PHEV computer diagnosis report (battery current)

Laders, kabels, lolo's en nog veel meer om je PHEV op te laden
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PHEV2014
Forumlid
Berichten: 350
Lid geworden op: 28 aug 2014, 12:49

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door PHEV2014 » 18 mei 2018, 22:53

Doorrijden tot 5 jaar en inruilen :mrgreen:

Serieus: MMNL heeft volgens mij geen idee wat ze met de afnemende accucapaciteit aan moeten. Doordat ze via servicegegevens kunnen zien wat de gemiddelde afname is, kiezen ze een grenswaarde die daar onder ligt. Zakelijk begrijpelijk, moreel verwerpelijk. Ik merk en meet ook de teruggang, helaas. Maar we zullen nooit weten welke manier van gebruik vd accu de meeste/minste slijtage oplevert. Dat is gewoonweg van teveel factoren afhankelijk. En aan de dealer heb je helemáál niks: die kan meestal nog geen volt en ampere uit elkaar houden.


Heeft jouw dealer gezegd wat ze doen als je onder de grenswaarde komt?
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door Anko » 22 mei 2018, 11:22

Ze hebben iig niet gezegd dat ik dan een nieuwe accu krijg ;)
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
JohanvdH
Forumlid
Berichten: 568
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46
Locatie: Wageningen

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door JohanvdH » 22 mei 2018, 13:47

Wat ik niet zo begrijp is dat er niet meer bedrijven brood zien in het aanbieden van "gerefurbishte" Outlander accupacks...
Als de capaciteit sterk terugloopt en dat buiten de garantie valt moet er toch geld te verdienen te zijn met het fixen van slechte cellen oid?
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black (particulier gekocht in 2018)
Afbeelding

Reinier L
Forumlid
Berichten: 640
Lid geworden op: 24 aug 2013, 10:32

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door Reinier L » 22 mei 2018, 18:05

Helemaal mee eens. Sterker nog, denk dat er een markt is voor een " nieuwe" generatie accu's voor onze outlanders. De ontwikkeling heeft in die vijf jaar niet stilgestaan. Zelfs Mitsubishi zou daar een rol in kunnen spelen. Maar blijkbaar ging het niet om het milieu maar snelle winst. Wat is er duurzamer dan een bestaande technisch verder goede auto up te daten qua accutechniek.
OUTLAND(CRUIS)ER

Gebruikersavatar
PHEV2014
Forumlid
Berichten: 350
Lid geworden op: 28 aug 2014, 12:49

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door PHEV2014 » 23 mei 2018, 11:46

Reinier L schreef:
22 mei 2018, 18:05
Maar blijkbaar ging het niet om het milieu maar snelle winst.
:lol:

Net als bij alle (?) 2013 0% bijtelling-kopers :mrgreen:
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.

Reinier L
Forumlid
Berichten: 640
Lid geworden op: 24 aug 2013, 10:32

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door Reinier L » 25 mei 2018, 07:47

Klopt helemaal!
Daarom rij ik nu zakelijk een vijftien jaar oude XC90 D5 :shock:
Maar denk wel dat het forum een selecte groep is die hier bewuster mee omgaat.
En van Mitsubishi zou het ook een goed gebaar zijn. Nu keren een hoop klanten zich weer van dit merk af na er voor de eerste keer kennis meegemaakt te hebben
OUTLAND(CRUIS)ER

Gebruikersavatar
case
Forumlid
Berichten: 245
Lid geworden op: 02 apr 2013, 12:21

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door case » 28 mei 2018, 15:51

Reinier L schreef:
25 mei 2018, 07:47
.... Nu keren een hoop klanten zich weer van dit merk af na er voor de eerste keer kennis meegemaakt te hebben
In mijn geval niet alleen van Mitsubishi, maar ook van de dealer, die ook andere merken voert. :evil: :(
Outlander PHEV Instyle 2013.
KIA e-Niro executive line 64 kWh 2019.

MikeBravo
Forumlid
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 okt 2013, 07:11

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door MikeBravo » 01 jun 2018, 11:07

JohanvdH schreef:
16 mei 2018, 14:41
PHEV2014 schreef:
16 mei 2018, 08:11
Dat komt al aardig in de buurt vd 8 jaar en 160K die ik ooit in Belgie ben tegengekomen.
Dat was de garantietermijn op de Prius 2.
Weet je zeker dat het om een Outlander ging?
Mitsubishi heeft op 23 maart 2018 in servicebulletin met referentie 18-54-05 aangegeven: "Om duidelijkheid in de normaal te verwachten capaciteitsafname van de aandrijfaccu te geven, heeft de fabrikant (MMC) een gegarandeerde capaciteitswaarde afgegeven tot 160.000 km en een voertuigleeftijd niet ouder dan 8 jaar." Vervolgens in een tabel: Voor modeljaar 14,15 en 16: 65% = 26 Ah en voor 17 en 18: 70% = 28 Ah. Betrokken model: Outlander PHEV (GG2W) van modeljaar 2014-2018

Dus daar maak ik uit op dat hetgeen er eerder in het Europese service boekje stond; 100.000 km en 5 jaar, hiermee is aangepast.
Bij een batterijcheck van mijn Outlander model 2014 met net geen 100K en <5 jaar was met 27,4 Ah dus volgens MMC nog geen sprake van te lage capaciteitswaarde. De dealer gaf aan wel een hercalibratie te kunnen doen, maar daarbij kon het zowel hoger als lager uitpakken. Een recente hercalibratie liet zien dat dié accu van 25,# Ah naar 28,# Ah was gegaan. Dus eigenlijk is iemand een mogelijke vervanging ontzegd door de accu even "op te piepen"... Deze dealer gaf ook aan dat het vaak maar een tijdelijke verhoging was en dat de SOC na een paar maanden weer terugliep naar de oorspronkelijke of zelfs lagere capaciteitswaarde. Ik rij nog even door, mogelijk zien ze me terug als de accucapaciteit nog verder daalt.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door Anko » 01 jun 2018, 13:21

MikeBravo schreef:
01 jun 2018, 11:07
Dus eigenlijk is iemand een mogelijke vervanging ontzegd door de accu even "op te piepen"...
Zo ervaar ik het eigenlijk ook wel. Sterker nog, mijn batterij is in oktober 2017 van 27,1 naar 29 gepiept (en dat was toen al de tweede keer). En tussen oktober en mei weer naar 25.9 gezakt. En nu pakken ze het service bulletin erbij en dat zegt kennelijk "eerst op piepen en als hij daarna nog of weer onder de 26 staat, dan gaan we wat doen". Hadden ze afgelopen oktober niets gedaan dan had ik een maand of twee later onder de 26 gezeten en nu, na eenmalig oppiepen, vast alweer. En dan hadden ze in aktie moeten komen. Maar nu doen ze (vooralsnog) niks.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
PHEV2014
Forumlid
Berichten: 350
Lid geworden op: 28 aug 2014, 12:49

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door PHEV2014 » 01 jun 2018, 15:44

Waar is dat servicebulletin te vinden/downloaden/lezen?

En dat oppiepen (slimme aktie van MM) is niet meer dan symptoombestrijding. Als een li-xxx accu capaciteit kwijt is, komt die nooit meer terug.
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.

MikeBravo
Forumlid
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 okt 2013, 07:11

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door MikeBravo » 01 jun 2018, 18:02

PHEV2014 schreef:
01 jun 2018, 15:44
Waar is dat servicebulletin te vinden/downloaden/lezen?

En dat oppiepen (slimme aktie van MM) is niet meer dan symptoombestrijding. Als een li-xxx accu capaciteit kwijt is, komt die nooit meer terug.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door Anko » 01 jun 2018, 20:44

Deze had ik nog niet gezien. Dank voor het delen. Na aanleiding hiervan toch maar weer een mail naar MMSN gestuurd:
Geachte,

Ik heb een vraag n.a.v. uw Service Bulletin 18-54-05, betreffende de batterij garantie.

Op 16 mei (bij km stand 143.000) is mijn auto, n.a.v. aanhoudende klachten van mij, weer eens voor onderzoek naar de dealer geweest. Daarbij is, voor zover ik kan beoordelen, de Battery Quick Check procedure uitgevoerd. De Ah waarde is toen van 25.9 omhoog gegaan naar 28. De dealer zegt nu dat ze op basis van dit Service Bulletin op dit moment verder niets kunnen doen omdat ze pas iets kunnen wanneer de Ah waarde ná de behandeling onder de 26 blijft of daar opnieuw onder komt. En op dit moment staat de Ah waarde boven de 26.

Maar een half jaar eerder, op 11 oktober 2017 (bij km stand 131.000), is de accu ook al door de dealer onder handen genomen. De Ah waarde is toen verhoogd van 27.3 naar 29. Dus feitelijk was de Ah waarde in mei ná een behandeling onder de 26 uitgekomen, alleen was die behandeling door mijn dealer eigenlijk net iets te vroeg gedaan (ze beroepen zich op onbekendheid met de regeling). Overigens was de winst van de behandeling in oktober (1.7 Ah) na iets meer dan 2 maanden meer dan verdampt. En nog een paar maanden later stond de Ah waarde zoals gezegd al onder de 26.

Wellicht goed om te melden dat mijn dealer in juni 2016 (bij km stand 80.000) al een eerste behandeling heeft uitgevoerd, waarbij de waarde van 32.5 naar 33.4 is gegaan. De winst (0.9 Ah) was toen binnen 3 maanden vervlogen.

Al met al heb ik heel weinig vertrouwen in de ‘winst’ van de laatste behandeling en vraag ik me af of de dealer terecht stelt op dit moment verder niets voor mij te kunnen doen.

Overigens betreft mijn klacht niet alleen het afgenomen EV bereik maar ook de sterk verminderde vermogensafgifte. Na de laatste behandeling is de situatie ietsje verbeterd, maar daarvoor sloeg de motor, ook bij zeer gedoseerd gas geven al bij ongeveer 45 - 50 kW vermogensvraag aan (naald van de power meter ongeveer in de half-11 stand). Dit was met de A/C en de kachel uit. Gevolg was dat je eigenlijk niet gewoon met het verkeer mee kon rijden zonder dat te pas en te onpas de motor aansloeg. Zoals gezegd is de situatie tijdelijk iets verbeterd, maar het is zeker niet zoals het was.

Graag verneem ik op beide punten uw reactie.

Met vriendelijke groet,
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
JohanvdH
Forumlid
Berichten: 568
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46
Locatie: Wageningen

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door JohanvdH » 02 jun 2018, 08:54

Ik ben benieuwd of men wat voor je kan doen Anko!
Ben ook benieuwd wat de randvoorwaardes zijn om eventueel in aanmerking te komen voor een nieuwe accu.
Moet de auto alle beurten op tijd en bij de dealer hebben gekregen? Ik zie veel leaseauto's die hun beurten bij andere bedrijven gekregen hebben...
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black (particulier gekocht in 2018)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door Anko » 02 jun 2018, 12:53

JohanvdH schreef:
02 jun 2018, 08:54
Ik ben benieuwd of men wat voor je kan doen Anko!
'Kunnen' altijd. Maar 'willen'? ;)
JohanvdH schreef:
02 jun 2018, 08:54
Ben ook benieuwd wat de randvoorwaardes zijn om eventueel in aanmerking te komen voor een nieuwe accu.
Moet de auto alle beurten op tijd en bij de dealer hebben gekregen?
Technisch lijkt me er geen randvoorwaarde te zijn. Juridisch is een ander verhaal. Als ze er onder uit kunnen ... Er staat mij iets van bij dat 'beurten niet laten doen' wel een reden kan zijn om geen garantie te verlenen. Maar 'beurten elders' eigenlijk niet.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door JanPHEV » 02 jun 2018, 19:16

Er is EU-jurisprudentie dat een merk zich niet aan haar garantieplicht kan onttrekken als onderhoud niet bij de eigen merkdealer gedaan is.
Wel moet het normale / benodigde onderhoud tijdig gedaan en aantoonbaar zijn (onderhoudsboek ingevuld en afgestempeld).

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door Anko » 14 jun 2018, 08:02

JohanvdH schreef:
02 jun 2018, 08:54
Ik ben benieuwd of men wat voor je kan doen Anko!
Ben ook benieuwd wat de randvoorwaardes zijn om eventueel in aanmerking te komen voor een nieuwe accu.
In haar reactie geeft MMSN aan dat ik niet aan de garantie voorwaarden voldoe (mijn accu zit niet ná een behandeling onder de 26 Ah). Da's minder goed nieuws. Maar ze vragen mij om de auto bij 155000 km nog eens te laten controleren om te kijken of ik dan wel aan de voorwaarden voldoe. Kijkend naar verval in het verleden verwacht ik dat ik voor die tijd wel weer onder de 26 zal zitten. En verder hebben ze het in hun reactie wel degelijk over "om voor vervanging onder garantie in aanmerking te komen". En da's dan wel weer goed nieuws, lijkt me.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
PHEV2014
Forumlid
Berichten: 350
Lid geworden op: 28 aug 2014, 12:49

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door PHEV2014 » 14 jun 2018, 10:13

Wat is de Battery Quick Check procedure precies? Er staat: zie bijlage. Is die beschikbaar?

Als eerder geschreven: degeneratie van de accu is onomkeerbaar, wat voor oplapactie je ook uitvoert.

Je kunt de degeneratie niet voorkomen, wel vertragen of bespoedigen :mrgreen:
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door Anko » 14 jun 2018, 13:13

PHEV2014 schreef:
14 jun 2018, 10:13
Als eerder geschreven: degeneratie van de accu is onomkeerbaar, wat voor oplapactie je ook uitvoert.
Het gaat niet om oplappen van de accu. Het gaat om recalibreren van de BMU zodat deze een beter beeld heeft van de werkelijke capaciteit en daar dus beter gebruik van kan maken.
Laatst gewijzigd door Anko op 14 jun 2018, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door JanPHEV » 14 jun 2018, 21:10

Anko schreef:
14 jun 2018, 08:02
JohanvdH schreef:
02 jun 2018, 08:54
Ik ben benieuwd of men wat voor je kan doen Anko!
Ben ook benieuwd wat de randvoorwaardes zijn om eventueel in aanmerking te komen voor een nieuwe accu.
In haar reactie geeft MMSN aan dat ik niet aan de garantie voorwaarden voldoe (mijn accu zit niet ná een behandeling onder de 26 Ah). Da's minder goed nieuws. Maar ze vragen mij om de auto bij 155000 km nog eens te laten controleren om te kijken of ik dan wel aan de voorwaarden voldoe. Kijkend naar verval in het verleden verwacht ik dat ik voor die tijd wel weer onder de 26 zal zitten. En verder hebben ze het in hun reactie wel degelijk over "om voor vervanging onder garantie in aanmerking te komen". En da's dan wel weer goed nieuws, lijkt me.
Goed om te lezen dat er in ieder geval in principe mogelijkheden lijken te zijn als de accu echt slecht geworden is. :)
Zover ik weet is dit de eerste keer dat ik dit 'concreet' lees.

thundercat
Forumlid
Berichten: 109
Lid geworden op: 03 jul 2013, 12:46

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door thundercat » 19 jun 2018, 08:09

Hier afgelopen week de accu ook door laten meten. Resultaat 31,4.
Auto is van november 2013 met 143000 km op de teller.
Vanmorgen een zuinigheidsritje binnendoor gemaakt met ook delen provinciale weg. Motor sloeg aan na 43 km

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door Anko » 19 jun 2018, 12:35

thundercat schreef:
19 jun 2018, 08:09
Hier afgelopen week de accu ook door laten meten. Resultaat 31,4.
Auto is van november 2013 met 143000 km op de teller.
Vanmorgen een zuinigheidsritje binnendoor gemaakt met ook delen provinciale weg. Motor sloeg aan na 43 km
Lijkt me helemaal niet verkeerd. Alleen niet zo gunstig voor de restwaarde. Als je hem inderdaad privé wil overnemen, bedoel ik ;-)
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

MikeBravo
Forumlid
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 okt 2013, 07:11

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door MikeBravo » 09 aug 2018, 23:17

Hou de laatste maanden de accu capaciteit bij.
De afgelopen 5 maanden verloor de accu elke 1700-1800 Km 0,1 Ah, echter deze maand was er ineens na slechts 1200Km een verval van 0,5Ah
Vroeg me af of anderen na de warme maand ook iets vergelijkbaars hebben gezien, of corrigeert/meet de BMU om de zoveel tijd of Kms de rest capaciteit?

Date ___KM KM+ Ah Cap%
3-18 094170 0000 27,6 72,6%
4-18 095957 1787 27,5 72,4%
5-18 098054 2097 27,4 72,1%
6-18 099607 1553 27,3 71,8%
7-18 101228 1621 27,2 71,6%
8-18 102445 1217 26,7 70,3%
Laatst gewijzigd door MikeBravo op 09 aug 2018, 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door Anko » 10 aug 2018, 00:43

Die van mij gaat ook in stappen van 0.1 of 0.5 terug. Maar meer om en om. De een is volgens mij tijd gerelateerd en de ander afstand gerelateerd. Jij lijkt niet zo veel te rijden. Zou kunnen verklaren waarom je veel stapjes van 0.1 hebt voordat je aan en stap van 0.5 toe bent?
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

ictijoos
Forumlid
Berichten: 387
Lid geworden op: 18 jun 2013, 20:17

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door ictijoos » 10 aug 2018, 06:20

Afgelopen dinsdag was het dan zover.
Mijn Outlander mocht naar de garage voor een nieuwe accu onder garantie.

Woensdag kreeg ik hen weer terug en donderdag de eerste echte kilometers met een nieuwe accu.

Reed ik nog 23km tot max 26 met mijn oude, nu zijn het er 46.

Het heeft wel wat moeite gekost maar werd toch zowel door dealer als Mitsubishi serieus genomen.

Bij 158800km haalde mijn accu na het beroemde oppiepen nog 26.2 als maximum. Ik kwam binnen met een stand onder de 24.

Japan moest akkoord geven en de accu had ook nog eens 3 weken levertijd. Maar uiteindelijk toch gekregen.

Het voelt als herboren.

Inmiddels staat de teller op bijna 163000.
Zou dit dan de eerste gehonoreerde accuclaim in Europa zijn?

Gebruikersavatar
JohanvdH
Forumlid
Berichten: 568
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46
Locatie: Wageningen

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door JohanvdH » 10 aug 2018, 09:39

Gefeliciteerd!

Wat is het bouwjaar van de Outlander en hoe vaak heb je ongeveer opgeladen om tot een accu capaciteit van 24Ah te komen?
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black (particulier gekocht in 2018)
Afbeelding

Plaats reactie