Enquête Vehicle-2-Grid
Enquête Vehicle-2-Grid
Op zoek naar deelnemers voor deze enquete aangezien het zeker zal gaan gelden voor Outlander PHEV rijders.
http://amsterdamsmartcity.com/news/deta ... g/?lang=nl
http://amsterdamsmartcity.com/news/deta ... g/?lang=nl
-
- Forumlid
- Berichten: 441
- Lid geworden op: 08 nov 2013, 15:49
Re: Enquête Vehicle-2-Grid
Concept is misschien wel handig. In Amerika volgens mij al toegepast dat mensen electriciteit bufferen met hun auto accu.
De enquete is te lang, ben halverwege gestopt.
De enquete is te lang, ben halverwege gestopt.
-
- Forumlid
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57
- Locatie: Omgeving Groningen
Re: Enquête Vehicle-2-Grid
Goed concept en (indien goed uitgewerkt en breed toegepast) een prima manier om aan peakshaving te doen. Kan er weer een kolencentrale worden gesloten.
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.
-
- Forumlid
- Berichten: 441
- Lid geworden op: 08 nov 2013, 15:49
Re: Enquête Vehicle-2-Grid
kolen centrales zijn per definitie niet geschikt voor peak shaving, daar helpt het dus niet voor.
Eerder dat er een wind molen uitmoet straks, maar goed details/kinderziektes.
Eerder dat er een wind molen uitmoet straks, maar goed details/kinderziektes.
Re: Enquête Vehicle-2-Grid
Alleen kan dit niet via de normale 220V lader / laadpalen. Je hebt hiervoor een DC lader nodig (anders geen toegang tot de accu). Zal niet goedkoop worden maar de kosten zullen betaald moeten worden door de dienst (als bruikleen oplossing oid).
-
- Forumlid
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 18 jun 2013, 20:17
Re: Enquête Vehicle-2-Grid
Je hebt wel toegang tot de accu via een 16A lader. Specifiek voor de Outlander is er andere Software voor de auto. Vervolgens kun je met de goede software in de ICU Compact stroom aan de auto onttrekken.
Via de stuurpen, waar pulsen over gegeven worden, wordt de auto gevraagd stroom te geven.
In Japan hebben ze met de PHEV zo een test project gehad.
Via de stuurpen, waar pulsen over gegeven worden, wordt de auto gevraagd stroom te geven.
In Japan hebben ze met de PHEV zo een test project gehad.
Re: Enquête Vehicle-2-Grid
Dus je moet bij de dealer andere software erin laten zetten? Weet je ook toevallig wat voor spanning je dan kan krijgen? Ik zoek al sinds ik de auto heb naar een manier om er 220V uit te krijgen. Was volgens iedereen onmogelijk via de 220V laad aansluiting.... Meer details please Pulsje genereren is zo gedaan...
-
- Forumlid
- Berichten: 441
- Lid geworden op: 08 nov 2013, 15:49
Re: Enquête Vehicle-2-Grid
de autos in japan hebben ook een 110V aansluiting toch? zoiets was in het begin ook gezegd over deze phev. had wel super geweest.
Re: Enquête Vehicle-2-Grid
Dat is een iterne ingebouwde omvormer die direct de HV accu kan gebruiken. Extern had je een kastje nodig die op de DC aansluiting komt (bij andere type auto's).mr76 schreef:de autos in japan hebben ook een 110V aansluiting toch? zoiets was in het begin ook gezegd over deze phev. had wel super geweest.
EDIT: Kan niets vinden over het ontladen van de accu via J1772. Pilot signal kan daar ook niet voor worden gebruikt. Zal iets speciaals Outlander PHEV zijn mssischien, en daar vindt je geen info over. Of het is een andere standaard welke ik nog niet gevonden heb.
-
- Forumlid
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57
- Locatie: Omgeving Groningen
Re: Enquête Vehicle-2-Grid
Zie onderstaande link voor een opstelling met de nissan leaf.... Naar ik meen is hier op één of meerdere Schotse eilanden mee geëxperimenteerd. De aanwezige opslagcapaciteit in alle e-auto accu's kan op termijn zeker boeiend zijn!
http://www.greencarreports.com/news/109 ... range-cars
http://www.greencarreports.com/news/109 ... range-cars
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.
Re: Enquête Vehicle-2-Grid
En die gebruikt de DC aansluitingHansjebrinkers schreef:Zie onderstaande link voor een opstelling met de nissan leaf.... Naar ik meen is hier op één of meerdere Schotse eilanden mee geëxperimenteerd. De aanwezige opslagcapaciteit in alle e-auto accu's kan op termijn zeker boeiend zijn!
http://www.greencarreports.com/news/109 ... range-cars
-
- Forumlid
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 18 jun 2013, 20:17
Re: Enquête Vehicle-2-Grid
Op de site:
http://www.groen7.nl/sluit-je-kerstboom ... nder-phev/
Staat het artikel over stroom terug leveren via de Outlander.
van Alfen heeft software voor de ICU-compact, misschien nog in Bêta, waarmee retourleveringen mogelijk zijn.
Alleen in Japan, en niet bij de dealer in Nederland voor zover ik weet is levering van de firmware mogelijk.
Via DC gaat het volgens mij bij GEEN van de auto's. Je moet namelijk toch weer wisselstroom ervan zien te maken voordat je iets aan je accu hebt. Bij Nissan en Mitsubishi hebben ze diverse proef-opzetten gebouwd, maar allemaal volgens mij via de type 1 stekker, als ik kijk naar de foto's die ik ooit heb gezien.
http://www.groen7.nl/sluit-je-kerstboom ... nder-phev/
Staat het artikel over stroom terug leveren via de Outlander.
van Alfen heeft software voor de ICU-compact, misschien nog in Bêta, waarmee retourleveringen mogelijk zijn.
Alleen in Japan, en niet bij de dealer in Nederland voor zover ik weet is levering van de firmware mogelijk.
Via DC gaat het volgens mij bij GEEN van de auto's. Je moet namelijk toch weer wisselstroom ervan zien te maken voordat je iets aan je accu hebt. Bij Nissan en Mitsubishi hebben ze diverse proef-opzetten gebouwd, maar allemaal volgens mij via de type 1 stekker, als ik kijk naar de foto's die ik ooit heb gezien.
Re: Enquête Vehicle-2-Grid
Bij de leaf zit de stekker echt in de grote DC aansluiting zo te zien. En natuurlijk moet er AC van gemaakt, de accu is ook gewoon DC Dus beter buiten de auto ivm synchronisatie met het lichtnet.
-
- Forumlid
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 18 jun 2013, 20:17
Re: Enquête Vehicle-2-Grid
De ICU laadpalen zitten zelf aan de 220V en heeft slechts andere software voor zover ik begrepen heb.Ik zal het eens vragen aan van Alfen. Zolang je echter thuis of op de zaak geen Grid hebt, kom je niet erg ver vrees ik met zinnig gebruik.