Vocht in achterlichtunit

Alles met betrekking tot de buitenkant van je Outlander PHEV
Plaats reactie
sparkle

Vocht in achterlichtunit

Bericht door sparkle » 04 feb 2014, 22:16

Vandaag ontdekt. Deze druppels zitten echt aan de binnenkant van de rechter achterlicht unit. Meer mensen met hetzelfde euvel......of heb ik 1 "maandagochtend" achterlicht unit ? Ik ga deze week ff bij de dealer langs. Verwacht dat ze 'm gewoon gaan vervangen. I'll keep you posted.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Eddie

Re: Vocht in achterlichtunit

Bericht door Eddie » 05 feb 2014, 21:12

Heb ik ook. Ook in de knipperlichten van de spiegels.

ampera

Re: Vocht in achterlichtunit

Bericht door ampera » 05 feb 2014, 21:36

Niet uniek want ook bij de Volt/ Ampera is dit fenomeen aan de orde. Er zijn naar ik weet heel wat units onder garantie vervangen en bij een aantal is het vocht ook vanzelf weer verdwenen.
Bij het achterlicht opletten met vorst want met een matte binnenzijde komt er nog maar weinig licht uit...

Gebruikersavatar
frank@phevinstyle
Forumlid
Berichten: 354
Lid geworden op: 08 mei 2013, 16:23

Re: Vocht in achterlichtunit

Bericht door frank@phevinstyle » 07 feb 2014, 21:17

Bij mijn vorige auto ook een enkele keer (niet doorlopend) gezien bij zowel de koplampen als mistlampen. Ging daar vanzelf weer weg en de verlichting leek er geen last van te hebben. Bij de PHEV heb ik er nog geen last van maar ik zou er ook zeker mee terug gaan.
Outlander PHEV Instyle ingeleverd op 12 mei 2021
Huidig: Skoda Enyaq iV 80 FE

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: Vocht in achterlichtunit

Bericht door JanPHEV » 09 feb 2014, 12:18

Het is wat mij betreft heel simpel: (nieuwe) lamp-units horen gewoon waterdicht te zijn :!:
Dus als zich zoiets voordoet, dan moet dat opgelost worden.
Wat mij betreft vervangen door een nieuwe unit :!:

ampera

Re: Vocht in achterlichtunit

Bericht door ampera » 09 feb 2014, 20:27

@Janphev, ik heb het vermoeden dat de auto's met (te) warm water worden schoongespoten en dat door het grote temperatuurverschil met de buitenlucht er vocht in de normaal waterdichte tussenruimte wordt gezogen.

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Vocht in achterlichtunit

Bericht door Denniss » 09 feb 2014, 20:55

Bij mij zitten er soms ook druppels in maar niet zo extreem..
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

sparkle

Re: Vocht in achterlichtunit

Bericht door sparkle » 21 feb 2014, 15:47

Unit is netjes direct vervangen door de dealer.

sparkle

Re: Vocht in achterlichtunit

Bericht door sparkle » 14 mar 2014, 19:39

Paar weken verder en nu na een paar dagen ochtendmist......mist/condens in beide achterlicht units. Ook de nieuwe dus. Maar weer eens een bezoekje afleggen bij de Mitsubushi dealer.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: Vocht in achterlichtunit

Bericht door JanPHEV » 14 mar 2014, 23:51

ampera schreef:@Janphev, ik heb het vermoeden dat de auto's met (te) warm water worden schoongespoten en dat door het grote temperatuurverschil met de buitenlucht er vocht in de normaal waterdichte tussenruimte wordt gezogen.
Als ik nu de lichte vochtaanslag in de nieuwe units zie kan ik me voorstellen dat dit mogelijk komt door vocht dat neerslaat, door temperatuurverschillen, wat al in de lucht in de units zat.
Alhoewel dat natuurlijk ook niet wenselijk is.
Ik neem aan dat het in de loop van de dag weer verdwijnt als de temperatuur oploopt :?:

Als ik naar de echte waterdruppels in de oude units kijk, dan is dat gewoon niet acceptabel, wat ook de reden is :!:
Waterdicht is tenslotte waterdicht, het is net als met zwanger zijn, je kan niet een beetje zwanger zijn ;)

ampera

Re: Vocht in achterlichtunit

Bericht door ampera » 14 mar 2014, 23:52

Zo ziet bij mij het rondje achterkant er uit, de 2 middelste units zijn al eens vervangen, niet uniek voor Mitsubishi dus :roll:


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie