Inventarisatie 1e inkoopactie

Inkoopactie bedacht? Samen kopen we voordeliger in.
Gebruikersavatar
OutlanderPHEV
Site Admin
Berichten: 502
Lid geworden op: 17 mar 2013, 11:25

Inventarisatie 1e inkoopactie

Bericht door OutlanderPHEV » 26 jul 2013, 16:18

Hoi,
we hebben zojuist een inventarisatie formulier online gezet.
We zijn bezig met een gezamenlijke inkoop van een 6 meter type 1 naar type 2 kabel.

Het invullen van het formulier verplicht je uiteraard tot niets! We willen eerst eens weten hoeveel kabels we ongeveer nodig hebben, zodat we goed voorbereid de onderhandelingen in kunnen.

Interesse? Vul het formulier even in op http://www.outlanderphevforum.nl/nieuws ... laadkabel/
Gr,
Edwin
oprichter outlanderPHEVforum.nl, vanaf 24 december 2013 rijdend in een zwarte Instyle+
Ik help ondernemers online succesvoller te worden

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Inventarisatie 1e inkoopactie

Bericht door Denniss » 26 jul 2013, 17:00

Van mij mag een dergelijke actie ook wel voor laadsystemen.
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

Gebruikersavatar
OutlanderPHEV
Site Admin
Berichten: 502
Lid geworden op: 17 mar 2013, 11:25

Re: Inventarisatie 1e inkoopactie

Bericht door OutlanderPHEV » 26 jul 2013, 17:59

Goede suggestie. Nemen we ook even mee, wordt dan wel even na het weekend.
Gr,
Edwin
oprichter outlanderPHEVforum.nl, vanaf 24 december 2013 rijdend in een zwarte Instyle+
Ik help ondernemers online succesvoller te worden

Man
Forumlid
Berichten: 783
Lid geworden op: 19 apr 2013, 23:40
Contacteer:

Re: Inventarisatie 1e inkoopactie

Bericht door Man » 26 jul 2013, 19:05

Ik kan mij herinneren dat de eerste topic over gezamenlijke inkoopactie ging over winterbanden incl. eventuele velgen. En aangezien alle auto's in de winter worden afgeleverd zullen zij die dat willen meteen de auto op winterbanden gaan zetten. Dat geldt voor mij ook.

Idee ?

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Inventarisatie 1e inkoopactie

Bericht door sigmasailor » 27 jul 2013, 09:04

Het is wel handig een prijs indicatie te gevn. Op dit moment kan ik een dergelijke kabel gewoon bestellen voor 190 euro ex. BTW. Kan je daar veel onder komen?
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Inventarisatie 1e inkoopactie

Bericht door Denniss » 27 jul 2013, 12:50

190 is al een nette prijs, misschien even een keer een overzichtje maken van merken en prijzen.
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

mutsiemutsie

Re: Inventarisatie 1e inkoopactie

Bericht door mutsiemutsie » 27 jul 2013, 23:00

OutlanderPHEV schreef:Hoi,
we hebben zojuist een inventarisatie formulier online gezet.
We zijn bezig met een gezamenlijke inkoop van een 6 meter type 1 naar type 2kabel

Dit is zeker een kabel voor alleen 16A als ik een kabel koop wil ik er zo een als @Anko heeft die kan ook 6A laden op de camping en 16A voor thuis en 10A bij familie en vrienden. Ik rijd meeste dagen niet meer dan 40 km en even bij de supermarkt je kabel pakken doe je niet zo snel. Ook denk ik dat de prijzen nog aanmerkelijk zullen dalen. Bij een muziekhandel zag ik een mennekes stekker voor 7.50 liggen 16A en ook 32A. Die gebruikt worden door bands.
Laatst gewijzigd door mutsiemutsie op 28 jul 2013, 08:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
OutlanderPHEV
Site Admin
Berichten: 502
Lid geworden op: 17 mar 2013, 11:25

Re: Inventarisatie 1e inkoopactie

Bericht door OutlanderPHEV » 28 jul 2013, 08:51

Hoi,
dit is inderdaad alleen een kabel die 16A kan laden.
Een kabel die kan schakelen net zoals die van Anko gaan we ook proberen te krijgen, maar dat wordt een andere inkoopactie.
Gr,
Edwin
oprichter outlanderPHEVforum.nl, vanaf 24 december 2013 rijdend in een zwarte Instyle+
Ik help ondernemers online succesvoller te worden

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Inventarisatie 1e inkoopactie

Bericht door sigmasailor » 28 jul 2013, 18:20

OutlanderPHEV schreef:Hoi,
dit is inderdaad alleen een kabel die 16A kan laden.
Een kabel die kan schakelen net zoals die van Anko gaan we ook proberen te krijgen, maar dat wordt een andere inkoopactie.
Hoi Edwin,

Heb je ook een indicatie voor de prijs die je actie gaat opleveren?

Eric
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Gebruikersavatar
OutlanderPHEV
Site Admin
Berichten: 502
Lid geworden op: 17 mar 2013, 11:25

Re: Inventarisatie 1e inkoopactie

Bericht door OutlanderPHEV » 28 jul 2013, 21:44

Definitieve prijs weet ik nog niet, maar ik verwacht zo rond de 220-240 euro incl BTW.
Gr,
Edwin
oprichter outlanderPHEVforum.nl, vanaf 24 december 2013 rijdend in een zwarte Instyle+
Ik help ondernemers online succesvoller te worden

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Inventarisatie 1e inkoopactie

Bericht door sigmasailor » 28 jul 2013, 23:41

Mmmmmhhh, 190 + 21% is 230 euro. Kan je gewoon bestellen (en al een paar maanden) bij een gerenommeerde NL firma. Met alle respect voor het goede intiatief; dat moet toch wat beter kunnen? Zo'n kabel kost echt niet meer dan tientjes.

Oh ja; hier is de kabel die ik bedoel: http://nl.farnell.com/itt-cannon/ecce20 ... 20Products

OK, is 5 meter en 20A maar eigenlijk vergelijkbaar. Misschien kunnen zij bij een mooi aantal iets doen?
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

aleurs
Forumlid
Berichten: 351
Lid geworden op: 28 jul 2013, 17:21

Re: Inventarisatie 1e inkoopactie

Bericht door aleurs » 29 jul 2013, 12:02

Check wel even goed de specificaties van de kabel. Er geldt een communicatieprotocol tussen laadpunt en omvormer in de auto. Als de stroom aangaat moet binnen een paar ms een aantal berichten heen en weer worden gezonden. Mitsubishi maakt de kabel uit het EV pakket 5,6 meter omdat bij die lengte het protocol nog snel genoeg reageert. Als dat te lang duurt blokkeert de omvormer (heb ik begrepen) en wordt er niet geladen. (aldus info van de dealer en het hoofdkantoor. Ik heb een aantal dagen samen met de installateur van mijn laadpunt heen en weer gebeld omdat ik zeker wilde weten dat het RWE laadpunt aan de juiste specs voldoet, en dat doet het).
Gelukkige berijde van Instyle+, Titanium grey, Afneembare trekhaak, Sportpack, Stootstrips
Rvs instaplijsten, Parkeersensoren voor en achter, Bagageruimte mat
Wintersetje, Dakdragers, Mode 3 laadkabel. nu op winterbanden.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Inventarisatie 1e inkoopactie

Bericht door sigmasailor » 29 jul 2013, 14:14

aleurs schreef:Check wel even goed de specificaties van de kabel. Er geldt een communicatieprotocol tussen laadpunt en omvormer in de auto. Als de stroom aangaat moet binnen een paar ms een aantal berichten heen en weer worden gezonden. Mitsubishi maakt de kabel uit het EV pakket 5,6 meter omdat bij die lengte het protocol nog snel genoeg reageert. Als dat te lang duurt blokkeert de omvormer (heb ik begrepen) en wordt er niet geladen. (aldus info van de dealer en het hoofdkantoor. Ik heb een aantal dagen samen met de installateur van mijn laadpunt heen en weer gebeld omdat ik zeker wilde weten dat het RWE laadpunt aan de juiste specs voldoet, en dat doet het).
Broodje aap en bangmakerij? Via ordinaire patch kabels kunnen we tegenwoordig gigabits aan data over tenminste honderd meter op en neer sturen en dan zou een paar decimeter (bij 5 of 6 meter) het verschil maken? Volgens mij gaat 'stroom' zo ongeveer met de lichtsnelheid door kabels. Laten we eens pessimistisch zijn en aannemen dat het met 50% van de lichtsnelheid gaat dus 150.000 km/s = 150 km / ms: zie je waar we het over hebben? Broodje aap lijkt mij. Volgens mij is zo'n laadkabel gewoon een 5 aderige kabel, 3 (aarde, nul en fase) voor de laadstroom en twee extra voor de communicatie (alleen wat spanning; feitelijk 2-aderige patch kabel). De type 1 en 2 stekker kosten ieder denk ik minder dan een tientje; reken uit wat de winst in 'de handel' is. OK, ik snap dat de boel netjes gemonteerd moet worden met aderhulzen etc; voor 50 euro moet zo'n kabel toch wel gemaakt zijn inclusief de onderdelen. Probleem is (voor mij) waar de onderdelen te vinden.

Communicatie tussen de lader in de auto en het slimme kastje is natuurlijk wat lastiger; die moeten elkaar wel verstaan. Ook dat is geen 'rocket science'; meerdere oplossingen zijn verkrijgbaar. Volgens mij is het protocol public domain. Dat moet wel omdat anders niet alle auto's met alle kastjes kunnen praten.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

aleurs
Forumlid
Berichten: 351
Lid geworden op: 28 jul 2013, 17:21

Re: Inventarisatie 1e inkoopactie

Bericht door aleurs » 29 jul 2013, 16:53

sigmasailor schreef:
aleurs schreef:Check wel even goed de specificaties van de kabel. Er geldt een communicatieprotocol tussen laadpunt en omvormer in de auto. Als de stroom aangaat moet binnen een paar ms een aantal berichten heen en weer worden gezonden. Mitsubishi maakt de kabel uit het EV pakket 5,6 meter omdat bij die lengte het protocol nog snel genoeg reageert. Als dat te lang duurt blokkeert de omvormer (heb ik begrepen) en wordt er niet geladen. (aldus info van de dealer en het hoofdkantoor. Ik heb een aantal dagen samen met de installateur van mijn laadpunt heen en weer gebeld omdat ik zeker wilde weten dat het RWE laadpunt aan de juiste specs voldoet, en dat doet het).
Broodje aap en bangmakerij? Via ordinaire patch kabels kunnen we tegenwoordig gigabits aan data over tenminste honderd meter op en neer sturen en dan zou een paar decimeter (bij 5 of 6 meter) het verschil maken? Volgens mij gaat 'stroom' zo ongeveer met de lichtsnelheid door kabels. Laten we eens pessimistisch zijn en aannemen dat het met 50% van de lichtsnelheid gaat dus 150.000 km/s = 150 km / ms: zie je waar we het over hebben? Broodje aap lijkt mij. Volgens mij is zo'n laadkabel gewoon een 5 aderige kabel, 3 (aarde, nul en fase) voor de laadstroom en twee extra voor de communicatie (alleen wat spanning; feitelijk 2-aderige patch kabel). De type 1 en 2 stekker kosten ieder denk ik minder dan een tientje; reken uit wat de winst in 'de handel' is. OK, ik snap dat de boel netjes gemonteerd moet worden met aderhulzen etc; voor 50 euro moet zo'n kabel toch wel gemaakt zijn inclusief de onderdelen. Probleem is (voor mij) waar de onderdelen te vinden.

Communicatie tussen de lader in de auto en het slimme kastje is natuurlijk wat lastiger; die moeten elkaar wel verstaan. Ook dat is geen 'rocket science'; meerdere oplossingen zijn verkrijgbaar. Volgens mij is het protocol public domain. Dat moet wel omdat anders niet alle auto's met alle kastjes kunnen praten.
Het was zeker niet als bangmakerij bedoeld. Ik deel slechts wat mij ter ore komt. Doe er mee wat je wilt. in combinatie met de andere reacties op mijn bijdragen voel ik me niet erg welkom hier. Fijne ontvangst #not
Gelukkige berijde van Instyle+, Titanium grey, Afneembare trekhaak, Sportpack, Stootstrips
Rvs instaplijsten, Parkeersensoren voor en achter, Bagageruimte mat
Wintersetje, Dakdragers, Mode 3 laadkabel. nu op winterbanden.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Inventarisatie 1e inkoopactie

Bericht door sigmasailor » 29 jul 2013, 17:11

aleurs schreef:
sigmasailor schreef:
aleurs schreef:Check wel even goed de specificaties van de kabel. Er geldt een communicatieprotocol tussen laadpunt en omvormer in de auto. Als de stroom aangaat moet binnen een paar ms een aantal berichten heen en weer worden gezonden. Mitsubishi maakt de kabel uit het EV pakket 5,6 meter omdat bij die lengte het protocol nog snel genoeg reageert. Als dat te lang duurt blokkeert de omvormer (heb ik begrepen) en wordt er niet geladen. (aldus info van de dealer en het hoofdkantoor. Ik heb een aantal dagen samen met de installateur van mijn laadpunt heen en weer gebeld omdat ik zeker wilde weten dat het RWE laadpunt aan de juiste specs voldoet, en dat doet het).
Broodje aap en bangmakerij? Via ordinaire patch kabels kunnen we tegenwoordig gigabits aan data over tenminste honderd meter op en neer sturen en dan zou een paar decimeter (bij 5 of 6 meter) het verschil maken? Volgens mij gaat 'stroom' zo ongeveer met de lichtsnelheid door kabels. Laten we eens pessimistisch zijn en aannemen dat het met 50% van de lichtsnelheid gaat dus 150.000 km/s = 150 km / ms: zie je waar we het over hebben? Broodje aap lijkt mij. Volgens mij is zo'n laadkabel gewoon een 5 aderige kabel, 3 (aarde, nul en fase) voor de laadstroom en twee extra voor de communicatie (alleen wat spanning; feitelijk 2-aderige patch kabel). De type 1 en 2 stekker kosten ieder denk ik minder dan een tientje; reken uit wat de winst in 'de handel' is. OK, ik snap dat de boel netjes gemonteerd moet worden met aderhulzen etc; voor 50 euro moet zo'n kabel toch wel gemaakt zijn inclusief de onderdelen. Probleem is (voor mij) waar de onderdelen te vinden.

Communicatie tussen de lader in de auto en het slimme kastje is natuurlijk wat lastiger; die moeten elkaar wel verstaan. Ook dat is geen 'rocket science'; meerdere oplossingen zijn verkrijgbaar. Volgens mij is het protocol public domain. Dat moet wel omdat anders niet alle auto's met alle kastjes kunnen praten.
Het was zeker niet als bangmakerij bedoeld. Ik deel slechts wat mij ter ore komt. Doe er mee wat je wilt. in combinatie met de andere reacties op mijn bijdragen voel ik me niet erg welkom hier. Fijne ontvangst #not
Het was zeker niet persoonlijk bedoeld; ik heb wel de nodige frustraties over de kunstmatig hoge prijzen van laadkabels; vandaar dat ik af en toe wat kort door de bocht (digitaal) reageer. Farnell is (tot nu toe) de enige firma die enigszins normale prijzen hanteert; ik hoop dat het mooie initiatief van dit forum voor een doorbraak gaat zorgen. Het is soms niet te geloven welke argumenten allemaal gebruikt worden (bijvoorbeeld tonnen 'certificatiekosten'terwijl het hier gewoon om een product van de LVD (laagspanningsrichtlijn) betreft waar de fabrikant zelf mag verklaren aan de Europese veiligheidseisen te voldoen) om een prijs van 500 euro te rechtvaardigen.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

aleurs
Forumlid
Berichten: 351
Lid geworden op: 28 jul 2013, 17:21

Re: Inventarisatie 1e inkoopactie

Bericht door aleurs » 29 jul 2013, 17:13

De prijzen zijn inderdaad absurd. Gelukkig heb ik de kabel er voo 0 euro bij gekletst ;-)
Gelukkige berijde van Instyle+, Titanium grey, Afneembare trekhaak, Sportpack, Stootstrips
Rvs instaplijsten, Parkeersensoren voor en achter, Bagageruimte mat
Wintersetje, Dakdragers, Mode 3 laadkabel. nu op winterbanden.

DutchTrafficConsult

Re: Inventarisatie 1e inkoopactie

Bericht door DutchTrafficConsult » 29 jul 2013, 18:02

aleurs schreef:De prijzen zijn inderdaad absurd.
Het duurste onderdeel is het patent van Mennekes :o

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Inventarisatie 1e inkoopactie

Bericht door sigmasailor » 29 jul 2013, 20:52

DutchTrafficConsult schreef:
aleurs schreef:De prijzen zijn inderdaad absurd.
Het duurste onderdeel is het patent van Mennekes :o
Nope; de Europese commissie heeft de stekker tot Europese standaard verheven. Om handelsbelemmeringen te vermijden kan dan, volgens mij, geen sprake meer zijn van patenten. Er zal wel een Europese geharmoniseerde norm zijn waar alle fabrikanten aan kunnen voldoen. Helemaal zeker weten doe ik dit niet maar dit is wel de gebruikelijke werkwijze binnen Europa.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Gebruikersavatar
OutlanderPHEV
Site Admin
Berichten: 502
Lid geworden op: 17 mar 2013, 11:25

Re: Inventarisatie 1e inkoopactie

Bericht door OutlanderPHEV » 30 jul 2013, 10:36

Even een update. Momenteel hebben we geintereseerden voor 61 kabels. De prijzen zoals we ze nu hebben ontvangen ontlopen de 'normale' prijzen niet veel. Er zit dus blijkbaar niet heel veel marge in, of leveranciers zijn niet bereid om meer in te leveren.

Mocht iemand nog een leverancier weten waar we een offerte kunnen opvragen, dan hoor ik het graag via een PB.
Gr,
Edwin
oprichter outlanderPHEVforum.nl, vanaf 24 december 2013 rijdend in een zwarte Instyle+
Ik help ondernemers online succesvoller te worden

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49

Re: Inventarisatie 1e inkoopactie

Bericht door JanPHEV » 30 jul 2013, 12:51

Op zich heb ik ook wel interesse in de kabel inkoop actie.
Alleen geef ik mezelf nu nog niet op via het formulier omdat je dan aangeeft dat je meedoet met de inkoop actie.
Ik hou er serieus rekening mee dat het niet door kan gaan met de PHEV dit jaar.
Daarbij heb ik ook nog geen beeld of ik van de kabel gebruik ga maken.
Als er op korte termijn besloten wordt tot de inkoop actie, kan ik dus niet meedoen.
Als alles wel goed gaat, dan hoop ik dat er later dit jaar of begin volgende jaar nog een keer voldoende behoefte is om mee te kunnen doen.
Dus hopelijk blijft het dan niet bij één inkoop actie voor de kabel.

Gebruikersavatar
OutlanderPHEV
Site Admin
Berichten: 502
Lid geworden op: 17 mar 2013, 11:25

Re: Inventarisatie 1e inkoopactie

Bericht door OutlanderPHEV » 30 jul 2013, 13:02

Hoi Jan,
op zich committeer je je nergens aan, hoor. Het is slechts een inventarisatie op dit moment.

Wanneer er definitief wat ingekocht gaat worden, zullen we dit op het forum melden en kan je meedoen.

Ik verwacht dat er meer mensen zijn die even de boot afhouden (lees: afwachten) en dan pas beslissen. Zodra de eerste auto's zijn afgeleverd verwacht ik pas dat het echt druk gaat worden hier op het forum, en dat er dan ook meer mensen gaan meedoen met inkoopacties en dergelijke.

No worries dus. Er komt vast een nieuwe kans om mee te doen mocht deze zijn 'verlopen'.
Gr,
Edwin
oprichter outlanderPHEVforum.nl, vanaf 24 december 2013 rijdend in een zwarte Instyle+
Ik help ondernemers online succesvoller te worden

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49

Re: Inventarisatie 1e inkoopactie

Bericht door JanPHEV » 30 jul 2013, 13:09

Mooi :D

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Inventarisatie 1e inkoopactie

Bericht door sigmasailor » 30 jul 2013, 14:12

JanPHEV schreef:Mooi :D
62?
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49

Re: Inventarisatie 1e inkoopactie

Bericht door JanPHEV » 30 jul 2013, 14:25

Zoals al gezegd, nog niet.
Eerst iets meer duidelijkheid of ik hem dit jaar nog krijg.....

Gebruikersavatar
OutSander
Moderator
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27

Re: Inventarisatie 1e inkoopactie

Bericht door OutSander » 06 aug 2013, 15:51

Is het nog iets om het wat uit te breiden met verschillende lengtes kabel. Ik heb namelijk geen interesse in een 6 meter kabel, maar wel in 8 meter of langer?
Misschien biedt dit voor meerderen wat meer perspectief?
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

Plaats reactie