Time to say goodbye!

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
OutSander
Forumlid
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Time to say goodbye!

Bericht door OutSander » 13 okt 2016, 21:59

Vorige week is er na drie jaar en 175.000 kilometer besloten om afscheid te nemen van de Outlander. Als opvolger haal ik morgen een 2014 Volveau V60 PIH op (met 7% bijtelling dus). Mooie tussenoplossing om nog even een paar jaar weer te wennen aan het feit om bijtelling te betalen.

Bij deze wil ik alle forummers bedanken voor meer dan drie jaar ervaringen delen. In het begin waren het roerige tijden. Intensief, veel nieuwe berichten, onzekerheid over tijdige leveringen maar ook regelmatig het sussen van wat hoog opgelopen discussies. Maar ook hele mooie momenten. De saamhorigheid die ik ervaren heb toen we eenmaal ontdekt hadden dat we de schepen konden volgen waar onze Outlanders op stonden.

De laatste tijd is het allemaal ook wat rustiger geworden. Daarom heb ik ook besloten om het moderatorschap neer te leggen. Edwin, Jos en Eric het ook wel zonder mij zullen redden. Af en toe zal ik zeker nog wel op het forum koekeloeren en de ontwikkelingen omtrent de Outlander blijven volgen.

Groeten,
Sander.

PS, dit is de waardige opvolger:
8661809-1Klein.jpg
8661809-3.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

Gebruikersavatar
Duc
Forumlid
Berichten: 233
Lid geworden op: 29 aug 2014, 09:41

Re: Time to say goodbye!

Bericht door Duc » 13 okt 2016, 22:23

Sander, bedankt voor je inzet en enthousiasme. We zullen je missen.

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Time to say goodbye!

Bericht door MitsuAccu » 13 okt 2016, 22:35

Sander, bedankt!!!
En veel succes met de opvolger!

kobus1967
Forumlid
Berichten: 642
Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53

Re: Time to say goodbye!

Bericht door kobus1967 » 13 okt 2016, 23:21

Veel plezier met je nieuwe plugin, was 60.000km per jaar nog een brug te ver voor een Tesla?

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Time to say goodbye!

Bericht door Anko » 14 okt 2016, 07:51

Sander, hartelijk dank voor al je inzet de afgelopen jaren. En heel veel plezier met die lelijke bak ;) . Heb je al gekeken of er een gastank onder kan? :mrgreen:
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
OutSander
Forumlid
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: Time to say goodbye!

Bericht door OutSander » 15 okt 2016, 18:34

Nee, Anko, gewoon weer heerlijk dieselen! :mrgreen:

Wel lekker hoor, die 5-cylinder D5 motor.
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Time to say goodbye!

Bericht door Anko » 15 okt 2016, 20:46

Uiteraard. Was naturlijk ook maar een grapje. Wel weer aanwennen om je handen te wassen na het tanken! :lol:
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
Marcs
Forumlid
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 okt 2013, 13:42

Re: Time to say goodbye!

Bericht door Marcs » 17 okt 2016, 13:34

Veel plezier met de volvo maar dat zal wel lukken (alleen iets minder ruim). :lol:
LB

Gebruikersavatar
OutSander
Forumlid
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: Time to say goodbye!

Bericht door OutSander » 17 okt 2016, 20:36

Marcs schreef:(alleen iets minder ruim). :lol:
Euh ja, dat klopt! :oops:
8661809-39.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Forumlid
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Time to say goodbye!

Bericht door sigmasailor » 17 okt 2016, 21:41

Valt zo te zien best mee? Wat zijn dat allemaal voor vreemde strepen; heeft iemand zich enorm uitgeleefd met een stofzuiger ofzo?
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Gebruikersavatar
OutSander
Forumlid
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: Time to say goodbye!

Bericht door OutSander » 17 okt 2016, 21:51

sigmasailor schreef:Wat zijn dat allemaal voor vreemde strepen; heeft iemand zich enorm uitgeleefd met een stofzuiger ofzo?
Denk het wel. Zal Dyson-striping zijn! :lol:
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

WHB
Forumlid
Berichten: 301
Lid geworden op: 25 jun 2013, 13:38

Re: Time to say goodbye!

Bericht door WHB » 18 okt 2016, 07:53

Outsander bedankt voor de inzet!!!!
Zal nu wel een stuk rustiger worden zo, zonder al die piepjes :mrgreen:
Veel veilige kilometers!
in jou geval heeeeel veel veilige kilometers toegewenst.

Groet,
WHB

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Time to say goodbye!

Bericht door PHEVlkj » 18 okt 2016, 10:42

Veel succes en bedankt.

Als oud Volvo rijder weet ik dat je de garagerekeningen van Mitsubishi gaat missen :D .
Ik heb de "grote beurt" factuur van mijn M. dealer een keer laten zien aan mijn oud Volvo dealer. Die vroeg zich af hoe het mogelijk was dat het gemiddeld op 1/3 van het bedrag van de Volvo rekeningen uitkwam.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Gebruikersavatar
OutSander
Forumlid
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: Time to say goodbye!

Bericht door OutSander » 20 okt 2016, 08:30

Dank jullie wel allemaal! Inmiddels een kleine week verder met de Volvo en ben er wel heel errug blij mee. Wat een comfort, wat een genot en wat een power!
PHEVlkj schreef:Als oud Volvo rijder weet ik dat je de garagerekeningen van Mitsubishi gaat missen :D .
Die zie ik sowieso niet, gaan rechtstreeks naar de zaak, maar daar zijn ze die wel gewend. Was de enige niet-Volvo-rijder nog, de andere wagens zijn allemaal Volvo (XC90 T8 en V40 D4).
WHB schreef:Zal nu wel een stuk rustiger worden zo, zonder al die piepjes :mrgreen:
Ja, dat klopt. Het zijn in de Volvo gewoon bescheiden "dong-etjes" en geen luchtalarm meer wat afgaat.
Anko schreef:Wel weer aanwennen om je handen te wassen na het tanken! :lol:
Mwah, elke keer dat messing koppelstuk voor de gasvulling eraf draaien die net in een gaswolk gehuld is geweest doe je ook niet zonder handschoen! :mrgreen:
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: Time to say goodbye!

Bericht door JanPHEV » 20 okt 2016, 09:23

Ook van mijn kant bedankt voor je inzet voor het forum.
Veel fijne en veilige (dat zit wel goed bij Volvo) km gewenst, laat af en toe nog eens wat van je horen op dit forum.

Ook je verdere ervaringen met je volvo zijn, wat mij betreft, interessant.
Volvo staat ook op mijn opvolger lijstje, maar voor mij duurt dat nog even.
Mijn plan is om de 5 jaar in ieder geval vol te maken met de PHEV.
Het ga je goed.

Gebruikersavatar
OutSander
Forumlid
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: Time to say goodbye!

Bericht door OutSander » 16 dec 2016, 19:45

Zo, inmiddels twee maanden en ruim 10.000 kilometer verder, voor de geïnteresseerden, een update over de Volvo.

Ik blijf het een waanzinnig fijne auto vinden. Zitcomfort in optimaal. Ik stap na lange ritten fit uit de auto, waar de Outlander nog wel eens voor wat onderrug-gezeur zorgde. Wel mis ik de hoge zit, maar dat was inherent aan de keuze voor de volvo. Vooral omdat de auto ook meestal schuin op de stoep staat geparkeerd is het al een redelijke inspanning om het portier te openen.

Dan het verbruik. Valt mij allerzins mee. Gemiddeld, electrische kilometers meegenomen, 1:17. Kan op 40 liter brandstof ruim 700 kilometer rijden, dus gelukkig niet meer elke dag aan de pomp, nu om de dag! :mrgreen: Per laadbeurt gaat er ongeveer 9,5 Kwh in. Ik merk wel dat de Volvo verder komt electrisch dan de Outlander. Scheelt zeker minimaal 15 kilometer. Daarnaast het lekkere dat er een echt EV-knop in zit. Dit heet pure en zo wordt de brandstofmotor er alleen bij zware belasting bij gehaald. Je moet er echt even je best voor doen om de diesel erbij te krijgen. Maar,

als die diesel erbij komt........wauw, wat een genot. Het is nog de "oude" 2.4 liter 5 cylinder 215 Pk, de roffel zeg maar. Wat een heerlijk gegrom als die diesel z'n strot opentrekt.

Dan de power-knop. Bij deze rijmodus wordt de dieselmotor gelijktijdig met de elektromotor vol aangesproken. Op dat moment heb je echt gecombineerd 285 Pk tot je beschikking. De 215 Pk van de diesel en de 70 Pk van de electromotor. Als een kanonskogel ervandoor.

Verdere praktische zaken:
De voorverwarming werkt net iets anders dan de Outlander. Ik heb geen On-Call erop, dus kan niet via 3g communiceren vanaf mijn IPhone. Ik programmeer 's avonds de tijd dat ik de volgende ochtend weg wil en tegen die tijd is de auto heerlijk warm, waarbij je er ook voor kunt kiezen om de stoelverwarming aan te zetten. Nadeel is wel dat de auto aan de stekker moet staan om te kunnen voorverwarmen.

Ook beschikt de auto over een dieselgestookte kachel. Deze functioneerd als je (deels) in EV mode rijdt. De logica snap ik ook nog niet helemaal van deze funstie. Het riep in ieder geval wel herinneringen op. Voor hen die in het groene pakje met een Uzi in het veld gelegen hebben: het ruikt als de diesel gestookte kachels die de tenten verwarmden. Mijn vrouw kwam al een keer naar binnen gerend dat er iets mis was met de auto, er hing een enorme walm omheen. Zij beschreef het alsof je achter een vliegtuig met draaiende motor staat. Inderdaad dezelfde geur.

Verder qua ruimte ook geen probleem. Natuurlijk is de kofferruimte aanzienlijk kleiner dan die van de Outlander, maar het doet het prima. Vorig weekend met de vier gezinsleden een weekendje weg en alles, inclusief de boodschappen pasten er prima in.

Dus eigenlijk de Outlander nog niet echt gemist. Merk wel dat ik nog steeds omkijk als ik er één zie rijden. Zal vanzelf over gaan. Heb ik ook nog lang bij Mondeo's gehad.

Groeten,
Sander
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

kobus1967
Forumlid
Berichten: 642
Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53

Re: Time to say goodbye!

Bericht door kobus1967 » 16 dec 2016, 22:50

Thanks, altijd leuk om goede feedback te krijgen.
Jammer dat je geen on call hebt, ik ben benieuwd of dat beter werkt dan het wifi gebeuren op de Outlander.
Het systeem van Volkswagen schijnt helemaal een drama te zijn, dat gaat via een server maar die is niet echt berekend op veel gebruikers.

Plaats reactie