terugroep actie ivm trekhaak

Alle technische dingen mbt het aansluiten van accessoires en andere zaken om je PHEV op te leuken
Plaats reactie
daphneK

terugroep actie ivm trekhaak

Bericht door daphneK » 08 mei 2014, 15:22

Vandaag viel er een brief op de deurmat met een aangekondigde terugroep actie.

Dit gaat over de trekhaak die erbij geleverd is.
De regeleeinheid van de trekhaakbedrading is mogelijk onjuist.
hierdoor kan het 3e remlicht opgloeien bij ingeschakelde verlichting. tevens kan er een foutmelding in de display verschijnen.

Ik heb zelf enkel last op het moment dat mijn knipperlicht aan staat en ik op de rem sta (rijd regelmatig met paarden trailer)
dit is mijn laatste keer wel opgevallen

Gebruikersavatar
OutSander
Moderator
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: terugroep actie ivm trekhaak

Bericht door OutSander » 08 mei 2014, 16:12

Jep, dit kastje wordt bij mij volgende week vrijdag ook vervangen. Ik heb echter nog geen problemen ondervonden.
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57
Locatie: Omgeving Groningen

Re: terugroep actie ivm trekhaak

Bericht door Hansjebrinkers » 08 mei 2014, 18:36

7 of 13 polig,weet iemand dat?
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: terugroep actie ivm trekhaak

Bericht door PHEVlkj » 08 mei 2014, 19:18

13 polig

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

phev
Forumlid
Berichten: 160
Lid geworden op: 16 mei 2013, 17:43

Re: terugroep actie ivm trekhaak

Bericht door phev » 08 mei 2014, 21:37

Apart. Ik heb ook brief gekregen. Alleen heb ik zelf een trekhaak gemonteerd. Na de koop ben ik niet meer bij de dealer geweest dus hij kan dat nooit weten. Ik zal morgen eens naar het 3e remlicht kijken

robertds
Forumlid
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 nov 2013, 12:32

Re: terugroep actie ivm trekhaak

Bericht door robertds » 14 mei 2014, 15:39

Bij mij de volgende storing aan de verlichting van de aanhanger: een deel van de verlichting brand voluit, remlichten en knipperlichten werken niet. Volgende week staat de auto bij de dealer om dit te laten herstellen. Er werd gesproken over een kastje waar waarschijnlijk een defect in zou zitten.

aslik

Re: terugroep actie ivm trekhaak

Bericht door aslik » 28 mei 2014, 23:09

Vandaag de caravan opgehaald voor weekendje weg. Bij het aankoppelen van de caravan gingen alle lampen van de caravan branden (incl achteruitrijverlichting, remlicht, etc). Terwijl de auto niet op contact stond. Mitsubishi hulplijn gebeld ( hemelvaartweekend was al begonnen) en na een uur stond een monteur van de Wegenwacht voor de deur. Na twee uur onderzoek en telefonisch overleg kwam hij er niet uit. Vorige week is al de regelunit van de trekhaak ivm de terugroepacties vervangen, dus wat kan het probleem zijn. Hopelijk biedt de dealer overmorgen uitkomst. Iemand tips of soortgelijke ervaring?

sparkle

Re: terugroep actie ivm trekhaak

Bericht door sparkle » 29 mei 2014, 13:42

Tsja....ik heb een door Mitsubishi gemonteerde trekhaak........maar nog geen brief gehad :( . Rij er als ik in de buurt ben toch maar ff langs.

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: terugroep actie ivm trekhaak

Bericht door JanPHEV » 29 mei 2014, 23:26

Ik heb twee weken gelden eindelijk mijn twinny-load beugel gemonteerd aan de afneembare trekhaak en de twinny-load ook gebruikt.
Ik heb een 13-polige stekker en daar dan een verloop in naar 7-polig voor de twinny-load stekker.
Gelukkig werkt alle verlichting op de twinny-load naar behoren.

Mijn vraag is:
Zijn er alleen maar problemen als men alleen een 13-polige aansluiting gebruikt of ook bij verloop naar 7-polig :?:
In het eerste geval moet ik ook ergens nog eens wat met een 13-polige proberen om te chekcen of dat ook goed werkt.

Ik heb nog steeds niets gehoord / geen oproep gehad voor een check van "het kastje". :?
Ik heb een afneembare, door de dealer gemonteerde originele Mitsubishi / Thule, trekhaak.

radphev

Re: terugroep actie ivm trekhaak

Bericht door radphev » 29 mei 2014, 23:32

Bij mij dezelfde trekhaak en ook geen problemen met gebruik adapter van 13 naar 7 polig.
Ik zie ook geen terugroepactie op de RDW site voor mijn wagen / kenteken gemeld staan. Ik ga ervan uit dat het goed is. Vorige week nog bij de dealer geweest ivm mijn bandenprobleem en niets over dit probleem gehoord.

JeroenL

Re: terugroep actie ivm trekhaak

Bericht door JeroenL » 30 mei 2014, 13:01

sparkle schreef:Tsja....ik heb een door Mitsubishi gemonteerde trekhaak........maar nog geen brief gehad :( . Rij er als ik in de buurt ben toch maar ff langs.

Niet elke outlander heeft er last van. Het zijn er maar een paar. Als je geen brief krijg dan is er ook niets aan de hand. Zelfde geld voor de CMU update.

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: terugroep actie ivm trekhaak

Bericht door JanPHEV » 03 jun 2014, 08:05

Daar lijkt het inderdaad op, maar het blijft (voor mij) toch wat vreemd en onduidelijk. :?
Vooral jammer dat er geen duidelijkheid gegeven wordt op b.v de Mitsubishi site welke VIN-nummers wel en welke niet en waarom. :(

jangoed
Forumlid
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 sep 2013, 15:09

Re: terugroep actie ivm trekhaak

Bericht door jangoed » 03 jun 2014, 08:29

@JanPHEV:

Er is juist wel duidelijkheid!
Als het nodig is wordt je vanzelf opgeroepen
Is het niet nodig dan hoor je niets!

Hoe duidelijk kan het zijn?

:?
Instyle+ ; Silky-white; Zwart leder; Sidebars; Verbrederset; afneembare trekhaak+skidplate; LED; Sportpack; Stylepack; 18"LM winterset.
Vorige auto: Mitsubishi Outlander 2.4 Instyle 2010
Leverdatum: 30-11-2013

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: terugroep actie ivm trekhaak

Bericht door JanPHEV » 03 jun 2014, 08:40

In principe ben ik het met je eens en heb je natuurlijk gelijk.
Maar mijn reactie is ook wat gekleurd door de matige wijze van communiceren van de importeur tot nu toe.
Ik verwacht blijkbaar iets meer.
Maar mogelijk komt dat ook door de "voeding" op dit forum :oops:

Gebruikersavatar
OutSander
Moderator
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: terugroep actie ivm trekhaak

Bericht door OutSander » 03 jun 2014, 13:23

Je kan ook gewoon even op de site van de RDW kijken. Als je daar je kenteken invoert zie je wel een kopje terugroepacties. Daar staat dan wel of je auto teruggeroepen wordt of niet.
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

aslik

Re: terugroep actie ivm trekhaak

Bericht door aslik » 12 jun 2014, 21:59

Hierbij nog een reactie na bezoek aan dealer, zie boven. Het vervangen kastje bleek alweer stuk te zijn en wederom vervangen. Nu geen problemen meer.

Plaats reactie