De PHEV app en iOS8

Met een tijdsklok je standkachel bedienen is zóóó 2012
Keesoutlander

Re: De PHEV app en iOS8

Bericht door Keesoutlander » 01 nov 2014, 16:46

sigmasailor schreef:Als je na de piep je alarmlichten aanzet en 10 keer om en om aan / uit doet reset de router helemaal. Meestal lost dat, voor zo lang het duurt, de prblemen weer op.


Vandaag dit geprobeerd lukte niet
Toen ik thuis kwam en mijn auto neer zette in de parkeer kelder dacht ik ga het nog een keer proberen.
Omdat ik in een kelder parkeer had ik geen last van tel verbinding en geen last van andere wifi gebruikers.
En wonderwel alles doet het zelfs mijn bluetooth verbinding werkt.
Updaten via de app ging razend snel en heb voor de eerste keer geen 99% gezien wat altijd Een tijdje duurt voordat dat verdwijnt maar hij knalde gelijk bij 95% door naar update gelukt.
Weet niet of dit nu komt omdat ik onder de grond zat maar je weet maar nooit.
Nu kijken hoelang ik er plezier van heb.

fsteenmeijer

Re: De PHEV app en iOS8

Bericht door fsteenmeijer » 12 nov 2014, 21:44

fsteenmeijer schreef:Op iPhone 6 en iOS 8.02 geen problemen met Bluetooth. Nu met iOS 8.1 voor het eerst BT problemen. BT verbinding valt continu weg en dan hoor ik de radio even tussendoor (en komt vervolgens na een paar seconden de telefoon weer terug. Herkennen meer mensen dit probleem? Wat is de evt. oplossing?
Wat niet hielp; resetten, opnieuw pairen, van USB loskoppelen, op engelstalig zetten. :(

Wat WEL hielp: WiFi uitzetten, direct GEEN uitvallende BT telefoonverbinding meer. :P
Geen ideale oplossing, maar wel een work-around.

Op een of andere manier stoort een iPhone 6 (iOS 8.1) die een WiFi connectie heeft met de Outlander dus het BT signaal.
Dit probleem is onder andere omstandigheden al vaker gemeld in dit forum. Ik vermoed dat de oorzaak toch meer ligt aan Mitsubishi kant (afwijkende BT implementatie, slecht WiFi signaal). Weet iemand de oplossing: ander BT of WiFi (nieuwe hardware) laten installeren? Of zou kan Ontlader WiFi via software op een ander radio kanaal worden gezet?

jelsma
Forumlid
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 dec 2013, 17:24

Re: De PHEV app en iOS8

Bericht door jelsma » 12 nov 2014, 23:21

fsteenmeijer schreef: Wat niet hielp; resetten, opnieuw pairen, van USB loskoppelen, op engelstalig zetten. :(

Wat WEL hielp: WiFi uitzetten, direct GEEN uitvallende BT telefoonverbinding meer. :P
Geen ideale oplossing, maar wel een work-around.

Op een of andere manier stoort een iPhone 6 (iOS 8.1) die een WiFi connectie heeft met de Outlander dus het BT signaal.
Dit probleem is onder andere omstandigheden al vaker gemeld in dit forum. Ik vermoed dat de oorzaak toch meer ligt aan Mitsubishi kant (afwijkende BT implementatie, slecht WiFi signaal). Weet iemand de oplossing: ander BT of WiFi (nieuwe hardware) laten installeren? Of zou kan Ontlader WiFi via software op een ander radio kanaal worden gezet?
Mooie tip, ga het morgen meteen proberen. Viel me al op dat de ene keer het goed werkte en de andere keer niet. Had zelf nog geen link gelegd met het uitzetten van de wifi.
Zou het statisch instellen van het wifi signaal op de iphone een oplossing zijn? Zie draadje http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... =28&t=3003

Ga het morgen uitproberen.

Riestad

Re: De PHEV app en iOS8

Bericht door Riestad » 13 nov 2014, 07:11

Het instellen van statisch ipadres help helaas niet...

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: De PHEV app en iOS8

Bericht door sigmasailor » 18 nov 2014, 18:40

Ik heb net een nieuwe Iphone 6+ in gebruik genomen. De code op het kaartje van de SSID ingevuld en zonder verder actie heb ik contact met de PHEV (en kan ik alles bedienen).

Ik dacht dat je eerst je telefoon moest 'voorstellen' aan de PHEV door hem in de 'kennismakingsstand' (10 keer klikken op de remote) te zetten? Zie ik het fout? Hij werkt in ieder geval wel.

Van de week eens met het paren van de BT aan de gang.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: De PHEV app en iOS8

Bericht door Anko » 18 nov 2014, 20:20

Heb je je oude telefoon data / instellingen / ... wellicht gemigreerd naar de nieuwe?
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: De PHEV app en iOS8

Bericht door sigmasailor » 18 nov 2014, 21:27

Ja, dat wel; gewoon een restore van de oude telefoon naar de nieuwe telefoon. Gaat verrassend goed via Itunes. Maar je verwacht toch dat er een soort hardware check (MAC adres ofzo) plaatsvindt? Er zit ook een nieuwe SIM kaart in. Zonder iets met bankieren te doen heeft ING dat direct door en blokkeert betalen voor 48 uur :x
OK, een PHEV is geen bank; maar gaat dit niet iets te makkelijk?
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: De PHEV app en iOS8

Bericht door Anko » 18 nov 2014, 21:49

Het is bij jou ook nooit goed: te makkelijk, te moeilijk, te ... :lol:

Maar goed, je had je WiFi wachtwoord toch nodig?
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: De PHEV app en iOS8

Bericht door sigmasailor » 18 nov 2014, 21:51

Ik vind het best maar wel vreemd. Het zou kunnen betekenen dat iedereen (met SSID password) mijn auto kan bedienen?
Kan jij een nieuwe telefoon met alleen wifi password koppelen aan je PHEV?
Wat is dan het nut nog van de 10 keer klikken procedure?
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: De PHEV app en iOS8

Bericht door Anko » 18 nov 2014, 22:35

Voor mijn gevoel een gevalletje "spijkers op laag water".

Je koppelt de telefoon en je koppelt de app. De telefoon heb je vervangen en heb je dan ook opnieuw moeten koppelen. De app heb je niet vervangen, maar over gezet op je nieuwe telefoon. Je hebt voor dat laatste toegang tot je oude telefoon moeten hebben. Als je dat had, had je ook daarmee je auto kunnen bedienen. Ik zie geen enkele issue ;)
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: De PHEV app en iOS8

Bericht door sigmasailor » 19 nov 2014, 18:44

Ik kan de PHEV nu met drie (3) apparaten via de App bedienen; de teller (laatste schermpje in de App) blijft daarbij natuurlijk keurig op 1 staan.
Maar, het werkt en daar gaat het om.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Kils
Forumlid
Berichten: 236
Lid geworden op: 05 apr 2013, 16:03

Re: De PHEV app en iOS8

Bericht door Kils » 19 nov 2014, 18:59

En nu je bevindingen van BT met de iPhone6, bij mij werkt het voor geen meter meer. Moeten we maar apart topic over opzetten telefoon of MMCS blijft schakele tussen audio en telefoon en dan val je tijdens gesprek telkens weg
Succes

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: De PHEV app en iOS8

Bericht door sigmasailor » 20 nov 2014, 12:17

Anko schreef:Voor mijn gevoel een gevalletje "spijkers op laag water".

Je koppelt de telefoon en je koppelt de app. De telefoon heb je vervangen en heb je dan ook opnieuw moeten koppelen. De app heb je niet vervangen, maar over gezet op je nieuwe telefoon. Je hebt voor dat laatste toegang tot je oude telefoon moeten hebben. Als je dat had, had je ook daarmee je auto kunnen bedienen. Ik zie geen enkele issue ;)
Ik ben eruit. Bij het 'paren' wordt het VIN nummer in de App opgeslagen; als je die App dan overzet (via back-up of cloud) naar een andere telefoon gaat het VIN nummer mee en hoef je dus niet opnieuw te 'paren'. het enige wat je moet doen is de SSID code invoeren. Bij IOS; Android werkt weer wat anders geloof ik?
Een en ander houdt wel in dat je per telefoon 'maar' een PHEV kan bedienen; daar gaat mijn plan voor de subsidieverdubbelaar.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: De PHEV app en iOS8

Bericht door Anko » 20 nov 2014, 13:53

sigmasailor schreef:daar gaat mijn plan voor de subsidieverdubbelaar.
:lol:
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Plaats reactie