8000 minus de Intense+ eigenaren!kobus1967 schreef:8000 klanten indien het lukt!!!
behoefte om de auto ook via 3g te kunnen benaderen?
Re: behoefte om de auto ook via 3g te kunnen benaderen?
-
- Forumlid
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 20 mei 2013, 16:23
Re: behoefte om de auto ook via 3g te kunnen benaderen?
Maar gebeurt er hier nog iets daadwerkelijk mee?
Re: behoefte om de auto ook via 3g te kunnen benaderen?
Ja hoor. . Ik heb mijn spulletjes klaar staan, maar ik moet nog 2 weken wachten op de auto om te kunnen testen.
Ik moet nl het wifi verkeer tussen mijn telefoon en de auto afluisteren om te kijken hoe de koppeling in zijn werk gaat.
De hardware die ik wil koppelen werkt al. .. vol verwachting klopt ons hart. ..
Ik moet nl het wifi verkeer tussen mijn telefoon en de auto afluisteren om te kijken hoe de koppeling in zijn werk gaat.
De hardware die ik wil koppelen werkt al. .. vol verwachting klopt ons hart. ..
Re: behoefte om de auto ook via 3g te kunnen benaderen?
Mag ik vragen welke hardware je klaar hebt staan. Ben zelf ook technisch en zou dit graag willen fixen. Het wifi signaal is echt te brak.
-
- Forumlid
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 25 jun 2013, 13:38
Re: behoefte om de auto ook via 3g te kunnen benaderen?
Raspberry ????
-
- Forumlid
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 20 mei 2013, 16:23
Re: behoefte om de auto ook via 3g te kunnen benaderen?
Ik heb een 3g mifi router van waar je door middel van een sms de 3g verbinding aan of uit kan schakelen. De 3g verbinding wordt gebridged naar de wifi omgeving. Vervolgens wordt er een vpn verbinding opgezet naar een openvpn server in mijn netwerk. Vanuit mijn telefoon kan ik dan deze verbinding naar binnen trekken alsof ik op het interne netwerk van de auto zit.gaevakyd schreef:Mag ik vragen welke hardware je klaar hebt staan. Ben zelf ook technisch en zou dit graag willen fixen. Het wifi signaal is echt te brak.
Het enige wat tricky is, is de manier waarop de app zich aanmeld bij de wifi omgeving. dat moet ik nog uitvogelen.
Verder moet de wifi omgeving gekoppeld zijn met de ETACS omgeving (boordcomputer) van de auto. Volgens mij moet het mogelijk zijn om alle ETACS entries aan te sturen en uit te lezen, maar dat is voor later.
Als lowcost alternatief ben ik aan het kijken naar een goedkope android telefoon waar ik dezelfde sms truc mee uithaal. Mijn enige echte probleem is dat android van nature geen bridging modules kent. Ik ben in elk geval nog niet tegengekomen op welke manier ik Android kan laten bridgen. Zodra ik dat rond heb, kun je met elke oude android telefoon dezelfde truc uithalen (eigenlijk kan het dan nog simpeler: een vpn van de ene telefoon naar de andere).
Het leuke van die oplossing is dat het dan ook mogelijk is om de GPS van de telefoon uit te lezen en te bepalen waar de auto zich bevind. Niet bepaald SMC4, maar toch leuk om met een honkbalknuppel verhaal te gaan halen wanneer je auto ineens op een vreemde plek staat geparkeerd..
- Denniss
- Forumlid
- Berichten: 1242
- Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36
Re: behoefte om de auto ook via 3g te kunnen benaderen?
Met het zwakke wifi signaal lijkt me de behoefte voor benadering via 3G ook groter geworden.
Volgens mij is het nog altijd complexer dan je zou denken en ik ben dan ook benieuwd wie het voor het eerst voor elkaar krijgt..
Volgens mij is het nog altijd complexer dan je zou denken en ik ben dan ook benieuwd wie het voor het eerst voor elkaar krijgt..
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV
Documentatie over de Outlander PHEV
-
- Forumlid
- Berichten: 642
- Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53
Re: behoefte om de auto ook via 3g te kunnen benaderen?
@Koosv, interessant computernerd en honkballer beetje vreemde combi.
Re: behoefte om de auto ook via 3g te kunnen benaderen?
ik ben erg geïnteresseerd in deze oplossing. Zijn er al mensen die dit voor elkaar hebben en wat is de ervaring?
Re: behoefte om de auto ook via 3g te kunnen benaderen?
Auto op slot doen is ook wel handig. Las toevallig de brochure van de VW e-UP, die kan dat zelfs....
Re: behoefte om de auto ook via 3g te kunnen benaderen?
even tussendoor een update.
Ik heb inmiddels mijn hardware binnen om de etacs boordcomputer uit te lezen/wijzigen (http://mitsubishiforum.com/forum/mitsub ... ion-40223/)
De handleiding is echter in het russisch en omdat er een serieuze kans bestaat dat je van je auto een hele grote deurstop maakt wil ik eerst het document laten vertalen.
Door middel van het sniffen van het netwerkverkeer tussen de telefoon en de auto, heb ik al wel uitgevogeld dat er een direkte koppeling is tussen de wifi omgeving en de etacs boordcomputer. Het op afstand (door middel van sms) in/uitschakelen van de 3g verbinding (scheelt in het 3g abonnement) is ook geen probleem. De vpn verbinding nog wel, want (voor de techneuten) het gelijktijdig bridgen en vpnnen gaat niet met de standaard router firmware...
Mijn alternatief, de goedkope android telefoon krijgt het bridgen van 3g naar wifi helemaal niet voor elkaar. android kent geen bridging module, alleen routing.
the saga continues. Ik ben nog steeds overtuigd dat dit gaat lukken!
Ik heb inmiddels mijn hardware binnen om de etacs boordcomputer uit te lezen/wijzigen (http://mitsubishiforum.com/forum/mitsub ... ion-40223/)
De handleiding is echter in het russisch en omdat er een serieuze kans bestaat dat je van je auto een hele grote deurstop maakt wil ik eerst het document laten vertalen.
Door middel van het sniffen van het netwerkverkeer tussen de telefoon en de auto, heb ik al wel uitgevogeld dat er een direkte koppeling is tussen de wifi omgeving en de etacs boordcomputer. Het op afstand (door middel van sms) in/uitschakelen van de 3g verbinding (scheelt in het 3g abonnement) is ook geen probleem. De vpn verbinding nog wel, want (voor de techneuten) het gelijktijdig bridgen en vpnnen gaat niet met de standaard router firmware...
Mijn alternatief, de goedkope android telefoon krijgt het bridgen van 3g naar wifi helemaal niet voor elkaar. android kent geen bridging module, alleen routing.
the saga continues. Ik ben nog steeds overtuigd dat dit gaat lukken!
-
- Forumlid
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 26 apr 2013, 21:20
Re: behoefte om de auto ook via 3g te kunnen benaderen?
Dat klinkt best goed koos v! Ben blij met deze update.
Als d.m.v. SMS de 3g verbinding kan worden in- en uitgeschakeld, kan dan ook via de SMS de standkachel aan- en uit worden gezet? Er zou dan een SMS Gateway aangesloten moeten worden op de CAN bus of OBD2 ? (Klok en klepel is mij niet helemaal duidelijk ). Is er iemand die hier iets over kan zeggen?
Ik hoorde vandaag dat bij BMW dit op een dergelijke manier werkt.
Als d.m.v. SMS de 3g verbinding kan worden in- en uitgeschakeld, kan dan ook via de SMS de standkachel aan- en uit worden gezet? Er zou dan een SMS Gateway aangesloten moeten worden op de CAN bus of OBD2 ? (Klok en klepel is mij niet helemaal duidelijk ). Is er iemand die hier iets over kan zeggen?
Ik hoorde vandaag dat bij BMW dit op een dergelijke manier werkt.
Re: behoefte om de auto ook via 3g te kunnen benaderen?
http://www.dd-wrt.com/site/index is wellicht een oplossing. Met de juiste router hardware krijg je dan veel meer mogelijkheden. Ook 3g modem bridging is mogelijk dacht ik.
Re: behoefte om de auto ook via 3g te kunnen benaderen?
Bridgen is toch niet nodig? Smartphone met dataabonnement in de auto leggen en deze op de wifi aangemeld laten. Deze met logmein, teamviewer of een van de ander rdp programma benaderen. Voordeel is dat je dit ook vanaf een pc of laptop kan doen. Binnenkort eens uitproberen.
Gr. Paul.
Gr. Paul.
Re: behoefte om de auto ook via 3g te kunnen benaderen?
Mijn smartphone is een galaxy S3. Ik heb op android óf wifi óf 3G.Beide is alleen mogelijk bij tethering.
komt nog bij, dat ik niet wil dat iedereen kan proberen bij die telefoon kan komen.
Als ik de verbinding transparant door kan zetten, moet ik volgens mij met etacs nog veel meer kunnen doen dan alleen de app kan.
wat betreft ddwrt of openwrt, ik moet dan een kleine router hebben die op sms commando de 3G open kan zetten (ik wil geen hoge datarekening). Dat ben ik nog niet tegengekomen in ddwrt..
komt nog bij, dat ik niet wil dat iedereen kan proberen bij die telefoon kan komen.
Als ik de verbinding transparant door kan zetten, moet ik volgens mij met etacs nog veel meer kunnen doen dan alleen de app kan.
wat betreft ddwrt of openwrt, ik moet dan een kleine router hebben die op sms commando de 3G open kan zetten (ik wil geen hoge datarekening). Dat ben ik nog niet tegengekomen in ddwrt..
-
- Forumlid
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 12 jun 2013, 23:19
Re: behoefte om de auto ook via 3g te kunnen benaderen?
Heb wifi netwerk van auto gescanned enige device wat gevonden wordt is
GainSpan op 192.168.8.46 port 8080
Dit betekend als je een wifi device kan bridgen en dan een device (telefoon) of MIFI of iets dergelijks eraan kan hangen die een port forward doet naar poort 8080 op 192.168.8.46 je de app zou moeten kunnen gebruiken door een remote connection te maken naar je telefoon of MIFI apparaat welke continu verbonden of via een sms verbonden kan worden aan het internet.
http://www.gainspan.com/
http://www.gainspan.com/docs2/Low_Power ... WP_cmp.pdf
Zigbee leesvoer
http://www.gainspan.com/products/poverview
https://docs.zigbee.org/zigbee-docs/dcn/09-5465.pdf
GainSpan op 192.168.8.46 port 8080
Dit betekend als je een wifi device kan bridgen en dan een device (telefoon) of MIFI of iets dergelijks eraan kan hangen die een port forward doet naar poort 8080 op 192.168.8.46 je de app zou moeten kunnen gebruiken door een remote connection te maken naar je telefoon of MIFI apparaat welke continu verbonden of via een sms verbonden kan worden aan het internet.
http://www.gainspan.com/
http://www.gainspan.com/docs2/Low_Power ... WP_cmp.pdf
Zigbee leesvoer
http://www.gainspan.com/products/poverview
https://docs.zigbee.org/zigbee-docs/dcn/09-5465.pdf
Re: behoefte om de auto ook via 3g te kunnen benaderen?
Zeker interesse.
Vorige update is van 1 feb. Ondertussen misschien nog vorderingen te melden?
Vorige update is van 1 feb. Ondertussen misschien nog vorderingen te melden?
-
- Forumlid
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 25 jun 2013, 13:38