Piepjes uitschakelen

Vragen over bepaalde funties van het navigatiesysteem of de standkachel? Vraag maar raak!
Plaats reactie
Aanlander
Forumlid
Berichten: 61
Lid geworden op: 13 okt 2013, 12:29

Piepjes uitschakelen

Bericht door Aanlander » 25 feb 2016, 16:38

:mrgreen: Mijn Mits van 2013 zit vol piepjes. De garage kan er volgens hen niet één uitschakelen.
M.u.v. voor de veiligheid noodzakelijke waarschuwingen, zou ik graag een heel stel overbodige en hinderlijke waarschuwingen uitschakelen zoals bij het veranderen van de ingestelde verwarmings/airco temperatuur. Is er iemand die dat is gelukt?
Instyle 2013 Technical Silver

kobus1967
Forumlid
Berichten: 642
Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53

Re: Piepjes uitschakelen

Bericht door kobus1967 » 25 feb 2016, 21:55

Er zijn er die een stekker hebben losgetrokken onder de stoel tegen de gordelpiep, maar er is online ook een insteekhouder te koop waar je gewoon je gordel in kan steken. En de achterklep pieper is ook door sommige uitgeschakeld.

http://www.autogordelverlenger.nl/gorde ... rkorttypeA

Aanlander
Forumlid
Berichten: 61
Lid geworden op: 13 okt 2013, 12:29

Re: Piepjes uitschakelen

Bericht door Aanlander » 25 feb 2016, 22:05

Dank voor de snelle reactie. Met die gordel insteekhouder ga ik zeker doen! Scheelt alvast een stuk. Lostrekken van stekkertjes durf ik nog niet zonder concrete aanwijzingen.
Ben benieuwd of er nog meer vondsten zijn.
Instyle 2013 Technical Silver

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57
Locatie: Omgeving Groningen

Re: Piepjes uitschakelen

Bericht door Hansjebrinkers » 26 feb 2016, 00:26

Veel piepjes inderdaad.... En inderdaad voor een groot deel een gegeven. Ik heb er geen last van, neem ze voor lief. Ben wel benieuwd naar de eerste Google of android auto :D :D
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

Ropperdepopper
Forumlid
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 sep 2014, 16:59

Re: Piepjes uitschakelen

Bericht door Ropperdepopper » 03 mar 2016, 17:37

ik zou zo'n alibaba insteker niet vertrouwen op veiligheid. Als je een niet automatisch hek hebt wordt je stapelgek van alle piepjes en heb de meeste er wel uit. Je gordel doe je voor 25 meter rijden op eigen erf niet om. Voor de gordelpiep kan je het stekkertje onder je stoel gewoon losklikken en weg is je piep. Kofferbak is ook eenvoudig op te lossen; kap eraf halen en ook stekkertje los. Heerlijk :)

Aanlander
Forumlid
Berichten: 61
Lid geworden op: 13 okt 2013, 12:29

Re: Piepjes uitschakelen

Bericht door Aanlander » 03 mar 2016, 19:27

Dank voor je ractie.
Kun je nog wat preciezer zijn: welk stekkertje en welke kap eraf?
Instyle 2013 Technical Silver

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Piepjes uitschakelen

Bericht door Anko » 03 mar 2016, 20:47

Ropperdepopper schreef:Voor de gordelpiep kan je het stekkertje onder je stoel gewoon losklikken en weg is je piep. Kofferbak is ook eenvoudig op te lossen; kap eraf halen en ook stekkertje los. Heerlijk :)
Heb je nog wel even de airbag voor ons getest? Misschien denkt de auto dat de stoel niet bezet is en wordt de airbag ook uitgeschakeld?
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Piepjes uitschakelen

Bericht door sigmasailor » 03 mar 2016, 22:23

Gordelpiepjes uitzetten is een van de makkelijkste die er is: eerst gordel om en dan pas starten.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

egroesbeek

Re: Piepjes uitschakelen

Bericht door egroesbeek » 06 mar 2016, 20:36

:D :mrgreen: :P

Ropperdepopper
Forumlid
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 sep 2014, 16:59

Re: Piepjes uitschakelen

Bericht door Ropperdepopper » 07 mar 2016, 16:59

Nee dit heb ik niet getest, op zich wel een goeie! Maar, ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat een airbags bij de bestuurdersstoel het niet zouden doen als je je gordel niet om zou hebben, dus lijkt me onwaarschijnlijk dat dit met elkaar te maken heeft. Maar zoals ik zeg.... t lijkt me......

En ja, ik rijd altijd met mijn gordel om, maar ik heb thuis en op het werk een hek om mijn terrein welke ik handmatig afsluit. Geloof me dat die piepjes dan erg irritant zijn. Vooral snachts en 's ochtends vroeg.

vierbijvier

Re: Piepjes uitschakelen

Bericht door vierbijvier » 11 mar 2016, 20:26

Werkt het echt zo simpel? Ben ook niet zo fan van al die piepjes maar dat heeft te maken dat ik vaak laat thuis kom. ;)

Gebruikersavatar
Duc
Forumlid
Berichten: 233
Lid geworden op: 29 aug 2014, 09:41

Re: Piepjes uitschakelen

Bericht door Duc » 29 mar 2016, 13:27

@ Ropperdepopper: Kun je ajb nog in detail aangeven hoe je de piep van de achterklep hebt uitgezet? Alvast bedankt!

Ropperdepopper
Forumlid
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 sep 2014, 16:59

Re: Piepjes uitschakelen

Bericht door Ropperdepopper » 31 mar 2016, 23:24

@duc:

Was niet moeilijk. Staat elders op dit forum beschreven:
Zie http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... lep#p21833
Werkt perfect. Vooral mn buren zijn er blij mee!

Ik heb de binnenkant gelijk met geluidsfoam gevuld omdat deze nogal meetrilde op een beetje diepe bass-muziek.... Daar zullen de buren wel iets minder blij mee zijn :)

Gebruikersavatar
Duc
Forumlid
Berichten: 233
Lid geworden op: 29 aug 2014, 09:41

Re: Piepjes uitschakelen

Bericht door Duc » 02 apr 2016, 09:59

Dankjewel. Stom dat ik die post zelf niet kon vinden. Ik ga vanmiddag gelijk even aan de slag. :-)

Plaats reactie