https://www.gelderlander.nl/auto/mitsub ... ~a1b9d60e/
De Outlander PHEV is de enige plug-in hybride die vanaf de introductie in 2013 al geschikt is voor bi-directioneel laden. De meeste auto’s die voor een dergelijk project worden ingezet, moeten eerst worden aangepast. Ook de Nissan Leaf kan ‘bi-directioneel’ laden.
Outlander laadt kantoor gebouw op. Hoe dan?
-
- Forumlid
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 16 mei 2013, 17:43
- Anko
- Forumlid
- Berichten: 5285
- Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17
Re: Outlander laadt kantoor gebouw op. Hoe dan?
Hoe ziet een "opgeladen kantoorgebouw er uit?
- sigmasailor
- Forumlid
- Berichten: 2110
- Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16
Re: Outlander laadt kantoor gebouw op. Hoe dan?
Volgens mij hebben de eerste generatie PHEVs nooit aan V2G gedaan in NL. Wel in Japan; in NL was het niet eens een optie.
Journalist die zijn feiten niet even geverifieerd?
Journalist die zijn feiten niet even geverifieerd?
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)
- Anko
- Forumlid
- Berichten: 5285
- Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17
Re: Outlander laadt kantoor gebouw op. Hoe dan?
Naar mijn bescheiden mening (deels vandaag gevormd n.a.v. info op het Ampera forum ) moeten we vier zaken onderscheiden:
V2G (grid) waarbij een bi-directionele DC laadpaal het mogelijk maakt om terug te leveren aan een het grid
V2B (building) waarbij een bi-directionele DC laadpaal het mogelijk maakt om stroom te leveren aan een groter gebouw (gaat dit artikel over)
V2H (home) waarbij een bi-directionele DC laadpaal het mogelijk maakt om een huis van stroom te voorzien (V2H op kleine schaal)
V2L (load) waarbij een bi-directionele AC lader of een AC stopcontact in de auto het mogelijk maakt om 'aparaten' van stroom te voorzien
Dat AC stopcontact (1500 watt) dat nodig is voor V2L was in Japan leverbaar of zelfs standaard, maar is hier nooit een optie geweest.
Een bi-directionele AC lader in de auto hebben we m.i. niet. In ieder geval niet in Nederland.
V2H was volgens dit (https://chargedevs.com/newswire/mitsubi ... apability/) artikel in 2014 alleen in Japan beschikbaar. Ik zou denken dat V2G en V2B daarmee ook afvallen, want de techniek lijkt redelijk hetzelfde van de auto te vragen.
V2H (op basis van DC) lijkt me gezien de kosten voor een enkel huis sowieso niet heel realistisch. Lijkt ook een soort van Power Wall nodig te hebben.
V2G (grid) waarbij een bi-directionele DC laadpaal het mogelijk maakt om terug te leveren aan een het grid
V2B (building) waarbij een bi-directionele DC laadpaal het mogelijk maakt om stroom te leveren aan een groter gebouw (gaat dit artikel over)
V2H (home) waarbij een bi-directionele DC laadpaal het mogelijk maakt om een huis van stroom te voorzien (V2H op kleine schaal)
V2L (load) waarbij een bi-directionele AC lader of een AC stopcontact in de auto het mogelijk maakt om 'aparaten' van stroom te voorzien
Dat AC stopcontact (1500 watt) dat nodig is voor V2L was in Japan leverbaar of zelfs standaard, maar is hier nooit een optie geweest.
Een bi-directionele AC lader in de auto hebben we m.i. niet. In ieder geval niet in Nederland.
V2H was volgens dit (https://chargedevs.com/newswire/mitsubi ... apability/) artikel in 2014 alleen in Japan beschikbaar. Ik zou denken dat V2G en V2B daarmee ook afvallen, want de techniek lijkt redelijk hetzelfde van de auto te vragen.
V2H (op basis van DC) lijkt me gezien de kosten voor een enkel huis sowieso niet heel realistisch. Lijkt ook een soort van Power Wall nodig te hebben.
-
- Forumlid
- Berichten: 441
- Lid geworden op: 08 nov 2013, 15:49
Re: Outlander laadt kantoor gebouw op. Hoe dan?
Ja als het DC (gelijkstroom) is, dan zal het wel prijzig zijn lijkt mij. Ook lijkt de accu van de PHEV er mij te klein voor. Bij een Tesla of andere 40 kWh accu is het wel interessant. Zeker in combi met zonnepanelen en als het salderen wordt afgeschaft. Maar ja ben je dan thuis als de zon schijnt?
- Anko
- Forumlid
- Berichten: 5285
- Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17
Re: Outlander laadt kantoor gebouw op. Hoe dan?
Voor buffering inderdaad. Maar als power source misschien wel interessant. Er zit tenslotte ook nog een generator aan de accu vast
Haha. Ik ben meestal gewoon op het werk. En anders wel op het strand. Nee, dus