iOS9 icm forum

Een poll, wil je graag meedoen en moderator worden? Plaats hier je verzoeken en we gaan er naar kijken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

iOS9 icm forum

Bericht door Anko » 03 okt 2015, 20:58

Van de week heb ik mijn iPad geüpgraded naar iOS 9. Sindsdien is de browser volstrekt instabiel. Laden duurt heel erg lang. Soms wordt de pagina ververst, maar wordt toch nog de oude content vertoont. Nog eens verversen toont dan opeens wel nieuwe berichten. Bij ongeveer een op de drie acties die ik doe / probeer te doen krijg ik een melding dat er iets mis is gegaan met het laden van de pagina en dat de pagina opnieuw geladen moet worden. Vaak gebeurt dit ok als ik probeer te scrollen d.m.v. swipen. Overigens al dat niet alleen met dit forum.

Wat wel bijzonder is bij dit forum is dat de hele opmaak naar z'n grootje is. Vrijwel het hele scherm heeft een donkergrijze achtergrond en alle textuur lijkt verdwenen. De meeste knoppen (Quoten, Editen, Rapporteren, etc.) zijn helemaal verdwenen. De "Plaat een reactie" knop onderaan is alleen nog maar een (half onzichtbaar) label, dat overigens wel functioneel is.

Een reactie plaatsen via de iPad is eigenlijk onmogelijk. Zijn er mensen die dit herkennen?
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57

Re: iOS9 icm forum

Bericht door Hansjebrinkers » 03 okt 2015, 21:12

Geen problemen met de stabiliteit.... Alleen de kleuren zijn volledig veranderd en de "citeer" knop is verdwenen....
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: iOS9 icm forum

Bericht door Anko » 03 okt 2015, 22:50

Hmmm, net 9.0.2 geïnstalleerd en dat lijkt stabieler. Maar inderdaad, de rendering van dit forum is nog steeds crap.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Freddiem

Re: iOS9 icm forum

Bericht door Freddiem » 04 okt 2015, 11:26

Anko, je bedoeld natuurlijk de browser van je iPad is nog steeds crap!
Waarom geven Applegebruikers bijna altijd de schuld aan alles behalve Apple zelf?

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: iOS9 icm forum

Bericht door sigmasailor » 04 okt 2015, 14:47

Ik gebruik Google Chrome op mijn Ipad en snap wat Anko bedoeld. Het lijkt allemaal wat rommelig en ziet er heel anders uit dan anders.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

jelsma
Forumlid
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 dec 2013, 17:24

Re: iOS9 icm forum

Bericht door jelsma » 04 okt 2015, 15:49

Ook op de macbook pro met Safari is het zoals Anko zegt. Werk hier met El Capitan.
Op Yosemite is de opmaak als vanouds. Lijkt dus aan de update van apple te liggen.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: iOS9 icm forum

Bericht door Anko » 04 okt 2015, 19:21

Freddiem schreef:Anko, je bedoeld natuurlijk de browser van je iPad is nog steeds crap!
Waarom geven Applegebruikers bijna altijd de schuld aan alles behalve Apple zelf?
Freddie, lees nu eens wat ik schrijf! Ik heb het niet over de website die crap is, maar over de 'rendering van de website'. En wat regelt de rendering? Precies, iOS. Ik geef notabene in mijn openingspost aan dat ik met meerdere sites problemen heb.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
OutlanderPHEV
Site Admin
Berichten: 502
Lid geworden op: 17 mar 2013, 11:25

Re: iOS9 icm forum

Bericht door OutlanderPHEV » 07 okt 2015, 07:41

Anko schreef:de rendering van dit forum is nog steeds crap.
Ik heb een paar maanden geleden voorgesteld om er een ander template op te zetten, dat wel responsive is. Maar de reacties waren niet echt positief....
Gr,
Edwin
oprichter outlanderPHEVforum.nl, vanaf 24 december 2013 rijdend in een zwarte Instyle+
Ik help ondernemers online succesvoller te worden

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: iOS9 icm forum

Bericht door Anko » 07 okt 2015, 14:15

Ook voor jou: ik heb het niet over de opmaak van het forum zelf, maar over de manier waarop iOS 9 e.e.a. weergeeft. Dat is crap. Maar op mijn MacBook is het nog steeds prima (wat mij betreft).
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
OutlanderPHEV
Site Admin
Berichten: 502
Lid geworden op: 17 mar 2013, 11:25

Re: iOS9 icm forum

Bericht door OutlanderPHEV » 07 okt 2015, 15:00

Anko,
ik bedoel dat een ander thema wat wel responsive is, waarschijnlijk ook op IOS9 beter smoelt.
Gr,
Edwin
oprichter outlanderPHEVforum.nl, vanaf 24 december 2013 rijdend in een zwarte Instyle+
Ik help ondernemers online succesvoller te worden

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: iOS9 icm forum

Bericht door Anko » 07 okt 2015, 15:22

Ah, zoooo .... :D
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Plaats reactie