Stichting brandstof verlies

Voor geklets over van alles en nog wat, dat niet in de andere topics thuishoort
banjo

Re: Stichting brandstof verlies

Bericht door banjo » 20 mar 2014, 13:12

verschil thuis/"uit" is vreemd waar wellicht laadt hij toch verder door aan de paal idd. heb thuis ook paal dus zie geen verschil gelukkig.

maar als je in je navischerm de split view kiest en dan de trip info ernaast zet dan zie je onderin het stroomverbruik per moment in het groen/blauwe balkje. vervolgens kun je precies zien hoe je rijdgedrag stroom vraagt en zie je dus ook gelijk de uitschieters of gebrek daaraan als je snel optrekt of niet. ben er van overtuigd dat rijgedrag van zeer grote invloed is en dat is niet zozeer topsnelheid. "ik rij 100/110/120 op snelweg, maar meer hoe je rijd, trek je snel op en rem je fors af of trek je heel rustig op en anticipeer je meer met gas en rem/B standen. haal je veel in en hoe doe je dat dan etc etc.

verschil is enorm.

bij fors doorrijden (110/120 dus nog niet ernorm snel) red ik 1:55 of minder op het stuk terwijl als ik erg bewust (beetje truttig) ga rijden dan red ik 100% op stuk van 49 km waarbij ongeveer 40% binnendoor is!

Gebruikersavatar
sigmasailor
Forumlid
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Stichting brandstof verlies

Bericht door sigmasailor » 20 mar 2014, 15:20

Het verschil kan met temperatuur te maken hebben. Mogelijk gaat er wat meer in als het warm (overdag) is.
Ik had laatst dezelfde ervaring. Bij overdag laden een range van 48 die ik bijna haalde (44 gereden met nog 2 over).
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

banjo

Re: Stichting brandstof verlies

Bericht door banjo » 20 mar 2014, 17:00

goed punt idd, verschil dag nacht temp is best groot idd

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Stichting brandstof verlies

Bericht door Anko » 20 mar 2014, 17:35

Mag ik voorstellen dat de discussie over temperatuur en bereik bv. hier wordt voorgezet: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... =11&t=3037
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

phevictor

Re: Stichting brandstof verlies

Bericht door phevictor » 20 mar 2014, 18:50

Vandaag 50km met 4km EV over.. 20km binnendoor 50/60 en 30km snelweg ca 110 Dakje open, kachel/airco uit.. Geen eco modus

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Stichting brandstof verlies

Bericht door Denniss » 21 mar 2014, 09:24

Ik heb begrepen dat het proces van opladen naar mate hij voller is steeds langzamer gaat. Als dat zo is dan kan ik me voorstellen dat het laatste laden met minder vermogen mogelijk zoveel langer duurt dat hij niet helemaal op laad.. misschien..

Het kan ook komen door de wind die mogelijk meestal vanuit eenzelfde richting komt.
Bij een bepaald traject heb ik meestal wind mee en terug wind tegen. Dat scheelt bij een redelijk windje behoorlijk in het verbruik.
Verschil in bereik heen en terug loopt op tot 14km. Maar dat staat natuurlijk los van het bereik dat wordt aangegeven bij het opstarten van de auto..
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

banjo

Re: Stichting brandstof verlies

Bericht door banjo » 21 mar 2014, 10:30

heen berg af en terug berg op? zal in NL niet veel zijn maar je zal er maar last van hebben :shock:

Plaats reactie