FastNed

Laders, kabels, lolo's en nog veel meer om je PHEV op te laden
Mvenneker

Re: FastNed

Bericht door Mvenneker » 11 apr 2016, 16:19

Als "verse" PHEV rijder en voorlopig nog geen directe laadvoorzieningen voor handen ( zowel voor de deur als op de zaak is in aanvraag/behandeling ) , heb ik vandaag even de fastned account geactiveerd om in ieder geval alvast van de gratis maand te profiteren.

Wat me allereerst opviel is dat die gratis maand dus ook gewoon echt gratis is. Je betaald dus niet de abbo kosten ( vanaf 12 euro ) maar tevens ook geen kwh tarief. Voor mij dus zeer zeker wel de moeite waard om hier in ieder geval de komende maand gebruik van te maken.

Ik had sowieso al even lopen rekenen en de reeds eerder gemelde abbo variant van 12 euro heb je inderdaad naar mijn berekeningen, zeker als ik rekening hou met feit dat ik basically nu nergens kan laden, na 4 a 6 keer eruit.

Eerste lading a 3,52 kwh duurde 15 min en 40 seconden
Tweede lading a 4,13 kwh duurde 17 min en 48 seconden

Prima faciliteit als je in staat bent om je dag er op in te richten dat die 20 minuutjes je geen effectieve tijd kosten. De wifi voorziening die geboden wordt stelt me in staat om gewoon rustig even wat werk te doen met mn laptop en op zon manier is de tijd zo voorbij en is het ook nog eens efficiënt.

Aan de andere kant kan ik me wel indenken dat laden langs de snelweg op dit moment gewoon totaal niet efficient is ism de abbo kosten. Je gaat echt niet constant een blokkie om rijden om ff langs fastned te gaan.. dan is de lol van laden er gauw af als het je dag min of meer beinvloedt.

sidenote: prima support overigens bij fastned. Ik wilde bij de eerste keer laden aankoppelen en de sessie starten via de app. Ik kreeg het alleen om een of andere redenen niet voor mekaar om dat ding aan het laden te krijgen. Heb daarna de paal ernaast geprobeerd en die werkte direct. Heb bij de feedback van de laadbeurt een reactie achtergelaten dat paal 3 van die locatie niet lukte en kreeg binnen no time een reactie terug van support waarin ze aangaven wat de oorzaak was ( geen connectie met telco vodafone ) en dat ze zagen dat ik de andere paal ( welke andere telco gebruikt ) had gebruikt incl dank voor melden etc etc.

Das dan wel weer vlotjes en persoonlijk beantwoord :)

egroesbeek

Re: FastNed

Bericht door egroesbeek » 11 apr 2016, 19:18

Ik maak er ook graag gebruik van. Maar 4 x is niet genoeg. Je moet al snel 8-10 keer laden.

Mvenneker

Re: FastNed

Bericht door Mvenneker » 11 apr 2016, 22:30

Ik vergeleek die 4 x ook even met de huidige realiteit dat ik nergens echt kan laden he :-)

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57
Locatie: Omgeving Groningen

Re: FastNed

Bericht door Hansjebrinkers » 15 apr 2016, 18:38

Vervelend dat je verder nergens kunt laden... Wordt ik gezien mijn professie niet echt blij van.... Het zou mooi zijn als FastNed hierin een milieutechnisch fraaie bijdrage kan leveren :mrgreen:
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

Gebruikersavatar
OutSander
Forumlid
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: FastNed

Bericht door OutSander » 17 mei 2016, 18:50

Vandaag bericht gezien dat je voortaan met je New Motion-pas ook bij FastNed kunt laden.
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57
Locatie: Omgeving Groningen

Re: FastNed

Bericht door Hansjebrinkers » 17 mei 2016, 22:33

Da's mooi! kosten?
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

ictijoos
Forumlid
Berichten: 387
Lid geworden op: 18 jun 2013, 20:17

Re: FastNed

Bericht door ictijoos » 18 mei 2016, 07:22

De kosten staan op de site van the NewMotion. 1:1 worden de kosten van de leverancier doorberekend en er wordt €0,35 administratiekosten in rekening gebracht.

egroesbeek

Re: FastNed

Bericht door egroesbeek » 18 mei 2016, 22:03

Hoe nuttig is dat dan nog, alleen voor het hebben van 1 rekening? Een kaartlezer is er niet. Dus nog steeds een Fastnet account nodig. Bij een basis abonnement kost een laadbeurt ca 1.65. 35 cent is dan een forse toeslag.

Mvenneker

Re: FastNed

Bericht door Mvenneker » 20 mei 2016, 09:48

Het is gewoon wachten op moment dat fastned wordt overgenomen door een partij als New motion. Hun huidige verdienmodel met abonnement kosten per maand is meer dan logisch getuige de investering die ze doen. Het lijkt me alleen geen rendabel model gezien klandizie achter blijft?

Ik heb nu ruim een maand gemiddeld 2x per week geladen bij diverse fastned stations en ik heb nog nooit (????) een andere lader gespot tijdens mijn laadsessies.

egroesbeek

Re: FastNed

Bericht door egroesbeek » 20 mei 2016, 11:59

Nooit is erg weinig, maar ik sta er ook vaak alleen. Nu even niet trouwens. Er staat en Nissan naast me. :D

ictijoos
Forumlid
Berichten: 387
Lid geworden op: 18 jun 2013, 20:17

Re: FastNed

Bericht door ictijoos » 21 mei 2016, 01:07

He verdienmodel is er. Ze kunnen jaren overleven zonder 1 klant, en er komen steeds meer klanten. OP dit moment schijnt het zo te zijn dat het rendement slechts enkele auto's per dag is. 30-40 auto's per maand per locatie.

Maar vorig jaar was het aantal laadbeurten aanzienlijk minder per maand.

Plaats reactie