Automatische Doorlock activeren

Alles met betrekking tot het interieur van je PHEV
Plaats reactie
gadgetman

Automatische Doorlock activeren

Bericht door gadgetman » 10 mar 2015, 23:12

Weet iemand misschien hoe de automatische doorlock te activeren is?? Ik bedoel dat de deuren automatisch op slot gaan bij weg rijden of bij in D zetten. Ik heb in het instructieboekje gezocht en niet kunnen vinden. In de app en in de MMCS heb ik wel een instelling gevonden voor het automatisch unlocken by ACC Off, oftewel contact uitzetten wat inderdaad werkt want je hoort het klikken maar de deuren moeten handmatig op slot worden gedaan.....

Iemand een tip hoe dit in te stellen is??

Gebruikersavatar
OutSander
Moderator
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: Automatische Doorlock activeren

Bericht door OutSander » 11 mar 2015, 07:11

Gaat niet lukken. Wettelijk gezien niet meer toegestaan in Nederland. Als het dus goed is, zal geen enkele nieuwe auto in Nederland het meer hebben. Voor zover ik weet, maar ik kan het ook mishebben. Heb even gezocht op internet maar kan er zo snel niets over terugvinden.
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

tadango

Re: Automatische Doorlock activeren

Bericht door tadango » 11 mar 2015, 08:55

Het zal vast aangezet kunnen worden via de ODB2 aansluiting.

gadgetman

Re: Automatische Doorlock activeren

Bericht door gadgetman » 11 mar 2015, 13:55

Mmmm...ok da's jammer. Mijn vorige auto had dit ook en mis het wel. Heb inderdaad niets gehoord of gelezen over een wetswijziging hierover....

Misschien kan iemand met een ODB kastje vertellen of dit inderdaad ingeschakeld kan worden?

Gebruikersavatar
PHEV2014
Forumlid
Berichten: 350
Lid geworden op: 28 aug 2014, 12:49

Re: Automatische Doorlock activeren

Bericht door PHEV2014 » 11 mar 2015, 15:04

Hier staat alles wat je weten wilt: http://www.outlander-forum.de/sogehts/v ... rung-1.php

Kijk bij "Automatische Türverriegelung aktivieren" (het kan dus)
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.

hansm

Re: Automatische Doorlock activeren

Bericht door hansm » 11 mar 2015, 16:14

Wie heeft zo'n ding en waar kan ik aansluiten ?
Ik vind het ook nog steeds belachelijk dat ie niet gewoon op slot gaat.
Je zal maar bij een stoplicht staan en ineens zit er iemand binnen.
Vraag me niet hoe ik dat weet. :(:(

Gebruikersavatar
PHEV2014
Forumlid
Berichten: 350
Lid geworden op: 28 aug 2014, 12:49

Re: Automatische Doorlock activeren

Bericht door PHEV2014 » 11 mar 2015, 16:19

hansm schreef:Je zal maar bij een stoplicht staan en ineens zit er iemand binnen.
Vraag me niet hoe ik dat weet. :(:(
MitsuAccu heeft/had er een.

Ik heb voorlopig de vergrendeling zo ingesteld dat alleen de bestuurdersdeur opengaat.
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.

mr76
Forumlid
Berichten: 441
Lid geworden op: 08 nov 2013, 15:49

Re: Automatische Doorlock activeren

Bericht door mr76 » 11 mar 2015, 16:56

er zit toch een knopje op je deur hiervoor als je dat zo belangrijk vind? blijft keuze of hulpdiensten die je kunnen helpen of tuig buiten houden.

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Automatische Doorlock activeren

Bericht door MitsuAccu » 11 mar 2015, 20:32

Nu ik toch al genoemd werd, heb ik het net maar even getest en ik kan bevestigen dat het werkt. Bij ongeveer 15 km/u gaan de deuren op slot.
De volgende instellingen zijn hierbij instelbaar:

item 112: Door lock system.
Keuze uit Not present, A-spec, B-spec, C-spec, D-spec, E-spec.
Default = B-spec.
Dit heb ik niet veranderd, de verschillen zijn mij onbekend.

Item 113: Auto door lock/unlock
Keuze uit Disable, Crush unlock, Crush unlock and speed lock
Default = Disable, deze heb ik dus veranderd naar Crush unlock and speed lock.

Toch heb ik daarna de instellingen weer terug gezet naar de standaard instelling, want het blijkt dat de deuren niet vanzelf van slot gaan als je de auto uitzet. Ook als je de bestuurdersdeur gewoon opent (dat kan wel), blijven de overige deuren op slot. Andere inzittenden komen de auto dus niet uit zolang je niet op het knopje in de deur drukt om alle deuren van slot te halen. Dat vind ik te lastig en kan ook in bepaalde gevallen gevaarlijk zijn, bijvoorbeeld als juist de bestuurder in problemen zit of zo.

Voor wie het toch wil en ervoor naar de gemeente Moerdijk wil rijden, stuur maar een persoonlijk bericht. Dan pas ik het voor je aan.

gadgetman

Re: Automatische Doorlock activeren

Bericht door gadgetman » 11 mar 2015, 23:00

Mooi dat het dus toch wel kan. ... Helaas is Moerdijk net iets te ver rijden :mrgreen: Misschien kan de dealer iets betekenen. ..

In de remote app en in MMCS is er een instelling om deuren automatisch te openen bij ACC Off ( contact uit ) dit werkt wel heb ik getest.

Mijn vorige autos hadden ook de automatische doorlock en bij een crash o.i.d gaan de deuren automatisch open dus ik kies liever voor het tuig buiten houden, maar ieder zijn keus....

hansm

Re: Automatische Doorlock activeren

Bericht door hansm » 12 mar 2015, 12:30

Dit is ook te zien op die Duitse website waar je hem op Crash Open kan zetten, maar ik hou ook liever het tuig buiten, hulpdiensten knippen het dak eraf of slaan een raam in,
de deuren zijn nooit erg belangrijk omdat bij calamiteiten de deuren meestal niet werken of ontzet zijn.
Als je te water raakt, kan je deur ook niet open, moet je ook door het raam naar buiten.

Kan het trouwens in de remote app op mijn iPhone niet vinden, ik heb versie 1.3.7 op mijn iPhone, is er een nieuwere soms ?
Als ik het zo kan krijgen dat de auto vanzelf op slot gaat bij 15km/u en dat ie bij ACC OFF open gaat (alle deuren) dan heb ik er wel een ritje Moerdijk voor over.

gadgetman

Re: Automatische Doorlock activeren

Bericht door gadgetman » 12 mar 2015, 18:00

Ik heb ook 1.3.7 maar op Android, in Tab Settings --> Vehicle Settings --> Power Door Locks --> Automatic Unlock zijn er 2 opties te kiezen; Off en When Ignition turned to Lock. Deze laatste zal de deuren ontsluiten bij ACC Off.

Ik doe nu de deuren handmatig op slot (als ik het niet vergeet.... :oops: ) en bij ACC Off gaan de deuren inderdaad van het slot af.

Overigens 9 van de 10 keer zijn de zijruiten eruit geblazen als de gordijn airbags geactiveerd zijn.... en de hulpdiensten komen er toch wel in als het moet. Ik heb meer belang om mijn gezin en spullen veilig te houden in grote stad of verkeerde buurt wanneer je moet stoppen en wachten. Car-jacken is (nog) niet populair hier in Europa maar het gebeurt veel te vaak dat er een laptop of telefoon van bijrijders stoel of achter bank word gegrist als je voor een stoplicht staat te wachten.....

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Automatische Doorlock activeren

Bericht door MitsuAccu » 12 mar 2015, 21:43

@Hansm,

Vandaag ook nog even gekeken. Zowel in de auto als via de app (V1.3.7) instelbaar.
Bij mij zijn er echter drie opties:
- uit
- Indien contact op vergrendeld
- Indien contact op vergrendeld met ramen ontgrendeld

Optie 2 doet inderdaad wat je wilt, de deuren openen wanneer het contact uitgezet wordt. In combinatie met de software verandering via de obd stekker ben je dan compleet. Dus ik zou zeggen, welkom!

Man
Forumlid
Berichten: 783
Lid geworden op: 19 apr 2013, 23:40
Contacteer:

Re: Automatische Doorlock activeren

Bericht door Man » 14 mar 2015, 15:49

Ik kom toch binnenkort langs :D

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Automatische Doorlock activeren

Bericht door MitsuAccu » 14 mar 2015, 16:14

Geen probleem, gaat in één moeite door!!! :D

hansm

Re: Automatische Doorlock activeren

Bericht door hansm » 16 mar 2015, 16:57

Ik heb hem via de MMCS in de auto geactiveerd.
Op de APP kion (kan) ik hem niet vinden, geen probleem.
Ik ga bij MitsuAccu nu even de andere kant ook laten configureren.
Dan is alles weer normaal, zoals het hoort met een auto lock systeem in de auto.
Krankzinnig dat het niet standaard is, maar ja, rare jongens die Japanners.

Pocketman
Forumlid
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 mei 2014, 11:58
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Automatische Doorlock activeren

Bericht door Pocketman » 02 apr 2015, 21:25

Ik heb de kabels ook binnen, ga dit weekend eens experimenteren (met dank aan het voorwerk van MitsuAccu). SChuifdak sluiten, automatisch vergrendelen en sluiten ramen moet dus kunnen. Eens kijken of achterlichten aan bij DRL, spiegels stukje naar beneden draaien bij achteruitrijden en bochtenverlichting ook kunnen 8-)
Instyle Silky White, parkeerhulp voor, analoge parkeerhulp achter (vaste trekhaak) en div led lampjes en ander Ali spul..

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Automatische Doorlock activeren

Bericht door MitsuAccu » 02 apr 2015, 21:41

Succes! Sluiten ramen is mij trouwens nog niet gelukt en met DRL verlichting heb ik uiteindelijk ook maar nauwelijks gespeeld.
Grootste probleem bij het spelen is dat je met de standaard (gratis) software maar drie keer per dag iets mag wegschrijven naar de auto.
Daarna krijg je per dag weer één schrijfactie tegoed.

Plaats reactie