Dashboard in het Duits help?

Vragen over bepaalde funties van het navigatiesysteem of de standkachel? Vraag maar raak!
Plaats reactie
Pleiades
Forumlid
Berichten: 163
Lid geworden op: 04 dec 2013, 09:50

Dashboard in het Duits help?

Bericht door Pleiades » 06 okt 2014, 10:04

Mijn dashboard is ineens in het Duits. Ik merkte dat doordat ik de melding "BREMSEN" in plaats van "BRAKE" kreeg. Ook als ik de gordel vergeet krijg ik nu "Gurt ansnallen" o.i.d. Geen idee hoe ik dat weer terug naar Engels moet instellen. Gezocht op het forum maar nog niet het juiste draadje gevonden? Wellicht heeft een gezinslid op het navi startscherm per ongeluk op Duits gedrukt maar deze heb ik bij opstarten weer op Nederlands gezet. Maar het dashboard blijft in het Duits? Help?

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Dashboard in het Duits help?

Bericht door PHEVlkj » 06 okt 2014, 10:24

Dit kun je instellen via het bladerknopje waarmee je de verschillende infoschermen na elkaar krijgt.
Je moet in ieder geval stil staan met de (elektrische) handrem erop.
Het staat in de gebruiksaanwijzing van de auto op pagina 6-20. Dat moet je maar even zelf opzoeken, anders moet ik het doen :-) .

Als je dat nog niet gedaan hebt kun je hier ook het piepje uitschakelen dat eruit komt als je wisselt tussen de informatieschermen.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Pleiades
Forumlid
Berichten: 163
Lid geworden op: 04 dec 2013, 09:50

Re: Dashboard in het Duits help?

Bericht door Pleiades » 07 okt 2014, 10:29

Dank PHEVlkj, het is gelukt. Inderdaad beide handremmen (electronische P en handrem omhoog) er op anders kom je niet in de settings. Wel raar is dat je zit te turen op het dashboard om de language weer naar english te zetten en dan automatisch het scherm van de Navi ook weer een taalkeuze aangeeft.
Anyway, hij staat weer op Engels? Nog een raadsel hoe ie op Duits is gekomen want niemand had bij navraag eerder aan dat folderknopje gezeten. Zeker niet met beide (hand)remmen er op.

WHB
Forumlid
Berichten: 301
Lid geworden op: 25 jun 2013, 13:38

Re: Dashboard in het Duits help?

Bericht door WHB » 07 okt 2014, 11:24

Hij is bij mij ook eens op een andere taal gekomen door het veranderen vaan de taal keuze in MMCS.
Mijn docter vond het grappig om net na het opstarten van mmcs op Noors of zo te drukken. Zodat ik de hele rit nog meer ruzie had met het systeem. :oops:
Helaas gaat dan ook (soms) de taal in het dashboard over op iets anders. Hij gaat alleen niet terug via mmcs.
Een stukje logica wat ik dan net weer niet begrijp.
Maar dat zal wel aan mij liggen.

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: Dashboard in het Duits help?

Bericht door JanPHEV » 08 okt 2014, 13:08

Never a dull day with a PHEV ;) :lol:

phevictor

Re: Dashboard in het Duits help?

Bericht door phevictor » 24 okt 2014, 08:19

Mijne stond op engels na klaart update van mmcs bij de dealer.
Kan je ook via settings knop en dan system Aanpassen in mmcs

Plaats reactie