PHEV computer diagnosis report (battery current)

Laders, kabels, lolo's en nog veel meer om je PHEV op te laden
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 715
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door Anko » 20 sep 2018, 22:47

Verwijst Mitsubishi naar mij????

(sorry, weet wel dat dt niet is wat je schreef, maar kon het niet laten ;) )
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
PHEV2014
Forumlid
Berichten: 122
Lid geworden op: 28 aug 2014, 12:49

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door PHEV2014 » 21 sep 2018, 01:06

70% zou 28Ah zijn, geen 26. Laat CH nou net geen EU-lid zijn...
Dus verwijzen naar CH zal hier geen indruk maken, helaas.
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 715
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door Anko » 21 sep 2018, 06:39

Er van uit gaande dat je vertrekt van 40 Ah. Maar is dat wel zo?
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Nulrijder
Forumlid
Berichten: 29
Lid geworden op: 12 aug 2018, 08:42

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door Nulrijder » 21 sep 2018, 12:21

Basis zou 46Ah moeten zijn in theorie dus 70% 32.2Ah
Dan zou ik die 32km nog steeds moeten kunnen halen :D

Lijkt me sterk dat ze in NL die 70% niet toepassen. Uit de mail van die sales manager blijkt dat ze ‘exact dezelfde garantie’ blijven geven als voor 2018. Die gaven ze in NL ook. Lijkt me uiterst raar als daar opeens verandering in zou komen. Hoe dan ook heb ik nu iets zwart op wit. Als ze over 6 of 7 jaar met 35% komen, tover ik deze mail weer ui5 de hoed :lol:

Gebruikersavatar
case
Forumlid
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 apr 2013, 12:21
Locatie: regio Eindhoven
Model PHEV: III (2013-2018) 2.0

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door case » 21 sep 2018, 13:18

Nulrijder schreef:
15 sep 2018, 16:18
Ik zie trouwens op site VK dit http://www.mitsubishi-cars.co.uk/new-ca ... -warranty/

Daar hebben ze het over 70%. Mag er toch vanuit gaan dat dit wereldwijd wordt aangehouden en niet alleen in het VK.
Als je de link volgt staat daar:
The traction battery on the Outlander PHEV comes with a warranty of 8 Years / 100,000 miles.
This includes a guarantee that if the traction battery capacity falls below 70% in the first 8 years/100,000 miles a free repair or replacement will be provided.*

en onderaan de pagina staat dan: * Only applicable/available on 16MY vehicle onwards.

Oudere jaargangen hebben het nakijken??
Outlander PHEV Instyle 2013 -- KIA e-Niro executive line 64 kWh 2019.

Nulrijder
Forumlid
Berichten: 29
Lid geworden op: 12 aug 2018, 08:42

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door Nulrijder » 21 sep 2018, 15:22

Daarvoor geldt andere garantieregeling. Zie service bulletin gepost door Anko.

Nulrijder
Forumlid
Berichten: 29
Lid geworden op: 12 aug 2018, 08:42

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door Nulrijder » 21 sep 2018, 15:26

Ik vind 65% voor die eerdere modellen trouwens wel schandalig laag. Laten we eerlijk zijn. Je iPhone met zo’n batterij ga je of dumpen, of je vervangt de batterij. Ik vind 70% nog net redelijk. Alles lager vind ik eigenlijk garantieontwijking, maar goed, aan mijn mening heb je juridisch niets :?

Ik denk dat ze nu bij MM denken dat ze de batterijdegradatie iets beter onder controle hebben. We zullen zien.

WHB
Forumlid
Berichten: 76
Lid geworden op: 25 jun 2013, 13:38

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door WHB » 24 sep 2018, 09:00

Net de 160 K beurt gehad.

Onderstaand mijn overzicht.
km - mnd - Ah
40K - 15 - 34,3
60K - 22 - 33,0
80K - 29 - 32,0
100K - 36 - 29,9
120K - 44 - 27,3
140K - 50 - 26,1
160K - 58 – 24,2 na “battery check” procedure 25,1

Dus nu is het aan MMN.
Ben benieuwd.

Ik was al een tijdje met fa. Voets in gesprek over de beperkte range.
Ik kreeg het gevoel dat ze de “battery check” gewoon niet wilden uitvoeren.
Voor de vakantie de druk wat verder opgevoerd en toen kwamen ze met de uitspraak; Voor de vakantie hebben we geen tijd en na de vakantie zijn we geen dealer meer.

Dus ben ik naar Kardol in Nijmegen gegaan, zij hebben mij heel netjes geholpen.
Hij was toen inmiddels al bijna aan de 160 K dus daar ook de beurt laten doen.

Groet,
WHB

WHB
Forumlid
Berichten: 76
Lid geworden op: 25 jun 2013, 13:38

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door WHB » 24 sep 2018, 09:03

Nulrijder schreef:
21 sep 2018, 15:26
Ik vind 65% voor die eerdere modellen trouwens wel schandalig laag. Laten we eerlijk zijn. Je iPhone met zo’n batterij ga je of dumpen, of je vervangt de batterij. Ik vind 70% nog net redelijk. Alles lager vind ik eigenlijk garantieontwijking, maar goed, aan mijn mening heb je juridisch niets :?

Ik denk dat ze nu bij MM denken dat ze de batterijdegradatie iets beter onder controle hebben. We zullen zien.
Je hebt het over 70% in 8 jaar of 160 K.
In die tijd zijn de meeste mensen al aan de derde of vierde IPhone toe.

Groet,
WHB

Nulrijder
Forumlid
Berichten: 29
Lid geworden op: 12 aug 2018, 08:42

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door Nulrijder » 24 sep 2018, 21:16

Ja, maar je moet de levensduur van de accu vergelijken met de levensduur van een auto. Die is volgens Duitse cijfers tussen de 10 en de 15 jaar. De accu moet dan dus met die levensduur meekunnen. Je iphone is na een jaar of vier obsolete. Als die na 8 jaar op 65 procent zit is dat redelijk. Bij een auto wat mij betreft dus niet. Zeker niet als dat electrisch gebruik de selling point is van die hele auto.

WHB
Forumlid
Berichten: 76
Lid geworden op: 25 jun 2013, 13:38

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door WHB » 27 sep 2018, 20:10

Ik heb in het begin van de introductie ergens gelezen dat Mitsubishi de auto bedacht heeft omdat de meeste japanners gem. 30 km naar werk moeten woon-werk afstand moeten afleggen.

Met die afstand kom je op 20.000 km per jaar.
Dus zit je na acht jaar op 160.000 km.

We weten allemaal dat batterijen in capaciteit afnemen.
ik had ook gehoopt dat het minder was.

Groet,
WHB

WHB
Forumlid
Berichten: 76
Lid geworden op: 25 jun 2013, 13:38

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door WHB » 27 sep 2018, 20:11

Gisteren bericht ontvangen dat mijn accu onder garantie vervangen gaat worden door een nieuwe.

Heb nog even geïnformeerd of ik tegen bijbetaling de 13.8 kWh uitvoering kon krijgen, maar die past niet volgens MMN.

Het is wel de laatste versie van 2018.
Dus ik ben benieuwd.

Groet, WHB

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 220
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door JanPHEV » 27 sep 2018, 20:36

Kijk!
Volgens mij ben jij de eerste hier op het forum die dat voor elkaar heeft.
Fijn voor je om te horen dat die strijd blijkbaar te winnen is!

WHB
Forumlid
Berichten: 76
Lid geworden op: 25 jun 2013, 13:38

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door WHB » 27 sep 2018, 21:16

Nee, volgens mij ben ik de tweede.
ictijoos was de eerste!

vulcan750
Forumlid
Berichten: 126
Lid geworden op: 09 jan 2018, 11:37

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door vulcan750 » 27 sep 2018, 21:52

WHB schreef:
27 sep 2018, 20:11
Gisteren bericht ontvangen dat mijn accu onder garantie vervangen gaat worden door een nieuwe.

Heb nog even geïnformeerd of ik tegen bijbetaling de 13.8 kWh uitvoering kon krijgen, maar die past niet volgens MMN.

Het is wel de laatste versie van 2018.
Dus ik ben benieuwd.
Top, gefeliciteerd! :D
Ik kan me overigens nauwelijks voorstellen dat de 13,8 accu niet zou passen, ze verkopen liever een nieuwe Outlander...
Mits Outlander PHEV Executive X-line 2015.(niet meer!) Volvo XC40 Recharge EV MY23

kobus1967
Forumlid
Berichten: 61
Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door kobus1967 » 27 sep 2018, 22:24

De renault Zoe is van 22Kwh naar 40Kwh gegaan, en ook is er tijdelijk een upgrade voor de oude modellen aangeboden naar 40Kwh.
Dan moet dat met betere cellen toch ook bij de Outlander kunnen, van 12Kwh naar 24Kwh of in ieder geval 20Kwh.
Het is pure onwil van Mitsubishi en dat gaat tot gevolg hebben dat veel mensen overstappen naar een ander merk.

neuroticz
Forumlid
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 okt 2013, 13:01

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door neuroticz » 28 sep 2018, 16:47

Gefeliciteerd WHB, wat is jou kilometerstand en AH waarde?
Ik tref het iets minder want mijn defecte accu willen ze niet onder garantie vervangen omdat ik 167000 KM heb gereden.
De dealer gaf aan dat de 2013 types 5 jaar /100.000 KM garantie bij zit.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 715
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door Anko » 28 sep 2018, 19:11

WHB schreef:
24 sep 2018, 09:00
Net de 160 K beurt gehad.

Onderstaand mijn overzicht.
km - mnd - Ah
40K - 15 - 34,3
60K - 22 - 33,0
80K - 29 - 32,0
100K - 36 - 29,9
120K - 44 - 27,3
140K - 50 - 26,1
160K - 58 – 24,2 na “battery check” procedure 25,1
;)
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

WHB
Forumlid
Berichten: 76
Lid geworden op: 25 jun 2013, 13:38

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door WHB » 28 sep 2018, 22:56

neuroticz schreef:
28 sep 2018, 16:47
De dealer gaf aan dat de 2013 types 5 jaar /100.000 KM garantie bij zit.
Dat is onjuist.
Op de accu is het 160.000 of 8 jaar!

Wanneer heb je de 160.000 beurt gedaan?
Als dat voor de 160.000 was had de dealer je wel mogen attenderen op de capaciteit!

Mijn beurt was bij 159.400 km bewust voor de 160.000.
Omdat de range nog maar 25 km was.

Over een paar maanden gaat hij naar prive
En als het aan mij ligt komen er nog 160.000 bij.

Groet,
WHB
Laatst gewijzigd door WHB op 30 sep 2018, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.

SanderPeter
Nieuw forumlid
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 apr 2018, 19:53

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door SanderPeter » 29 sep 2018, 21:16

Hoi,

Je range is nog maar 25km schrijf je? Onder wat voor soort omstandigheden? Ik kom ook niet veel verder. Meestal rij ik eerst een 2km binnendoor naar de snelweg en schakel ik daarna over op in mijn geval gas. Zodra ik weer op een autoweg kom schakel ik over naar de accu’s. Als ik in totaal 25km op de accu haal is het veel. Op de snelweg bij 125 hooguit 20.

Dealer maar eens vragen hoe het met mijn accupakket is.

WHB
Forumlid
Berichten: 76
Lid geworden op: 25 jun 2013, 13:38

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door WHB » 29 sep 2018, 22:37

De 25 is onder ideale omstandigheden, 80km/h zonder airco of verwarming.
Snelweg haal ik geen 20.

Omdat ik niet alleen af wilde gaan op wat een dealer mij verteld. Heb ik een dongle gekocht zodat ik de status ook zelf kon uitlezen.

Gr,
WHB

SanderPeter
Nieuw forumlid
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 apr 2018, 19:53

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door SanderPeter » 01 okt 2018, 19:19

Hoi,

Toevallig heb ik vorige week een OH beurt uit laten voeren. Ik heb vandaag met de dealer gebeld en de accu capaciteit zit nog op 32,9 Ah. Op zich niet verkeerd. Zaterdag nog een testje gedaan, gemiddeld 90-100kmh, zo’n 20km elektrisch daarna was het echt over.

WHB
Forumlid
Berichten: 76
Lid geworden op: 25 jun 2013, 13:38

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door WHB » 01 okt 2018, 19:42

Met 32,9 zou ik verwachten dat je (zonder kachel e.d) toch zo'n 30 km moet kunnen maken.

phev
Forumlid
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 mei 2013, 17:43

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door phev » 01 okt 2018, 22:34

Vraagje van een leek. Als je nog 28 ah hebt, betekent dit dan ook dat de elektromotoren bij volle accu minder vermogen leveren?

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 715
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door Anko » 01 okt 2018, 22:54

phev schreef:
01 okt 2018, 22:34
Vraagje van een leek. Als je nog 28 ah hebt, betekent dit dan ook dat de elektromotoren bij volle accu minder vermogen leveren?
Goede vraag, voor een leek ;) Ik denk dat je nog steeds 120 kW uit de motoren kunt halen (dus 60 kW uit de accu en 60 kW uit de generator), maar ik merk dat de verbrandingsmotor eerder aanspringt. In mijn geval zoveel eerder dat ik echt als een oud vrouwtje moet rijden om nog EV te kunnen rijden. Ook met volle accu. Vaak gaat me dat dus mis. Met name rotondes in 60 of 80 km wegen. Als je de rotonde afgaat met een beetje snelheid en dan wat gas bij geeft.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Plaats reactie