Welke dakdragers?

Alle technische dingen mbt het aansluiten van accessoires en andere zaken om je PHEV op te leuken
Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Welke dakdragers?

Bericht door Denniss » 30 jul 2014, 23:26

Bij de levering van de auto zaten de originele dakdragers bij mij al op het dak.
Thuis er af gehaald en een keer er terug op om te proberen, daarna niet gebruikt tot nu.

Het blijven de meest extreme dakdragers die ik ken. Niet gewoon een stang maar het lijken wel dakspoilers die erg ver uit steken.
Bij het opnieuw plaatsen vielen bij mij de rubbers er al uit. Het zijn bij mij niet rubbers die over het geheel passen maar een aantal kleine stukjes. Hier leer ik nu dat schijnbaar mijn dealer de rubbers heeft zitten verknippen tot kleine stukjes.

Onze dakkoffer is vrij merkloos maar kan gelukkig de brede dakdragers wel aan. Tijdens het rijden hoor ik wel in eens een fluittoon.
Wat blijkt, de rubbertjes heb ik deels bij de eerste kilometers al verloren. De gaten die ontstaan hebben het effect van een panfluit.
Met parkeerkaartjes heb ik de gaten maar opgevuld wat werkte, maar het systeem is in mijn beleving wel behoorlijk belabberd. Tevens merk ik dat ik ze er niet exact parallel op heb zitten.
Ik vind het erg dure ondingen en had achteraf liever de aftermarket thule dakdragers genomen. Ze zijn mooier en volgens mij ook beter.
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

banjo

Re: Welke dakdragers?

Bericht door banjo » 04 aug 2014, 09:40

de "originele" dakdragers zijn toch gewoon Thule Wingbars mar dan met een Mitsu logo op de kapjes? lijkt mij niet dat dan de aftermarket beter zijn. wel zou ik even kijken of je nieuwe rubber strip van Thule kan komen om de panfluit te repareren!
Laatst gewijzigd door OutSander op 04 aug 2014, 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd.

Wreckerrm
Forumlid
Berichten: 167
Lid geworden op: 29 jul 2013, 13:29

Re: Welke dakdragers?

Bericht door Wreckerrm » 04 aug 2014, 14:21

Niet helemaal. The originele Thule hebben het zgn. Smartslide systeem. De Mitubishi's niet.
Mitsubishi Outlander PHEV, Instyle, Amethyst Black, Intro Pack, 12V aansluiting bagageruimte, RVS achterbumperbeschermer, vaste trekhaak, Mitsubishi (Thule) dakdragers, Thule Motion 800 dakkoffer, LoJack, BearLock, Nieuwe stoelrails

banjo

Re: Welke dakdragers?

Bericht door banjo » 05 aug 2014, 09:27

Hmm je hebt gelijk, ik had ze nog niet in dat detail bekeken. ga wellicht die rubbertjes gewoon even afplakken en dan eens kijken of er niet zon smart slide in past oid. Fluitende dakrails is iig het laatste waar je op zit te wachten! :(

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57
Locatie: Omgeving Groningen

Re: Welke dakdragers?

Bericht door Hansjebrinkers » 05 aug 2014, 12:43

Naar Denemarken geweest met een "oude" dakbox (model lomp) op atera dragers. Gewoon standaard spul. Bevalt prima, beetje schuiven ter voorkoming van gefluit. Is me niet tegen gevallen....
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

Wreckerrm
Forumlid
Berichten: 167
Lid geworden op: 29 jul 2013, 13:29

Re: Welke dakdragers?

Bericht door Wreckerrm » 05 aug 2014, 13:19

banjo schreef:ga wellicht die rubbertjes gewoon even afplakken en dan eens kijken of er niet zon smart slide in past oid
Ben erg benieuwd. Zowel Mitsu als Thule konden niet aangeven of Smartslide zou passen. Volgens Mitsu zijn de dragers verder hetzelfde en wijzen naar Thule. Thule geeft aan dat ze niets over OEM producten mogen zeggen.
Mitsubishi Outlander PHEV, Instyle, Amethyst Black, Intro Pack, 12V aansluiting bagageruimte, RVS achterbumperbeschermer, vaste trekhaak, Mitsubishi (Thule) dakdragers, Thule Motion 800 dakkoffer, LoJack, BearLock, Nieuwe stoelrails

banjo

Re: Welke dakdragers?

Bericht door banjo » 05 aug 2014, 16:57

vreemd verhaal. heb op zich die smart slide niet perse nodig maar rubbers moeten wel blijven zitten en niet gaan fluiten!

WHB
Forumlid
Berichten: 301
Lid geworden op: 25 jun 2013, 13:38

Re: Welke dakdragers?

Bericht door WHB » 07 aug 2014, 14:02

Vraagje,

Wie heeft de originele dakdragers van Mitsubishi en wat is er bijgeleverd en of gemonteerd.

Worden er bij de Mitsubishi uitvoering normaliter ook fillerstrips geleverd?
Deze zitten er bij mij niet bij. maar ik heb het idee dat dat behoorlijk in de geluidsproductie kan schelen.

Voor de duidelijkheid, ik heb het over de stripjes aan de onderzijde zoals deze op 3.20 van dit
https://www.youtube.com/watch?v=HXkdgYXKm5g filmpje gemonteerd worden.


Groet,
WHB

Wreckerrm
Forumlid
Berichten: 167
Lid geworden op: 29 jul 2013, 13:29

Re: Welke dakdragers?

Bericht door Wreckerrm » 07 aug 2014, 15:42

De mijne waren al door de dealer gemonteerd, maar die rubberstrips zaten er zeker op. Anders fluit het als een gek.
Het smartslide systeem waar ze mee beginnen rond de 12 seconden zit er niet bij.
Mitsubishi Outlander PHEV, Instyle, Amethyst Black, Intro Pack, 12V aansluiting bagageruimte, RVS achterbumperbeschermer, vaste trekhaak, Mitsubishi (Thule) dakdragers, Thule Motion 800 dakkoffer, LoJack, BearLock, Nieuwe stoelrails

Gebruikersavatar
OutSander
Moderator
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: Welke dakdragers?

Bericht door OutSander » 07 aug 2014, 15:44

Ja, de fillerstrips worden meegeleverd. Zijn twee stuks maar dat is genoeg voor de vier sleuven.
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

WHB
Forumlid
Berichten: 301
Lid geworden op: 25 jun 2013, 13:38

Re: Welke dakdragers?

Bericht door WHB » 07 aug 2014, 16:48

Dacht al dat ik wat miste.

Ook bij mij waren ze (in november) door de dealer gemonteerd, maar ik heb ze er direct afgehaald.
nu heb ik ze binnenkort nodig dus....

Heb al een mailtje naar de dealer gestuurd.

Thanks!
WHB

Brock

Re: Welke dakdragers?

Bericht door Brock » 09 sep 2014, 22:15

Ah! Geweldg forum dit: dit was bij mij ook het probleem. Werd gek van de fluittoon boven 80 km/uur. Vroeg me al af wat die losse rubber stripjes in mn handschoenenkastje deden. Alleen ff kijken hoe ik ze zó vastzet, dat ze niet wegwapperen.... Wellicht maar gewoon zwarte ducktape eroverheen.

Gebruikersavatar
OutSander
Moderator
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: Welke dakdragers?

Bericht door OutSander » 10 sep 2014, 06:53

Brock schreef: Alleen ff kijken hoe ik ze zó vastzet, dat ze niet wegwapperen.... Wellicht maar gewoon zwarte ducktape eroverheen.
Hoeft niet. Ze klemmen goed genoeg vast in de uitsparing. Alleen met het plaatsen of verwijderen van de dragers willen ze er nog wel eens uitvallen.
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Welke dakdragers?

Bericht door Denniss » 10 sep 2014, 07:02

Mijn dealers had ze onder andere in kleine blokjes geknipt. Ik heb er nu al niet meer genoeg om het goed te vullen.
"Karma backfired hard on this one"
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

Brock

Re: Welke dakdragers?

Bericht door Brock » 14 sep 2014, 16:19

OutSander schreef:
Brock schreef: Alleen ff kijken hoe ik ze zó vastzet, dat ze niet wegwapperen.... Wellicht maar gewoon zwarte ducktape eroverheen.
Hoeft niet. Ze klemmen goed genoeg vast in de uitsparing. Alleen met het plaatsen of verwijderen van de dragers willen ze er nog wel eens uitvallen.
Heb er mee getest, klopt: thanks. Met Thule Motion 800 en 'originele' M'shi bars nu een heerlijk stille combi.

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Welke dakdragers?

Bericht door Denniss » 15 sep 2014, 06:57

OutSander schreef:
Brock schreef: Alleen ff kijken hoe ik ze zó vastzet, dat ze niet wegwapperen.... Wellicht maar gewoon zwarte ducktape eroverheen.
Hoeft niet. Ze klemmen goed genoeg vast in de uitsparing. Alleen met het plaatsen of verwijderen van de dragers willen ze er nog wel eens uitvallen.
Mits ze niet tot een groot aantal vierkante blokjes zijn verknipt.
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

rolandhu
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2015, 14:34

Re: Welke dakdragers?

Bericht door rolandhu » 26 jun 2015, 09:24

Iemand ervaring met de Farad dakdragers?
http://www.dakdragerland.nl/Aluminium-d ... eint.-rail

Ik heb ze besteld, ontvangen en op het dak gepast, maar nog niet mee gereden. Over 2 weken wil ik ze gebruiken naar Spanje.

Dit model heeft geen pennetjes die in de railing passen, maar werkt door het klemvast te zetten.

update 6/8: inmiddels terug van vakantie. Geen problemen met de dakdrager, grote koffer (420 liter) en ruim 130 km/u. Zonder dakkoffer wel gefluit en geruis van de wind, en de aandraai knopjes zijn van kunstof en moeten voorzichtig gebruikt worden. De dragers zijn vrij breed (6 cm) dus wel ff checken met de dakkoffer of fietsendrager of at past.
Goede pijs/pret verhouding.
Outlander PHEV Exec. X-line Polar White, trekhaak, extra parkeersensoren, Januari 2015
Dakdrager Farad. TomTom Go. Zakelijk Ongeveer 90% elektrisch (meeste rond 30km)

Savan
Forumlid
Berichten: 92
Lid geworden op: 11 jul 2016, 00:20

Re: Welke dakdragers?

Bericht door Savan » 02 okt 2016, 01:09

Ben benieuwd welke dakdragers er tegenwoordig worden geleverd bij Mitsubishi? Heb de originele besteld met de gedachte dat deze de meest praktische en gemaksvriendelijke oplossing zouden zijn. Maar ik lees ervaringen (van 2jr geleden weliswaar) dat thule een betere dakdrager aanbiedt(ook nog eens goedkoper!) dan de originele welke ook een thule is met een Mitsubishi sticker.

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: Welke dakdragers?

Bericht door JanPHEV » 04 okt 2016, 09:09

Altijd eerst het forum raadplegen :lol: ;)

Savan
Forumlid
Berichten: 92
Lid geworden op: 11 jul 2016, 00:20

Re: Welke dakdragers?

Bericht door Savan » 04 okt 2016, 13:15

Ik heb een hele aardige verkoper die echt heel erg vriendelijk was en nog meer behulpzaam, en we hebben meerdere malen ge-appt na werktijd. Maaruh..9 minuten na middernacht vond ik niet echt gepast om die beste man lastig te vallen met me eigen dingetje. :)

Ben er wel achter dat het niet de edge is, maar die andere, heb er ook een gebruiksaanwijzing bij gevonden op het net. En vind het wel een goed idee dat ze in die gaatjes gaan, dan ken je nooit schuin erop leggen en is er nog een extra manier van borging.

Groeten, S.

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: Welke dakdragers?

Bericht door JanPHEV » 04 okt 2016, 17:56

Off-topic aan:
Als jij het 9 minuten na middernacht had, dan moet je even je account op zomertijd zetten.
Je bericht staat op 01:09 ;)
En aan het eind van de maand natuurlijk niet vergeten weer terug te zetten naar wintertijd.... :lol: :oops:
Off-topic uit.

Savan
Forumlid
Berichten: 92
Lid geworden op: 11 jul 2016, 00:20

Re: Welke dakdragers?

Bericht door Savan » 04 okt 2016, 18:44

Dat het niet automatisch gaat :(

Savan
Forumlid
Berichten: 92
Lid geworden op: 11 jul 2016, 00:20

Re: Welke dakdragers?

Bericht door Savan » 26 dec 2016, 22:39

Zo, vandaag de dakdragers gemonteerd en gelijk een proefritje ermee gemaakt. Voordat ik ging rijden dacht ik bij mezelf hoe ga ik nou het voordeel van die mooie gestroomlijnde spoilers merken als ze er eigenlijk gewoon stilletjes bij liggen.

Maaruh, was nog maar net boven de 50kmh en stond vol ongeloof te luisteren naar het fluit concert op me dak :) er ging een rilling door me rug en dacht waar ben jij nou aan begonnen, je had een auto waarbij je boven de 140 klaagde dat je ze kon horen en nou zit je met 80kmh al met oorkleppen :)

Eerlijk = eerlijk, zat nog geen rubbertje in, noch boven, noch onder. Dacht dat het wel mee zou vallen. Morgen maar een nieuwe poging met rubbers in alle gaatjes :D

Savan
Forumlid
Berichten: 92
Lid geworden op: 11 jul 2016, 00:20

Re: Welke dakdragers?

Bericht door Savan » 27 dec 2016, 02:07

Ik vroeg het me af of je het overschot aan de bars kon afzagen. Scheelt weer 100gr en minder (onnodig) luchtweerstand.
Per uiteinde steekt er categorie 75mm uit. Weet het want heb alles lopen uitmeten zodat het netjes gecentreerd zou staan. Als je daar een 4cm van afhaalt, is dat toch 16cm minder aan luchtweerstand. En die 4cm doen volgens mij helemaal niks. Zal wel een standaard bar zijn voor meerdere merken auto's.

:idea:

PHS

Re: Welke dakdragers?

Bericht door PHS » 28 dec 2016, 11:09

Volgens mij kun je straffeloos doen (als je het netjes haaks doet).
Heel veel dingen voor auto's/motoren zijn op deze manier te "trimmen".

Plaats reactie