Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Audio, Bluetooth muziek streamen en navigatie
dude-nl
Forumlid
Berichten: 192
Lid geworden op: 05 jan 2016, 15:55

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door dude-nl » 17 nov 2016, 22:52

Pocketman schreef:Helaas, hier ook airbag error :cry:.
Dat is geen goed nieuws...
Had je dezelfde verkoper? Al contact gezocht?

Ik heb het originele knoppenpaneel er nu opzitten en deze gewoon weggebouwd. Ik gebruik mijn alarmlichten en eco knop toch niet.
Ik hoop wel dat de verkoper snel met een oplossing komt.

Pocketman
Forumlid
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 mei 2014, 11:58
Contacteer:

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door Pocketman » 18 nov 2016, 09:23

dude-nl schreef:
Dat is geen goed nieuws...
Had je dezelfde verkoper? Al contact gezocht?

Ik heb het originele knoppenpaneel er nu opzitten en deze gewoon weggebouwd. Ik gebruik mijn alarmlichten en eco knop toch niet.
Ik hoop wel dat de verkoper snel met een oplossing komt.
Zelfde verkoper inderdaad, gemeld en antwoord gekregen dat hun engineer het onderzoekt. FM ontvangst is minder dan de originele, DAB gaat met antenne midden bovenin ruit (voor gootje regensensor) zo te zien wel goed.
Tomtom wil niet starten :( , schijnt iets te zijn met te lang serienummer van de unit. Ik ga eens kijken naar custom roms...
Ik krijg trouwens geen lijntjes op de camera (kennelijk MY afhankelijk), heb de (mindere) lijntjes van de unit maar aangezet.
Ook de 1e error vanmorgen (geen beeld) (het blijft Android). Ik kijk het nog even aan, maar zou hem niet aanraden op dit moment.
Instyle Silky White, parkeerhulp voor, analoge parkeerhulp achter (vaste trekhaak) en div led lampjes en ander Ali spul..

dude-nl
Forumlid
Berichten: 192
Lid geworden op: 05 jan 2016, 15:55

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door dude-nl » 18 nov 2016, 09:45

Ik kan me niet herkennen in wat jij zegt.

DAB+ bovenin raam leverde bij mij geen of beperkte ontvangst op.

Camera werkt bij mij juist prima (360 camera heeft denk ingebouwde lijnen).
Tomtom gebruik ik niet, er zijn betere alternatieven met als favoriet Sygic, echter kost Sygic veel kracht van het apparaat waardoor hij traag is in de 1e minuut dat het apparaat aanstaat.
Ben nu weer teruggevallen op Igo wat echt prima werkt.

FM ontvangst is bij mij zeker niet minder dan de originele radio. Ik kan hier 538 blijven luisteren op 102.7 als ik van Gouda naar Rotterdam rij en vica versa. Op de originele moest hij over op 102.1 om goede ontvangst te houden.
Ik heb ook internetradio als alternatief, maar dat gebruik ik alleen als ik iets anders wil horen of een lange rit maak.

Echte errors heb ik nog niet gehad zoals jij omschrijft. Wel als de het contact uitzet, en daarna te snel weer aanzet komt er een "google play store is gestopt" melding. Dat is het enigegekke wat ik tegen ben gekomen en dat heeft zelfs geen invloed verder op het functioneren.

Van de week wilde ik darten kijken op weg naar huis. Ik heb Kodi erop staan (het nieuwe XBMC) en kon via de "minder legale bronnen" gewoon live TV kijken tijden het rijden (over 4g) wat prima ging.

Ik ben nog steeds tevreden. Helemaal met de goede file informatie van iGo (over 4g haalt hij de data binnen).

Hoop alleen wel dat het airbag probleem wordt opgelost...

Pocketman
Forumlid
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 mei 2014, 11:58
Contacteer:

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door Pocketman » 18 nov 2016, 10:04

Tsja, ieder zijn voorkeur he (en dat kan dan ook op Android). Gebruik al tig jaar TT met file abbo naar volle tevredenheid op het "fijne" Amersfoort-Amsterdam traject, en nog belangrijker: de "baas" snapt het ook :D . Heb ondertussen de originele firmware van ze gehad, dus kan rustig gaan rommelen met custom rom dit weekend.
Instyle Silky White, parkeerhulp voor, analoge parkeerhulp achter (vaste trekhaak) en div led lampjes en ander Ali spul..

dude-nl
Forumlid
Berichten: 192
Lid geworden op: 05 jan 2016, 15:55

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door dude-nl » 18 nov 2016, 11:27

Ow nice, kan je deze naar mij doorzetten...

Ben je niet bang dat met custom roms een hoop niet werkt zoals CANBUS etc. Dit zijn toch dingen die niet standaard in Android zitten.

Pocketman
Forumlid
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 mei 2014, 11:58
Contacteer:

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door Pocketman » 18 nov 2016, 15:59

Wat ik lees zit het meeste in de ROM, en het instellen van het stuur is gewoon een appje. Als je mij een PM stuurt met je mailadres stuur ik je een linkje. Ik had jou nog een PM gestuurd met een vraagje over de 3G.
Instyle Silky White, parkeerhulp voor, analoge parkeerhulp achter (vaste trekhaak) en div led lampjes en ander Ali spul..

dude-nl
Forumlid
Berichten: 192
Lid geworden op: 05 jan 2016, 15:55

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door dude-nl » 19 nov 2016, 14:41

Ik heb geen PM van je gezien...

mijn mail is jeroentje . mail @ gmail . com

Overigens regelt de Canbus meer dan alleen de stuurwielbediening. Daarom ben ik benieuwd naar of het werkt met een andere rom.

Zijn er op XDA devolpers misschien al andere rom's gemaakt? Ik zal ook eens zoeken...

Pocketman
Forumlid
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 mei 2014, 11:58
Contacteer:

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door Pocketman » 19 nov 2016, 14:55

Ik mail je de link. Ik heb er al een andere ROM op staan, alles lijkt te werken. MTCD van Malaysk, ben alleen namen van radiostations nu kwijt. Zou het wel moeten doen dus nog even zoeken.
Instyle Silky White, parkeerhulp voor, analoge parkeerhulp achter (vaste trekhaak) en div led lampjes en ander Ali spul..

dude-nl
Forumlid
Berichten: 192
Lid geworden op: 05 jan 2016, 15:55

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door dude-nl » 19 nov 2016, 15:20

Lekker bezig...
Heb net het 1 en ander zitten lezen op XDA devolpers.

Welke rom heb je erop gezet?

Hoe heb je hem in "downloading" mode gezet voor wisselen rom?

Waar heb jij de custom rom vandaan?

Swaluw
Forumlid
Berichten: 33
Lid geworden op: 11 dec 2013, 21:25

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door Swaluw » 26 nov 2016, 21:51

Hebben jullie al vorderingen vernomen vanuit de verkoper ivm airbag probleem, of is dat probleem er nog steeds?

dude-nl
Forumlid
Berichten: 192
Lid geworden op: 05 jan 2016, 15:55

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door dude-nl » 26 nov 2016, 22:08

Probleem is er bij beiden nog steeds.

Verkoper zou een nieuw paneel hebben opgestuurd naar mij.
Heb nog niets ontvangen....

Pocketman
Forumlid
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 mei 2014, 11:58
Contacteer:

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door Pocketman » 29 nov 2016, 09:16

Ik heb dit weekend mijn FM antenne vervangen door een FM/DAB antenne en nu uitstekende DAB+ ontvangst op de Android. Zelfs in een parkeergarage, waar ik voorheen niet eens FM had :D
Instyle Silky White, parkeerhulp voor, analoge parkeerhulp achter (vaste trekhaak) en div led lampjes en ander Ali spul..

Savan
Forumlid
Berichten: 92
Lid geworden op: 11 jul 2016, 00:20

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door Savan » 30 nov 2016, 09:17

Waarschinlijk licht off topic, maar is er zo iets ook voor de space star? Als ik zoek vind ik alleen iets voor de modeljren tot 2014. Voor de vrouwtje, die wil ook wat :)

Swaluw
Forumlid
Berichten: 33
Lid geworden op: 11 dec 2013, 21:25

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door Swaluw » 14 dec 2016, 14:05

Is het inmiddels al aan te raden om deze navigatie te bestellen, of toch nog even wachten?

M.a.w, is airbag bug gefixt via nieuwe versie?

Pocketman
Forumlid
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 mei 2014, 11:58
Contacteer:

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door Pocketman » 14 dec 2016, 15:31

Ik zou nog even wachten. Ik heb met wat soldeerwerk (doorverbinden schakelaars) en de originele knoppenbalk het airbag probleem omzeild en de leverancier op het spoor van een andere producent gezet die zegt het opgelost te hebben. Die hebben ze nu besteld om te testen of dat helpt.
De unit zelf vergt ook wel wat handigheid: wij (dude en ik) hebben hem nu acceptabel werkend met een custom firmware en Igo navigatie. We zijn bezig om het geheugen te laten upgraden van 1 GB naar 2 GB. Bluetooth carkit is heel slecht, onbruikbaar gewoon.
Maar dan heb je wel bruikbare, up to date navigatie en de vrijheid om er op te zetten wat je wil. Het is een leuk knutselproject :D
Instyle Silky White, parkeerhulp voor, analoge parkeerhulp achter (vaste trekhaak) en div led lampjes en ander Ali spul..

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door sigmasailor » 15 dec 2016, 22:15

Erg jammer dat die Blue tooth set van het MMCS kaliber is. Wat heeft parrot (zit in de pioneer) dat goed voor elkaar. Je merkt niet eens dat het er is. Het werkt 'gewoon'.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

dude-nl
Forumlid
Berichten: 192
Lid geworden op: 05 jan 2016, 15:55

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door dude-nl » 19 dec 2016, 23:47

Ik ervaar minder problemen met Bluetooth.
Een enkele keer hoor ik iemand zeggen dat ze zichzelf horen echoën maar over het algemeen vind ik het acceptabel.

Wat ik wel een probleem vind is dat tijdens het bellen, het belscherm de radio "in beslag" neemt en de radio/gps niet te gebruiken is. Je kan het scherm niet wegklikken.

Verder nog steeds tevreden genoeg om hem te houden...
Alles is beter dan dit Mitsu meuk.

Heerlijk om gewoon Deezer etc in de auto te kunnen gebruiken zonder de mobiel daarvoor nodig te hebben (behalve hotspot dan).
Goede navigatie (mijn voorkeur Igo en Waze op dit moment)
Digitale radio (DAB+ of Nederland.fm app)
Netflix
Live wedstrijden (via Kodi)
etc

Dat hij wat gebreken heeft klopt, maar altijd beter dan die standaard shit (zolang hij het blijft doen uiteraard)

Pocketman
Forumlid
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 mei 2014, 11:58
Contacteer:

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door Pocketman » 20 dec 2016, 07:57

Bluetooth hangt waarschijnlijk ook van je telefoon af, ik heb een Samsung. Mijn unit is overleden, ik heb de MMCS er weer in zitten.
Instyle Silky White, parkeerhulp voor, analoge parkeerhulp achter (vaste trekhaak) en div led lampjes en ander Ali spul..

Savan
Forumlid
Berichten: 92
Lid geworden op: 11 jul 2016, 00:20

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door Savan » 20 dec 2016, 20:22

Kunnen we concluderen dat deze apparaat eigenlijk een afrader is voor de gewone gebruiker? Behalve dat het apparaat niet volledig funcioneert zoals beschreven, geeft het ook nog storingen met de rest van de auto, airbags, alarmlichten..

Kort samengevat, een niet echt kwalitatief en nog minder duurzaam product.

Voor de experts onder ons op het elektronica gebied is er blijkbaar wel mee te knutselen mocht je daar behoefte aan hebben, en kan het interessante features bieden, maar ook dat verloopt niet helemaal vlekkeloos.

Klopt dit een beetje zo?

Pocketman
Forumlid
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 mei 2014, 11:58
Contacteer:

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door Pocketman » 20 dec 2016, 20:27

Laat ik het zo zeggen: mijn vriendin was er niet blij mee :lol:
Instyle Silky White, parkeerhulp voor, analoge parkeerhulp achter (vaste trekhaak) en div led lampjes en ander Ali spul..

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door JanPHEV » 21 dec 2016, 09:42

Pocketman schreef:Mijn unit is overleden, ik heb de MMCS er weer in zitten.
Ik neem aan dat je garantie / vervanging of een vergoeding / terugbetaling gaat claimen :?:

Pocketman
Forumlid
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 mei 2014, 11:58
Contacteer:

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door Pocketman » 21 dec 2016, 13:49

en/of een reanimatiepoging ja, misschien is het software.
Instyle Silky White, parkeerhulp voor, analoge parkeerhulp achter (vaste trekhaak) en div led lampjes en ander Ali spul..

dude-nl
Forumlid
Berichten: 192
Lid geworden op: 05 jan 2016, 15:55

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door dude-nl » 18 jan 2017, 15:43

Na lange tijd even een update van mijn kant:

Ik gebruik de unit nog steeds met grote tevredenheid.
Wel heb ik de unit geupgrade naar 2GB ipv 1 aangezien niet elke app lekker vloeiend liep. Nu zijn die problemen voorbij (let op, SMD solderen van geheugen is niet makkelijk!).

Het probleem van de airbag krijgt mijn verkopen niet opgelost, hiervoor heb ik zelf maar een schakeling gemaakt, kortom is wel op te lossen en bepaalde fabrikanten hebben ook een standaard oplossing.

Ik vind het heerlijk om Android te gebruiken.
Voor dagelijks gebruik heb ik nu Sygic navigatie op de unit welke de laatste Tomtom mappen gebruikt en ook live verkeersinformatie heeft.
Heerlijk om direct op de kaart te kunnen zien waar er oplaadpunten zijn als je rondrijdt! ZO weet je ook bij pretparken etc of je ergens vooraan kan parkeren :)
Daarnaast heb ik ook nog Waze, google maps, en Igo erop staan (via o.a. GPS power kan je alle benodigde software en maps vinden)
Tevens gebruik ik Kodi voor liveTV/live sport kijken etc in de auto (dank u T-mobile voor onbeperkt data!).
Gebruik ik Deezer voor mijn muziek welke ik met songtekst en al in beeld krijg (hilarisch met de vrouw samen lekker brullen in de auto)
Gebruik ik Nederland.fm voor de radio (streaming) aangezien ik met DAB+ niet overal lekkere ontvangst heb.
Youtube voor mijn zoontje
En VLC videoplayer om mijn sportlessen (Les Mills instructeur) tijdens het rijden (lees: file) in me op te nemen.
Gebruik ik een launcher die ik zelf in kan richten en waarmee ik zelf bepaal wat ik in beeld zie qua navigatie/apps/muziek etc
Mijn stuurbediening werkt volledig en heb ik snelkoppelingen mee kunnen maken in Android. Bijvoorbeeld de knop spraakbediening gebruikte ik niet, en gebruik ik nu om te switchen tussen hoofdscherm/launcher van Android en navigatie.
Bluetooth kwaliteit is minder dan de originele bluetooth in gesprekken maar nog acceptabel
360 camera werkt gewoon (beeld acceptabel)
Rockford Fosgate systeem werkt top
Analoge radio ontvangst iets minder dan origineel maar gebruik ik verder niet ivm streaming

De oplossing van Pocketman (welke pech had met het defect gaan van de unit en nog wacht op onze Chinese vrienden) is ook top, een tablet, maar ik werk in grote steden en ga mijn auto 6x per dag in en uit en heb dan geen zin om elke keer een tablet los te halen. Nu start de unit (vanuit standby) in 2 seconden op (let op, standbytijd is instelbaar tot ca 2 uur, daarna gaat de unit in sleep) en kan ik direct op pad.

Kostenplaatje:
Android unit ca 300 dollar
2GB geheugen uit een gorupbuy via XDA devolpers 40 dollar.
Kosten soldeerwerk SMD solderen 30 euro
Een hoop geduld en leren over Android ROM's (dankzij: https://forum.xda-developers.com/androi ... 09/page202)


Hotaudio (1 vd merken die dit verkoopt) heeft zojuist deze unit onder de naam PX5 uitgebracht met standaard al 2GB geheugen. Prijzen nog onbekend.
SKanor is 1 van de bedrijven welke de airbag problemen wel al opgelost hebben: http://szkanor.com/prodetail1040.html

Mijn conclusie: irriteer je niet langer aan de MMCS als je nog lang met de auto moet doen en investeer een paar honderd euro waarmee je up to date kaarten etc hebt...!

Voor diegene die het eens werkend willen zien kunnen altijd eens langskomen...

dude-nl
Forumlid
Berichten: 192
Lid geworden op: 05 jan 2016, 15:55

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door dude-nl » 18 jan 2017, 16:02

Update 2:

Dit soort units ondersteuning ook volledige Android Auto dmv een app.
Hiermee kan je de unit net zo laten functioneren als elke ingebouwde fabrieks Android unit:

https://forum.xda-developers.com/genera ... d-t3432348

dude-nl
Forumlid
Berichten: 192
Lid geworden op: 05 jan 2016, 15:55

Re: Vervangen MMCS voor Android 5.1 navigatie

Bericht door dude-nl » 20 jan 2017, 09:24

Voor de twijfelaars,

De nieuwe octacore met 2GB ram is te verkrijgen.
Dit is een 1 op 1 vervanging van de headunit vd MMCS waarbij alles werkt en er geen airbag problemen etc zijn.
Niet zoals wij hebben gedaan een vervanging van het hele paneel ivm groter scherm, maar puur de MMCS vervangen.

Hieraan hoef je niet te sleutelen, het werkt out of the box.

Plaats reactie