Fysieke sleutel

Alles met betrekking tot de buitenkant van je Outlander PHEV
Plaats reactie
Silversurfer

Fysieke sleutel

Bericht door Silversurfer » 05 nov 2013, 20:55

Komt de auto nog met een fysieke sleutel? Misschien in de reservesleutel? Ik bedoel toch wel handig als al de electronica ermee stopt. Mijn Prius heeft ook keyless entry maar in die unit zit toch nog een klein sleuteltje die eruit kunt halen om de deur te openen.

bobgee
Forumlid
Berichten: 165
Lid geworden op: 03 aug 2013, 11:56

Re: Fysieke sleutel

Bericht door bobgee » 05 nov 2013, 20:56

ja, je kan de sleutel uit de afstandbediening klikken

Silversurfer

Re: Fysieke sleutel

Bericht door Silversurfer » 06 nov 2013, 10:01

Thanks. Handig :)

Sander van der Pol

Re: Fysieke sleutel

Bericht door Sander van der Pol » 06 nov 2013, 17:31

en je hebt een speciaal vakje waar de sleutel in kan als het signaal te zwak zou worden zodat je toch kan rijden

Silversurfer

Re: Fysieke sleutel

Bericht door Silversurfer » 07 nov 2013, 12:17

Oke en met dat sleuteltje kun je dus de deur openen? Ik kan geen gleuf zien in de deur op foto's namelijk. Of moeilijk te zien.

En in dat sleuteltje zit verder geen electronica? Ik gebruik dat sleuteltje namelijk als ik ga surfen , dan doe ik hem in m'n surfpak.

jangoed
Forumlid
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 sep 2013, 15:09

Re: Fysieke sleutel

Bericht door jangoed » 07 nov 2013, 13:00

In dat sleuteltje zit inderdaad geen electronica. die is uitsluitend geschikt om de deur open te maken
Instyle+ ; Silky-white; Zwart leder; Sidebars; Verbrederset; afneembare trekhaak+skidplate; LED; Sportpack; Stylepack; 18"LM winterset.
Vorige auto: Mitsubishi Outlander 2.4 Instyle 2010
Leverdatum: 30-11-2013

Han9

Re: Fysieke sleutel

Bericht door Han9 » 09 nov 2013, 17:48

Bij mijn huidige Outlander kun je een gewone sleutel uit de houder halen om zowel de deur te openen, om te starten en waarvoor ik hem veel gebruik de airbag van de bijrijdersstoel uit te schakelen als er een babyzitje op de bijrijdersstoel wordt geplaatst. De schakelaar zit in het handschoenenkastje en kan alleen goed met de reservesleutel worden bediend en anders met een schoevendraaier. Dan is sleutel, die je toch bij je hebt wel handig.

waarom
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 sep 2013, 17:31

Re: Fysieke sleutel

Bericht door waarom » 22 jan 2019, 11:41

Heb mijn phev nu 5 jaar en onlangs was mijn batterij bijna leeg zodat ik de wagen niet op slot kon doen. Toen dat niet lukte heb ik de losse sleutel geprobeerd maar helaas, ik kon er de deur niet mee op slot doen.
Na veel geprobeer lukte het uiteindelijk toch draadloos

Later ook thuis nog de losse sleutel getest maar ik kan er de deur niet mee open maken en ook niet mee op slot doen. Zit er ergens een zekering of een instelling?

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Fysieke sleutel

Bericht door Anko » 22 jan 2019, 19:59

waarom schreef:
22 jan 2019, 11:41
Later ook thuis nog de losse sleutel getest maar ik kan er de deur niet mee open maken en ook niet mee op slot doen. Zit er ergens een zekering of een instelling?
Dat zou een beetje voorbij gaan aan het concept van een fysieke sleutel ....
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

DennisBlack7
Forumlid
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 dec 2013, 21:01

Re: Fysieke sleutel

Bericht door DennisBlack7 » 21 feb 2019, 10:27

Dat is grappig. Ik lees het item nu pas. Ik heb vorig jaar eenzelfde soort probleem gehad. Mijn auto was spontaan (gelukkig thuis op de parkeerplaats) volledig "dood". De oorzaak was uiteindelijk een losgeschoten accu kabel (accu in de achterbak, en dan de niet zomaar zichtbare pool). De electrische sleutel werkte niet meer om de deuren open te krijgen. Ook met de fysieke sleutel gingen de deuren niet open. Ik heb de ANWB moeten bellen. Die hebben met een lange haak de motorkap open hendel kunnen pakken. Toen was de motorkap open. Ze hebben vervolgens stroom op de accu onder de motorkap gezet. Toen kwam het electrische systeem weer tot leven. Vervolgens kon de achterklep open en konden we bij de accu achter komen. Daar was zoals eerder gezegd een accukabel losgegaan van de achterste pool. Na die weer aangedraaid te hebben deed de auto alles weer. Ik heb me er ook over verbaasd dat de fysieke sleutel geen toegang gaf tot het openen van de deuren. De dealer had hier geen antwoord op (Behalve een theoretisch antwoord dat dat wel zou moeten). Ik begrijp zelf nog niet helemaal hoe het zit met de functies van de voor- en achteraccu maar goed.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Fysieke sleutel

Bericht door Anko » 21 feb 2019, 18:57

Apart. Ik heb meer dan eens mijn accu zo plat gehad dat niets het meer deed. Maar ik kon er altijd nog in.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Plaats reactie