Schuifdak kapot?

Alles met betrekking tot de buitenkant van je Outlander PHEV
Plaats reactie
Bladieblader
Forumlid
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 nov 2013, 08:08

Schuifdak kapot?

Bericht door Bladieblader » 09 feb 2019, 16:46

Mn schuifdak van mijn 2013 heeft het begeven... ik denk dat kwam omdat hij iets naar beneden gezakt was, toen wilde ik hem open doen maar hoorde pats, en daarna wat vreemde geluiden.

Vanmiddag heb ik de glazen plaat er af geschroefd en er goed ingezet zodat hij nu weer netjes dicht en recht zit. Maar open gaat hij niet als ik op de knop druk of hem naar achter schuif. De motor maakt kort een geluidje en stopt dan. Bij het naar voren duwen doet hij niets.

Ik heb mijn binnenverlichting er uit gehaald, daarboven zit namelijk de motor van het schuifdak. Dat zag er nogal vreemd uit... de slangen (soort Remkabels van een fiets) hangen er een beetje gek bij... het lijkt wel alsof ze er uitgekomen zijn, maar ik kan ze niet terug duwen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
JohanvdH
Forumlid
Berichten: 565
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46
Locatie: Wageningen

Re: Schuifdak kapot?

Bericht door JohanvdH » 09 feb 2019, 17:25

Ik meen van eerdere ervaring met schuifdaken (niet Mitsubishi) te herinneren dat die kabels een duw en trekfunctie hebben.
Maar dan moeten ze wel in een soort buis of goot lopen...
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black (particulier gekocht in 2018)
Afbeelding

Bladieblader
Forumlid
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 nov 2013, 08:08

Re: Schuifdak kapot?

Bericht door Bladieblader » 09 feb 2019, 18:04

Dankjewel voor je antwoord. Ja, nu je het zegt denk ik inderdaad dat dat de kabels zijn die je zier. Ik moet ze er denk ik terug ingepropt krijgen, maar hoe?

hans1982
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 feb 2018, 17:30

Re: Schuifdak kapot?

Bericht door hans1982 » 09 feb 2019, 20:06

Zoek op internet eens naar de aflevering van wheeler dealers dat ze een amerikaanse golf/polo gti opknappen. Bij deze auto herstelde ze ook het schuifdak en de constructie zag er hetzelfde uit.

kobus1967
Forumlid
Berichten: 642
Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53

Re: Schuifdak kapot?

Bericht door kobus1967 » 09 feb 2019, 21:11

Bel met de Mitsubishi schade herstel expert, Richard de bedrijfsleider kan je vast vertellen hoe het moet.
Ze hebben mijn hele dak vervangen, erg schappelijke mensen daar.
http://www.ursems.nl

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 868
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Schuifdak kapot?

Bericht door PHEVlkj » 09 feb 2019, 21:23

Er staat in een ver verleden een link op deze site naar een werkplaats handboek. Dat verwijst naar een vage site in Rusland of Oekraïne, vandaar dat ik de link hier niet zo plaats. Ik heb nog even gekeken en de teksten zijn nog wel leesbaar, maar de plaatjes niet allemaal. Zoeken en klikken dus op eigen risico.

Dat werkte in het verleden wel goed, maar ik ben vergeten de PDF te downloaden. Dom bedenk ik nu, want daar staat ook een plaatje in hoe je de achterlichten eruit kunt halen om ze eventueel schoon te maken.

Misschien weet Anko vanuit de buitenlandse fora nog iets?

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Plaats reactie