Bearlock inkoop
Re: Bearlock inkoop
@anko bedankt voor de foto's. goed te zien hoe iets er 'in het echt' uitziet.
in welke stuurstand kun je het stuur vergrendelen? alleen rechtuit of ook met een bepaalde stuuruitslag?
laatste lijkt me handig tegen wegslepen en ook bij parkeren op een helling.
in welke stuurstand kun je het stuur vergrendelen? alleen rechtuit of ook met een bepaalde stuuruitslag?
laatste lijkt me handig tegen wegslepen en ook bij parkeren op een helling.
- Anko
- Forumlid
- Berichten: 5285
- Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17
Re: Bearlock inkoop
Volgens de instructie moeten de wielen rechtuit staan, maar je hebt wel gelijk. Ga ik straks proberen.
Stap 1: zet de wielen in de rechtuit positie
Stap 2: zet het stuur in de rechtuit positie
Stap 3: ....
echt waar. Misschien heb ik de volgorde verkeerd, maar het staat echt in de BL instructies.
Stap 1: zet de wielen in de rechtuit positie
Stap 2: zet het stuur in de rechtuit positie
Stap 3: ....
echt waar. Misschien heb ik de volgorde verkeerd, maar het staat echt in de BL instructies.
-
- Forumlid
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 14 jun 2013, 05:11
Re: Bearlock inkoop
Zolang het stuur maar in de rechtdoor stand staat maakt het niet uit hoe de wielen staan. Ik zet de wielen meestal uit het midden naar Bakboord of Stuurboord. Dat maakt wegslepen wal lastiger. Wel zaak om het slot te bedienen als de stuurbekrachtiging nog bij staat anders wordt het lastig om hem op slot te zetten.
- Anko
- Forumlid
- Berichten: 5285
- Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17
Re: Bearlock inkoop
Thanks. Scheelt mij weer proberen
In Zwitserland heb ik wel eens borden gezien, bij parkeerplaatsen op steile wegen, waaruit bleek dat je verplicht de wielen naar de stoep (neus naar beneden) of van de stoep af (neus omhoog) moest draaien bij parkeren. Vroeg me al af hoe dat zou gaan.
In Zwitserland heb ik wel eens borden gezien, bij parkeerplaatsen op steile wegen, waaruit bleek dat je verplicht de wielen naar de stoep (neus naar beneden) of van de stoep af (neus omhoog) moest draaien bij parkeren. Vroeg me al af hoe dat zou gaan.
Re: Bearlock inkoop
Ik heb er ook een direct bij afleveren laten installeren door de dealer. Werkt perfect, de wielen hoeven niet rechtuit staan maar ook gedraaid kun je locken. € 605,- inclusief BTW.
Re: Bearlock inkoop
bedankt voor jullie antwoorden.
nog nog een verzekeraar die de bearlock accepteert ipv een 'klasse' alarm.
na alle problemen met alarmen op dit forum ga ik liever voor een mechanische blokkering.
nog nog een verzekeraar die de bearlock accepteert ipv een 'klasse' alarm.
na alle problemen met alarmen op dit forum ga ik liever voor een mechanische blokkering.
- Anko
- Forumlid
- Berichten: 5285
- Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17
Re: Bearlock inkoop
Wees je er wel van bewust dat een BL niet beschermt tegen inbraak. In hoeverre een gewoon alarm dat wel doet is natuurlijk afwachten. Maar toch ....
Inderdaad heb ik nu de auto ook met ingedraaide wielen op de oprit staan. Alle kleine beetjes ....
Inderdaad heb ik nu de auto ook met ingedraaide wielen op de oprit staan. Alle kleine beetjes ....
- Anko
- Forumlid
- Berichten: 5285
- Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17
Re: Bearlock inkoop
Gebruiksaanwijzing
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Bearlock inkoop
@anko dus wel de wielen in "rechtuit" stand, maar volgens jou ook met stuuruitlslag mogelijk?
- Anko
- Forumlid
- Berichten: 5285
- Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17
Re: Bearlock inkoop
Absoluut. Vanwege deze instructie had ik het niet eens geprobeerd, maar het kan dus wel. Zet hem nu altijd met uitgedraaide wielen op slot.
Re: Bearlock inkoop
Anko (of anderen met een bearlock), zou je misschien eens de volledige procedure kunnen beschrijven die je nu volgt bij het in- en uitstappen? Ik twijfel nog wat over de bear lock en dan met name de bruikbaarheid. Bij voorbaat dank!
- Anko
- Forumlid
- Berichten: 5285
- Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17
Re: Bearlock inkoop
Instappen:
- Gaan zitten.
- Auto vast starten, om te voorkomen dat de startblokkering er weer op gaat* en zodat MMCS alvast kan starten.
- Sleutel in BL slot een kwart slag draaien. Het slot post dan vanzelf naar buiten**. Sleutel blijft in slot zitten.
- Goân
*) Je hebt écht maar een paar seconden extra nodig. In combinatie met de tijd die je nodig hebt om je laadkabel op te bergen etc. kan het zijn dat dat net het verschil maakt tussen wel of niet her-activeren van de startblokkering. Daarom start ik eerst de auto. Maar echt nodig is dat wsl niet.
**) Het kan zijn dat je heel iets aan het stuur moet wiebelen on het slot te laten ploppen, net als bij een ouderwets stuurslot, wanneer je het stuur in het stuurslot getrokken hebt nadat je de sleutel al uit het contact hebt gehaald. Om de spanning er af te halen, zeg maar.
Uitstappen:
- Stoppen met goân
- Zorgen dat je stuurwiel rechtop staat (een paar graden afwijking mag echt wel, dus je hoeft niet te 'zoeken')*
- Auto nu pas uit zetten. Dan heb je bij de vorige stap de stuurbekrachtiging nog beschikbaar.
- Met de sleutel het BL slot indrukken en de sleutel er gelijk helemaal uit trekken
- Uitstappen en afsluiten
*) het stuur moet dus welbeschouwd rechtop staan, maar mag 360 graden naar links of rechts gedraaid zijn t.o.v. de rechtuit positie.
Mijn BL sleutel hangt met een snelsluiting aan mijn sleutelbos, zodat niet mijn hele sleutelbos aan mijn BL slot hangt te bungelen. Dat levert natuurlijk extra stappen op, maar mij stoort het niet.
- Gaan zitten.
- Auto vast starten, om te voorkomen dat de startblokkering er weer op gaat* en zodat MMCS alvast kan starten.
- Sleutel in BL slot een kwart slag draaien. Het slot post dan vanzelf naar buiten**. Sleutel blijft in slot zitten.
- Goân
*) Je hebt écht maar een paar seconden extra nodig. In combinatie met de tijd die je nodig hebt om je laadkabel op te bergen etc. kan het zijn dat dat net het verschil maakt tussen wel of niet her-activeren van de startblokkering. Daarom start ik eerst de auto. Maar echt nodig is dat wsl niet.
**) Het kan zijn dat je heel iets aan het stuur moet wiebelen on het slot te laten ploppen, net als bij een ouderwets stuurslot, wanneer je het stuur in het stuurslot getrokken hebt nadat je de sleutel al uit het contact hebt gehaald. Om de spanning er af te halen, zeg maar.
Uitstappen:
- Stoppen met goân
- Zorgen dat je stuurwiel rechtop staat (een paar graden afwijking mag echt wel, dus je hoeft niet te 'zoeken')*
- Auto nu pas uit zetten. Dan heb je bij de vorige stap de stuurbekrachtiging nog beschikbaar.
- Met de sleutel het BL slot indrukken en de sleutel er gelijk helemaal uit trekken
- Uitstappen en afsluiten
*) het stuur moet dus welbeschouwd rechtop staan, maar mag 360 graden naar links of rechts gedraaid zijn t.o.v. de rechtuit positie.
Mijn BL sleutel hangt met een snelsluiting aan mijn sleutelbos, zodat niet mijn hele sleutelbos aan mijn BL slot hangt te bungelen. Dat levert natuurlijk extra stappen op, maar mij stoort het niet.
Re: Bearlock inkoop
Weg
Laatst gewijzigd door pim de bruijn op 12 feb 2014, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forumlid
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 27 sep 2013, 12:58
Re: Bearlock inkoop
Interessante oplossing maar hoe haal je de originele stekker uit elkaar in die lastige plaats onder het stuur?pim de bruijn schreef:Een opmerking en ik denk een heel eenvoudige bescherming voor een paar euro die je niet voor en na elke rit hoeft in en uit te schakelen.
- Haal de originele stekker nadat je de volgorde hebt genoteerd uit elkaar.
- Zet de standaard stekker in een nieuwe volgorde in elkaar.
- Ik denk dat alles spiegel al moet werken.
.
Moet je solderen of kun je de contacten los trekken en in een ander positie terugzetten?
Re: Bearlock inkoop
Ook weg
Laatst gewijzigd door pim de bruijn op 12 feb 2014, 20:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Bearlock inkoop
Beide kan, net hoe handig je bent. Zal een klusje zijn wat je even serieus moet doen maar ik weet zeker dat je stekker door je zelf uniek is te maken. En dat de computer van de boefjes er geen raad me weet.robdekok schreef:Interessante oplossing maar hoe haal je de originele stekker uit elkaar in die lastige plaats onder het stuur?pim de bruijn schreef:Een opmerking en ik denk een heel eenvoudige bescherming voor een paar euro die je niet voor en na elke rit hoeft in en uit te schakelen.
- Haal de originele stekker nadat je de volgorde hebt genoteerd uit elkaar.
- Zet de standaard stekker in een nieuwe volgorde in elkaar.
- Ik denk dat alles spiegel al moet werken.
.
Moet je solderen of kun je de contacten los trekken en in een ander positie terugzetten?
Re: Bearlock inkoop
Anko, hartelijk dank voor de uitleg. Ik ga er echt serieus over nadenken.Anko schreef:Instappen:
- Gaan zitten.
- Auto vast starten, om te voorkomen dat de startblokkering er weer op gaat* en zodat MMCS alvast kan starten.
- Sleutel in BL slot een kwart slag draaien. Het slot post dan vanzelf naar buiten**. Sleutel blijft in slot zitten.
- Goân
*) Je hebt écht maar een paar seconden extra nodig. In combinatie met de tijd die je nodig hebt om je laadkabel op te bergen etc. kan het zijn dat dat net het verschil maakt tussen wel of niet her-activeren van de startblokkering. Daarom start ik eerst de auto. Maar echt nodig is dat wsl niet.
**) Het kan zijn dat je heel iets aan het stuur moet wiebelen on het slot te laten ploppen, net als bij een ouderwets stuurslot, wanneer je het stuur in het stuurslot getrokken hebt nadat je de sleutel al uit het contact hebt gehaald. Om de spanning er af te halen, zeg maar.
Uitstappen:
- Stoppen met goân
- Zorgen dat je stuurwiel rechtop staat (een paar graden afwijking mag echt wel, dus je hoeft niet te 'zoeken')*
- Auto nu pas uit zetten. Dan heb je bij de vorige stap de stuurbekrachtiging nog beschikbaar.
- Met de sleutel het BL slot indrukken en de sleutel er gelijk helemaal uit trekken
- Uitstappen en afsluiten
*) het stuur moet dus welbeschouwd rechtop staan, maar mag 360 graden naar links of rechts gedraaid zijn t.o.v. de rechtuit positie.
Mijn BL sleutel hangt met een snelsluiting aan mijn sleutelbos, zodat niet mijn hele sleutelbos aan mijn BL slot hangt te bungelen. Dat levert natuurlijk extra stappen op, maar mij stoort het niet.
-
- Forumlid
- Berichten: 441
- Lid geworden op: 08 nov 2013, 15:49
Re: Bearlock inkoop
Anko, dank voor je uitleg. krijg je er ook stickers bij op het raam? hoe weet een crimineel of je dit hebt? anders heb je nog schade.
Werkt dit dan boven op het bestaande stuurslot? is het niet dubbelop?
Werkt dit dan boven op het bestaande stuurslot? is het niet dubbelop?
- case
- Forumlid
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 02 apr 2013, 12:21
Re: Bearlock inkoop
Bestaand stuurslot???mr76 schreef:....
Werkt dit dan boven op het bestaande stuurslot? is het niet dubbelop?
Outlander PHEV Instyle 2013.
KIA e-Niro executive line 64 kWh 2019.
KIA e-Niro executive line 64 kWh 2019.
-
- Forumlid
- Berichten: 441
- Lid geworden op: 08 nov 2013, 15:49
Re: Bearlock inkoop
alle autos hebben toch een stuurslot? heb er bij outlander nog niet op gelet. Maar voel al aankomen dat het er dus niet is.
- Anko
- Forumlid
- Berichten: 5285
- Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17
Re: Bearlock inkoop
Ik dacht dat een stuurslot iets was uit de tijd dat je nog een sleutel in het contact moest stoppen. Als het er nu nog zou zijn zou het electronisch gestuurd zijn en dus geen volwaardige vervanging voor een BL.
Stikkers krijg je niet. We een soort sleutelhanger met BL logo. Een ronde schijf van zo'n 5 cm. Ik heb deze aan mijn binnenvliegen gehangen. Om diezelfde reden.
Stikkers krijg je niet. We een soort sleutelhanger met BL logo. Een ronde schijf van zo'n 5 cm. Ik heb deze aan mijn binnenvliegen gehangen. Om diezelfde reden.
Re: Bearlock inkoop
Plus en min omdraaien... dan stelen ze die dag in elk geval niks meer.....pim de bruijn schreef:Nog even een aanvulling om het zoeken makkelijk te maken.
Zoek bij Ebay op: Splitter Cable OBD-II OBD2 16Pin Male to Female Diagnostic Extension 100cm M16P
Ik zie ze daar inclusief de verzendkosten al voor € 4,50
Doorknippen, inkorten tot zeg 20 cm. draaden aanpassen aan je eigen geheime twist , solderen, krimpkousje er om en klaar.
Overigens raken we een beetje off-topic:
Ik heb de bearlock voor 549 inclusief in laten bouwen. Die leverancier is erg geinteresseerd in de inkoopactie!
- Anko
- Forumlid
- Berichten: 5285
- Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17
Re: Bearlock inkoop
Door? BL zelf?