Galaxy S7 icm MMCS: sinds eind december weer BT problemen

Audio, Bluetooth muziek streamen en navigatie
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Galaxy S7 icm MMCS: sinds eind december weer BT problemen

Bericht door Anko » 04 jan 2017, 12:38

Een tijd lang heeft mijn Samsung Galaxy S7 Edge prima samengewerkt met MMCS. Maar sinds ongeveer een week (zeg sinds 28 december) stuitert de BT verbinding om de haverklap. Op het scherm verschijnen meldingen over "verbinding verbroken" en "verbinding tot stand gebracht" (niet letterlijk), vergezeld van de nodige piepjes. Soms gaat het een half uurtje goed, maar vaker gaat het kort achter elkaar een paar keer mis.

Er is geen wijzigingen aan mijn MMCS geweest. Ik heb wel een update van de telefoon voorbij zien komen, maar ik weet niet of het daar mee samen hangt. Zijn er meer mensen die sinds een week of zo (meer) BT problemen ervaren?
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
mitsufietsie
Forumlid
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 mei 2013, 23:16
Locatie: 013

Re: Galaxy S7 icm MMCS: sinds eind december weer BT probleme

Bericht door mitsufietsie » 04 jan 2017, 18:59

Mijn S7 Edge werkt prima samen met de mmcs.
Nu ben ik op 28 december op vakantie gegaan en kom ik morgen terug. Ik zal het in de gaten houden. Heb ook net gecheckt en er staat een software update te wachten,
maar dat doe ik vrijdag pas. Fingers crossed.
Rob. Instyle, Techn. Silver. Skidplate, trekhaak, park. sensoren voor, Cobra alarm, RVS Side+bullbar. Zelfsluitend schuifdak. Inmiddels niet meer in bezit. Ik doe geen lader reparaties meer.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Galaxy S7 icm MMCS: sinds eind december weer BT probleme

Bericht door Anko » 04 jan 2017, 19:16

Ok. Laat maar horen ennuh ... veilige terugreis gewenst.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Galaxy S7 icm MMCS: sinds eind december weer BT probleme

Bericht door sigmasailor » 04 jan 2017, 20:40

Dit ligt waarschijnlijk aan je telefoon en niet aan dat fantastische (MMNL weet nu pas bijna 4 jaar dat er een brakke BT module inzit) MMSC.
Of toch niet?
In ieder geval geniet ik al ruim 2 jaar van 'gewoon' stabiele BT dankzij mijn Parrot (onderdeel van de Pioneer).

Kon het echt niet laten, sorry....
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

WHB
Forumlid
Berichten: 301
Lid geworden op: 25 jun 2013, 13:38

Re: Galaxy S7 icm MMCS: sinds eind december weer BT probleme

Bericht door WHB » 04 jan 2017, 23:28

Ja sigma, valt niet mee om je in te houden.
Maar je hebt gelijk, het systeem is het geld niet waard.

Ik heb ook een S7 deze werkt redelijk maar alleen als wifi uit staat.
Laatst heb ik ook de Smart connect app weer eens opnieuw moeten starten.
dan doet hij het weer.

Groet,
WHB

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Galaxy S7 icm MMCS: sinds eind december weer BT probleme

Bericht door Anko » 05 jan 2017, 08:51

sigmasailor schreef:Dit ligt waarschijnlijk aan je telefoon en niet aan dat fantastische (MMNL weet nu pas bijna 4 jaar dat er een brakke BT module inzit) MMSC.
Of toch niet?
In ieder geval geniet ik al ruim 2 jaar van 'gewoon' stabiele BT dankzij mijn Parrot (onderdeel van de Pioneer).

Kon het echt niet laten, sorry....
Speciaal om jou 'de wind uit de zeilen te nemen' had ik er bij gezet dat het maanden lang goed gewerkt heeft en dat er niets aan mijn MMCS was veranderd. En toch kon je het niet laten?

Enige tijd geleden heb jij zoals iedereen weet je MMCS omgeruild voor een Pioneer, voor een belangrijk deel omdat je niet met de NAVI uit de voeten kon. Maanden lang heb je ons daarover de kop gek gezeurd. Ook nadat je over was op je geliefde Pioneer, bleef je ons maar aan de kop zeuren over hoe slecht MMCS wel niet was. En toch, toen jij schreef:
sigmasailor schreef:Ik heb nu een AVIC-FXX zonder Navi (komt volgens mij van de zelfde pruts programmeur met dezelfde achterhaalde 'Here' database als het MMCS systeem lijkt het) en hoef me niet meer te ergeren aan minder dan TomTom kan leveren. De AVH-X8700BT (ook van Pioneer) heeft alle positieve dingen (helaas geen DAB maar de FM is prima) van de AVIC systemen (Carplay en goede telefoon Interface) en is een stuk goedkoper dan systemen met Navi. In combinatie met de Iphone 6+ werkt het bijna perfect. Het enige jammere blijft dat TomTom het radio geluid niet zelf 'teruggeeft'. Daar is prima mee te leven. De nieuwe Siri (IOS 9) is zonder meer goed bruikbaar.
was er niemand op het forum die zijn middelvinger naar jou op stak. Maar nu kun jij het toch weer niet laten .... Het zal wel an mijn gebrekkige gevoel voor humor liggen, maar persoonlijk ben ik er wel een beetje klaar mee. Ook sorry....
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Galaxy S7 icm MMCS: sinds eind december weer BT probleme

Bericht door sigmasailor » 05 jan 2017, 09:09

Mijn respect voor je volhardendheid in het volhouden dat MMSC een bruikbaar en veilig systeem is. :D

PS: bij de 'E ' 'krijg' je 'gewoon' Carplay (en volgens mij ook het Android equivalent); gelukkig ziet GM wel in dat ze zich vooral NIET moeten bezighouden met auto entertainment systemen.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Galaxy S7 icm MMCS: sinds eind december weer BT probleme

Bericht door PHEVlkj » 05 jan 2017, 10:25

@Anko

Dit is niet specifiek voor de Samsung telefoon.

Ik heb een Nexus 5 telefoon en heb er last van toen ik op 1 dag een systeemupdate binnen Android 6.0.1 heb en een update van de navigatie in MMCS heb gedaan ergens begin juli 2016. Mitsubishi zegt natuurlijk dat ze bij de update van de navigatie dat niet veroorzaakt kunnen hebben...... Ik kan natuurlijk niet bewijzen dat het niet aan de telefoonupdate ligt, dus dat is lastig.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Galaxy S7 icm MMCS: sinds eind december weer BT probleme

Bericht door sigmasailor » 05 jan 2017, 11:13

Is het geen bewijs dat het met een Parrot, update na update, wel 'gewoon' blijft werken?
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Galaxy S7 icm MMCS: sinds eind december weer BT probleme

Bericht door Anko » 05 jan 2017, 12:06

PHEVlkj schreef:@Anko

Dit is niet specifiek voor de Samsung telefoon.

Ik heb een Nexus 5 telefoon en heb er last van toen ik op 1 dag een systeemupdate binnen Android 6.0.1 heb en een update van de navigatie in MMCS heb gedaan ergens begin juli 2016. Mitsubishi zegt natuurlijk dat ze bij de update van de navigatie dat niet veroorzaakt kunnen hebben...... Ik kan natuurlijk niet bewijzen dat het niet aan de telefoonupdate ligt, dus dat is lastig.

lkj
Ik heb van de zomer ook die update gedaan (icm navi aanbieding). En sinds die tijd (of misschien zelfs wel vanaf die tijd) heb ik geen problemen gehad. Vanaf laatste week december wel weer problemen. Als dat al een gevolg van een sw aanpassing is, dan is dat een aanpassing van de telefoon sw en niet van de MMCS sw, want de MMCS sw is niet aangepast.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Galaxy S7 icm MMCS: sinds eind december weer BT probleme

Bericht door Anko » 05 jan 2017, 12:13

sigmasailor schreef:Is het geen bewijs dat het met een Parrot, update na update, wel 'gewoon' blijft werken?
Nee.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
mitsufietsie
Forumlid
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 mei 2013, 23:16
Locatie: 013

Re: Galaxy S7 icm MMCS: sinds eind december weer BT probleme

Bericht door mitsufietsie » 08 jan 2017, 14:51

Anko ik houb het sinds vrijdag in de gaten maar het werkt nog steeds naar behoren. Ik merk nog geen verschil met voorheen.
Rob. Instyle, Techn. Silver. Skidplate, trekhaak, park. sensoren voor, Cobra alarm, RVS Side+bullbar. Zelfsluitend schuifdak. Inmiddels niet meer in bezit. Ik doe geen lader reparaties meer.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Galaxy S7 icm MMCS: sinds eind december weer BT probleme

Bericht door Anko » 08 jan 2017, 16:36

Blijft een raar verhaal. Ben van het weekend naar Parijs geweest (naar Disney :P ). Zowat duizend kilometer zonde problemen. Weer in Nederland, net de grens over, en toen gebeurde het weer. Kan eigenlijk niet met lekaar te maken hebben, maar toch ....
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Galaxy S7 icm MMCS: sinds eind december weer BT probleme

Bericht door PHEVlkj » 08 jan 2017, 17:05

Bij mij is het altijd aan het begin, na het starten en de 1e 10 kilometer of zo. En dan kan het best zijn dat het de rest van de rit stil blijft.
Ook in het buitenland komt het voor.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Galaxy S7 icm MMCS: sinds eind december weer BT probleme

Bericht door Anko » 08 jan 2017, 21:37

Hmmm, zou ook kunnen. Feitelijk ben ik in één keer naar Parijs gereden en in één keer terug. Misschien is het daardoor niet opgevallen.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Galaxy S7 icm MMCS: sinds eind december weer BT probleme

Bericht door PHEVlkj » 08 jan 2017, 22:22

Dat zou kunnen. Ik wil nog een keer proberen de telefoon helemaal opnieuw te koppelen. Ik heb inmiddels ook weer een veiligheidsupdate van Android erop zitten.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

mamanily

Re: Galaxy S7 icm MMCS: sinds eind december weer BT probleme

Bericht door mamanily » 30 jan 2017, 14:07

Ik heb sinds 1 week een S7 Edge, voorheen probleemloos een Note1 en Note2 gebruikt.
Met de S7 Edge tot mijn grote schrik problemen met de BT verbinding. Inderdaad om de haverklap uit/aan. Eerst dacht ik dat het aan de beroemde "lage boete app" lag :) maar het blijkt ook te gebeuren zonder dat die app opgestart is.

Op diverse forums word dit verweten aan de S7 cache, dus deze gewist en alles opnieuw gekoppeld. Helaas zelfde probleem.
Het zit echter wel in de combinatie S7 Edge en carkit omdat ik het probleem niet had met andere telefoons EN omdat ik het probleem op de S7 edge niet heb met andere BT apparaten.

Dus als iemand mij een werkende oplossing of workaround kan voorschotelen graag ! (en kom niet met oplossingen als: "vervang de MMCS" want dat zijn kul oplossingen voor iets wat gewoon zou moeten werken)

M.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Galaxy S7 icm MMCS: sinds eind december weer BT probleme

Bericht door sigmasailor » 30 jan 2017, 16:52

Leg het probleem neer bij de importeur en vraag vriendelijk om een snelle oplossing :lol:
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

WHB
Forumlid
Berichten: 301
Lid geworden op: 25 jun 2013, 13:38

Re: Galaxy S7 icm MMCS: sinds eind december weer BT probleme

Bericht door WHB » 30 jan 2017, 17:00

mamanily schreef:Ik heb sinds 1 week een S7 Edge, voorheen probleemloos een Note1 en Note2 gebruikt.
Met de S7 Edge tot mijn grote schrik problemen met de BT verbinding. Inderdaad om de haverklap uit/aan. Eerst dacht ik dat het aan de beroemde "lage boete app" lag :) maar het blijkt ook te gebeuren zonder dat die app opgestart is.

Op diverse forums word dit verweten aan de S7 cache, dus deze gewist en alles opnieuw gekoppeld. Helaas zelfde probleem.
Het zit echter wel in de combinatie S7 Edge en carkit omdat ik het probleem niet had met andere telefoons EN omdat ik het probleem op de S7 edge niet heb met andere BT apparaten.

Dus als iemand mij een werkende oplossing of workaround kan voorschotelen graag ! (en kom niet met oplossingen als: "vervang de MMCS" want dat zijn kul oplossingen voor iets wat gewoon zou moeten werken)

M.
Heb je het al geprobeerd met de wifi op de S7 uit?

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Galaxy S7 icm MMCS: sinds eind december weer BT probleme

Bericht door Anko » 30 jan 2017, 18:18

sigmasailor schreef:Leg het probleem neer bij de importeur en vraag vriendelijk om een snelle oplossing :lol:
Wie is dan de importeur van Samsung? :?:

Geen idee, misschien weten ze dat wel bij MMNL? In het verleden begrepen die onze problemen altijd prima (dat wel, al lieten ze dat soms niet erg merken) en waren altijd reuze behulpzaam in het vinden van oplossingen.....NOT!
De Outlander is nu bijna 4 jaar (toch ruim 3) in NL; er is nog geen maand voorbij gegaan zonder het een of andere wifi of BT probleem.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

PeterW
Forumlid
Berichten: 133
Lid geworden op: 20 jun 2013, 21:16

Re: Galaxy S7 icm MMCS: sinds eind december weer BT probleme

Bericht door PeterW » 30 jan 2017, 19:46

mamanily schreef:Ik heb sinds 1 week een S7 Edge, voorheen probleemloos een Note1 en Note2 gebruikt.
Met de S7 Edge tot mijn grote schrik problemen met de BT verbinding. Inderdaad om de haverklap uit/aan.
Ik heb de S7 Edge al veel langer en die werkte tot een maand geleden probleemloos in de auto. Nu dus ook het probleem dat het telefoongeluid steeds even wegvalt bij het bellen. Ik heb het idee dat als ik de wifi op de telefoon uitzet, de storing er niet is.
Mitsubishi Outlander PHEV S-editie Silky White Pearl november-2018 afgeleverd, particuliere PHEV-rijder vanaf november 2013 :mrgreen:

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Galaxy S7 icm MMCS: sinds eind december weer BT probleme

Bericht door PHEVlkj » 31 jan 2017, 09:30

Ik heb het probleem al maanden op een Google Nexus 5 toestel (waar je dus steeds de laatste kale Android hebt), dus het ligt niet aan de Samsung S7 specifiek denk ik. Daarnaast heb ik nooit Wifi aan, dus dat maakt geen verschil. Na een bepaalde Android veiligheidsupdate die er is geïnstalleerd ergens begin juli vorig jaar speelt het. Ik heb toen op dezelfde dag de navigatie update laten installeren. Dus of het aan Android of Mit ligt is voor mij moeilijk te bewijzen, helaas. Maar misschien hebben jullie vanuit Samsung misschien wat later een veiligheidsupdate gehad waardoor het is ontstaan?

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

mamanily

Re: Galaxy S7 icm MMCS: sinds eind december weer BT probleme

Bericht door mamanily » 01 feb 2017, 09:27

Voor nu lijkt mijn probleem opgelost...

De exacte oplossing weet ik niet, wel wat ik gedaan heb ongeveer :)

- eerst geprobeerd de programma cache van de BT software op de S7 te resetten -> geen resultaat
- vervolgens de pairing opnieuw uitgevoerd -> geen resultaat
- vervolgens de systeemcache van de S7 gereset -> geen resultaat
- Bij de volgende autorit een telefoontje gedaan en zelfde probleem weer.
- ik zag dat de telefoon constant probeerde met wifi verbinding te maken met de auto, best knap want ik had bewust de wifi nog niet aan de auto gekoppeld. Kennelijk vanuit google backup gegevens wifi instellingen onthouden of zo ? in ieder geval gaat dat natuurlijk niet werken omdat de auto de telefoon nog niet kende. Heb dus de wifinetwerk laten vergeten op de S7
- Echter een autorit later was mijn pairing op de S7 verdwenen. Er was dus iets gebeurd, maar of dat door mijn wis actie kwam weet ik niet. Pairing hersteld en wifi uitgezet. BT verbinding bleef aan !

- na 15 minuten testbellen aangedurfd om wifi aan te zetten. Nog steeds geen problemen !
- na de volgende 15 minuten testbellen (jaja woonwerk duurt lang :) ) aangedurft om flitsm. aan te zetten (want daar leek in eerste instantie het probleem te zitten) en alles functioneerd nu 2 dagen volledig automatisch.

alleen..... nog steeds natuurlijk niet de wifi gekoppeld dus nog niet de phev app kunnen gebruiken.
Daar wacht ik nog even mee omdat de Nougat update eraan zit te komen...

Plaats reactie