Welke brandstofpas hebben jullie?

Prijzen van de Mitsubishi Outlander PHEV, leasebedragen, bijtelling, subsidies
ictijoos
Forumlid
Berichten: 387
Lid geworden op: 18 jun 2013, 20:17

Re: Welke brandstofpas hebben jullie?

Bericht door ictijoos » 07 jan 2014, 00:41

Voor benzine te tanken gebruik ik een Multi-tank-card.
Heb ik al jaren, voor iedere auto 1 pas. Bij de Outlander in eerste instantie gezegd dat ik hem niet nodig had, maar toen ik voor de derde keer in een week bij de pomp stond, toch maar weer eentje besteld.

Voor elektrisch rijden gebruik ik de Essent pas. Deze kost €2,50 per maand incl. BTW, maar geeft korting op laden (25ct incl. BTW per khw, dus 3ct goedkoper) en bij snelladen is het bijna concurrerend met benzine (€4,= voor 20 minuten, 7-8kwh).

Ik heb ook een Love to loadpas, en deze gebruik ik wel thuis, maar onderweg dus niet veel omdat ik Essent heb.
Wat wel een verschil is dat lolo op the New Motion punten actueel inzicht geeft, en Essent op Essent punten. Essent heeft via een app de mogelijkheid om op afstand het laden te stoppen te starten en te controleren, maar daar heb ik niets aan, omdat ik meestal bij E-laadpunten blijkbaar sta.

In de 2de helft van december kreeg ik de rekening binnen van the New Motion. Essent laat wel het verbruik op de site zien van november, maar schijnt eens per 3 maanden een factuur te sturen.
De site van Essent doet het weer eens even niet, maar hopelijk wordt deze na de correctie op de updates beter.

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Welke brandstofpas hebben jullie?

Bericht door MitsuAccu » 12 mar 2014, 21:39

Ik kad een XXIMO pas. Deze leek het voordeligst, weliswaar met beperkingen in aantallen tankstations waar je terecht kan.
Maar in de praktijk blijken de beperkingen groter te zijn dan beloofd. Zo zeggen ze bijvoorbeeld "Alle AVIA stations", maar de eerste waar ik probeerde te tanken, bleek niet mogelijk. Krijg je ook nog een betweterig sms-je van Xximo, waarin ze je nog eens fijntjes uitleggen dat je bij een niet aangesloten stations hebt geprobeerd te tanken en bij welke stations je allemaal kunt tanken...
Op basis van deze misleiding contract opgezegd en nu, na de nodige telefoontjes, zeurmailtjes en beloftes, eindelijk de borg terug gekregen (is eigenlijk een soort van pre-paid pas)..
Kortom: voor mij geen XXIMO meer...Voorlopig weer even de ouderwetse bankpas.

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Welke brandstofpas hebben jullie?

Bericht door Denniss » 13 mar 2014, 10:04

Inmiddels na de nodige vertraging de MKB-brandstofpas een tijd in gebruik.
Gaat prima, is een soort creditcard alleen voor brandstof. Je betaald wel eerst borg en daarna maandelijkse automatische afschrijving.
Motivatie is voornamelijk dat ik geen bonnetjes hoef te bewaren nu.
Pas is alleen te gebruiken voor 'auto-vloeistoffen' dus geen eten of drinken.
De beloofde combinatiepas waar ook mee geladen kan worden hebben ze volgens mij nog niet. Maar de Flow-pas werkt overal prima..
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

Gebruikersavatar
jaapv
Forumlid
Berichten: 490
Lid geworden op: 18 jan 2014, 09:56
Contacteer:

Re: Welke brandstofpas hebben jullie?

Bericht door jaapv » 13 mar 2014, 10:22

Heel banaal: De Shell Europas en Love to load. De shell pas is al door heel Europa te gebruiken en de LtL pas schijnt bezig te zijn met roaming overeenkomsten.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Welke brandstofpas hebben jullie?

Bericht door Anko » 13 mar 2014, 13:12

Heb ook MKB Brandstof. Kost 2 euro in de maand. Laatste keer dat ik hem gebruikt heb was 8 januari :shock: . Begin haast spijt te krijgen. Gelukkig is mijn tank bijna leeg en mag ik weer …. :lol:
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

JeroenJ

Re: Welke brandstofpas hebben jullie?

Bericht door JeroenJ » 13 mar 2014, 13:20

- MTC (Love to Load) voor benzine en elektra buiten de deur.
- EVBOX voor thuis laden (kan thuis ook de MTC pasgebruiken maar dan moet ik hem als een openbare paal instellen en hij is duurder heb ik mij laten vertellen door EVBOX (wij van wc-eend adviseren wc-eend :? ).

msmit
Nieuw forumlid
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 okt 2013, 23:02

Re: Welke brandstofpas hebben jullie?

Bericht door msmit » 02 dec 2015, 19:36

route66 schreef:heeft iemand ervaring met de oplaadpas van Flowcharging?
ik zag op de site van flow dat deze maar 0.23 euro per kwh in rekening brengen.
Op moment niet zo´n leuke ervaring met hun.

Stuurde me een rekening voor 634 uur laden tijdens een weekendje centerparcs. Natuurlijk gereageerd, maar elke keer (4) was de juiste medewerker er niet en werd ik niet terug gebeld. Vorige week maar eens een duidelijke email gestuurd, enige wat ik terug krijg is een betalingsherinnering.
Referentielijst op de website ziet er goed uit, maar intern klopt er blijkbaar geen bal van, of ..........


Hebben jullie ervaring ? heb ik pech of is dit een gevalletje oplichting ?

msmit
Nieuw forumlid
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 okt 2013, 23:02

Re: Welke brandstofpas hebben jullie?

Bericht door msmit » 28 dec 2015, 23:42

Terug komend op voorgaande post, kan ik melden dat ondertussen de foutieve factuur is ingetrokken.
Ik vond dat wel even netjes om te melden.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Welke brandstofpas hebben jullie?

Bericht door sigmasailor » 29 dec 2015, 09:28

Da's mooi; anders heb je altijd nog die handige storneer knop van je bankprogramma; die kost een stuk minder energie.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Plaats reactie