dealer ervaringen goed of slecht

Hier alle poll's die we tot nu toe hebben gehad. Wil je graag een nieuwe poll? Laat het ons weten.
Plaats reactie
hendrikphev2013

dealer ervaringen goed of slecht

Bericht door hendrikphev2013 » 04 mar 2014, 10:10

ik ben benieuwd of er nog meer mensen tevreden of ontevreden zijn over hun dealer.
ik zelf ben b.v. zeer ontevreden over mijn dealer Ruttchen in Breda.
wat je ook doet, bellen, email, antwoord krijgen ho maar.
Laatst gewijzigd door hendrikphev2013 op 04 mar 2014, 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
jaapv
Forumlid
Berichten: 490
Lid geworden op: 18 jan 2014, 09:56
Contacteer:

Re: slechte dealers

Bericht door jaapv » 04 mar 2014, 10:23

Alleen maar goede ervaringen met Mekenkamp Bunnik.

Mods: suggestie: verander titel in dealerervaringen, goed of slecht.
Laatst gewijzigd door jaapv op 04 mar 2014, 10:25, 2 keer totaal gewijzigd.

tadango

Re: slechte dealers

Bericht door tadango » 04 mar 2014, 10:24

De mijne komt daar ook vandaan (Ruttchen), via de lease. Heb nog geen contact met hun gehad dus verder geen ervaring. Alles was goed geregeld bij de aflevering, niets op aan te merken.

jangoed
Forumlid
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 sep 2013, 15:09

Re: dealer ervaringen goed of slecht

Bericht door jangoed » 04 mar 2014, 11:51

Ben zeer tevreden over Dealer Tinholt in Velserbroek! :D
Instyle+ ; Silky-white; Zwart leder; Sidebars; Verbrederset; afneembare trekhaak+skidplate; LED; Sportpack; Stylepack; 18"LM winterset.
Vorige auto: Mitsubishi Outlander 2.4 Instyle 2010
Leverdatum: 30-11-2013

pascalmoers

Re: dealer ervaringen goed of slecht

Bericht door pascalmoers » 04 mar 2014, 13:02

Tot dusver heel tevreden of auto Creemers in Roermond. Heb in december de auto besteld. Ze gaven toen aan dat de auto half april geleverd zou worden. Daarna nog regelmatig contact met de dealer gehad, wat erg prettig verloopt. Doen nergens moeilijk over. Ze hebben nu naar mij aangegeven dat de auto in productie is genomen, hebben me het chassisnummer gegeven en aangegeven dat de verwachte leverdatum 18 april is. Prima service!

vanisher
Forumlid
Berichten: 395
Lid geworden op: 08 jul 2013, 20:47

Re: dealer ervaringen goed of slecht

Bericht door vanisher » 04 mar 2014, 13:06

Emmeloord ook prima, hebben altijd tijd voor je.

Brock

Re: dealer ervaringen goed of slecht

Bericht door Brock » 04 mar 2014, 21:42

Prima ervaring met Goldcar in Amstelveen, goede en nette service,

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57

Re: dealer ervaringen goed of slecht

Bericht door Hansjebrinkers » 04 mar 2014, 23:41

Eigenlijk ben ik al decennia niet meer tevreden over dealers. Peugeot, Renault, Volvo. Allemaal relatief weinig voor relatief veel. Over mijn Mitsubishi dealer (Doorten, Hoogeveen) kan ik nog niet waanzinnig veel zeggen, daarvoor is de samenwerking te kort. De eerste signalen zijn echter goed, vragen worden goed opgevolgd, problemen soepel opgelost (los slangetje koplampreiniging en wifi). Compact bedrijf, spreekt mij wel aan, geen gepolijste showroom en formule 1 werkplaats. Gewoon een garage waar je binnen kunt lopen. Prima!
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

Man
Forumlid
Berichten: 783
Lid geworden op: 19 apr 2013, 23:40
Contacteer:

Re: dealer ervaringen goed of slecht

Bericht door Man » 05 mar 2014, 18:47

Meer dan tevreden over mijn dealer Wiersema van Wouwe in Hoofddorp. Alle klachten of zaken waar ik tegen aanloop worden serieus genomen en kan ik dezelfde week nog langs komen. Door zijn inzet komt de importeur speciaal langs voor de klachten van mijn auto. Geweldig !!!!

Rutgerg

Re: dealer ervaringen goed of slecht

Bericht door Rutgerg » 17 dec 2014, 09:53

Allereerst excuses dat ik dit oude topic naar boven haal maar ik wil graag weten of er ondertussen mensen zijn met meer ervaring over hun dealer.
Ik ga begin volgend jaar een PHEV bestellen en heb in mijn regio keuze uit meerdere dealers waaronder Ruttchen Breda, Van de Wouw Waalwijk, of De Auto Avenue Tilburg.
Voor mij zijn ze ongeveer net zo ver rijden. Met Ruttchen in het verleden slechte ervaringen gehad, niet voor Mitsubishi maar Mercedes.... en lees hier op het forum ook niet veel goeds.
Iemand anders ervaringen met de dealer in Waalwijk of die in Tilburg?

Alvast bedankt!

Swede

Re: dealer ervaringen goed of slecht

Bericht door Swede » 17 dec 2014, 16:55

Hoi Rutgerg, 20 km boven Breda zit Vissersdijk in Dordrecht (Mijlweg). Kan niet anders zeggen daar tot op heden erg tevreden mee te zijn. (de koffie zou beter kunnen)
Onderhoud heb ik nog geen ervaring mee (ontvang de auto pas in maart '15)
Ruttchen Breda is uitstekend in het verstoppen van zijn verkoop personeel. Was erg lasting om iemand te spreken in een lege showroom (wel auto's maar geen mensen).
Succes, Swede

Gebruikersavatar
PHEV2014
Forumlid
Berichten: 350
Lid geworden op: 28 aug 2014, 12:49

Re: dealer ervaringen goed of slecht

Bericht door PHEV2014 » 18 dec 2014, 08:32

Eeeehm.. (hoe zeg ik dat netjes): Ruttchen is "niet zo een prettige" dealer. Veel poeha. Het is maar een Mitsubitsietje wat je wilt kopen. Niet doen, dus. Ze hoeven de rode loper niet voor me uit te leggen, maar een beetje interesse in een klant kan geen kwaad.

Auto Avenue beloofde 5 jaar geleden meer dan ze waarmaakten (sindsdien niet meer geweest- dus het zou nu beter kunnen zijn)

Van de Wouw blijft dan over. Verkopers in de showroom helpen je netjes. Geen ervaring met after sales en/of reparaties. Terugbellen kunnen ze niet. Ze verwachten waarschijnlijk dat je met het 7%-waas voor je ogen de auto toch wel koopt.

Suc6 met je keuze!
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.

Billyjk
Forumlid
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:43

Re: dealer ervaringen goed of slecht

Bericht door Billyjk » 26 apr 2015, 15:07

Precies een jaar geleden een PHEV instyle+ gekocht bij Tinholt. Hierbij mijn ervaring van de afgelopen 12 maanden.

Vooraf een afspraak gemaakt voor een proefrit. Auto stond klaar maar bij het wegrijden kwamen we er achter dat de batterij leeg was. Ook rook de auto naar sigaretten en zaten in de middenconsole pakjes sigaretten. We werden erg vriendelijk behandeld en aangezien de volgende Mitsubishi dealer een stuk verder weg zit, de auto hier besteld. We hebben gekozen voor een wat luxere versie met als enige opties een trekhaak en winterbanden (over alle twee later meer).

Aflevering was ok. Wederom uiterst vriendelijk. Bij de uitleg werd vermeld dat de sleutelbatterij via inductie wordt opgeladen. Aangezien ik dit verder nergens heb gelezen vraag ik me af of het waar is. De trekhaak was zeer fraai gemonteerd. Ik heb een afneembare en die valt precies onder de bumper en de electrische aansluiting vouwt mooi weg. Een kennis attendeerde mij erop dat het wel een 7-polige aansluiting was. Ik wist niet dat er twee verschillende versies zijn, is me door Tinholt ook nooit over geadviseerd. Nu terugkijkend was een 13-polige beter geweest, aangezien dit de nieuwe standaard is/wordt.
Bij het wegrijden was de tank 3/4 vol. De tank is maar 45 liter, dus wel een beetje jammer dat een dealer hier op wil besparen.

Na een half jaar was het tijd voor de winterbanden. Bij de verkoop heb ik de velgen gezien en gevraagd naar de band. Dit zou een Bridgestone worden. Pas een dag later gedacht om eens naar de band te kijken. Dit was een Lassa, blijkt een tweederangsmerk van Bridgestone te zijn. Aangezien ze prima uit te test kwamen het maar zo gelaten. Wel heel sneu dat een dealer niet meteen bij de verkoop zegt dat het niet een “echte” Bridgestone is. Of er bij de wissel iets van zegt.


Na een jaar tijd voor de eerste kleine beurt. Afspraak gemaakt om hier op te wachten. Helaas waren ze vergeten de zomerbanden er weer op te zetten, hierdoor nog bijna een uur moeten wachten, waarna dit met een lollige opmerking werd afgedaan. Geen excuses of iets.

Twee dagen later de factuur. Volgens de Mitsubishi vaste prijzen kost de beurt ongeveer 200 euro met nog 60 euro aan opties. Bij het afgeven van de auto werd niets gezegd of gevraagd over de beurt. Het enige was dat er snel een onleesbaar papiertje op de balie werd gelegd, of ik wilde tekenen “zodat we aan de auto mogen zitten”. Dit bleek later de werkorder te zijn.
De rekening was uiteindelijk ruim 300 euro. Geen enkel bedrag leek enigszins op de vaste prijzen van Mitsubishi. Daarbij waren alle optionele dingen zonder overleg uitgevoerd. Groot was mijn verbazing toen ik ook nog een reiniger voor de benzine sproeiers op de factuur tegen kwam. Volgens de fabrikant elke 10.000 km aan te raden. Nu had ik 8.000km gereden waarvan 6.000 electrisch. Nu kost deze reiniging een tientje, maar het gaat me om het gegeven dat alles wordt aangegrepen om extra aan de klant te verdienen.

Toen ik hier naar vroeg, was dit allemaal normaal. Alleen het nodige werd gedaan en ik had zelf getekend. Ik gaf als reactie dat dit mijn eerste beurt bij de garage was en dat ik betere en eerlijkere voorlichting gewend was. Wat me het meest stoorde was hoe soepel het “goedpraat” verhaal eruit kwam, alsof hij het een paar keer per dag afdraait. Ik heb uiteindelijk mijn winterbanden opgehaald en ga naar een andere garage. Dan maar wat verder weg maar ik wil niet elke keer mijn vingers moeten natellen als ik de garage verlaat. Een bezoek aan garage Tinholt voelt als 10 jaar terug in de tijd, toen je altijd het gevoel had dat je aan alle kanten wordt opgelicht en geen idee hebt wat ze doen en wat het kost.

Het zijn vriendelijke mensen, maar ga er vanuit dat ze vooral hun eigen belang dienen, laat alles op papier zetten en lees alles heel goed door.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: dealer ervaringen goed of slecht

Bericht door sigmasailor » 26 apr 2015, 15:59

Was het deze?: http://www.autoweek.nl/dealerreviews?dealerid=1420
Sta je niet alleen in je mening. Ik weet niet of dat een troost is. Gelukkig staat kiezen vrij.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Billyjk
Forumlid
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:43

Re: dealer ervaringen goed of slecht

Bericht door Billyjk » 26 apr 2015, 21:01

Ja dat is dezelfde.
Helaas zie ik hier in de regio heel veel phev's rondrijden dus ik vermoed dat ze goede zaken gaan doen.
Ik sta open voor suggesties voor de beste dealer.....

Overigens heb ik mijn verhaal ook op autoweek gezet, staat nog even in de wacht ter controle. Zal volgende week wel zichtbaar worden.

robertds
Forumlid
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 nov 2013, 12:32

Re: dealer ervaringen goed of slecht

Bericht door robertds » 30 apr 2015, 21:55

Ik ben zeer tevreden over mijn dealer, Auto de Boer, in Leeuwarden en Franeker. Niet al te groot, vergeleken met de mega-dealers in het westen, maar daardoor zeer persoonlijk. Je bent geen nummer, heerlijk!! De probleempjes die er geweest zijn, zijn snel en netjes opgelost. Een echte aanrader!!

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49

Re: dealer ervaringen goed of slecht

Bericht door JanPHEV » 03 mei 2015, 20:34

Ik heb mijn PHEV bij Huiskes in Oss gekocht.
Daar prima behandeld en geholpen met wat dingetjes.
Gewoon een duidelijke en eerlijke dialoog met elkaar, daar hou ik van.
Wat mij betreft aan te raden.

jvisser
Forumlid
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 jun 2014, 21:25

Re: dealer ervaringen goed of slecht

Bericht door jvisser » 05 mei 2015, 09:23

Ik heb mijn PHEV ook door inspanningen van Huiskes. Levering is weliswaar door een andere dealer gedaan (bepaald door de leasemaatschappij) maar onderhoud bij Huiskes. Ze hebben ook voor mij vlug en vakkundig de nieuwe mistlampkappen ingebouwd. Vriendelijk personeel en verstand van zaken. Vooral dat laatste wil nog wel eens ontbreken bij dealers.
Outlander Business Edition 2013 Amethyst Black | X-line mistlampkappen | TNM Lolo laadpaal

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: dealer ervaringen goed of slecht

Bericht door Denniss » 17 jan 2016, 20:57

Inmiddels is dit al een wat ouder topic. Nu er wat tijd verstreken is kunnen we misschien ook een betere indruk geven.
Die van mij kwam van Koops Furness in Utrecht. De sales was goed maar de persoon van wie ik de auto kocht was voor de levering al vertrokken naar een ander bedrijf. Een half jaar na mijn levering gingen ze failliet dus ik was blij dat ik de auto toen al een tijdje had.
Tegenwoordig ga ik naar Norbert Driessen in Maarssen. Dat bevalt eigenlijk beter dan wat ik gewend was bij Koops Furness. De auto krijg ik meestal een stuk schoner en netter terug dan dat ik hem inlever. Is misschien een kleine service maar ik waardeer het erg. Tevens vallen de prijzen me mee en ik vertrouw ze..
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

philip

Re: dealer ervaringen goed of slecht

Bericht door philip » 18 feb 2016, 22:00

Kom nu al ruim 2 jaar bij van Sprundel in Roosendaal, Ben nog steeds zeer tevreden. :D

Herman-phev
Forumlid
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 feb 2019, 17:25

Re: dealer ervaringen goed of slecht

Bericht door Herman-phev » 15 jul 2021, 16:07

Even dit onderwerp nieuw leven inblazen:
Ik woon in Rotterdam en heb mijn PHEV tweedehands gekocht bij Herman Jubbega in Meppel.

Nu komt mijn eerste beurt eraan en zoek ik een Mitsubishi dealer in de omgeving van Rotterdam waar ik hem voor onderhoud kan brengen.

Wie heeft goede ervaringen met dealers in de omgeving van Rotterdam ? Ik hoor het graag !

Ik was overigens tevreden over de afhandeling van de aankoop bij Jubbega in Meppel. Lijkt me een prima dealer, alleen voor mij wat uit de buurt ;-).

Bvd, Herman
Instyle+ 12/2015

martin07
Forumlid
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 mei 2021, 14:07

Re: dealer ervaringen goed of slecht

Bericht door martin07 » 18 jul 2021, 13:54

Google-n en kijken wat de review zijn.

Plaats reactie