Petitie om tijdens het rijden te mogen mailen, sms en appen

Voor geklets over van alles en nog wat, dat niet in de andere topics thuishoort
Plaats reactie
sjoester

Petitie om tijdens het rijden te mogen mailen, sms en appen

Bericht door sjoester » 04 mei 2014, 07:41

Is het een idee dat dit forum een petitie gaat indienen in Den Haag voor een aanpassing in de verkeerswet, alleen voor Outlander PHEV rijders!.
Het gaat hier om een aanpassing waardoor wij wel tijdens het rijden legaal hands-on mogen mailen appen ed. Immers. Met de adaptieve crusecontrol aan is achterop rijden uitgesloten en de Lane Departure Warning zorgt er voor dat je tijdig gewaarschuwd wordt weer even aandacht aan de weg en de auto te geven?

DutchTrafficConsult

Re: Petitie om tijdens het rijden te mogen mailen, sms en ap

Bericht door DutchTrafficConsult » 04 mei 2014, 09:48

:shock: Veiligheidssysteem zijn er niet andere (vermeende) onveilige gedragingen te compenseren, maar om de veiligheid te vergroten. Je zult nog even op de zelfrijdende auto moeten wachten.

Groet, Alex

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57
Locatie: Omgeving Groningen

Re: Petitie om tijdens het rijden te mogen mailen, sms en ap

Bericht door Hansjebrinkers » 04 mei 2014, 11:14

Lijkt me geen goed plan, ondanks de voorzieningen die de outlander (net als een aantal andere auto's) blijft de mobiele telefoon een grote afleiding tijdens het rijden.
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

mariomaf
Forumlid
Berichten: 125
Lid geworden op: 11 sep 2013, 17:57

Re: Petitie om tijdens het rijden te mogen mailen, sms en ap

Bericht door mariomaf » 04 mei 2014, 11:30

Lijkt me ook een kansloze actie! Zal pas kunnen gebeuren nadat we echt niet meer zelf hoeven te rijden. Bovendien.... ACC op outlander is niet echt efficient, ik denk dat er maar weinigen zijn die hier echt gebruik van maken. Dus hoe gaat de politie beoordelen dat jij ACC aan hebt en een ander niet?

Phevtreb

Re: Petitie om tijdens het rijden te mogen mailen, sms en ap

Bericht door Phevtreb » 04 mei 2014, 12:12

Ik verbaas me erover dat hier serieus op gereageerd wordt, het staat in de rubriek stamcafé en zal toch wel als grap bedoeld zijn?

DutchTrafficConsult

Re: Petitie om tijdens het rijden te mogen mailen, sms en ap

Bericht door DutchTrafficConsult » 04 mei 2014, 12:55

Wie zegt dat onderstaande reacties serieus zijn?

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57
Locatie: Omgeving Groningen

Re: Petitie om tijdens het rijden te mogen mailen, sms en ap

Bericht door Hansjebrinkers » 04 mei 2014, 13:15

Over de acc.... Dit is m'n tweede auto met deze voorziening (na een Volvo). Je moet er mee leren omgaan, dat is zeker, maar ik blijf het een fijne vinding vinden. Dit was voor mij de enige reden om een instyle+ te gestellen. Ik denk dat ik zeker 60% van m'n kilometers op acc maak.
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

Henry
Forumlid
Berichten: 79
Lid geworden op: 29 mei 2013, 16:00

Re: Petitie om tijdens het rijden te mogen mailen, sms en ap

Bericht door Henry » 04 mei 2014, 13:43

Ik gebruik de ACC bijna nooit, deze is voor mij veel te nerveus. Constant remmen en optrekken en als er ruimte is gaat hij er als een speer vandoor. Wat dat betreft was de ACC op de Ford veel beter.
Nu Outlander Instyle+ SW Afbeelding Was S-Max Afbeelding

sjoester

Re: Petitie om tijdens het rijden te mogen mailen, sms en ap

Bericht door sjoester » 04 mei 2014, 21:59

Phevtreb schreef:Ik verbaas me erover dat hier serieus op gereageerd wordt, het staat in de rubriek stamcafé en zal toch wel als grap bedoeld zijn?
Ik verbaas me er ook over... ben gewend aan gezellige mensen en gezellige conversatie in een cafe, helaas blijkt hier op het forum (bijna) alleen brave en betweterige burgers... over het algemeen bijna altijd negatieve insteek in forums... jammer.. ik mis de positieve forums.
ga er nog eens een proberen...

Phevtreb

Re: Petitie om tijdens het rijden te mogen mailen, sms en ap

Bericht door Phevtreb » 04 mei 2014, 23:43

+1!

Ik keek in het begin 2 keer per dag op het forum, dat is nu 1 keer in de 2 weken geworden, het is toch vooral negatief wat hier geschreven wordt, terwijl ik zelf hartstikke tevreden ben over m'n dealer en m'n auto.

Ook het elkaar de les lezen, bijv. over iemand die een te zware aanhanger achter z'n auto gehangen heeft staat me tegen. We zijn allemaal volwassen, kom op zeg, ik ben echt niet roomser dan de paus en doe ook wel eens dingen niet helemaal volgens de regeltjes. En ik durf te stellen dat iedereen dat wel eens doet.

Die zonder zonde is, werpe eerste steen.

tadango

Re: Petitie om tijdens het rijden te mogen mailen, sms en ap

Bericht door tadango » 05 mei 2014, 08:17

Ik ben voor. De auto kan al bijna zelf rijden, waarom moet je dan nog opletten? De focus deed dat ook prima. Handjes van het stuur en hij bleef mooi tussen de lijnen. Wel iets slingerend... en hij zeurde de hele tijd dat ik op moest letten maar het ging prima. Even een software updateje zodat je ook tegelijk een film kan kijken op het scherm en alles is super :) ;)

jangoed
Forumlid
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 sep 2013, 15:09

Re: Petitie om tijdens het rijden te mogen mailen, sms en ap

Bericht door jangoed » 05 mei 2014, 08:59

+1
Phevtreb schreef:+1!

Ik keek in het begin 2 keer per dag op het forum, dat is nu 1 keer in de 2 weken geworden, het is toch vooral negatief wat hier geschreven wordt, terwijl ik zelf hartstikke tevreden ben over m'n dealer en m'n auto.

Ook het elkaar de les lezen, bijv. over iemand die een te zware aanhanger achter z'n auto gehangen heeft staat me tegen. We zijn allemaal volwassen, kom op zeg, ik ben echt niet roomser dan de paus en doe ook wel eens dingen niet helemaal volgens de regeltjes. En ik durf te stellen dat iedereen dat wel eens doet.

Die zonder zonde is, werpe eerste steen.
Instyle+ ; Silky-white; Zwart leder; Sidebars; Verbrederset; afneembare trekhaak+skidplate; LED; Sportpack; Stylepack; 18"LM winterset.
Vorige auto: Mitsubishi Outlander 2.4 Instyle 2010
Leverdatum: 30-11-2013

phev
Forumlid
Berichten: 160
Lid geworden op: 16 mei 2013, 17:43

Re: Petitie om tijdens het rijden te mogen mailen, sms en ap

Bericht door phev » 05 mei 2014, 15:21

Zo mag je toch wel mailen, sms en internetten :D
foto (3).JPG
foto (4).JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Forumlid
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Petitie om tijdens het rijden te mogen mailen, sms en ap

Bericht door sigmasailor » 05 mei 2014, 15:41

Wat een mooie routeplanner is dat!. Welke is dat?
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

tadango

Re: Petitie om tijdens het rijden te mogen mailen, sms en ap

Bericht door tadango » 05 mei 2014, 16:09

Tuurlijk mag dat.... maar je krijgt er net zo goed een boete voor :) Je mag geen telefoon bedienen tijdens het rijden....

Plaats reactie