Apple iPhone 6s en iOS9.1 carkit probleem

Audio, Bluetooth muziek streamen en navigatie
fsteenmeijer

Apple iPhone 6s en iOS9.1 carkit probleem

Bericht door fsteenmeijer » 28 okt 2015, 10:40

Ik heb wederom na bovenstaande upgrade een probleem met bellen in de auto en de carkit.

Met bellen krijg ik wel een verbinding met de ander partij; de telefoon gaat over en er kan door de andere kant worden opgenomen. Maar vervolgens komt het geluid (verzenden en ontvangen) in zijn geheel niet via de carkit meer tot me.

Het zijn andere Bluetooth problemen dan voorheen. Toen kon ik de andere partij wel horen maar viel de verbinding regelmatig een aantal seconden weg, of viel de verbinding terug van de handsfree carkit naar de iPhone speaker.

Audio via Bluetooth gaat prima (nieuwe telefoon lijkt dus goed gepaired).

Heeft iemand soortgelijke ervaringen c.q. oplossingen bij gebruik van iPhone 6s en iOS9.1?

Groet,
Frits

NijntjePluis
Forumlid
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 aug 2013, 19:07

Re: Apple iPhone 6s en iOS9.1 carkit probleem

Bericht door NijntjePluis » 28 okt 2015, 15:11

Ook ik had tot nu toe geen problemen met de combinatie Iphone en MMCS.

Maar sinds ik vorige week de Iphone 5S heb omgeruild voor een Iphone 6S met IOS 9.1 heb ik ook problemen gekregen.
Mijn problemen zijn juist weer het regelmatig wegvallen en na een aantal seconden weer opbouwen van de Bluetooth verbinding met de MMCS.
In de tussentijd blijft de telefoonverbinding intact en gaat het bellen dus via de Iphone zelf.
Ik heb de OULANDER APP ook helemaal niet meer geïnstalleerd aangezien ik die toch nooit gebruik.
Wel staat de WIFI standaard aan, maar ook als ik die uitzet blijft het probleem.

fsteenmeijer

Re: Apple iPhone 6s en iOS9.1 carkit probleem

Bericht door fsteenmeijer » 28 okt 2015, 22:50

Nog een aanvulling op mijn eerste mail:
De ontvanger kan mij wel horen (als ik zelf bel of als ik word gebeld).
De verbinding komt dus goed tot stand maar op een of andere manier bereikt het signaal niet luidsprekers van de auto.
Maar de microfoon van de carkit pakt het geluid wel weer goed op.

KeesV

Re: Apple iPhone 6s en iOS9.1 carkit probleem

Bericht door KeesV » 28 okt 2015, 22:53

Ik heb exact hetzelfde fenomeen als NijntjePluis... Ook met een iPhone 6s en IOS 9.1

Ben benieuwd wat de oplossing gaat zijn...

Wreckerrm
Forumlid
Berichten: 167
Lid geworden op: 29 jul 2013, 13:29

Re: Apple iPhone 6s en iOS9.1 carkit probleem

Bericht door Wreckerrm » 29 okt 2015, 09:11

Hoi,

ik merkte het gisteren ook met iPhone 6s en iOS 9.1.

Ik werd gebeld en nam op. Daarna kwam het geluid van de radio terug over de speakers en kon de beller het radio geluid horen. Ik heb daarna mijn voicemail gebeld om te controleren, zelfde euvel.
Daarna heb ik de verbinding vebroken en bluetooth uitgezet op de iPhone en weer aangezet. Daarna heb ik teruggebeld zonder problemen.

Wifi stond al uit omdat er anders automatisch met het remote netwerk verbonden wordt.
Mitsubishi Outlander PHEV, Instyle, Amethyst Black, Intro Pack, 12V aansluiting bagageruimte, RVS achterbumperbeschermer, vaste trekhaak, Mitsubishi (Thule) dakdragers, Thule Motion 800 dakkoffer, LoJack, BearLock, Nieuwe stoelrails

Gebruikersavatar
OutSander
Forumlid
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: Apple iPhone 6s en iOS9.1 carkit probleem

Bericht door OutSander » 29 okt 2015, 22:08

Wat ik ook wel heb gehad met mijn 5S is dat de "audio" op de telefoon terugspringt naar IPhone op het moment dat de ander opneemt in plaats van op "handsfree system" te blijven. Dan moest ik op de telefoon weer even terugswitchen naar "handsfree system" en werkte het gewoon wel. Zo af en toe heb ik het nog wel eens, maar ik kan er niet de vinger opleggen waar het door komt. Wifi heb ik ook altijd uitstaan (ivm Flitsmeister :oops: ).
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Apple iPhone 6s en iOS9.1 carkit probleem

Bericht door Anko » 30 okt 2015, 07:39

Outsander, is het je wel eens opgevallen dat / of het het overgaan van de telefoon aan de andere kant zou kunnen zijn dat het "terugvallen naar de telefoon" triggered? Toen ik dat probleem ook nog had (bij de eerste iOS 8 versies) viel het me op dat het nooit gebeurde als ik bij iemand in de voice mail terecht kwam. Verschil: er gaat geen telefoon over aan de andere kant.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Forumlid
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Apple iPhone 6s en iOS9.1 carkit probleem

Bericht door sigmasailor » 30 okt 2015, 11:25

Het blijft een vreemd en lastig probleem. Sinds ik ben overgestapt naar Pioneer (Carplay) heb ik er gelukkig geen last meer van. IOS 9.1 icm Iphone 6 doet het gewoon prima; omdat Siri steeds slimmer wordt echt een verademing om te hebben: 'he siri, bel marian thuis' en ja hoor je krijgt meteen je vrouw aan de telefoon. In plaats van 'thuis' 'mobiel' vragen werkt net zo goed.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Gebruikersavatar
OutSander
Forumlid
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: Apple iPhone 6s en iOS9.1 carkit probleem

Bericht door OutSander » 31 okt 2015, 08:40

Anko schreef:Outsander, is het je wel eens opgevallen dat / of het het overgaan van de telefoon aan de andere kant zou kunnen zijn dat het "terugvallen naar de telefoon" triggered?
Nee, zoals ik al zei, ik kan de vinger er niet op leggen, het was volkomen random. Nu heel af en toe nog wel eens, maar dat is meer uitzondering dan regel.

En dan nog, denk ik dat eerder het tot stand komen van het contact met de ander het probleem is en niet het wel of niet overgaan van de telefoon aan de andere kant. Hij ging altijd wel over via de carkit, maar zodra er opgenomen werd, viel de telefoon terug naar de verkeerde audiobron.
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

fsteenmeijer

Re: Apple iPhone 6s en iOS9.1 carkit probleem

Bericht door fsteenmeijer » 01 nov 2015, 22:16

Bij mij is heeft het probleem zich "spontaan" opgelost.

Ik had een andere telefoon gepaired (iPhone 5C) om te kijken of deze hetzelfde probleem had. Dat bleek het geval te zijn.
Een dag later met mijn eigen telefoon was het probleem plotseling verdwenen. Carkit werkt nu weer zoals het hoort.

KeesV

Re: Apple iPhone 6s en iOS9.1 carkit probleem

Bericht door KeesV » 14 nov 2015, 13:15

Ik heb vanmorgen mijn telefoon gede-installeerd, daarna opnieuw geïnstalleerd, maar nog niet getest, omdat het wegvallen meestal pas na enkele minuten gebeurt, maar soms ook eerder. Zal het resultaat in de loop van volgende week laten weten.

pterol
Forumlid
Berichten: 83
Lid geworden op: 15 jul 2013, 07:19

Re: Apple iPhone 6s en iOS9.1 carkit probleem

Bericht door pterol » 26 nov 2015, 16:43

Ik heb hetzelfde probleem. Iphone 6s icm ios 9.1 :x

Roel

Re: Apple iPhone 6s en iOS9.1 carkit probleem

Bericht door Roel » 05 dec 2015, 10:58

Ik heb dezelfde problemen met telefoon HTC M8. Heb net twee weken de nieuwe Outlander.
Gissteren weer langs de garage geweest en die kwamen met een vreemde maar werkende oplossing.
Zet je taal op Engels ipv Nederlands en het werkt.

Klopt bluetooth verbinding blijft nu wel werken.

Processor kan de vertaling niet goed aan??????

Verder rij ik met plecier in de Outllander PHEV instyle+ kleur Brown.
en met iedere dag stekker 1 op 16.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Forumlid
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Apple iPhone 6s en iOS9.1 carkit probleem

Bericht door sigmasailor » 05 dec 2015, 13:15

Verbazend, in mei 2014 wist MM al dat er een Broadcom (dacht ik) chip in of bij het MMCS zit die kennelijk moeite heeft met NL (zou iets met grotere processor belasting tijdens de vertaalslag te maken hebben). In het nieuwe model hebben ze dat nog steeds niet opgelost?

Bij mij werkte de 'truuk' van Engels instellen nooit goed; uiteindelijk heb ik het hele MMCS vervangen door een systeem van Pioneer (na de nodige 'schermutselingen' grotendeels op kosten van de dealer).

Pioneer ondersteunt Carplay, dat werkt bij mij perfect (bijna) met Iphone 6+.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Pleiades
Forumlid
Berichten: 163
Lid geworden op: 04 dec 2013, 09:50

Re: Apple iPhone 6s en iOS9.1 carkit probleem

Bericht door Pleiades » 29 dec 2015, 16:34

uhh ff domme vraag en het zekere voor het onzekere voordat ik alle instellingen ongewild wijzig.
Waar stel je de taal in op engels. In het allereerste opstart beginscherm? Nergens anders?

Arnold1983
Forumlid
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 jul 2015, 20:12

Re: Apple iPhone 6s en iOS9.1 carkit probleem

Bericht door Arnold1983 » 21 jan 2016, 20:08

Ook ik heb sinds vandaag het wegvallen van de verbinding.
In een gesprek van 15 minuten een keer of 7 uitgevallen.
Streamen van bijvoorbeeld youtube geeft geen problemen.
Gesprekpartner merkte er overigs niks van die bleef door praten

Taal veranderen naar. Engels is dat de telefoon (iphone 6s) of MMCS (my2016)

Groeten Arnold

dude-nl
Forumlid
Berichten: 192
Lid geworden op: 05 jan 2016, 15:55

Re: Apple iPhone 6s en iOS9.1 carkit probleem

Bericht door dude-nl » 23 jan 2016, 07:31

Toevallig had ik het gisteren voor het eerst dat na verbinding het gesprek even wegviel.
Binnen paar seconde herstelde het zichzelf.
iPhone 6 en Ios 9.1

NijntjePluis
Forumlid
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 aug 2013, 19:07

Re: Apple iPhone 6s en iOS9.1 carkit probleem

Bericht door NijntjePluis » 24 jun 2016, 14:04

Het probleem is voor mij 100% opgelost.
Heel eenvoudig doordat ik in de krant las (in het kader van het hacken van de Outlander) dat de auto-wifi ook uit kan.\

De auto-app had ik al niet meer geïnstalleerd (misschien was dat wel het probleem dat ik geen connectie meer met de Wifi van de auto had).
Maar de app gebruik je een maand na aankoop van de auto toch niet meer, alles wat de app kan kan ook in de auto, dus heb ik het wifi signaal van de auto uitgezet.
Ik dacht iets van auto aanzetten, 5 keer op de sleutel op-en-dicht klikken tot je een piepje hoort, dan alarm-lichten aan en vervolgens 10 keer op-en-dicht. Het wifi signaal van de auto gaat uit en de telefoonverbinding blijft ALTIJD(!) intact. Geweldig!!

Dit is dus geen oplossing voor iemand die regelmatig met de wifi alle functies van de auto bediend, maar zeg eens eerlijk wie gebruikt deze functie in de praktijk dan ook echt regelmatig?
Dit is ook geen oplossing voor iemand die geen oplossing wil zien, en het liefst de hele dag zit te zeuren dat hij of zij een slechte keuze (aanschaf Outlander) heeft gemaakt.
Maar wel voor iemand die regelmatig in de auto belt (en wie doet dat niet bijna dagelijks?).

Gebruikersavatar
mitsufietsie
Forumlid
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 mei 2013, 23:16
Locatie: 013

Re: Apple iPhone 6s en iOS9.1 carkit probleem

Bericht door mitsufietsie » 24 jun 2016, 14:09

In de winter periode gebruik ik mijn wifi toch echt wel regelmatig hoor.
Rob. Instyle, Techn. Silver. Skidplate, trekhaak, park. sensoren voor, Cobra alarm, RVS Side+bullbar. Zelfsluitend schuifdak. Inmiddels niet meer in bezit. Ik doe geen lader reparaties meer.

egroesbeek

Re: Apple iPhone 6s en iOS9.1 carkit probleem

Bericht door egroesbeek » 24 jun 2016, 18:23

Ik vind vooral grappig dat de foute keuze de auto (450000 +)is en niet de telefoon (800) Kennelijk is de marketing van Apple heel goed. Ons leven draait om de iPhone.

Gebruikersavatar
PHEV2014
Forumlid
Berichten: 350
Lid geworden op: 28 aug 2014, 12:49

Re: Apple iPhone 6s en iOS9.1 carkit probleem

Bericht door PHEV2014 » 01 jul 2016, 20:45

Je hebt teveel betaald :lol:

Overigens is de al diverse malen vermelde wifi-priority app de beste oplossing. Bellen werkt altijd en als je een keer de app wilt gebruiken, kan dat ook.
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.

Gebruikersavatar
mc_alistair
Forumlid
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 jul 2016, 22:30
Locatie: Renkum
Contacteer:

Re: Apple iPhone 6s en iOS9.1 carkit probleem

Bericht door mc_alistair » 12 jul 2016, 17:12

Heb de phev sinds afglopen vrijdag. Vandaag 2e telefoontje en BT viel weg.
Wifi staat uit telefoon is iphone 6 en ios 9.3.

Ik lees veel verwarende antwoorden hier.

Is er al een conclusie wat er echt helpt?
Outlander PHEV 2016 - Instyle+

Gebruikersavatar
sigmasailor
Forumlid
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Apple iPhone 6s en iOS9.1 carkit probleem

Bericht door sigmasailor » 12 jul 2016, 17:30

MMCS er uit (laten) slopen en vervangen door bijvoorbeeld een Pioneer (waar een Parrot in zit). Het blijft al 3 jaar kommer en kwel met dit 'fantastische' Mitsubishi product.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Gebruikersavatar
mc_alistair
Forumlid
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 jul 2016, 22:30
Locatie: Renkum
Contacteer:

Re: Apple iPhone 6s en iOS9.1 carkit probleem

Bericht door mc_alistair » 12 jul 2016, 18:21

:lol: oke :shock:
Maar stel dat dat niet kan/wil omdat het een lease is.
Wat is dan de 2-na-beste tip?

Ik las iets over "op engels zetten" maar dat klinkt wel erg bizar, maar als dat wel zo is bedoelt men dan de MMCS?
Outlander PHEV 2016 - Instyle+

Gebruikersavatar
PHEV2014
Forumlid
Berichten: 350
Lid geworden op: 28 aug 2014, 12:49

Re: Apple iPhone 6s en iOS9.1 carkit probleem

Bericht door PHEV2014 » 12 jul 2016, 23:02

Zie post van 1juli.
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.

Plaats reactie