26 Ah grens voor accu...??

Laders, kabels, lolo's en nog veel meer om je PHEV op te laden
Plaats reactie
Mipkip
Forumlid
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 sep 2018, 17:40

26 Ah grens voor accu...??

Bericht door Mipkip » 15 okt 2018, 18:38

Hallo allemaal,

Het hele forum al doorzocht naar verklaringen omtrent de teruggelopen accu capaciteit onder de 26Ah voor modellen van 14-16 ivm garantie.
Kan ik die Ah capaciteit alleen bij mijn dealer laten meten, of is de indicatie dat we na een ‘lege accu’ met nog 1 km range maximaal 7,04 Kw kunnen laden ook een verwijzing naar een accu die slechter begint te worden? De accu heeft volgens mij standaard 11 Kw - 20% dus maximaal 8,8 Kw beschikbaar voor EV rijden. Maar die waarden hebben wij niet kunnen halen. Hoogste tot nu toe 7 kw en dan weer een range van 32-36 km. Verschilt een beetje per dag.
Maak ik misschien ergens een denkfout, of moeten wij ons zorgen gaan maken over de toestand van de batterijen?
En dus de dealer aan gaan spreken op het een en ander ivm garantie....auto nu 4 jaar en 4 mnd, km stand 150.000 dus binnen de grens van 8 jaar en 160.000 km.
Wie weet het antwoord?
Hoor graag van jullie.
Hans.

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: 26 Ah grens voor accu...??

Bericht door JanPHEV » 15 okt 2018, 20:13

Is al heel veel over geschreven en over te vinden op dit forum. :roll:
Ffff zoekfunctie gebruiken.....

Mipkip
Forumlid
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 sep 2018, 17:40

Re: 26 Ah grens voor accu...??

Bericht door Mipkip » 16 okt 2018, 04:43

Dank voor de ‘hulp’.....dat is dus iets waar ik al een week mee bezig ben, de zoekfuntie levert dus niets op mbt mijn vraagstellliing....26Ah grens ten opzichte van hoeveelheid Kw die maximaal geladen kunnen worden....ofwel kan je bij een gloednieuwe accu wél 11 kw laden? Als dat zo is dan weet ik voldoende

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: 26 Ah grens voor accu...??

Bericht door Anko » 16 okt 2018, 08:28

Mwah, echt zoeken is niet nodig hoor. Gewoon even de meest recente draadjes bekijken. Dat zegt al genoeg ;)

Heb je een obd dongle?

http://outlanderphevforum.nl/forum/view ... =11&t=3542
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Mipkip
Forumlid
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 sep 2018, 17:40

Re: 26 Ah grens voor accu...??

Bericht door Mipkip » 16 okt 2018, 16:57

Hoi Anco,
Inderdaad via de link méér kunnen vinden. Obd dongle niet aanwezig. Maar gezien dat een aantal in het begin 9 tot 9,5 kw konden laden, dus mag ervan uitgaan dat onze accu ook minder is geworden.

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: 26 Ah grens voor accu...??

Bericht door PHEVlkj » 17 okt 2018, 09:49

@Mipkip

Bij iedere onderhoudsbeurt wordt de accu gemeten en die meting wordt vastgelegd in je dossier. De beste (en gratis) start m.i. is dus die meting opvragen. In ieder geval de laatste of allemaal (afhankelijk van je kilometerstand), dan kun je het verloop zien. Als de laatste in de buurt van de 26 of vlak daarboven zit heb je kennelijk echt een probleem (gezien de problemen van anderen zoals Anko). Die van mij staat na bijna 5 jaar en 133.000 km op 30 A en ik maak me dus minder zorgen dan iemand die in de buurt van die 26 zit.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: 26 Ah grens voor accu...??

Bericht door Anko » 17 okt 2018, 10:08

Zit wat in. Het schijnt echter dat niet alle dealers even happig zijn om dat soort info (gratis) te delen. Belachelijk natuurlijk, maar toch :evil:
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: 26 Ah grens voor accu...??

Bericht door PHEVlkj » 17 okt 2018, 10:24

Klopt. Daarom vraag ik bij het ophalen van de auto altijd een printje (of als dat niet uitkomt of ze het willen e-mailen). Dus voor het betaalmoment. :D Mijn dealer doet er overigens nooit moeilijk over. Ik heb even overwogen om de naam van de dealer te noemen, maar misschien leest er wel iemand van MB mee op dit forum en snijd ik eigen vingers.....

Mijn dealer rekent niets extra voor het doen van de meting, maar ik weet uit ervaring dat er andere dealers zijn die er wel geld voor vragen (iets van 8 of 10 euro). Als dat op de rekening staat kun je er zeker om vragen, want dan was het niet gratis en kun je zeker de uitkomst vragen.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: 26 Ah grens voor accu...??

Bericht door Anko » 17 okt 2018, 10:47

Zelf ook nooit voor hoeven betalen. Maar goed, ze weten bij mijn dealer denk ik ook wel dat ik bete rop de hoogte ben dan zij zelf :lol:
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Mipkip
Forumlid
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 sep 2018, 17:40

Re: 26 Ah grens voor accu...??

Bericht door Mipkip » 17 okt 2018, 22:02

Met dank aan ons ‘grootste forumlid’ weet ik inmiddels dat wij ons geen zorgen hoeven te maken over Evi.
Met een gezonde 30,1 Ah na 150000 km en 4,4 jr kunnen wij voorlopig verder.
En stel dat over 1,5 of 2 jr de range teruggelopen is naar nog maar 20 km na een volledige lading, dan is het ook te overwegen om alsnog een nieuwe accu te laten plaatsen. Heb je dan toch weer 5 jr plezier van. Wie weet zakt de prijs dan wel onder de 6500 euro. Ook die ontwikkelingen gaan snel.
In ieder geval voordeliger dan weer hoop geld voor een jongere voiture neertellen.
De tijd zal het leren.
Bedankt voor de dubbele koffie en de Kw’s :D

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: 26 Ah grens voor accu...??

Bericht door Anko » 17 okt 2018, 22:37

Graag gedaan, hoor!
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Plaats reactie