Ingezonden brief Autovisie

Links naar artikelen, foto's of videos' van de Outlander PHEV die je wilt delen
Rutgerg

Re: Ingezonden brief Autovisie

Bericht door Rutgerg » 26 jun 2015, 10:50

Volgens deze tabel rijden we nog best vaak elektrisch als Outlander rijders.... de Volvo en Prius plug-in rijders doen het een stuk slechter.

Volledige artikel http://www.automotive-online.nl/home/13 ... eters.html
Bijlagen
EV km.jpg
EV km.jpg (58.5 KiB) 6517 keer bekeken

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57

Re: Ingezonden brief Autovisie

Bericht door Hansjebrinkers » 03 jul 2015, 20:48

Rutgerg schreef:Volgens deze tabel rijden we nog best vaak elektrisch als Outlander rijders.... de Volvo en Prius plug-in rijders doen het een stuk slechter....
Weinig bemoedigende score, zeker als het zomin dat het per kwartaal slechter gaat. Dit levert in ieder geval geen positieve bijdrage aan het fiscaal minder zwaar straffen van hybrides tov trainitionele aandrijflijnen.
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

ictijoos
Forumlid
Berichten: 387
Lid geworden op: 18 jun 2013, 20:17

Re: Ingezonden brief Autovisie

Bericht door ictijoos » 04 jul 2015, 22:30

Volgens mij zou men ook nog de brandstofprijs van Benzine en Diesel ernaast moeten zetten Stroom scheelt een cent of zo maar benzine en diesel nu nog steeds 10 ct en met eerdere maanden zelfs 40 cent. Lage brandstof is funest.

Tweede item is dat per juni 2014 de publieke palen van 25ct naar 35ct gingen en dat er een starttarief kwam en dat de providers voor de transactie geld gingen vragen.

Er zijn talloze plaatsen waar ik vroeger even stond en nu echt niet. Alleen om parkeerkosten te vermijden is het nog interessant om de kabel in re steken bij niet lege accu.

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57

Re: Ingezonden brief Autovisie

Bericht door Hansjebrinkers » 06 jul 2015, 19:59

ictijoos schreef:.....Er zijn talloze plaatsen waar ik vroeger even stond en nu echt niet. Alleen om parkeerkosten te vermijden is het nog interessant om de kabel in re steken bij niet lege accu.....
Ik heb destijds nadrukkelijk mijn ongenoegen uitgesproken over het vreemde tariefbeleid, maar een volle accu aan een publieke paal kost over het algemeen minder dan €4,=. Dit is 10 cent per km max. Op benzine blijft het nog steeds een stuk duurder. Daarnaast (wellicht veel belangrijker) heerst er een generale mening in de samenleving dat plug-in rijders nooit stekkeren. Ik moet in ieder geval heel vaak uitleggen dat ik dit wel doe. Ten gevolge van dergelijke publieke opinies worden politieke initiatieven gesteund en wordt dus TNO op pad gestuurd om het vermoeden te bevestigen.......
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

Pleiades
Forumlid
Berichten: 163
Lid geworden op: 04 dec 2013, 09:50

Re: Ingezonden brief Autovisie

Bericht door Pleiades » 07 jul 2015, 12:32

Ik ben het met ictijoos eens. Het blijft vreemd dat je aan de pomp exact weet wat je afrekend maar aan de paal weet je dat nooit. Bij geen enkele paal staat wat je gaat betalen (of je moet er een studie van maken) en bij het afkoppelen weet je ook niet wat er afgerekend gaat worden. Dat zie je pas een maand later bij de afrekening (van TNM in mijn geval). Ik laad dus inderdaad alleen nog maar thuis en op het werk of als ik zeker weet dat ie lang aan de publieke paal kan staan anders nekt het starttarief en parkeergeld en de extra kosten je.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Ingezonden brief Autovisie

Bericht door sigmasailor » 07 jul 2015, 14:46

Als je de TNM App gebruikt weet je vooraf wat je moet betalen; het is duurder dan thuis maar, bij mij, nog nooit duurder dan benzine geweest. Het is ook regelmatig gratis (als in: je ziet het nooit meer op je afrekening terug).
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

jvisser
Forumlid
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 jun 2014, 21:25

Re: Ingezonden brief Autovisie

Bericht door jvisser » 07 jul 2015, 20:58

In den bosch en berkel zijn er een aantal nieuwe palen van de gemeente die nog niet in de app te vinden zijn :(.
Outlander Business Edition 2013 Amethyst Black | X-line mistlampkappen | TNM Lolo laadpaal

Plaats reactie