Gaan we naar elkaar zwaaien??

Voor geklets over van alles en nog wat, dat niet in de andere topics thuishoort
Plaats reactie
sjoester

Gaan we naar elkaar zwaaien??

Bericht door sjoester » 26 mei 2014, 10:59

Mij is opgevallen dat er regelmatig naar me gezwaaid wordt door een tegemoetkomende PHEV bestuurder.
Gaan we net als motorrijders dit doen naar elkaar zwaaien? :P

kobus1967
Forumlid
Berichten: 642
Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53

Re: Gaan we naar elkaar zwaaien??

Bericht door kobus1967 » 26 mei 2014, 12:20

Hangt er een beetje vanaf waar je woont, rond Hoorn is er geen beginnen aan na een paar weken kreeg ik een lamme arm van het zwaaien.

DennisBlack7
Forumlid
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 dec 2013, 21:01

Re: Gaan we naar elkaar zwaaien??

Bericht door DennisBlack7 » 26 mei 2014, 12:27

Ik zie hier hele mooie dingen ontstaan :D Gaan we Nederland ook nog eens socialer maken met onze Outlanders ;)

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: Gaan we naar elkaar zwaaien??

Bericht door JanPHEV » 26 mei 2014, 15:11

Ik bespeur bij mezelf, als ik in mijn PHEV rij, regelmatig iets van een zwaai neiging naar andere PHEV-ers (ik ben ook BMW motorrijder, die krijgen van mij altijd een "thumbs-up" groet, afspraakje vanuit het R1200RT forum :D ).
Maar die keren dat ik het tot nu toe iets van een zwaai / groet gedaan heb in de PHEV, komen er niet echt veel (enthousiaste) reacties terug..... :(
Het moet blijkbaar nog groeien.... ;)

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Gaan we naar elkaar zwaaien??

Bericht door Anko » 26 mei 2014, 15:36

Zwaaien doe je m.i. omdat je samen tot een selecte groep behoort. Zoals motorrijders. Of Outlander rijders in oktober / november 2013. Maar wij rijden inmiddels in de best verkopende auto's van dit moment. Dat is nauwelijks meer een selecte groep. Dus waarom zouden we naar elkaar gaan zwaaien? Dat doen mensen met nieuwe Golfjes ook niet. En die zijn met veel minder :mrgreen:
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Man
Forumlid
Berichten: 783
Lid geworden op: 19 apr 2013, 23:40
Contacteer:

Re: Gaan we naar elkaar zwaaien??

Bericht door Man » 26 mei 2014, 17:43

Ik zwaai nog steeds maar er is idd weinig animo, vaak zelfs verbaasde blikken. Maar ik blijf netjes zwaaien net zoals ik bij het uitlaten van mijn hond alle mensen gedag zeg die ook de hond uitlaten :D

Gebruikersavatar
OutSander
Forumlid
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: Gaan we naar elkaar zwaaien??

Bericht door OutSander » 26 mei 2014, 17:49

Ik niet meer. Zwaaien is zooooooo 2013!
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

Man
Forumlid
Berichten: 783
Lid geworden op: 19 apr 2013, 23:40
Contacteer:

Re: Gaan we naar elkaar zwaaien??

Bericht door Man » 26 mei 2014, 17:57

Maar zwaaien is al zo oud als de weg naar Rome. Zal nooit verouderen, dus gewoon nog 2014 tot weet ik veel hoe lang :D

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Gaan we naar elkaar zwaaien??

Bericht door Anko » 26 mei 2014, 18:18

Man schreef:Ik zwaai nog steeds maar er is idd weinig animo, vaak zelfs verbaasde blikken. Maar ik blijf netjes zwaaien net zoals ik bij het uitlaten van mijn hond alle mensen gedag zeg die ook de hond uitlaten :D
Maar als ik over de A12 naar mijn werk rijd zie ik veel meer mensen met een Outlander dan met een hond. :mrgreen:
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Man
Forumlid
Berichten: 783
Lid geworden op: 19 apr 2013, 23:40
Contacteer:

Re: Gaan we naar elkaar zwaaien??

Bericht door Man » 26 mei 2014, 20:13

De hond zit natuurlijk achterin en die kan jij niet zien door die prachtig geblindeerde ramen :D . Daarbij ben ik gewoon een allervriendelijkst mens ;)
Zie het als kamperen ( dat moet jou aanspreken :D ), daar zegt ook iedereen môge in het sanitaire gebouw ( zonder PHEV en hond :D )

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Gaan we naar elkaar zwaaien??

Bericht door Anko » 26 mei 2014, 20:27

Ja, maar dat dan wel weer tegen iedereen. En niet alleen tegen blonde Nederlanders met bruine schoenen, of zo :lol:
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57
Locatie: Omgeving Groningen

Re: Gaan we naar elkaar zwaaien??

Bericht door Hansjebrinkers » 26 mei 2014, 21:26

Anko schreef: Maar als ik over de A12 naar mijn werk rijd zie ik veel meer mensen met een Outlander dan met een hond. :mrgreen:
Logisch, maar die stelling gaat zelfs op voor Lamborghini's.
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

Reinier L
Forumlid
Berichten: 640
Lid geworden op: 24 aug 2013, 10:32

Re: Gaan we naar elkaar zwaaien??

Bericht door Reinier L » 26 mei 2014, 21:27

JanPHEV schreef:Ik bespeur bij mezelf, als ik in mijn PHEV rij, regelmatig iets van een zwaai neiging naar andere PHEV-ers (ik ben ook BMW motorrijder, die krijgen van mij altijd een "thumbs-up" groet, afspraakje vanuit het R1200RT forum :D ).
Maar die keren dat ik het tot nu toe iets van een zwaai / groet gedaan heb in de PHEV, komen er niet echt veel (enthousiaste) reacties terug..... :(
Het moet blijkbaar nog groeien.... ;)
Mag op mijn R1150RT ook. Volgens mij zelfde forum!
OUTLAND(CRUIS)ER

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Gaan we naar elkaar zwaaien??

Bericht door Anko » 26 mei 2014, 22:46

Hansjebrinkers schreef:
Anko schreef: Maar als ik over de A12 naar mijn werk rijd zie ik veel meer mensen met een Outlander dan met een hond. :mrgreen:
Logisch, maar die stelling gaat zelfs op voor Lamborghini's.
Kan me de laatste Lambo niet herinneren. Zag vanmiddag wel een bestuurster met een hond op schoot :lol:
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: Gaan we naar elkaar zwaaien??

Bericht door JanPHEV » 27 mei 2014, 08:02

Reinier L schreef: Mag op mijn R1150RT ook. Volgens mij zelfde forum!
Klopt :!: :oops:
Maar ik wilde mijn R1200RT eff praktisch combineren met het RT-forum in één omschrijving.
Het is dus niet exclusief voor de 1200 maar voor alle RT's en zelfs anderen zijn volgens mij ook welkom :D ;)

Misschien moeten we ook een bepaalde manier van zwaaien of groeten voor de PHEV-ers "bedenken" :?:
Dan kan je in ieder geval zien wie er op dit forum zit. Er van uit gaande dat de forumers dan wel terug groeten natuurlijk....... :twisted:

De duim omhoog is dus al in gebruik bij het RT-forum.
De wijsvinger omhoog is ook wel wat gewoontjes en niet echt herkenbaar dus.
De middel vinger is ook al voor iets anders in gebruik :lol:
Ehhh, tja wat dan nog....... :mrgreen:

kobus1967
Forumlid
Berichten: 642
Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53

Re: Gaan we naar elkaar zwaaien??

Bericht door kobus1967 » 27 mei 2014, 08:16

Misschien een aparte knop die 1 dagrijlicht uitschakelt zodat we naar elkaar knipogen :lol:

Gebruikersavatar
pheventje
Forumlid
Berichten: 188
Lid geworden op: 05 okt 2013, 18:55

Re: Gaan we naar elkaar zwaaien??

Bericht door pheventje » 27 mei 2014, 08:55

Motorrijders zwaaien vaak naar elkaar, en dat zijn er toch wel tientallen malen meer dan PHEV rijders. Uitzondering: BMW motorrijders zwaaien in mijn ervaring nooit terug, maar blijkbaar geldt dat alleen als het merk verkeerd is. :D
2,1l/100km+206w/km inclusief laadverliezen en voorverwarmen

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: Gaan we naar elkaar zwaaien??

Bericht door JanPHEV » 27 mei 2014, 12:06

Hé, hé, niet generaliseren / stigmatiseren hè :!: :evil:
Ik groet keurig iedere motorrijder, al krijg je er op bepaalde dagen soms bijna een lamme arm van.
Ik gaf alleen maar aan dat BMW RT-rijders er een eigen / herkenbare variant op na houden.

vanisher
Forumlid
Berichten: 395
Lid geworden op: 08 jul 2013, 20:47

Re: Gaan we naar elkaar zwaaien??

Bericht door vanisher » 27 mei 2014, 12:55

pheventje schreef:Motorrijders zwaaien vaak naar elkaar, en dat zijn er toch wel tientallen malen meer dan PHEV rijders. Uitzondering: BMW motorrijders zwaaien in mijn ervaring nooit terug, maar blijkbaar geldt dat alleen als het merk verkeerd is. :D
Tsk, de fatsoenlijke BMW rijders (die op een GS) zwaaien altijd terug zelfs op hoge snelheid in lekkere bochtjes gaat de hand van het stuur. :mrgreen:

Gebruikersavatar
pheventje
Forumlid
Berichten: 188
Lid geworden op: 05 okt 2013, 18:55

Re: Gaan we naar elkaar zwaaien??

Bericht door pheventje » 27 mei 2014, 15:31

JanPHEV schreef:Hé, hé, niet generaliseren / stigmatiseren hè :!: :evil:
Ik groet keurig iedere motorrijder, al krijg je er op bepaalde dagen soms bijna een lamme arm van.
Ik gaf alleen maar aan dat BMW RT-rijders er een eigen / herkenbare variant op na houden.
Neem me niet kwalijk. Ik ben je waarschijnlijk nog niet tegen gekomen dan! :D
2,1l/100km+206w/km inclusief laadverliezen en voorverwarmen

Man
Forumlid
Berichten: 783
Lid geworden op: 19 apr 2013, 23:40
Contacteer:

Re: Gaan we naar elkaar zwaaien??

Bericht door Man » 27 mei 2014, 21:07

Anko schreef:Ja, maar dat dan wel weer tegen iedereen. En niet alleen tegen blonde Nederlanders met bruine schoenen, of zo :lol:
Er zijn al 2.2 miljoen honden dus er is geen tijd meer over om naar anderen te zwaaien :D

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Gaan we naar elkaar zwaaien??

Bericht door Denniss » 29 mei 2014, 22:37

Anko schreef:Zwaaien doe je m.i. omdat je samen tot een selecte groep behoort. Zoals motorrijders. Of Outlander rijders in oktober / november 2013. Maar wij rijden inmiddels in de best verkopende auto's van dit moment. Dat is nauwelijks meer een selecte groep. Dus waarom zouden we naar elkaar gaan zwaaien? Dat doen mensen met nieuwe Golfjes ook niet. En die zijn met veel minder :mrgreen:
Ik sluit me hier bij aan.. In 2013 deed ik het wel. Toen was er ook een grotere band omdat iedereen toen de auto uit de folder had gekocht en iedereen toen 'mazzel' had met de 0%.
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

Plaats reactie