailor
- Forumlid
Heb je de dealer gevraagd eens bij de importeur te informeren? Kan zijn dat die er meer ervaring mee heeft. Volgens mij is het fenomeen op dit forum nog niet eerder voorbij gekomen.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)
Merk je een verschil in het gedrag als de accu voller of leger is?
het is echt geheel verschillend.
Meestal begint het met accu 50%.
Van het weekend was ik in België en toen dacht ik het zelfs te voel bij het indrukken van de rem.
Toen ik bijna thuis was bedacht ik mezelf om het fenomeen te filmen (want je kan het ook zien op de eco meter teller), het was toen wel een stuk minder erg.
Als ik straks thuis ben zal ik kijken of het duidelijk te zien is en zal ik de film uploaden
Meestal begint het met accu 50%.
Van het weekend was ik in België en toen dacht ik het zelfs te voel bij het indrukken van de rem.
Toen ik bijna thuis was bedacht ik mezelf om het fenomeen te filmen (want je kan het ook zien op de eco meter teller), het was toen wel een stuk minder erg.
Als ik straks thuis ben zal ik kijken of het duidelijk te zien is en zal ik de film uploaden
-
- Nieuw forumlid
Ik heb sinds 3 dagen exact hetzelfde probleem. Zodra motor voorwielen aandrijft en er regeneratief geremd moet worden schokt hij met remmen en is de regeneratieve remkracht veel te sterk (staat gewoon in b2, voelt als b5 en sterker) Zelfs op cruise controle de tunnel in geeft dit probleem. Geen storingslampje. Heeft iemand al een idee? Rijd vervelend...........
- sigmasailor
- Forumlid
Misschien kan de dealer een fout uitlezen. Komt mij niet bekend voor; d.w.z. nog niet meegemaakt.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
-
- Nieuw forumlid
Op advies van dealer al gereset (- pool 5 minuten eraf gehad) Maar niet beter. Zit nu in buitenland waar uitlezen/dealer vinden lastig is, zal na mn vakantie in nl laten uitlezen. 3 weken terug bougie update etc gehad, dacht dat het misschien daar mee te maken had. Maar is dus blijkelijk geen bekend probleem.
- sigmasailor
- Forumlid
Hmm, die bougie update heb ik nog niet, mogelijk toch een relatie?
- Anko
- Forumlid
Heb de update dus al wel, maar herken het probleem ook niet. Originele post was overigens ook van vér voor de bougie update.
-
- Nieuw forumlid
Probleem opgelost! Had enige weken geleden nieuwe a banden laten monteren en sinds die tijd alleen elektrisch gereden (zonder problemen) Outlander schijnt volgens dealer heel gevoelig te zijn voor verschillende merk/profieldiepte banden. Dit dus als de motor meewerkt. Na montage van 2 nieuwe voorbanden (zelfde merk als a banden, vredestein) Is probleem opgelost.
- Anko
- Forumlid
Weird. Heb ook twee banden gewisseld. Die waren echt op. De andere zijn binnenkort op. Nu dus twee hele nieuwe banden en twee die bijna op zijn. Geen enkel probleem mee.
-
- Forumlid
Verschil wel/geen aanwezigheid van bandenspanningsmeetsysteem?
- sigmasailor
- Forumlid
Klinkt net zoals: de banden slijten minder snel als je B5 (L voor de intimi) zo veel mogelijk gebruikt 

- Anko
- Forumlid
sigmasailor schreef: ↑29 aug 2017, 22:25Klinkt net zoals: de banden slijten minder snel als je B5 (L voor de intimi) zo veel mogelijk gebruikt![]()
-
- Nieuw forumlid
Dus toch iemand met hetzelfde probleem als ik heb.
De dealer kwam het ook niet bekend voor...
Op de vooras liggen nu TOYO's met circa 30% a 40% profiel.
Op de achteras liggen YOKOHAMA's nieuw.
Kan daar echt het probleem liggen?
Ik wordt gek wanneer ik afrem op de benzine motor,
Zo ook mijn medepassagiers
De dealer kwam het ook niet bekend voor...
Op de vooras liggen nu TOYO's met circa 30% a 40% profiel.
Op de achteras liggen YOKOHAMA's nieuw.
Kan daar echt het probleem liggen?
Ik wordt gek wanneer ik afrem op de benzine motor,
Zo ook mijn medepassagiers

Mitsubishi Outlander PHEV 2014; Instyle; Zwart
-
- Forumlid
Lees nu net dit.
Dealer vertelde mij dat dit zeer nauw luistert. Zelfde merk, zelfde profiel rondom. Altijd rekening mee gehouden.
Dealer vertelde mij dat dit zeer nauw luistert. Zelfde merk, zelfde profiel rondom. Altijd rekening mee gehouden.
OUTLAND(CRUIS)ER
-
- Nieuw forumlid
Bedankt Reinier,
Wel raar dat mijn dealer reageerde alsof ik iets compleets nieuws uitlegde.
Heb een afspraak gemaakt 2e helft augustus, wordt vervolgd.
Wel raar dat mijn dealer reageerde alsof ik iets compleets nieuws uitlegde.
Heb een afspraak gemaakt 2e helft augustus, wordt vervolgd.
-
- Forumlid
Heeft met name te maken dat er geen conservatieve verbinding is tussen aandrijving voor en achter. Enkel elektronisch. Hier wordt het aantal omwentelingen gemeten en gesynchroniseerd welk bij een verschillende omtrek wringt en de electronica in de war raakt en raar gaat compenseren.
OUTLAND(CRUIS)ER
-
- Nieuw forumlid
Lijkt een plausibele verklaring
Ben benieuwd...
Ben benieuwd...
-
- Nieuw forumlid
gelukkig niet echt grote problemen maar de auto remt duidelijk minder goed af op B5.
in de vakantie heb ik op een stoepje een band lek gereden en zijn de voorbanden beide vervangen door all seizoen banden terwijl achter nog winterbanden zitten.
Ook de achterbanden maar vervangen
in de vakantie heb ik op een stoepje een band lek gereden en zijn de voorbanden beide vervangen door all seizoen banden terwijl achter nog winterbanden zitten.
Ook de achterbanden maar vervangen
van 4 ltr 6 cilinder Jeep cherokee naar 2 ltr elektrische outlander 2013
-
- Forumlid
En janhoving, is dit vervelende probleem inmiddels opgelost?
Mits Outlander PHEV Executive X-line 2015.(niet meer!) Volvo XC40 Recharge EV MY23
-
- Nieuw forumlid
Goedemorgen,
Excuses voor het late bericht.
Ik ben 26 augustus met het hele verhaal bij de dealer geweest.
Ze hebben er zonder blikken of blozen 2 nieuwe voor banden onder gezet. Nu met 4 dezelfde profielen en profieldieptes rijdt hij als een zonnetje . Remt super af in alle B instellingen, ook wanneer de benzine motor loopt.
En alles zonder kosten, dikke pluim voor Mitsubishi van Veldhuizen in Groningen.
Dus altijd banden per 4 vervangen, en ze moeten gelijk zijn.
Bedankt voor alle reacties en tips!!!
Heb er veel aan gehad.
Excuses voor het late bericht.
Ik ben 26 augustus met het hele verhaal bij de dealer geweest.
Ze hebben er zonder blikken of blozen 2 nieuwe voor banden onder gezet. Nu met 4 dezelfde profielen en profieldieptes rijdt hij als een zonnetje . Remt super af in alle B instellingen, ook wanneer de benzine motor loopt.
En alles zonder kosten, dikke pluim voor Mitsubishi van Veldhuizen in Groningen.
Dus altijd banden per 4 vervangen, en ze moeten gelijk zijn.
Bedankt voor alle reacties en tips!!!
Heb er veel aan gehad.