Verlengen laadkabel

Laders, kabels, lolo's en nog veel meer om je PHEV op te laden
Plaats reactie
sparkle

Verlengen laadkabel

Bericht door sparkle » 18 mar 2014, 23:18

Ik heb een 8 m Mennekes kabel. Ben benieuwd of deze met een male-female kan worden "verlengd". Ik ben tot nu toe nog geen male-female kabels tegengekomen. Wie wel ?

4-svp-00
Forumlid
Berichten: 214
Lid geworden op: 19 dec 2013, 21:02

Re: Verlengen laadkabel

Bericht door 4-svp-00 » 18 mar 2014, 23:27

sparkle schreef:Ik heb een 8 m Mennekes kabel. Ben benieuwd of deze met een male-female kan worden "verlengd". Ik ben tot nu toe nog geen male-female kabels tegengekomen. Wie wel ?
Je zal maar met je vingers aan het mannetje komen :!:

Gebruikersavatar
jaapv
Forumlid
Berichten: 490
Lid geworden op: 18 jan 2014, 09:56
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: Verlengen laadkabel

Bericht door jaapv » 19 mar 2014, 01:01

Ik heb gewoon een lange gekocht… 8-)

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Verlengen laadkabel

Bericht door Anko » 19 mar 2014, 06:10

4-svp-00 schreef:
sparkle schreef:Ik heb een 8 m Mennekes kabel. Ben benieuwd of deze met een male-female kan worden "verlengd". Ik ben tot nu toe nog geen male-female kabels tegengekomen. Wie wel ?
Je zal maar met je vingers aan het mannetje komen :!:
Misschien bedoeld als grap die mij ontgaan op de vroege ochtend, maar het mannetje aan de verlengkabel zal dan toch niet anders / gevaarlijker zijn dan het mannetje aan de gewone kabel?
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

ampera

Re: Verlengen laadkabel

Bericht door ampera » 19 mar 2014, 08:44

sparkle schreef:Ik heb een 8 m Mennekes kabel. Ben benieuwd of deze met een male-female kan worden "verlengd". Ik ben tot nu toe nog geen male-female kabels tegengekomen. Wie wel ?
Tot nu toe is het mij nog niet gelukt om op een laadpaal met een vaste Mennekes kabel (verlengen met de 'publieke kabel') te laden, de Mennekes vrouw en man passen in elkaar, maar waarschijnlijk onderbreek je de Cp.

4-svp-00
Forumlid
Berichten: 214
Lid geworden op: 19 dec 2013, 21:02

Re: Verlengen laadkabel

Bericht door 4-svp-00 » 19 mar 2014, 10:54

Anko schreef:
4-svp-00 schreef:
sparkle schreef:Ik heb een 8 m Mennekes kabel. Ben benieuwd of deze met een male-female kan worden "verlengd". Ik ben tot nu toe nog geen male-female kabels tegengekomen. Wie wel ?
Je zal maar met je vingers aan het mannetje komen :!:
Misschien bedoeld als grap die mij ontgaan op de vroege ochtend, maar het mannetje aan de verlengkabel zal dan toch niet anders / gevaarlijker zijn dan het mannetje aan de gewone kabel?
Had mij nog niet zo verdiept in die kabels en dacht dat het mannetje niet aanrakingsveilig zou zijn (en ik weet dat de spanning er af gaat als de auto niet verbonden is maar toch).

Is dit niet wat je zoekt? Is o.a. een standaard Volvo kabel.

http://www.goedkope-laadkabel.nl/#!laad ... ype-2/crmm

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Verlengen laadkabel

Bericht door Anko » 19 mar 2014, 11:09

Ha, ik ook niet. Maar de ene kant van de verleng kabel (die in je auto gaat) zal hetzelfde (en dus net zo veilig) moeten zijn als die van de kabel zelf. De andere kant van de verlengkabel zou minder veilig kunnen zijn, maar daar kan geen stroom op staan, tenzij de kabel inderdaad aan die kant al aangesloten is. En dan is hij niet meer onveilig ;)
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

ictijoos
Forumlid
Berichten: 387
Lid geworden op: 18 jun 2013, 20:17

Re: Verlengen laadkabel

Bericht door ictijoos » 19 mar 2014, 13:05

Voor zover ik begrepen heb, heeft de kabel met stekkers een bepaalde weerstand ingebouwd. Deze weerstand wordt gecontroleerd tijdens het laadproces.

Als je de kabel verlengt, zal de verlengkabel een weerstand van 0 Ohm moeten hebben. Dat wordt shoppen.....

tadango

Re: Verlengen laadkabel

Bericht door tadango » 19 mar 2014, 15:46

Of zelf maken. 2 stekkers een een rol rubber kabel bij de bouwmarkt :)

4-svp-00
Forumlid
Berichten: 214
Lid geworden op: 19 dec 2013, 21:02

Re: Verlengen laadkabel

Bericht door 4-svp-00 » 19 mar 2014, 17:38

Leuke materie. Zitten die weerstandjes niet alleen aan de autozijde in de J1772 stekker?

http://en.wikipedia.org/wiki/File:J1772 ... ircuit.gif

Ik zou onderstaande site gewoon even bellen om te vragen of je de standaard male-female kabel kan gebruiken om je huidige kabel te verlengen.

http://www.delaadkabelshop.nl/kabels-op-maat/

Of aan de kant van de J1772 verlengen: http://www.tucsonev.com/J1772Extension.html
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Plaats reactie