Ik vraag mij al maanden het volgende af: Als ik mijn s-awc scherm activeer zie ik alleen het staafdiagram in het midden werken (verdeling voor en achter) ik zie geen enkele reactie op de diagrammen die de wielen voorstellen.
Volgens de dealer is dat uitsluitend zichtbaar bij het doorslippen van de wielen e.d. ik vind dit een vreemd verhaal omdat er toch altijd wielen aangedreven zijn tijdens het rijden, en het s-awc continu werkt!
Wie kan mij duidelijkheid verschaffen?
werking S-AWC scherm
-
- Forumlid
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 20 jul 2015, 20:12
Re: werking S-AWC scherm
Zoek maar eens een drassig stuk land / gras, 4wd lock aan en gaan.
Wel daarna de auto weer wassen
Wel daarna de auto weer wassen
-
- Forumlid
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 18 jun 2013, 20:17
Re: werking S-AWC scherm
Inderdaad. Eigenlijk kijk je naar het omgekeerde van Abs, en dat merk je ook alleen maar incidenteel, als je vol in de ankers gaat op gladde weg.
Nu kijk je naar het ontnemen van kracht op een wiel omdat het door draait. Op harde ondergrond lukt dat bijna niet. Bij hard optrekken zie je dat de krachten tussen voor en achter opnieuw gebalanceerd worden, afhankelijk van de lading. Maar de auto gaat dan recht vooruit. Gooi je het stuur om vliegt de bagage Door de auto en zie je heel even op alle 4 de banden omstebeurt correcties.
Neem een nat grasveld en geef gas. Genoeg verlies aan grip om te corrigeren en overal zie je streepjes.
Er is heel veel lol te beleven met deze vorm van 4wd, maar bij een Lexus was het niet moeilijk om de sensoren vuil te krijgen. En toen stond ik stil met een error. Ik denk dat Mitsubishi het beter voor elkaar heeft en de lockmode voorkomt dat ik stil val.
Wassen is niet alleen voor het uiterlijk maar ook voor de sensoren dan weer fijn.
Nu kijk je naar het ontnemen van kracht op een wiel omdat het door draait. Op harde ondergrond lukt dat bijna niet. Bij hard optrekken zie je dat de krachten tussen voor en achter opnieuw gebalanceerd worden, afhankelijk van de lading. Maar de auto gaat dan recht vooruit. Gooi je het stuur om vliegt de bagage Door de auto en zie je heel even op alle 4 de banden omstebeurt correcties.
Neem een nat grasveld en geef gas. Genoeg verlies aan grip om te corrigeren en overal zie je streepjes.
Er is heel veel lol te beleven met deze vorm van 4wd, maar bij een Lexus was het niet moeilijk om de sensoren vuil te krijgen. En toen stond ik stil met een error. Ik denk dat Mitsubishi het beter voor elkaar heeft en de lockmode voorkomt dat ik stil val.
Wassen is niet alleen voor het uiterlijk maar ook voor de sensoren dan weer fijn.
Re: werking S-AWC scherm
Het systeem activeert ook de alarmlichten als je flink remt en er geen grip genoeg is (bij ijzel edg). Ook een leuke feature.
Re: werking S-AWC scherm
Ik was ook benieuwd hoe het S-AWC scherm werkte. Ik zag het schermpje toevallig in actie bij het nemen van een bocht waarin een hobbel zat.
Na de hobbel kon ik zien dat de auto een correctie maakte.
Na de hobbel kon ik zien dat de auto een correctie maakte.
-
- Forumlid
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 05 apr 2013, 16:03
Re: werking S-AWC scherm
Eigenlijk is het een gadget van niets, omdat je het nooit iets ziet doen zet je het niet op je scherm en als je het wilt zien werken moet je eerst het scherm voorzetten en dat zal moeilijk gaan bij de onderstaande handelingen. Kunnen ze beter iets anders voor bedenken.
-
- Forumlid
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57
- Locatie: Omgeving Groningen
Re: werking S-AWC scherm
Ik heb m'n outlander destijds gekocht met de rijtraining in Lelystad. Daar de werking ondervonden tijdens de elandproef. Dit is op het S-AWC scherm goed te zien. In de dagelijkse praktijk heb je aan het schermpje weinig moet ik zeggen, ik heb 'm in ieder geval nooit in beeld.
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.