behoefte om de auto ook via 3g te kunnen benaderen?

Hier alle poll's die we tot nu toe hebben gehad. Wil je graag een nieuwe poll? Laat het ons weten.
berg128

Re: behoefte om de auto ook via 3g te kunnen benaderen?

Bericht door berg128 » 09 dec 2013, 20:36

kobus1967 schreef:8000 klanten indien het lukt!!!
8000 minus de Intense+ eigenaren!

axum
Forumlid
Berichten: 123
Lid geworden op: 20 mei 2013, 16:23

Re: behoefte om de auto ook via 3g te kunnen benaderen?

Bericht door axum » 09 dec 2013, 20:37

Maar gebeurt er hier nog iets daadwerkelijk mee?

koos v

Re: behoefte om de auto ook via 3g te kunnen benaderen?

Bericht door koos v » 09 dec 2013, 21:07

Ja hoor. . Ik heb mijn spulletjes klaar staan, maar ik moet nog 2 weken wachten op de auto om te kunnen testen.

Ik moet nl het wifi verkeer tussen mijn telefoon en de auto afluisteren om te kijken hoe de koppeling in zijn werk gaat.

De hardware die ik wil koppelen werkt al. .. vol verwachting klopt ons hart. .. :lol:

gaevakyd

Re: behoefte om de auto ook via 3g te kunnen benaderen?

Bericht door gaevakyd » 09 dec 2013, 22:27

Mag ik vragen welke hardware je klaar hebt staan. Ben zelf ook technisch en zou dit graag willen fixen. Het wifi signaal is echt te brak.

WHB
Forumlid
Berichten: 301
Lid geworden op: 25 jun 2013, 13:38

Re: behoefte om de auto ook via 3g te kunnen benaderen?

Bericht door WHB » 10 dec 2013, 00:23

Raspberry ????

axum
Forumlid
Berichten: 123
Lid geworden op: 20 mei 2013, 16:23

Re: behoefte om de auto ook via 3g te kunnen benaderen?

Bericht door axum » 10 dec 2013, 00:31

Pi?

koos v

Re: behoefte om de auto ook via 3g te kunnen benaderen?

Bericht door koos v » 10 dec 2013, 00:59

gaevakyd schreef:Mag ik vragen welke hardware je klaar hebt staan. Ben zelf ook technisch en zou dit graag willen fixen. Het wifi signaal is echt te brak.
Ik heb een 3g mifi router van waar je door middel van een sms de 3g verbinding aan of uit kan schakelen. De 3g verbinding wordt gebridged naar de wifi omgeving. Vervolgens wordt er een vpn verbinding opgezet naar een openvpn server in mijn netwerk. Vanuit mijn telefoon kan ik dan deze verbinding naar binnen trekken alsof ik op het interne netwerk van de auto zit.

Het enige wat tricky is, is de manier waarop de app zich aanmeld bij de wifi omgeving. dat moet ik nog uitvogelen.

Verder moet de wifi omgeving gekoppeld zijn met de ETACS omgeving (boordcomputer) van de auto. Volgens mij moet het mogelijk zijn om alle ETACS entries aan te sturen en uit te lezen, maar dat is voor later.

Als lowcost alternatief ben ik aan het kijken naar een goedkope android telefoon waar ik dezelfde sms truc mee uithaal. Mijn enige echte probleem is dat android van nature geen bridging modules kent. Ik ben in elk geval nog niet tegengekomen op welke manier ik Android kan laten bridgen. Zodra ik dat rond heb, kun je met elke oude android telefoon dezelfde truc uithalen (eigenlijk kan het dan nog simpeler: een vpn van de ene telefoon naar de andere).

Het leuke van die oplossing is dat het dan ook mogelijk is om de GPS van de telefoon uit te lezen en te bepalen waar de auto zich bevind. Niet bepaald SMC4, maar toch leuk om met een honkbalknuppel verhaal te gaan halen wanneer je auto ineens op een vreemde plek staat geparkeerd..

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: behoefte om de auto ook via 3g te kunnen benaderen?

Bericht door Denniss » 10 dec 2013, 12:38

Met het zwakke wifi signaal lijkt me de behoefte voor benadering via 3G ook groter geworden.
Volgens mij is het nog altijd complexer dan je zou denken en ik ben dan ook benieuwd wie het voor het eerst voor elkaar krijgt..
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

kobus1967
Forumlid
Berichten: 642
Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53

Re: behoefte om de auto ook via 3g te kunnen benaderen?

Bericht door kobus1967 » 10 dec 2013, 12:44

@Koosv, interessant computernerd en honkballer beetje vreemde combi.:D

fsteenmeijer

Re: behoefte om de auto ook via 3g te kunnen benaderen?

Bericht door fsteenmeijer » 29 dec 2013, 23:20

Ik doe mee.

breukt

Re: behoefte om de auto ook via 3g te kunnen benaderen?

Bericht door breukt » 29 jan 2014, 16:27

ik ben erg geïnteresseerd in deze oplossing. Zijn er al mensen die dit voor elkaar hebben en wat is de ervaring?

tadango

Re: behoefte om de auto ook via 3g te kunnen benaderen?

Bericht door tadango » 29 jan 2014, 16:37

Auto op slot doen is ook wel handig. Las toevallig de brochure van de VW e-UP, die kan dat zelfs....

koos v

Re: behoefte om de auto ook via 3g te kunnen benaderen?

Bericht door koos v » 30 jan 2014, 21:34

even tussendoor een update.

Ik heb inmiddels mijn hardware binnen om de etacs boordcomputer uit te lezen/wijzigen (http://mitsubishiforum.com/forum/mitsub ... ion-40223/)
De handleiding is echter in het russisch en omdat er een serieuze kans bestaat dat je van je auto een hele grote deurstop maakt wil ik eerst het document laten vertalen.

Door middel van het sniffen van het netwerkverkeer tussen de telefoon en de auto, heb ik al wel uitgevogeld dat er een direkte koppeling is tussen de wifi omgeving en de etacs boordcomputer. Het op afstand (door middel van sms) in/uitschakelen van de 3g verbinding (scheelt in het 3g abonnement) is ook geen probleem. De vpn verbinding nog wel, want (voor de techneuten) het gelijktijdig bridgen en vpnnen gaat niet met de standaard router firmware...

Mijn alternatief, de goedkope android telefoon krijgt het bridgen van 3g naar wifi helemaal niet voor elkaar. android kent geen bridging module, alleen routing.

the saga continues. Ik ben nog steeds overtuigd dat dit gaat lukken! :geek:

Mailman
Forumlid
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 apr 2013, 21:20

Re: behoefte om de auto ook via 3g te kunnen benaderen?

Bericht door Mailman » 30 jan 2014, 21:52

Dat klinkt best goed koos v! Ben blij met deze update.

Als d.m.v. SMS de 3g verbinding kan worden in- en uitgeschakeld, kan dan ook via de SMS de standkachel aan- en uit worden gezet? Er zou dan een SMS Gateway aangesloten moeten worden op de CAN bus of OBD2 ? (Klok en klepel is mij niet helemaal duidelijk :? ). Is er iemand die hier iets over kan zeggen?

Ik hoorde vandaag dat bij BMW dit op een dergelijke manier werkt.

tadango

Re: behoefte om de auto ook via 3g te kunnen benaderen?

Bericht door tadango » 30 jan 2014, 21:58

http://www.dd-wrt.com/site/index is wellicht een oplossing. Met de juiste router hardware krijg je dan veel meer mogelijkheden. Ook 3g modem bridging is mogelijk dacht ik.

paul1173

Re: behoefte om de auto ook via 3g te kunnen benaderen?

Bericht door paul1173 » 31 jan 2014, 07:48

Bridgen is toch niet nodig? Smartphone met dataabonnement in de auto leggen en deze op de wifi aangemeld laten. Deze met logmein, teamviewer of een van de ander rdp programma benaderen. Voordeel is dat je dit ook vanaf een pc of laptop kan doen. Binnenkort eens uitproberen.

Gr. Paul.

koos v

Re: behoefte om de auto ook via 3g te kunnen benaderen?

Bericht door koos v » 31 jan 2014, 21:10

Mijn smartphone is een galaxy S3. Ik heb op android óf wifi óf 3G.Beide is alleen mogelijk bij tethering.
komt nog bij, dat ik niet wil dat iedereen kan proberen bij die telefoon kan komen.

Als ik de verbinding transparant door kan zetten, moet ik volgens mij met etacs nog veel meer kunnen doen dan alleen de app kan.

wat betreft ddwrt of openwrt, ik moet dan een kleine router hebben die op sms commando de 3G open kan zetten (ik wil geen hoge datarekening). Dat ben ik nog niet tegengekomen in ddwrt..

whosnext
Forumlid
Berichten: 178
Lid geworden op: 12 jun 2013, 23:19

Re: behoefte om de auto ook via 3g te kunnen benaderen?

Bericht door whosnext » 01 feb 2014, 00:03

Heb wifi netwerk van auto gescanned enige device wat gevonden wordt is

GainSpan op 192.168.8.46 port 8080

Dit betekend als je een wifi device kan bridgen en dan een device (telefoon) of MIFI of iets dergelijks eraan kan hangen die een port forward doet naar poort 8080 op 192.168.8.46 je de app zou moeten kunnen gebruiken door een remote connection te maken naar je telefoon of MIFI apparaat welke continu verbonden of via een sms verbonden kan worden aan het internet.

http://www.gainspan.com/

http://www.gainspan.com/docs2/Low_Power ... WP_cmp.pdf

Zigbee leesvoer
http://www.gainspan.com/products/poverview
https://docs.zigbee.org/zigbee-docs/dcn/09-5465.pdf

7prct

Re: behoefte om de auto ook via 3g te kunnen benaderen?

Bericht door 7prct » 30 jul 2014, 13:01

Zeker interesse.
Vorige update is van 1 feb. Ondertussen misschien nog vorderingen te melden?

WHB
Forumlid
Berichten: 301
Lid geworden op: 25 jun 2013, 13:38

Re: behoefte om de auto ook via 3g te kunnen benaderen?

Bericht door WHB » 30 jul 2014, 13:50


Plaats reactie