Het word wat kunnen we over 3en half jaar misschien wel een betaalbare 20KW batterij onder onze PHEV hangen voor we 'm prive zetten
http://www.autoweek.nl/nieuws/33564/acc ... -op-schema
Accutechniek
- sigmasailor
- Forumlid
- Berichten: 2110
- Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16
Re: Accutechniek
Ja leuk toch? Niet alleen de prijs gaat omlaag maar het aantal kWh per kg gaat omhoog. Het wordt inderdaad steeds leuker.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)
Re: Accutechniek
De prijs gaat naar beneden maar de techniek moet ook verder ontwikkeld worden, je kan de accu's goedkoper maken maar als de afmetingen en gewicht gelijk blijven schiet je er (wat te rijden kilometers) niets mee op.
gr. Paul
gr. Paul
-
- Forumlid
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57
- Locatie: Omgeving Groningen
Re: Accutechniek
Normale li-ion accu's doen op dit moment 150 Wh/kg..... Technisch gezien is op dit moment 400 Wh/kg. Er is dus al enorm veel mogelijk, slechts een kwestie van tijd en dalende prijs. Of een dergelijke dichtheid voor de PHEV beschikbaar komt ligt besloten in de toekomst.
Ter vergelijk: de dichtheid van een lood accu ligt om minder dan 50 Wh/kg.... Een schril contrast met benzine, met een dichtheid van 12.000 Wh/kg..... (Waarvan je grofweg 20% efficiënt gebruikt, de rest gaat op in warmte).
Kortom... Werk aan de winkel voor de ontwikkelaars.
Ter vergelijk: de dichtheid van een lood accu ligt om minder dan 50 Wh/kg.... Een schril contrast met benzine, met een dichtheid van 12.000 Wh/kg..... (Waarvan je grofweg 20% efficiënt gebruikt, de rest gaat op in warmte).
Kortom... Werk aan de winkel voor de ontwikkelaars.
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.
- sigmasailor
- Forumlid
- Berichten: 2110
- Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16
Re: Accutechniek
Die energie dichtheid van benzine komt er ook voor accu's aan (bijvoorbeeld): http://ambiqmicro.com/news/battery-technologies-future, maar veel meer ontwikkelingen gaande.
Kwestie van tijd en zal wel niet meer in onze PHEV komen. De nabije toekomst zit er leuk uit.
Ik dacht dat diesel ruim 12 kWh/kg was, benzine is 'maar' een kleine 10 kWh/kg; inderdaad met een 'waardeloos' rendement van rond de 20-25% bij de gemiddelde otto motor.
Als die Lithium - air accu's er komen (en dat gaat ooit gebeuren) zit je helemaal goed, kom je per kg 4 keer zo ver als op benzine.
Kwestie van tijd en zal wel niet meer in onze PHEV komen. De nabije toekomst zit er leuk uit.
Ik dacht dat diesel ruim 12 kWh/kg was, benzine is 'maar' een kleine 10 kWh/kg; inderdaad met een 'waardeloos' rendement van rond de 20-25% bij de gemiddelde otto motor.
Als die Lithium - air accu's er komen (en dat gaat ooit gebeuren) zit je helemaal goed, kom je per kg 4 keer zo ver als op benzine.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)