rammel handschoenkastje

Alles met betrekking tot het interieur van je PHEV
Plaats reactie
MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

rammel handschoenkastje

Bericht door MitsuAccu » 21 jul 2015, 13:24

Sinds een paar weken hoor ik een redelijk harde tik uit het handschoenkastje komen, vooral op wat slechtere wegen.
Vandaag het kastje maar eens verwijderd en de rammel is weg. Iemand ervaring hiermee en wat is de oplossing dan geweest?

Bedankt alvast.

Man
Forumlid
Berichten: 783
Lid geworden op: 19 apr 2013, 23:40
Contacteer:

Re: rammel handschoenkastje

Bericht door Man » 21 jul 2015, 20:13

Hoi John,

Ook ik heb al tijden last van een rammel in/rondom het handschoenkastje. Ter frustratie geef ik af en toe een klap op het deurtje maar echt helpen doet het natuurlijk niet. Het lijkt wel beter te gaan als ik de klep open laat tijdens het rijden, maar ja dat is natuurlijk niet de bedoeling :o
Tegelijk heb ik ook heel veel gekraak vanuit de armsteun als daar iemand tegen leunt. En daarbij ook nog steeds het hemellampje. Haal ik deze eruit en erin dan is de rammel weer een tijdje weg om dan ook weer spontaan weer terug te komen. Bezoek aan de dealer heeft nog niet het gewenste resultaat opgeleverd.

Ik ben nog steeds super blij met de auto. Heel jammer dat de kraakjes, piepjes en rammeltjes daar langzamerhand toch afbreuk aan doet.

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: rammel handschoenkastje

Bericht door MitsuAccu » 22 jul 2015, 16:35

Hoi Onno,

Armsteun heb ik ook en heb ik ook al van iemand anders gehoord...bij jou ook als je helemaal aan het eind van de steun drukt? En alleen aan de bijrijderskant?

Rammel bij de binnenverlichting: is dat niet de inmiddels veelvuldig besproken rammel uit het andere draadje? Die van de twee bouten die even gelost moeten worden? Die is goed te verhelpen in ieder geval...

Man
Forumlid
Berichten: 783
Lid geworden op: 19 apr 2013, 23:40
Contacteer:

Re: rammel handschoenkastje

Bericht door Man » 22 jul 2015, 19:00

MitsuAccu schreef:Hoi Onno,

Armsteun heb ik ook en heb ik ook al van iemand anders gehoord...bij jou ook als je helemaal aan het eind van de steun drukt? En alleen aan de bijrijderskant
Daar heb ik niets aan toe te voegen :D
Ik heb het nog niet met de dealer besproken overigens. Zijn er al oplossingen aangedragen zover jij/iemand weet ?

Dat draadje over de hemelverlichting Is mij zeker bekend en ook door de dealer eerder opgelost. Rammel is echter weer terug

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: rammel handschoenkastje

Bericht door MitsuAccu » 23 jul 2015, 11:13

Even de twee boutjes een slag los draaien en opnieuw vastzetten en je kan er waarschijnlijk tot de volgende zomer weer tegen. :)

In de armsteun lijkt het net of hij een klemmetje net niet pakt, maar ik heb al vaker geprobeerd hem iets verder in te drukken in de hoop dat hij m dan wel pakt, maar helaas...

Ik moet binnenkort toch weer naar de garage en zal hem dan ook eens op de agenda zetten :D

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: rammel handschoenkastje

Bericht door MitsuAccu » 26 jul 2015, 11:58

De rammel in het kastje is inmiddels opgelost. Mijn kastje was compleet leeg en daardoor kon het kastje te vrij bewegen op zijn scarnieren en in het slotje. Nu de map van de auto er weer in ligt, is de rammel verdwenen....

Plaats reactie