teruglaadstroom onvolledig
-
- Forumlid
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 15 jun 2014, 21:32
teruglaadstroom onvolledig
vraagje hebben jullie ook als je accu leeg is en je remt vanaf snelweg af dat je teruglaadstroom niet volledig naar beneden gaat hij haalt de R van de blauwe chaRge maximaal? raar toch? ik kreeg laatst een leen phev mee, die ging tot maximaal naar beneden?
Re: teruglaadstroom onvolledig
Van begin af aan al gehad, alleen bij het (zacht) bijremmen gaat de meter naar maximaal terug laden (bij mij)
Hartelijke groet,
Paul
Hartelijke groet,
Paul
-
- Forumlid
- Berichten: 441
- Lid geworden op: 08 nov 2013, 15:49
Re: teruglaadstroom onvolledig
Ik haal maximaal in B5 en dan voorzicht steeds dieper bij remmen.
- JanPHEV
- Forumlid
- Berichten: 1159
- Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
- Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant
Re: teruglaadstroom onvolledig
Is volgens mij normaal dat hij in B5 niet het volledige terug-laad vermogen levert.
Bij mij is het altijd dat met zachtjes bij-remmen hij nog sterker terug-laad.
Als je dan nog harder moet remmen gaan de remblokken pas meedoen.
Bij mij is het altijd dat met zachtjes bij-remmen hij nog sterker terug-laad.
Als je dan nog harder moet remmen gaan de remblokken pas meedoen.
- Anko
- Forumlid
- Berichten: 5285
- Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17
Re: teruglaadstroom onvolledig
Vanmorgen heb ik hier ook nog eens speciaal op gelet. Het was -4 á -5 graden. Dat zal zeker een rol spelen.
Na een kilometer of 15 á 20 kwam ik in B5 niet verder dan midden in de h van Charge. Bijremmen maakte de uitslag niet groter.
Na een kilometer of 30 kwam ik bijremmend wel een stukje verder, maar zeker niet verder dan halverwege. Leek me overduidelijk een softwarematige begrenzing, want op het moment dat ik de rem indrukte ging de wijzer in één keer van de ene naar de andere positie en daar bleef hij dan snaarstrak staan. Ook als de snelheid langzaam terug liep (tot op zekere hoogte uiteraard).
De "Max KW In" waarde uit de BMU ECU gaf op dat moment 34 kW aan. De werkelijke laadstroom was echter beperkt tot 23 kW en een beetje.
(Ik had wel de kachel even uit gezet, om zeker te weten dat niet een deel van de regen naar de elektrische verwarming ging en op die manier uit beeld verdween).
Na een kilometer of 15 á 20 kwam ik in B5 niet verder dan midden in de h van Charge. Bijremmen maakte de uitslag niet groter.
Na een kilometer of 30 kwam ik bijremmend wel een stukje verder, maar zeker niet verder dan halverwege. Leek me overduidelijk een softwarematige begrenzing, want op het moment dat ik de rem indrukte ging de wijzer in één keer van de ene naar de andere positie en daar bleef hij dan snaarstrak staan. Ook als de snelheid langzaam terug liep (tot op zekere hoogte uiteraard).
De "Max KW In" waarde uit de BMU ECU gaf op dat moment 34 kW aan. De werkelijke laadstroom was echter beperkt tot 23 kW en een beetje.
(Ik had wel de kachel even uit gezet, om zeker te weten dat niet een deel van de regen naar de elektrische verwarming ging en op die manier uit beeld verdween).
-
- Forumlid
- Berichten: 441
- Lid geworden op: 08 nov 2013, 15:49
Re: teruglaadstroom onvolledig
idd, meten is weten.
- JanPHEV
- Forumlid
- Berichten: 1159
- Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
- Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant
Re: teruglaadstroom onvolledig
Ja, ik merk ook heel duidelijk dat lage temperaturen de terug-laad stroom zeker beperken.
Dus bij winter kou is niet het juiste moment om de maximale terug-laad stroom te meten
Maar altijd weer leuk om objectieve meetwaarden van je te zien Anko
Dus bij winter kou is niet het juiste moment om de maximale terug-laad stroom te meten
Maar altijd weer leuk om objectieve meetwaarden van je te zien Anko