Welke lampen kan je vervangen en wat is het effect

Alle technische dingen mbt het aansluiten van accessoires en andere zaken om je PHEV op te leuken
Gebruikersavatar
Duc
Forumlid
Berichten: 233
Lid geworden op: 29 aug 2014, 09:41

Re: Welke lampen kan je vervangen en wat is het effect

Bericht door Duc » 17 dec 2014, 08:42

Bij mij werkte de linker goed en de rechter niet... Twee verschillende lampjes maakten niet optimaal contact met de houder. Als je een beetje aan het lampje beweegt, gaat deze branden. Ik heb een klein dun stukje karton tussen lampje en lamphouder geplaatst zodat deze wat strakker vast zit. Ook kun j eens goed kijken of de pinnetjes in de houder niet te ver naar binnen zijn gedrukt.

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49

Re: Welke lampen kan je vervangen en wat is het effect

Bericht door JanPHEV » 17 dec 2014, 09:58

Soms is het ook een kwestie van de led 180 graden gedraaid erin zetten.
Leds hebben een gelijkspanning plus en een min. :idea:
Daardoor doet hij het in één montage stand niet.

Gebruikersavatar
Duc
Forumlid
Berichten: 233
Lid geworden op: 29 aug 2014, 09:41

Re: Welke lampen kan je vervangen en wat is het effect

Bericht door Duc » 17 dec 2014, 10:18

Correct, is wellicht de oorzaak. Was ik vergeten te melden.

philip

Re: Welke lampen kan je vervangen en wat is het effect

Bericht door philip » 17 dec 2014, 20:53

Dank Duc en Jan, ga ik morgen meteen even proberen, had de moed al opgegeven :oops:

Ze doen het :D lampje omgekeerd erin en hoppa aan beide zijden LED stadslichtjes. :D

Ze zijn alleen blauw :shock: dat mag denk ik niet :(

gadgetman

Re: Welke lampen kan je vervangen en wat is het effect

Bericht door gadgetman » 22 dec 2014, 04:14

Ben benieuwd wat voor lampjes in de spiegels voor de zij knipperlichten zitten?
Heeft iemand deze al vervangen voor led of fellere leds?
Op verschillende testvideos lijken deze zij knippers bijna niet zichtbaar, heb de auto nog niet dus kan niet zeggen of het in het echt ook zo is....

radphev

Re: Welke lampen kan je vervangen en wat is het effect

Bericht door radphev » 24 dec 2014, 09:13

Ik heb heel veel led lampjes geprobeerd voor de stadslichten, de meesten gingen na een paar weken kapot (rij wel 1200km per week met licht aan).

Deze zitten er nu 4 maanden in en zien er echt mooi uit, mooi wit, niet cheapy blauw:

http://www.banggood.com/2x-T10-Samsung- ... 15184.html

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49

Re: Welke lampen kan je vervangen en wat is het effect

Bericht door JanPHEV » 24 dec 2014, 22:06

philip schreef:Ze zijn alleen blauw :shock: dat mag denk ik niet :(
Als ze niet "echt blauw" zijn, dan zal een stadslichtje niet gauw een probleem zijn denk ik.
Ik neem aan dat ze blauw-achtig zijn / een blauwige gloed hebben.

In principe mag je aan de voorkant van een auto alleen maar wit licht voeren.
Maar ja, wat is de definitie van "wit" licht ... :?

Anders staan er in dit draadje al plenty andere led's die geschikt zijn als stadslicht. :idea:

philip

Re: Welke lampen kan je vervangen en wat is het effect

Bericht door philip » 26 dec 2014, 23:21

:D
Dank voor de reactie Jan. Maar heb de blauwe er weer uitgehaald. Ze waren echt super blauw. Ga ze vervangen voor een paar witte ;)

Eric67

Re: Welke lampen kan je vervangen en wat is het effect

Bericht door Eric67 » 02 jan 2015, 10:00

Tip; gisteren kwam ik erachter dat bij een slecht functionerende stadslicht led links voor, het led achterlicht links achter EN de kentekenverlichting ook uitvallen.
De stadslicht led knipperde (zoals al vaker is gebeurd), de kentekenverlichting en de (standaard) led achterlicht knipperde vrolijk mee.
Remlicht led functioneerde wel gewoon goed.
Dit vind ik te gevaarlijk, vandaar de stadslichten vervangen voor de standaard lampjes. Heb ook wel een beide stads-leds stuk gehad, dit zou betekenen geheel geen achterverlichting. :o

Michel

Re: Welke lampen kan je vervangen en wat is het effect

Bericht door Michel » 02 jan 2015, 16:08

Ik heb helaas exact dezelfde ervaringen met de lampjes van Banggood en Ali. Heb nu een maand de T10 4300K als stadslichten van Retrofitlab er in zitten en vorige week de T10 5000K versie besteld en geplaatst voor het kenteken. Er zit 2 jaar garantie op, dus ga er vanuit dat dat goed is. Mocht er toch 1 kapot gaan laat ik het gelijk weten.
In het interieur heb ik sinds april 2014 de lampjes van ABCled zitten. Tot nu toe ook nog allemaal goed. Maar ja, die maken bijna geen branduren als je het vergelijkt met stadslicht en kentekenverlichting.

Gebruikersavatar
PHEV2014
Forumlid
Berichten: 350
Lid geworden op: 28 aug 2014, 12:49

Re: Welke lampen kan je vervangen en wat is het effect

Bericht door PHEV2014 » 29 jan 2015, 00:20

De parkeerlichten en de DRL vervangen door LED. Niets aan de reflector gedaan, maar de lampjes dunner geschuurd met de dremel.

Origineel parkeerlicht
Afbeelding

LED parkeerlicht
Afbeelding

DRL LED 1 x zoals uit de verpakking en 1 x dunner gedremeld
Afbeelding

Ingebouwd (reflector ongewijzigd)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.

banjo

Re: Welke lampen kan je vervangen en wat is het effect

Bericht door banjo » 10 jun 2015, 13:29

gisteren weer geprobeerd mijn LED parkeer lichten aan de praat te krijgen. helaas niet gelukt. vervolgens tijdens een 1.5 durende rit in het donker erachter gekomen dat ik totaal geen achterlichten meer had!! :? levens gevaarlijk. heb uiteindelijk de hele rit met waarschuwings lampen aan gereden.
thuis weer zitten klooien met de parkeerlampjes. Deze doen het nog steeds niet maar nu doen de achetrlichten het iig wel weer.

heeft iemand een goeie eravring met parkeerlichten LED? liefst geen chinees?

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Welke lampen kan je vervangen en wat is het effect

Bericht door MitsuAccu » 10 jun 2015, 14:06

oops.....

Dan was je wel ver van huis zeg, maarre vond je de Chinees niet lekker dat je dat niet meer wilt? :-)

banjo

Re: Welke lampen kan je vervangen en wat is het effect

Bericht door banjo » 10 jun 2015, 14:11

Haha nee die houden we er zeker in licht of geen licht! desnoods met kaarslicht voor de achterruit! of zwaailicht uit het open dakkie!

De chinees was weer lekker.

Jelrik
Forumlid
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jun 2018, 23:19

Re: Welke lampen kan je vervangen en wat is het effect

Bericht door Jelrik » 01 okt 2018, 23:19

Mij valt de opbrengst van de af-fabriek xenon lampen tegen (dimlicht). Mijn Ford Focus had met aftermarket lampen een veel fijnere lichtopbrengst. Daar zat 50 watt per lamp aan xenon in. Kan je in de Outlander de standaard 35 watt lampen ook vervangen voor 50 watt, of trekt de balast dat niet/ blaas je die op?

Gebruikersavatar
RX-Men-8
Forumlid
Berichten: 290
Lid geworden op: 09 jul 2019, 21:30

Re: Welke lampen kan je vervangen en wat is het effect

Bericht door RX-Men-8 » 31 jul 2019, 22:40

Ik heb de DRL P13W peertjes vervangen door deze Osram LED varianten:

https://www.ebay.nl/itm/Osram-P13W-5828 ... 2896654262

Die zijn niet dikker of langer dan het origineel dus geen modificatie nodig.

Nog even ten overvloede: wip de zilvergrijze ring rond de mistlamp eraf en schroef hem er uit (3 kruiskopschroeven). Van onder via de wielkast is veel lastiger.
Outlander PHEV: Afbeelding MX-5: Afbeelding Avensis Verso: Afbeelding IS200: Afbeelding

Plaats reactie