Relativeren

Voor geklets over van alles en nog wat, dat niet in de andere topics thuishoort
Plaats reactie
Joris1974
Forumlid
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 sep 2014, 23:35

Relativeren

Bericht door Joris1974 » 02 jan 2015, 09:37

Op dit forum wordt uiteraard zowel het positieve als het negatieve van de outlander besproken.

Dat ook andere merken met plug in auto's niet vrij zijn van ongemakken blijkt uit deze review



Klik voor het volledige bericht op: http://www.autoweek.nl/autoreview/39508 ... ybrid-2013

Ik heb na 8000 km geen enkel probleem gehad behoudens een e klepje wat door iemand is vernield. Mis soms wel de premium materialen uit mijn vorige auto maar ben toch heel tevreden.

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57
Locatie: Omgeving Groningen

Re: Relativeren

Bericht door Hansjebrinkers » 02 jan 2015, 12:20

De outlander is (net als de andere phev's) een ingewikkeld vehikel met een hoop extra sensoren etc. Bovendien is de techniek relatief nieuw. Zelf heb ik in een kleine 30.000 km geen noemenswaardige problemen gehad.
Wat me wel opvalt zijn de vele reacties over het premium gevoel (of eigenlijk het ontbreken hiervan). Ik herken dit ook, maar relativeer het zeer nadrukkelijk. De outlander is een auto die normaal gesproken wordt verkocht aan de onderkant van het marktsegment qua prijs (zelfs nog onder de prijs niveaus van kia en Hyundai), alle waar naar z'n geld dus. Het gegeven dat de phev beduidend meer kost (40.000 tot 50.000) brengt niet met zich mee dat je de auto mag vergelijken met een "traditioneel aangedreven model" in deze prijsklasse.
In ieder geval heb ik volstrekt geen last van het gemis aan iets beter leer en iets zachtere kunststof.
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

Eric67

Re: Relativeren

Bericht door Eric67 » 02 jan 2015, 13:00

@Hansjebrinkers
geheel met je eens.
Vind ook dat mensen die hierover klagen het bij zichzelf moeten zoeken. Ikzelf had de mindere afwerking en materialen ook geconstateerd in het traject VOOR aanschaf, bij proefrit en dergelijke. Hier achteraf over klagen betekent mijns inziens dat je een ondoordachte keuze hebt gemaakt.

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57
Locatie: Omgeving Groningen

Re: Relativeren

Bericht door Hansjebrinkers » 02 jan 2015, 13:34

@eric67. Ondoordacht gaat wat ver... Maar veel was van te voren zeker vast te stellen. Ik heb destijds met een outlander cvt gereden, wist toen al dat het stoelframe niet je van het was, de leren bekleding niet van Jaguar niveau, de wegligging niet op bmw niveau etc.

Voor mij is het een zaak van appels met appels vergelijken, en velen doen dit niet of slechts in beperkte mate.
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

neuroticz
Forumlid
Berichten: 200
Lid geworden op: 30 okt 2013, 13:01

Re: Relativeren

Bericht door neuroticz » 02 jan 2015, 16:01

Wat is er mis met de wegligging? :mrgreen:
oké het stuurt niet zoals mijn alfa, maar toch heel erg behoorlijk door accu gewicht :oops:

Maar er zijn altijd auto's bij met ''problemen'' helaas, de één nog meer als de ander.
Ik ervaar gelukkig weinig storende dingen, rijd gewoon goed, heerlijk rustig... brengt me van A naar B en daarvoor was hij ook bedoeld :mrgreen:

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57
Locatie: Omgeving Groningen

Re: Relativeren

Bericht door Hansjebrinkers » 02 jan 2015, 18:51

Geheel eens neuroticz, met de wegligging is niets mis, maar andere auto's (waaronder het door mij aangehaalde bmw of het in jou bericht aangehaalde alfa) zijn dynamischer. Zelf heb ik hier geen enkel probleem mee, de outlander is m.i. niet als dynamische auto in de markt gezet, maar als auto met een neutrale wegligging en veel binnenruimte. Aan deze verwachting voldoet de auto zonder twijfel, hij brengt mij al dik een jaar met veel genoegen van A naar B en weer terug, en dat met een km kostprijs die een fractie is van die van m'n vorige auto.
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

tadango

Re: Relativeren

Bericht door tadango » 02 jan 2015, 21:14

Toch blijf het media / handsfree systeem ver achter bij de concurrenten. Daarnaast zijn andere dingen zoals het sluiten van het elektrische dak net niet zoals het zou moeten (zonder extra kosten!) Dat maakt de auto gewoon niet af. Wegligging, vermogen en interieur afwerking vindt ik ook niets mis mee. Voor het geld kan je daar wellicht over vallen maar je betaald hier niet voor een luxe afwerking maar voor de aandrijf techniek.

Joris1974
Forumlid
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 sep 2014, 23:35

Re: Relativeren

Bericht door Joris1974 » 02 jan 2015, 22:31

Ook ik wist voor aanschaf al de punten welke mij minder zouden bevallen en het is zeker geen ondoordachte keuze. Er zijn ook tal van zaken die mij beter bevallen dan in mijn vorige auto. Verder is het gewoon een heel complete auto voor het geld. Zeker de PHEV techniek bevalt mij ten opzichte van de diesel die ik hiervoor had. Ik rijd voornamelijk stadskilometers (ca 30.000 k.m per jaar waarvan het meerendeel in de stad) en rijd nu voornamelijk elektrisch. Ik laad thuis en op mijn bedrijf en probeer het tankstation te mijden. Kortom geen spijt, klagen achteraf maar blijf wel kritisch ongeacht de prijsklasse van een auto.

Plaats reactie