Outlander to the rescue

Links naar artikelen, foto's of videos' van de Outlander PHEV die je wilt delen
Plaats reactie
Pocketman
Forumlid
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 mei 2014, 11:58
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Outlander to the rescue

Bericht door Pocketman » 20 jan 2015, 20:43

Afgelopen zaterdag heeft mijn Outlander laten zien wat hij kan: collega's probleemloos de besneeuwde helling opgetrokken (hoefden ze geen sneeuwkettingen om te leggen). Later zelf ook nog probleemloos een besneeuwde helling van ik schat ruim 30% zonder sneeuwkettingen (wel winterbanden) bedwongen, ik was aangenaam verrast.
https://drive.google.com/file/d/0B1KVb1 ... MtSFk/view
Instyle Silky White, parkeerhulp voor, analoge parkeerhulp achter (vaste trekhaak) en div led lampjes en ander Ali spul..

Gebruikersavatar
OutSander
Moderator
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: Outlander to the rescue

Bericht door OutSander » 20 jan 2015, 20:59

Like.png
Like.png (27.54 KiB) 12798 keer bekeken
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Outlander to the rescue

Bericht door Anko » 20 jan 2015, 21:14

Sooooo nice!
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
jaapv
Forumlid
Berichten: 490
Lid geworden op: 18 jan 2014, 09:56
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: Outlander to the rescue

Bericht door jaapv » 20 jan 2015, 21:40

Klopt! :D

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57
Locatie: Omgeving Groningen

Re: Outlander to the rescue

Bericht door Hansjebrinkers » 20 jan 2015, 23:20

Goed vooruitzicht :-)
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

Gebruikersavatar
Duc
Forumlid
Berichten: 233
Lid geworden op: 29 aug 2014, 09:41

Re: Outlander to the rescue

Bericht door Duc » 21 jan 2015, 08:07

Respect! Goed voor een Mitsubishi promofilmpje.. :D

Harnie

Re: Outlander to the rescue

Bericht door Harnie » 21 jan 2015, 09:00

Mooi filmpje..!!

Ik zat laatst ook naar RTL Autowereld te kijken. Daar kwam de PHEV ook in actie in de sneeuw.

Zie: http://rtlxl.nl/#!/rtl-autowereld-10840 ... 5400cead25
Voornamelijk vanaf 5:58 en 22:09 (Driften in de sneeuw..!!)
Je moet wel even door de reclame heen kijken. Helaas herkent de RTL site mijn Adblocker. Die moest ik uitzetten om het filmpje goed te kunnen zien...

turboman

Re: Outlander to the rescue

Bericht door turboman » 21 jan 2015, 18:34

Pocketman schreef:Afgelopen zaterdag heeft mijn Outlander laten zien wat hij kan: collega's probleemloos de besneeuwde helling opgetrokken (hoefden ze geen sneeuwkettingen om te leggen). Later zelf ook nog probleemloos een besneeuwde helling van ik schat ruim 30% zonder sneeuwkettingen (wel winterbanden) bedwongen, ik was aangenaam verrast.
https://drive.google.com/file/d/0B1KVb1 ... MtSFk/view
hallo Pocketman
Zeer interesant! Kun je wat meer infos geven: welke sneeuwbanden (merk, maat), had je 4WDLock aan of uit, ASC aan of uit? Op batterij of Serie mode?

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Outlander to the rescue

Bericht door Anko » 21 jan 2015, 19:17

turboman schreef:Op batterij of Serie mode?
Gezien de snelheid (beneden de 28 km/h, als ik het zo zie) zou je, ongeacht de belading, nooit meer dan 60 kW kwijt hebben gekund via de E-motoren. Anders zou je nl. het max koppel van de motoren overschrijden. Daarom zou je wellicht EV verwachten. Hoewel, als je accu leeg was zou het sowieso serieel zijn, natuurlijk. Maar ik vermoed dat, ook met volle accu en ondanks de lage snelheid toch de motor bij zal zijn gesprongen. Denk aan opmerking Practical Caravanning over wegrijden op steile helling. Alleen snap ik nog niet goed waarom. Maar ik heb zelf ook iets dergelijks ervaren. Moest caravan uit een pittig kuiltje trekken. Toen sprong ook de motor aan, ondanks de volle accu. Snap(te) toen ook niet waarom. Dus ... benieuwd.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Pocketman
Forumlid
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 mei 2014, 11:58
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Outlander to the rescue

Bericht door Pocketman » 21 jan 2015, 21:24

turboman schreef: hallo Pocketman
Zeer interesant! Kun je wat meer infos geven: welke sneeuwbanden (merk, maat), had je 4WDLock aan of uit, ASC aan of uit? Op batterij of Serie mode?
Hi Turbo,

Ik heb er Michelin Latitude Alpin 225/55 R18 onder liggen. 4WD Lock was aan, verder alles zoals bij start. Ik heb niet echt opgelet, maar je ziet de uitlaat wel roken volgens mij. Ik denk voor de kachel, ik heb de motor namelijk geen toeren horen maken bij het trekken (inderdaad ruim onder de 28 km/u).

Ron
Instyle Silky White, parkeerhulp voor, analoge parkeerhulp achter (vaste trekhaak) en div led lampjes en ander Ali spul..

Gebruikersavatar
PHEV2014
Forumlid
Berichten: 350
Lid geworden op: 28 aug 2014, 12:49

Re: Outlander to the rescue

Bericht door PHEV2014 » 21 jan 2015, 22:52

Op het VW-forum staat dit filmpje als: "Golf duwt PHEV naar boven" :lol:
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.

dolf
Forumlid
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 feb 2014, 18:06

Re: Outlander to the rescue

Bericht door dolf » 22 jan 2015, 00:23

:D

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Outlander to the rescue

Bericht door Denniss » 31 jan 2015, 11:42

De afgelopen dagen hier ook echt gemerkt wat het verschil is tussen 2 en 4 wielaandrijving. Zelfs de drempels bleken voor veel auto's hier een probleem.
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

traveler

Re: Outlander to the rescue

Bericht door traveler » 13 feb 2015, 14:18

Beetje een late reactie, maar inderdaad een erg nice filmpje

MauriceS

Re: Outlander to the rescue

Bericht door MauriceS » 16 feb 2015, 18:50

leuk filmpje en goed om te zien dat ook in deze omstandigheden de Outlander zijn mannetje staat :D

navimo

Re: Outlander to the rescue

Bericht door navimo » 17 mar 2015, 13:44

Echt een leuke film. Goed om een goede baan van de Outlander te zien.

OutStander

Re: Outlander to the rescue

Bericht door OutStander » 07 jun 2015, 03:54

Niet allen op sneeuw, maar ook op zand en modder werkt de 4WD prima. Eens verdwaald na een omleiding in een Duits bos tijdens schemering moesten we kiezen tussen rechtdoor door veel en mogelijk diepe blubber, een heeel stuk achteruit (in de schemer) of rechts omhoog een bosbouw pad op, waar na zo'n 15 meter een keergelegenheid was. Maar dat pad was steil. Onze Landrover 109 (zo'n leger groene) had dat niet gered, maar de outlander dus wel. In 4WD lock ging het keurig naar boven waarbij zeker een wieltje van de grond kwam. Keren en voorruit terug. Alles alleen op de batterij.
Compliment voor de Mitsubishi, ook omdat ik op die tijd van de dag, ergens in een bos, niet vast wil staan.

Wat opvalt is dat de stand 4WD-lock méér koppel op de wielen geeft. Probeer maar eens in "auto" vanuit stilstand met twee wielen tegen een stoep te rijden. Als de weerstand te hoog wordt, valt de tractie weg en rolt de auto terug. Even gas los en weer in, dan doet hij het weer. In 4WD-lock komt dat moment niet en rijdt de auto de stoep op. Ditzelfde een keer gemerkt toen ik een stenen talud op wilde rijden, ging alleen in 4WD-lock.

Plaats reactie