Wat denigrerend. Bah. Is het niet zo dat je de boel omdraait?. Is het niet zo dat jij de positieve forummers tot "fanboys" wil bestempelen, omdat jij niet wilt accepteren dat jouw negatieve gevoel wel eens bij jezelf zou kunnen zitten.Riestad schreef:De mensen die talloze uren bezig zijn geweest om alle ins en outs van de auto te bekijken hebben dezelfde problemen maar willen dat niet erkennen, zou natuurlijk ook niet mooi zijn als "fanboy".
De "fanboys" reageren m.i. niet zo fel vanwege het naar voren brengen van de klachten zelf, maar vanwege de zuigende, subjectieve manier waarop de klachten soms gebracht worden. Een manier die geen ruimte laat voor andere mensen (al dan niet met minder noten op hun zang?) om toch tevreden te zijn met wat ze in handen hebben. Voorbeelden?
- dat had mijn vorige merk in 1998 al beter voor elkaar
- dat was in mijn vorige auto die XYZ minder kostte beter voor elkaar
- ik kan met niet voorstellen wat voor gedachtenkronkel je moet hebben om tot zo'n ontwerp te komen
- en dat voor een auto van 60.000 (?) euro
En noem maar op. Negativiteit en stemmingmakerij. Beetje Autoweek niveau. Mogen de mensen die wel tevreden zijn daar dan wat tegenover stellen? Ook wel logisch dat mensen die tevredener zijn terughoudend worden met te melden welke problemen zij hebben. Polarisatie heet dat. Maar ik denk toch echt dat de polarisatie niet zijn oorsprong vindt bij de berichten van mensen die wel tevreden zijn.
Mag ik daarom voorstellen: http://www.zeikhierdedoorjezelfgekochteoutlanderaf.nl?
Met die negativiteit snijdt men zichzelf ook nog eens in de vingers. Want door een vraag of klacht met veel stemmingmakerij op het forum te zetten heb je m.i. veel minder kans op zinvolle reacties, dan wanneer je het enigszins neutraal doet.
Overigens is het niet zo dat problemen worden ontkend. Er is hier niemand die zegt dat er geen wiebelende stoelen zijn. Of dat er geen gaten in de MMCS Maps zitten. Of dat de WiFi altijd goed werkt. Maar het gaat om de manier van er mee om gaan. Natuurlijk moet je je verhaal kwijt kunnen. Maar om daarbij al doende keer op keer merk, importeur en dealer af te zeiken wordt niemand wijzer van. En is ook respectloos. Tegenover genoemde partijen en tegenover mede kopers.
Waar komt dat bedrag vandaan? Is dat wat jij er voor moet betalen? Of wat de dealer er voor moet betalen? Heeft je dealer dat bedrag toegelicht? Vraag er eens naar.Riestad schreef:De wifi module kost trouwens 1200 euro, deze is mijn auto als sinds de eerste week defect ( en deze is nog steeds niet op voorraad bij de dealer)