Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kopen?

Hier alle poll's die we tot nu toe hebben gehad. Wil je graag een nieuwe poll? Laat het ons weten.

Zou je met de kennis die je nu hebt nog steeds een Outlander PHEV kopen?

Ja
232
85%
Nee
41
15%
 
Totaal aantal stemmen: 273

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Anko » 01 feb 2014, 12:41

Riestad schreef:De mensen die talloze uren bezig zijn geweest om alle ins en outs van de auto te bekijken hebben dezelfde problemen maar willen dat niet erkennen, zou natuurlijk ook niet mooi zijn als "fanboy".
Wat denigrerend. Bah. Is het niet zo dat je de boel omdraait?. Is het niet zo dat jij de positieve forummers tot "fanboys" wil bestempelen, omdat jij niet wilt accepteren dat jouw negatieve gevoel wel eens bij jezelf zou kunnen zitten.

De "fanboys" reageren m.i. niet zo fel vanwege het naar voren brengen van de klachten zelf, maar vanwege de zuigende, subjectieve manier waarop de klachten soms gebracht worden. Een manier die geen ruimte laat voor andere mensen (al dan niet met minder noten op hun zang?) om toch tevreden te zijn met wat ze in handen hebben. Voorbeelden?

- dat had mijn vorige merk in 1998 al beter voor elkaar
- dat was in mijn vorige auto die XYZ minder kostte beter voor elkaar
- ik kan met niet voorstellen wat voor gedachtenkronkel je moet hebben om tot zo'n ontwerp te komen
- en dat voor een auto van 60.000 (?) euro

En noem maar op. Negativiteit en stemmingmakerij. Beetje Autoweek niveau. Mogen de mensen die wel tevreden zijn daar dan wat tegenover stellen? Ook wel logisch dat mensen die tevredener zijn terughoudend worden met te melden welke problemen zij hebben. Polarisatie heet dat. Maar ik denk toch echt dat de polarisatie niet zijn oorsprong vindt bij de berichten van mensen die wel tevreden zijn.

Mag ik daarom voorstellen: http://www.zeikhierdedoorjezelfgekochteoutlanderaf.nl?

Met die negativiteit snijdt men zichzelf ook nog eens in de vingers. Want door een vraag of klacht met veel stemmingmakerij op het forum te zetten heb je m.i. veel minder kans op zinvolle reacties, dan wanneer je het enigszins neutraal doet.

Overigens is het niet zo dat problemen worden ontkend. Er is hier niemand die zegt dat er geen wiebelende stoelen zijn. Of dat er geen gaten in de MMCS Maps zitten. Of dat de WiFi altijd goed werkt. Maar het gaat om de manier van er mee om gaan. Natuurlijk moet je je verhaal kwijt kunnen. Maar om daarbij al doende keer op keer merk, importeur en dealer af te zeiken wordt niemand wijzer van. En is ook respectloos. Tegenover genoemde partijen en tegenover mede kopers.
Riestad schreef:De wifi module kost trouwens 1200 euro, deze is mijn auto als sinds de eerste week defect ( en deze is nog steeds niet op voorraad bij de dealer)
Waar komt dat bedrag vandaan? Is dat wat jij er voor moet betalen? Of wat de dealer er voor moet betalen? Heeft je dealer dat bedrag toegelicht? Vraag er eens naar.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Hansjebrinkers » 01 feb 2014, 12:49

Volgens mij valt het bovenstaande (waar ik het geheel mee eens ben) in één woord samen te vatten: zelfreflectie (of een gebrek hieraan) bij de deel van de forummers. Op autoscout zie ik nog geen outlanders in de verkoop.... De soep wordt dus niet zo heet gegeten als....
Komt vaker voor, mensen die regelmatig de schuld buiten zichzelf leggen, vervolgens blijven mekkeren en uiteindelijk niet handelen.
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

ampera

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door ampera » 01 feb 2014, 13:39

Mijne heren, als de bestuursvoorzitter van Mitsubishi ook maar het gevoel heeft dat hij een wiebelende stoel onder de billen heeft wordt daar stante pede een nieuwe voor hem neergezet. Dat zonder verdere vragen en gezeur.
Als de rail bij wijze van spreken met een waterpomptang passend was geknepen om het probleem tijdelijk op te lossen dan had hier geen onvertogen woord geklonken.

Koos

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Koos » 01 feb 2014, 13:54

Dat er nog geen outlanders op autoscout o.i.d. Staan kan ook te maken hebben met het feit, dat de wellicht grote financiële strop niet geleden kan worden.
Ook is het zo, dat zelfs al heb je klachten het niet perse zo hoeft te zijn dat je van de auto af wilt.
Wanneer ik voor mezelf spreek is dat laatste het geval, maar toch wil ik wel graag dat de auto voldoet aan mijn wensen en een redelijke standaard die je zou mogen verwachten van een auto met dit budget.
En het is zeker geen kwestie van het neersabelen van een dealer, wanneer ik constateer dat het kennisniveau niet erg hoog is. Het is meer een verbazingwekkende constatering, waarvan ik meen dat ik die mag maken.

Riestad

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Riestad » 01 feb 2014, 14:16

Ik heb geen vergelijk gemaakt met duurdere of goedkopere modellen.
De feiten zijn zeer eenvoudig, enkele vervelende gebreken een fabrikant die niets wil of kan oplossen.

We zullen zien hoe ver we hier komen met de gezamenlijke acties.

Waarom zou ik de auto verkopen ik ben niet van plan de fiscale voordelen ook nog eens aan mijn neus voorbij te laten gaan.

Ik hoef niets te betalen voor de wifi module die zit in de prijs van de auto ;)
De prijs van het onderdeel heeft de dealer mij doorgegeven hij schrok zelf nogal van de prijs.

JandeHoop

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door JandeHoop » 01 feb 2014, 17:32

Ik weet het niet. Het verbruik is de grootste tegenvaller. Ik rij iedere ochtend heel vroeg van Rotterdam naar Hilversum. Ik haal dan met de airco en de kachel uit en de cruise control op 110 maximaal 30 kilometer. Mijn dealer beloofde op de site gegarandeerd 52 kilometer. Ik vind dat het maar eens afgelopen moet zijn met de misleidende reclames van autofabrikanten op dit gebied. Men verschuilt zich achter Europese regels die trouwens in het Europarlement onder vuur liggen. Er is volgens mij geen enkele regel die het fabrikanten verbiedt om eerlijk te zijn. Een groep ontevreden Toyota Prius rijders overweegt inmiddels juridische stappen. Verder vind ik dat de navigatie en andere instellingen zo snel mogelijk een enorme update moeten krijgen. Aan de positieve kant: de Outlander rijdt prima, heeft heerlijke stoelen en een geweldige geluidsinstallatie.
Jan de Hoop

Calypso

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Calypso » 01 feb 2014, 17:44

<cynisch mode aan> Ben benieuwd wat de reacties op je post zullen zijn.... <cynisch mode uit>

thundercat
Forumlid
Berichten: 109
Lid geworden op: 03 jul 2013, 12:46

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door thundercat » 01 feb 2014, 17:55

Dat mag dan wel op het journaal! Haha, als ik tenminste de juiste Jan de hoop voor me heb!
Laatst gewijzigd door OutSander op 01 feb 2014, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd.

pposthum
Forumlid
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 mei 2013, 00:46
Contacteer:

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door pposthum » 01 feb 2014, 18:07

Maar maximaal 30 dat is wel erg weinig, mijn ervaring met het koude weer is tegen de 40.
Laatst gewijzigd door OutSander op 01 feb 2014, 20:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd.

h.soepboer

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door h.soepboer » 03 feb 2014, 02:18

Met 5km bebouwde kom, 15km 80km weg en de rest 120km/h op de snelweg ben ik ook nog nooit voorbij de 30km gekomen. Dan rijd ik met een fluwelen voetje (powermeter niet in het wit behalve om aan de 120km/h te komen) en de kachel aan.

Edwin-PHEV

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Edwin-PHEV » 03 feb 2014, 08:38

h.soepboer schreef:Met 5km bebouwde kom, 15km 80km weg en de rest 120km/h op de snelweg ben ik ook nog nooit voorbij de 30km gekomen. Dan rijd ik met een fluwelen voetje (powermeter niet in het wit behalve om aan de 120km/h te komen) en de kachel aan.
Mijn meter staat 's ochtends standaard net boven de 50km, met een aantal km's bebouwde kom en de rest 80km weg (cruisecontrol) haal ik dat ook gewoon. Als het buiten erg koud is, de accu niet volledig geladen is of de vorige dag al vol was kom je uiteraard minder ver.
30km op één lading kan ik ook halen door meer te remmen, powermeter in het wit (dat werkt echt goed om de accu vlot leeg te krijgen), snelweg, kachel aan, stoelverwarming aan (of de laatste 2 echt helpen weet ik eigenlijk niet). Regeneratie is leuk maar is altijd minder zuinig dan niet remmen (B0). Voorverwarmen of een hogere buitentemperatuur zal wel helpen maar dat heb ik nog niet geprobeerd (gaat ook wat lastig met de buitentemperatuur :P )

Gebruikersavatar
Marcs
Forumlid
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 okt 2013, 13:42

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Marcs » 03 feb 2014, 09:23

iedereen krijgt wat hem toekomt.

Mijn auto is werkelijk probleem vrij (wifi prima Nav brengt me daar waar ik wezen moet gebruik goed).

Aangezien ik een goed mens ben heb ik ook een goede auto gekregen.

Dat zet je aan het denken wanneer je auto niet zo goed is.

Ampera koop eerst eens een (echte auto) PHEV voordat je reageert op iets wat je zelf niet bezit is er geen slopel forum te vinden.

Riestad komt uit een BMW wat moet ik nog meer zeggen (dat zijn sociale medeweggebruikers) :mrgreen:
LB

Riestad

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Riestad » 03 feb 2014, 10:54

We hebben meerdere phevs op de zaak met de zelfde kenmerken.
Valt me wel op dat je graag alles muv de phev afzeikt, staat er ergens in de forum regels dat je met een Ampera geen mening mag hebben ?

De BMW gebruik ik nog dagelijks, maar daarvoor heb ik vw. en Toyota gereden om er maar een paar te noemen...

Gebruikersavatar
Marcs
Forumlid
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 okt 2013, 13:42

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Marcs » 03 feb 2014, 11:14

Ik afzeiken dacht het niet ben een echte auto liefhebber vind persoonlijk BMW geweldig rijden is niet te vergelijken met andere auto's. Ik denk dat daar ook het probleem ligt. Een BMW rijd gewoon perfect en dan ben je verwend en valt alles tegen zelfs een audi of volvo. Ik kom uit volvo V70 super auto nooit problemen gehad maar tov een bmw 5 serie is de V70 maar een hok (ervaring). Nu mijn eerste japanner en hij is gewoon goed sorry kan er ook niks aan doen rijdt anders dan de V70 maar prima en alles werkt. Ik ben gewoon 100% tevreden en kan slecht tegen de soms wel erg zure reacties.
Veel mensen hebben deze auto aangeschaft ivm de financiën (ik ook) en die zijn goed te noemen 0% en korting op je IB.


Afzeiken ja toch wel maar dan alleen slopels een ampera is een totaal ander ding dan een outlander 4 persoons geen trekhaak dus niet te vergelijken. Ampera mag mee doen maar hoeft geen min punten te noemen van iets waar hij geen ervaring mee heeft. En een Slopel vergelijken met een auto gaat ook wat ver. :mrgreen:
LB

Calypso

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Calypso » 03 feb 2014, 19:50

Grappig.
Je bent 100% tevreden met je Outlander, hetgeen uiteraard prima is! Maar helaas ontkracht je je eigen argumenten door te stellen dat een Ampera een totaal ander ding is, net alsof de 4-personen en géén trekhaak de meest discriminerende argumenten zijn.

Mag ik je vragen hoeveel kilometer je in een Opel Ampera hebt gereden om tot die conclusie te komen?

Gebruikersavatar
Marcs
Forumlid
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 okt 2013, 13:42

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Marcs » 04 feb 2014, 09:06

0 km ik zeur ook niet over de ampera alleen is een 4 zitter en heeft GEEN trekhaak meer zeg ik niet. Ik geef geen commentaar op rijeigenschappen etc want dat kan ik niet (Ik ben alleen geen Slopel Fan). En dat is wat ik bedoel als je zelf GEEN outlander bezit hoef je je niet te mengen in een discussie waarmee je zelf geen ervaring heb en dat gebeurt wel. Hou het dan alleen bij de verschillen tussen de 2 auto's.

Ik kan ook wel op het Tesla forum gaan zitten en dan de Tesla gaan afzeiken of op het Ampera forum en dan gaan zeiken dat er maar 4 mensen in kunnen en dat de ruimte wel erg klein is. :twisted:
LB

ampera

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door ampera » 04 feb 2014, 09:58

Hansjebrinkers schreef:Ik ook niet, en dus is het wellicht een beetje "naïef" om dan te vallen over al die dingen die er al waren begin 2013.
Voor de rest, iedereen z'n mening, helemaal prima, maar dat de er nu ook al cognitieve dissonantie wordt toegedicht aan de overgrote meerderheid zegt wellicht meer over de minderheid.
Al is 99% tevreden, dan nog geeft dat niemand het recht om andermans ervaringen weg te honen of te overschreeuwen.

@Marcs, ik hou het bij de overeenkomsten.

Gebruikersavatar
Marcs
Forumlid
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 okt 2013, 13:42

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Marcs » 04 feb 2014, 15:46

Ampera het is ook niet persoonlijk bedoeld. :roll:

Ik word alleen depressief als ik al dat "geneuzel" van al die klagers lees. De meeste problemen zijn nu wel bekend en er word aan gewerkt. Als je een goede dealer heb ga langs en de problemen worden opgelost. Gun ze de tijd Rome is ook niet in 1 dag gebouwd.

Het lijkt momenteel meer op:

Het Nederlandse Mitsubishi Outlander PHEV afzeikforum

Bij mij is het Glas eigenlijk altijd halfvol maar hier lijkt het wel leeg. (gaat zeker slecht met het bedrijf en dan gaan ze zich hier afreageren).

Gewoon genieten van de auto en de eigenschappen voor lief nemen en anders inruilen. ;)
LB

neuroticz
Forumlid
Berichten: 200
Lid geworden op: 30 okt 2013, 13:01

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door neuroticz » 04 feb 2014, 15:59

Het leuke van een fora is dat iedereen zijn koek en ei kwijt kan...
Iedereen mag klagen, iederen mag het er mee eens zijn of niet.

Ik ben tevreden, wifi werkt, en de rest ook.. vind het jammer dat ik de kilometers op EV nog niet haal.

ArjenHHW

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door ArjenHHW » 15 feb 2014, 14:24

Ja, maar als er meer keuze was geweest dan had het niet de Outlander geworden. Als Volvo een phev xc90 of 60 op de markt hadden gebracht dan wist ik het wel. De v60 is mij te klein maar wel mooier en beter.
Let wel ik ben blij met mijn auto maar het zijn de fiscale voordelen die hem mooi moesten maken. Ik ga 5 jaar met plezier rijden maar dan is ook wel mooi geweest.

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Hansjebrinkers » 15 feb 2014, 14:43

ArjenHHW schreef:De v60 is mij te klein maar wel mooier en beter.
Kleiner is hij zeker! Mooi is een persoonlijk oordeel, dat ik zeker deel, ook ik vind de V60 een mooiere auto!
Of hij beter is waag ik echter te betwijfelen. Ik heb 3 volvos gehad. Prima auto's, maar veel gedoe met de electronica. Vanuit dat perspectief zeker niet beter dan de outlander tot nu toe lijkt te zijn. Aangezien de V60 zeer veel elektronica in zich bergt (zo mogelijk nog meer dan de outkander) is de kans op storingen reëel. En bij Volvo moet je bij storingen de knip nog veel harder trekken dan bij Mitsubishi.
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

defender
Forumlid
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 dec 2013, 17:25

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door defender » 26 feb 2014, 00:55

Grappig, door alle belastingvoordelen "mag" je eigenlijk niet meer klagen...jaja..heel logisch..NOT!

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Hansjebrinkers » 28 feb 2014, 20:52

@defender. Natuurlijk mag er geklaagd worden. Hierover echter twee dingen (zoals ook elders beschreven):

1. Veel dingen waarover wordt geklaagd waren van te voren in redelijkheid in te schatten. Over het nieuwe van de auto, de aandrijflijn, wordt weinig negatiefs geschreven.

2. De poll gaat over het al dan niet opnieuw aanschaffen van een outlander. 86% zou dit weer doen.

Ik hoor tot de 86%, heb geen problemen met de auto en probeer de onvolkomenheden met mijn dealer te beslechten. Voor de rest doet mijn auto tot nu toe wat hij moet doen. En ja, ik had meer emotionele binding met m'n v70, maar deze vergelijking gaat m.i. mank ivm het segment waarin de auto's opereren. Ik vind in ieder geval dat ik een v70 van €82.000 niet met een outlander van €52.000 mag vergelijken.
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

ampera

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door ampera » 28 feb 2014, 21:21

Hansjebrinkers schreef: Ik vind in ieder geval dat ik een v70 van €82.000 niet met een outlander van €52.000 mag vergelijken.
Waarom niet? Vanwege de BPM?
In 2003 kocht ik een Nissan Primastar voor €26.000,-- en in 2010 een Renault Trafic voor 37.600,-- , op een paar niemendalletjes na waren ze identiek, alleen onder aan de factuur één uitschieter... BPM.

4-svp-00
Forumlid
Berichten: 214
Lid geworden op: 19 dec 2013, 21:02

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door 4-svp-00 » 28 feb 2014, 21:40

Zeker niet vergelijkbaar, de outlander zit zonder phev techniek in de 35k klasse, de volvo is 2x zo duur!!

Plaats reactie