Wifi instellingen Samsung S5

Met een tijdsklok je standkachel bedienen is zóóó 2012
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mitsufietsie
Forumlid
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 mei 2013, 23:16
Locatie: 013

Wifi instellingen Samsung S5

Bericht door mitsufietsie » 13 feb 2015, 09:44

Na weer een nieuwe wifi module en de nieuwe Mitsubishi software had ik afgelopen december weer wifi,
alles werkte weer naar behoren. De wifi verbinding op mijn telefoon ging automatisch uit als ik in de auto
stapte zodat ik 4G kon gebruiken, en bij thuiskomst of bij aankomst werk ging de wifi verbinding weer aan
op "thuis" of "zaak". Als ik moest communiceren met de auto dan ging de auto wifi pas aan bij opstarten
van de app, en ging de auto wifi weer uit bij het afsluiten van de app. Zoals het ook hoort. Ikke blij.

Maar toen kwam er een Android update op 18 december, Lollipop 5.0, en blijkbaar zijn de instellingen nu
weer anders, ik moet weer handmatig omschakelen, wat ik dus altijd vergeet, waardoor ik geen internet heb.
Als ik er wel aan denk, en ik schakel om, dan werkt het weer.


Wie heeft er een Samsung S5 met Lollipop dat wel correct werkt? Zou je dan jouw instellingen op het forum
willen zetten zodat ik kan kijken of ik dit kan oplossen. Ik kom er niet uit zo.

Toestel info SM-G900F (Vodafone)
Android-versie 5.0 (Lollipop)
Kernelversie 3.4.0-3624618
dpi@SWDD5623#1
Thu Dec 18 17:35:48 KST 2014

Mitsubishi Remote Contrl A.1.3.7
Voertuig software 0.01D.0.1.8.000


Alvast bedankt. Rob.
Rob. Instyle, Techn. Silver. Skidplate, trekhaak, park. sensoren voor, Cobra alarm, RVS Side+bullbar. Zelfsluitend schuifdak. Inmiddels niet meer in bezit. Ik doe geen lader reparaties meer.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Forumlid
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Wifi instellingen Samsung S5

Bericht door sigmasailor » 13 feb 2015, 10:04

Is dat niet een kwestie van de WiFi instellingen statisch maken en het veld voor router helemaal leeg laten? de andere gegevens kan je van dynamisch overnemen.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

egroesbeek

Re: Wifi instellingen Samsung S5

Bericht door egroesbeek » 13 feb 2015, 12:00

Ik kan niet over de S5 praten en al helemaal niet over de laatste Android versie. Maar bij mijn Sony (Android 4.4) heb ik de optie Automatisch verbinden uitgevinkt. Werkt prima. Netwerk iets langer vasthouden en de optie komt tevoorschijn.

tadango

Re: Wifi instellingen Samsung S5

Bericht door tadango » 16 feb 2015, 09:05

Hoe was dat automatisch uitschakelen van wifi geregeld eerder? Weet je de details? Ik heb dat geregeld via tasker. Zodra hij ziet dat de handsfree verbonden is schakelt wifi uit.

Pocketman
Forumlid
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 mei 2014, 11:58
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wifi instellingen Samsung S5

Bericht door Pocketman » 16 feb 2015, 09:50

Ik doe dat ook handmatig met een profiel op mijn S5, heeft nooit automatisch gewerkt.
Instyle Silky White, parkeerhulp voor, analoge parkeerhulp achter (vaste trekhaak) en div led lampjes en ander Ali spul..

Gebruikersavatar
mitsufietsie
Forumlid
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 mei 2013, 23:16
Locatie: 013

Re: Wifi instellingen Samsung S5

Bericht door mitsufietsie » 16 feb 2015, 10:14

Hoe dat automatisch uitschakelen van wifi geregeld eerder was weet ik niet meer, maar
volgens mij waren er voorheen veel meer instelmogelijkheden. Nu heb ik volgens mij alleen
Slimme netwerkwissel, maar dat maakte geen verschil, ik heb het nu ook niet aan staan.

Maar vandaar nogmaals mijn oproep:

Wie heeft er een Samsung S5 met Lollipop dat wel correct werkt?
Zou je dan jouw instellingen op het forum willen zetten zodat ik kan kijken of ik dit kan oplossen.
Rob. Instyle, Techn. Silver. Skidplate, trekhaak, park. sensoren voor, Cobra alarm, RVS Side+bullbar. Zelfsluitend schuifdak. Inmiddels niet meer in bezit. Ik doe geen lader reparaties meer.

Gebruikersavatar
zdDog
Forumlid
Berichten: 385
Lid geworden op: 30 okt 2013, 12:50
Contacteer:

Re: Wifi instellingen Samsung S5

Bericht door zdDog » 20 feb 2015, 09:28

tadango schreef:Hoe was dat automatisch uitschakelen van wifi geregeld eerder? Weet je de details? Ik heb dat geregeld via tasker. Zodra hij ziet dat de handsfree verbonden is schakelt wifi uit.
kun je jouw tasker recept geven?

ook zoek ik scripts voor whatstasker maar sinds ik geroot ben kan ik weer niet updaten naar android 5.0

ga dus eerst weer unrooten , dan updaten en dan weer rooten :(
De Partij van de Rede

Instyle+ Amethyst Black #-SPX-##, zw. leer
Klasse 5 alarm, disklok (small), afn. 13p trekhaak, VIN/kenteken geëtst
Altijd ECO mode, B0 en airco uit. Samsung S4. 14x 275W zonnepanelen. RVS interieur fittings Tasker verwarming

tadango

Re: Wifi instellingen Samsung S5

Bericht door tadango » 20 feb 2015, 09:32

Heb het niet meer in gebruik nu. Ik gebruik de PHEV app niet meer en heb de wifi verbinding ook niet meer in de tel staan. Problem solved :)

egroesbeek

Re: Wifi instellingen Samsung S5

Bericht door egroesbeek » 31 jul 2015, 20:00

De app smart connect werk super. Is van Sony maar werkt ook op andere Androids. Als carkit connect wordt WiFi uitgeschakeld. Op mijn nieuwe S6 werkt dat prima

oldy

Re: Wifi instellingen Samsung S5

Bericht door oldy » 04 aug 2015, 11:32

Voor S5 heb ik de instellingen ook niet kunnen vinden.

Ik ga de app smart connect proberen, dank voor de tip.

egroesbeek

Re: Wifi instellingen Samsung S5

Bericht door egroesbeek » 04 aug 2015, 12:55

Alleen in te stellen als de accessoires is aangesloten. Of te wel in de auto met contact aan.

oldy

Re: Wifi instellingen Samsung S5

Bericht door oldy » 04 aug 2015, 16:39

Dank voor de extra tip. Werkte in 1 keer.

Handige app, goeie tip, thankx :D

Danny

egroesbeek

Re: Wifi instellingen Samsung S5

Bericht door egroesbeek » 05 aug 2015, 09:23

oldy schreef:Dank voor de extra tip. Werkte in 1 keer.

Handige app, goeie tip, thankx :D

Danny

Graag gedaan. Eigenlijk toeval. Mijn vorige telefoon was een Sony daar zit als leuk extraatje een optie voor automatisch verbinden ja/nee. Daar zit smart connect ook standaard op. Nooit voor de auto gebruikt, maar wel voor andere zaken oa nachtstand op de lader. Toen ik de Samsung kreeg waren beide opties weg. Smart connect bleek gelukkig ook te werken op de Samsung

Pocketman
Forumlid
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 mei 2014, 11:58
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wifi instellingen Samsung S5

Bericht door Pocketman » 05 aug 2015, 13:00

egroesbeek schreef:De app smart connect werk super. Is van Sony maar werkt ook op andere Androids. Als carkit connect wordt WiFi uitgeschakeld. Op mijn nieuwe S6 werkt dat prima
Toptip, dank je!
Instyle Silky White, parkeerhulp voor, analoge parkeerhulp achter (vaste trekhaak) en div led lampjes en ander Ali spul..

Plaats reactie