Is een van jullie bekend met, of beter nog, in bezit van een dergelijk apparaat en in staat te vertellen wat je er van kan verwachten?
http://www.icarsoft.com/web/icarsoftus/ ... 3yn_1.html
Het zou datastromen moeten kunnen opvangen en plotten van verscheidene PHEV specifieke ECUs, zoals BMU, PHEV, F-MCU, R-MCU, ETACS, etc.
iCarsoft i909
- Anko
- Forumlid
- Berichten: 5285
- Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17
- Anko
- Forumlid
- Berichten: 5285
- Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17
Re: iCarsoft i909
"Bij de weg", de Function List (http://www.icarsoft.com/images/icarsoft ... UBISHI.zip) laat dit zien (let op: er is nog een vierde kolom "Data Stram" die je misschien niet direct ziet):
EV/MiEV, PHEV, R-MCU, F-MCU, BMU, enzovoorts. Vraag is alleen, waarom zijn de PHEV entries rood, terwijl die van de meeste andere auto's gewoon zwart zijn?
EV/MiEV, PHEV, R-MCU, F-MCU, BMU, enzovoorts. Vraag is alleen, waarom zijn de PHEV entries rood, terwijl die van de meeste andere auto's gewoon zwart zijn?
- Anko
- Forumlid
- Berichten: 5285
- Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17
Re: iCarsoft i909
Van de leverancier:
Dear Anko,
Good day to you!
This is .... from iCarsoft.
Glad to tell you that the i909 support these functions.
It does not matter that it is in red text.
Both red and black are ok.
The red represents the newly added vehicle model from current newest version.
Pls do not worry about it.
Best Regards
- Anko
- Forumlid
- Berichten: 5285
- Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17
Re: iCarsoft i909
Yep, hij kan het. Details volgen.
- Anko
- Forumlid
- Berichten: 5285
- Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17
Re: iCarsoft i909
Na een uurtje of twee 'in bezit' al volledig verslaafd aan het dinkie. Foto beneden geeft inzicht in de HV accu tijdens het laden mijn 16 A Charge Amps kabel.
9 A * 320 V = plm. 2.9 kW. Lijkt weinig, maar het ding geeft de laadstroom weer afgerond op hele A's. Kan dus ook zomaar 3.1 kW zijn. En er is een verlies van plm. 4.5% in de ACDC omzetter van de OnBoard Charger. Dus dat 3.1 kW van de opgenomen 3.3 kW in de accu terecht komt lijkt wel ongeveer juist.
Heb al gezien dat (op enig moment) de maximale laadstroom in B5 zo'n 92 A was (plm. 29.5 kW) Misschien wordt dat meer bij hogere snelheden / lagere SOC's. Zou wel moeten. Vreemd genoeg meldt het apparaatje als maximaal inkomend vermogen 25 kW (tegen zo'n 62.5 uitgaand).
Plus (tot nu toe):
- Laat zo'n beetje alles zien waar je op zou hopen (zie ook mijn lijst met OBDII codes)
- LCD panel is verlicht
- Kan real time grafiek weergeven van 4 verschillende parameters tegelijk.
Min (tot nu toe far):
- Het slaat geen data op en kan dus ook geen data naar een PC exporteren. Je moet het dus van moment opnamen hebben. Een apparaat dat dat wel doet is de MaxiDiag Elite MD701, maar die kost dan ook gelijk 3 keer zoveel.
- Voor zover ik kan zien kunnen alleen grafieken gemaakt worden van standaard ODBII PID's en niet van andere ECU parameters, dus ook niet van de specifieke PHEV zaken. Da's wel jammer.
- Na uit en aan zetten moet je opnieuw je voertuig selecteren en aangeven welke parameters je wil zien. Maar goed, als je de auto uit zet en het ding aangesloten laat (tank beurt, of zo), dan blijft het apparaatje ook aan.
9 A * 320 V = plm. 2.9 kW. Lijkt weinig, maar het ding geeft de laadstroom weer afgerond op hele A's. Kan dus ook zomaar 3.1 kW zijn. En er is een verlies van plm. 4.5% in de ACDC omzetter van de OnBoard Charger. Dus dat 3.1 kW van de opgenomen 3.3 kW in de accu terecht komt lijkt wel ongeveer juist.
Heb al gezien dat (op enig moment) de maximale laadstroom in B5 zo'n 92 A was (plm. 29.5 kW) Misschien wordt dat meer bij hogere snelheden / lagere SOC's. Zou wel moeten. Vreemd genoeg meldt het apparaatje als maximaal inkomend vermogen 25 kW (tegen zo'n 62.5 uitgaand).
Plus (tot nu toe):
- Laat zo'n beetje alles zien waar je op zou hopen (zie ook mijn lijst met OBDII codes)
- LCD panel is verlicht
- Kan real time grafiek weergeven van 4 verschillende parameters tegelijk.
Min (tot nu toe far):
- Het slaat geen data op en kan dus ook geen data naar een PC exporteren. Je moet het dus van moment opnamen hebben. Een apparaat dat dat wel doet is de MaxiDiag Elite MD701, maar die kost dan ook gelijk 3 keer zoveel.
- Voor zover ik kan zien kunnen alleen grafieken gemaakt worden van standaard ODBII PID's en niet van andere ECU parameters, dus ook niet van de specifieke PHEV zaken. Da's wel jammer.
- Na uit en aan zetten moet je opnieuw je voertuig selecteren en aangeven welke parameters je wil zien. Maar goed, als je de auto uit zet en het ding aangesloten laat (tank beurt, of zo), dan blijft het apparaatje ook aan.
-
- Forumlid
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 25 jun 2013, 13:38
Re: iCarsoft i909
Hoi Anko,
Heb zitten zoeken maar kan je ook zien hoeveel er totaal aan kw geladen is?
Heb we het aantal laadbeurten en de tijd maar niet het totaal vermogen.
Brandstof heb ik nog niet naar gekeken maar lijkt mij ook we interesant!
Kan jij nu ook settings veranderen zo als deze noodzakelijk zijn voor de modificatie aan het schuifdak?
Groet, WHB
Heb zitten zoeken maar kan je ook zien hoeveel er totaal aan kw geladen is?
Heb we het aantal laadbeurten en de tijd maar niet het totaal vermogen.
Brandstof heb ik nog niet naar gekeken maar lijkt mij ook we interesant!
Kan jij nu ook settings veranderen zo als deze noodzakelijk zijn voor de modificatie aan het schuifdak?
Groet, WHB
- Anko
- Forumlid
- Berichten: 5285
- Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17
Re: iCarsoft i909
Zie totaal "kWh - in" ook niet direct staan
Om ETACS settings aan te passen heb je zoiets nodig: http://www.diagtools.de//wholesale/lexi ... agbox.html
Zo'n kabel gebruikt MitsAccu ook voor het softwarematige deel van zijn klusdagen.
Om ETACS settings aan te passen heb je zoiets nodig: http://www.diagtools.de//wholesale/lexi ... agbox.html
Zo'n kabel gebruikt MitsAccu ook voor het softwarematige deel van zijn klusdagen.