Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Audio, Bluetooth muziek streamen en navigatie
Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door sigmasailor » 08 apr 2019, 10:23

Wifi bleef gewoon werken (bij mij). Volgens mij zit de Wifi module ergens bij de Woofer gemonteerd en werkt die helemaal los van de head unit. Ik heb er met mijn Pioneer swap zelf nooit problemen mee gehad (anders dan dat die Wifi module nogal traag, omslachtig en onbetrouwbaar was).

Sinds IOS 12 zijn er diverse Apps (Google Maps en Waze) die prima op Carplay werken; voor mij echt nooit meer zo'n duur (en belachelijke dure updates) auto navi systeem. Overigens in de KIA 7 jaar gratis updates; ben zo tevreden met Waze dat ik er nog niet eens naar gekeken heb.

In de Leaf was (3G denk ik) ook een trage en onbetrouwbare ramp; ben blij dat ik daar (tegelijk van Rapidgate verlost) weer vanaf ben. In de Kia werkt het wel snel (ook 3G of 4G) maar helaas (nog) wat beperkt in mogelijkheden.

Destijds heeft de Navishop (Nootdorp) mij uitstekend geholpen. Die jongens hebben er echt kijk op. Ik zou daar zeker even informeren naar ontwikkelingen sinds 5 jaar geleden.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

RoelUtrecht
Forumlid
Berichten: 115
Lid geworden op: 07 jun 2018, 11:52

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door RoelUtrecht » 09 apr 2019, 10:44

dank wifi heb ik dubbelgecheckt, maar deze is nu met het MMCS eruit niet te vinden helaas. Weet je Sigmasailor op welke manier dat zou moeten werken/aangezet moet worden. Hebben andere ook nog de ervaring dat wifi (incl. instellingen via de outlander app) werkt zonder het origineel MMCS?
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle '13
2,3 L/100KM

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door sigmasailor » 09 apr 2019, 17:28

Misschien weet de Navishop dit? Ik heb er zelf niets aan gedaan maar weet zeker dat PIoneer en WiFi het allebei deden.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

RoelUtrecht
Forumlid
Berichten: 115
Lid geworden op: 07 jun 2018, 11:52

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door RoelUtrecht » 23 apr 2019, 18:40

Ondertussen verschillende discussies verder met de garage. De mitsubishi garage mocht de MMCS niet openmaken, maar alleen opsturen voor een ander 2e handssysteem voor bijna 650E. Op m'n aandringen hebben ze 't toch opengemaakt en bleek er een stekkertje van 't kabeltje losgeschoten te zijn. Systeem 3 weken weggeweest en nu werkt' t weer! Nu werkt ook m'n wifi, dus dat lijkt bij m'n Phev (2013) toch in combinatie met de MMCS te werken. Blijft vreemd dat ze dat niet eerder konden/mochten nakijken. Wat onderzoekskosten kwijt, maar wel weer een werkend MMCS (met WiFi)! Dank voor 't meedenken!
Laatst gewijzigd door RoelUtrecht op 29 apr 2019, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle '13
2,3 L/100KM

vulcan750
Forumlid
Berichten: 175
Lid geworden op: 09 jan 2018, 11:37

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door vulcan750 » 25 apr 2019, 12:34

Mooi man! Goed dat je erop aangedrongen hebt toch de MMCS open te maken. 👍
Mits Outlander PHEV Executive X-line 2015.(niet meer!) Volvo XC40 Recharge EV MY23

Borre
Nieuw forumlid
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 feb 2019, 12:49

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door Borre » 07 aug 2019, 12:11

Vraagje: Ik ben me aan het oriënteren op een Android unit als vervanging voor MMCS. Ik lees veel over "ondersteuning voor Rockford", maar hoe ver gaat die ondersteuning? Als ik het goed begrijp, gaat er alleen een stereo signaal naar de versterker en wordt deze vanuit de MMCS aangestuurd via de CAN bus (sub volume, fader, maar zeker ook DSP).

Ik lees hierboven diverse reacties met "Rockford werkt uitstekend", maar wordt hier bedoeld dat de instellingen van de versterker daadwerkelijk aangepast kunnen worden? Of komt er gewoon geluid uit dat goed klinkt, maar is het niet mogelijk om bijvoorbeeld sub volume en fader in te stellen. In dat laatste geval werkt een eventuele DSP chip in de Android unit namelijk ook niet! Deze stuurt dan de luidspreker uitgangen van de unit aan, maar hierop is niets aangesloten. Dit zou voor mij in dat geval een no-go zijn; helaas zal ik dan ook de versterker moeten vervangen.

Borre
Nieuw forumlid
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 feb 2019, 12:49

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door Borre » 27 aug 2019, 13:34

Ik heb inmiddels zelf ondervonden dat er geluid uit komt, maar ook niet meer dan dat. Voor anderen die voor hetzelfde dilemma staan: besef je dat je geen instellingsmogelijkheden meer hebt voor de versterker, behalve volume en balans (links/rechts). Dus geen fader (voor/achter), subwoofer volume en DSP instellingen; dit blijft allemaal staan zoals je het de laatste keer met de MMCS hebt ingesteld. Ik heb inmiddels zelf een andere DSP versterker geïnstalleerd; klinkt nu veel beter dan met Rockford.

Mijn Asottu COLD7060 (Allwinner T8 / PX30) gebaseerd voldoet goed: enorme verbetering op het gebied van navigatie en telefoon t.o.v. de MMCS. Het enige wat ik niet werkend krijg is de achteruitrijcamera. De unit verwacht een signaal dat de versnelling in R staat, maar voor zover ik kan achterhalen is dat niet beschikbaar tenzij ik draden door de halve auto ga trekken. Iemand hier ervaring mee?

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door PHEVlkj » 28 aug 2019, 10:47

Je zou denken dat het er wel moet zitten, in de MMCS wordt ook alleen de camera ingeschakeld als je de pook in de R zet. Dat moet dan via de huidige kabels ook al worden doorgegeven. Zitten alle stekkertjes en draadjes wel goed vast aan het nieuwe apparaat?

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

WHB
Forumlid
Berichten: 301
Lid geworden op: 25 jun 2013, 13:38

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door WHB » 28 aug 2019, 10:56

Het zou mij niet verbazen als het achteruitsignaal ook via CAN-bus binnen komt.
Dan moet je nieuwe systeem daar wel geschikt voor zijn.

Groet,
WHB

hft
Forumlid
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 aug 2019, 10:10

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door hft » 03 aug 2020, 15:07

zie je dan ook alles ,ook de ev info?
heb de my16 okt 2015 instyle +
welke android navigatie /mmcs adviseren jullie?

Flavio
Forumlid
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 dec 2018, 22:34

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door Flavio » 27 nov 2020, 20:02

Ik heb vandaag een universele Joying 2-DIN headunit gemonteerd in mijn 2015 Outlander PHEV Instyle= met Rockford Fosgate versterker:

https://www.joyingauto.eu/2din-android- ... creen.html

De Joying gaat aan en werkt helemaal prima.
Ik krijg echter geen geluid en geen beeld van de achteruitkijkcamera.
De stuurwielbediening werkt wel.

Ik heb deze kabels gebruikt:
https://connects2.com/Product/ProductItem/CTSMT009.2 voor de headunit
https://connects2.com/Product/ProductItem/CAM-MT1-RT voor de camera

Alles is volgens mij goed aangesloten, ik heb het een paar keer gecheckt.

Een paar vragen:
Op de bracket van de OEM headunit zit een CANBus module. Moet die blijven aangesloten?

Op de OEM headunit zit een grijze stekker die los blijft als je de headunit vervangt? Hoort dat?

In de Joying moet ik het CANBus type instellen, maar er zijn een stuk of honderd keuze's. Weet iemand welke ik moet kiezen?
TE KOOP: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ 12/2015 Amethyst Black

Flavio
Forumlid
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 dec 2018, 22:34

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door Flavio » 02 dec 2020, 13:21

Ik ben weer wat wijzer geworden.

De adapterkabel die ik heb voor de camera werkt niet met een 360 graden camera, daarover ben ik door een webshop verkeerd geïnformeerd.
De CAN Bus module bovenop de OEM headunit is voor de originele navigatie. Die zou dus verwijderd kunnen worden.
In de Joying hoef je voor de CAN Bus niks in te stellen.
Maar mijn RF versterker gaat nog steeds niet aan. Ik heb alles al geprobeerd, de kabels nog een keer gecontroleerd, de volgorde van aansluiten veranderd, maar niks lukt. De support van Connects2 is erg traag, je zit bij elke vraag een dag op antwoord te wachten.

Is er iemand op het forum die de dezelfde kabel met succes heeft gebruikt?
TE KOOP: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ 12/2015 Amethyst Black

RoelUtrecht
Forumlid
Berichten: 115
Lid geworden op: 07 jun 2018, 11:52

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door RoelUtrecht » 04 dec 2020, 20:57

Interessant om volgen en ik ben zeer benieuwd, verder heb ik geen idee
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle '13
2,3 L/100KM

Wouty
Forumlid
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mar 2022, 22:21

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door Wouty » 22 aug 2022, 21:23

Ha Flavio,

Is het al gelukt, om er muziek uit te krijgen?
Ik heb hetzelfde probleem denk ik.

Alvast bedankt.

Plaats reactie