Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kopen?

Hier alle poll's die we tot nu toe hebben gehad. Wil je graag een nieuwe poll? Laat het ons weten.

Zou je met de kennis die je nu hebt nog steeds een Outlander PHEV kopen?

Ja
232
85%
Nee
41
15%
 
Totaal aantal stemmen: 273

Gebruikersavatar
Marcs
Forumlid
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 okt 2013, 13:42

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Marcs » 30 jan 2014, 11:55

:?: De gewone outlander ziet er hetzelfde uit en rijdt hetzelfde dus je wist wat je kocht. Wist hoe het interieur eruit ziet hoe de deuren voelen en klinken etc.

De gewone outlander is veel goedkoper. Bij de PHEV betaal je voor de ontwikkeling + EV gedeelte. Dit gedeelte wordt dan ook gedeeltelijk vergoed door de overheid door middel van een belastingvrijstelling op je winst MRB 0% en geen BPM. De PHEV komt daardoor dicht bij de gewone outlander te liggen en wordt daarom verkocht.

De Gewone outlander kost een 32000,- euro daarvoor koop je geen A klasse auto.

De PHEV kost 31000,- (+ 13000 belastingvoordeel dit geld zou normaal naar Den Haag gaan dus zou je kwijt zijn en nu verdwijnt het in de auto ).

Dus moet je de auto vergelijken met auto's van rond de 30.000 - 35.000 (dit heb je er als ondernemer uiteindelijk voor betaald) en dan ziet het plaatje er heel anders uit rij je een mooie ruime auto voor de prijs van een astra of golf.

Wat betrekking tot rij gedrag elke SUV type auto rijdt minder dan een normale versie De BMW X5 rijdt redelijk goed maar de X3 is een ramp. Het horten en stoten hoort bij het type auto XC90 idem XC60 idem Q7 en Q5 weet ik niet .
Toureq van VW is een ander verhaal is gewoon uitmuntend is dus een uitzondering maar koop je ook 2 outlanders voor.

Kom maar op maar jullie weten dat ik gelijk heb :lol:
LB

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Anko » 30 jan 2014, 12:56

Dan moet je bij de ene auto de bpm er af halen en bij de ander de kosten van de EV aandrijflijn. Maar die weten we niet. Hoe graag we ook denken dat dat niet te veel mag zijn. Of je pakt een benzine Outlander en haalt daar ook de bpm af.

Beter nog: pak de prijs van een benzineoutlander en vergelijk die met die van een q5, q7, xc60, etc.

Ik heb ooit een Subaru Forester gehad. Die waren er toen vanaf zo'n 27000 euro. Ik heb toen de 2.5 XT gekozen. Die was 38000. Maar het verschil zat vooral in de motorisering en wat snuisterijen. De kwaliteit van de koest of de afwerking was natuurlijk precies hetzelfde. Als een deur dan wat hol klinkt heeft het m.i. niet veel zin om te roepen dat dat niet past bij een auto van 38000 euro. Want het was een deur uit een auto van 27000 euro. Dat wist ik van te voren. Net als we nu weten koetsen en inferieuren te hebben gekocht die je ook vindt bij auto's van zo'n 30 - 35000 euro. Incl. BTW en BPM
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Riestad

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Riestad » 30 jan 2014, 13:02

Na mijn proefrit een jaar geleden kwam de volgende mededeling van de dealer.
De phev is niet vergelijken met de huidige outlander, niet kwa vermogen betere isolatie de ramen zouden dikker zijn etc etc.

Je kan nu wel de goedkoopste phev vergelijken met een auto van 30k maar de mijne heeft alle extra's die in een ander merk toch een duidelijk verschil maken in de beleving van de auto.

Min opties kosten toch ook al bijna 20k gerekend vanaf het huidige business model.
Hier verwacht ik wel luxe en degelijkheid voor terug. Een werkend mmcs, iPhone bediening, werkende wifi, fatsoenlijke adaptieve cruise control, goedwerkende airco, normale stoelverwarming. Verlichte schakelaars etc etc...

ampera

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door ampera » 30 jan 2014, 13:16

Zorro schreef:
ampera schreef:Anko, de goede uitkomst van een goocheldoos met BTW BPM en KIA, MIA, VAMIL de uitstootnormen en bijtelling zijn een verdienste van Mitsubishi, die uitkomst heeft niets met een onderliggende value for money meer van doen.
Ik neem aan dat je GÉÉN verdienste van Mitsubishi bedoelt....?
Dat bedoel ik juist wél, het is een verdienste van Mitsubishi dat de auto binnen de lijntjes fietst.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Anko » 30 jan 2014, 13:18

Zou je je door een Lada dealer hebben laten overtuigen om 20000 meer uit te geven voor een speciale Lada, dan wat een gewone Lada kost? Nee, dan had je gezegd: een Lada blijft een Lada. Dat doe ik niet. Ik denk eerlijk gezegd niet dat de dealer je overtuigd heeft om 20k meer uit te geven. Ik denk dat de fiscale regelingen je overtuigd hebben.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

vanisher
Forumlid
Berichten: 395
Lid geworden op: 08 jul 2013, 20:47

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door vanisher » 30 jan 2014, 13:24

net eenTNS Nipo enquete ingevuld... daar staat zat in om op te kunnen reageren.

Riestad

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Riestad » 30 jan 2014, 13:46

Nee dat heeft mijn budget bepaald, ik had anders ook geen goedkopere auto gekocht.

Maar omdat ik heb gekozen voor accessoires mag ik niet verwachten dat deze goed werken ?
Dit is namelijk mijn grootste ergernis, vermogen van de auto valt me niet tegen...

Buiten het feit dat ik elke 400km mag tanken ? En ja hij wordt netjes aan de laadpaal gehangen indien er mee gereden is....

Gebruikersavatar
Marcs
Forumlid
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 okt 2013, 13:42

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Marcs » 30 jan 2014, 13:56

Ja je mag verwachten dat alles werkt en in mijn auto doet alles het ook. En elke 400 km naar de pomp zal niet weten waarom om er dan max 15 liter in te pompen kan je ook elke 800 gaan en dan 30 liter in gooien. Ik rij veel kortere stukken <20 km. Heeft de dealer ook duidelijk gemaakt dat dat de bedoeling is.

Als je in goedkope verkoop praatjes trapt moet je nu niet achteraf je gelijk proberen te halen de tijd van sprookjes zijn al lang voorbij. Welkom in de harde werkelijkheid van de marketing.

Maar je mag van je dealer verwachten dat de problemen die er zijn opgelost worden ongeacht de prijs van de auto garantie is garantie. En ook hier weer die mag je zelf kiezen ik ben ook bij 2 bedrijven geweest de eerste geen klik en de tweede wel.

en meer wil ik er niet over kwijt :twisted:
LB

Riestad

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Riestad » 30 jan 2014, 14:33

800 km :lol:

Elke dag naar de bakker zeker 8-)

Net getankt 38 liter.... Toch al bijna leeg

Goeie discussie, meer wil ik er niet over kwijt :D

De dealer kan de slechte accessoires niet vervangen, of heb jij al een beter media systeem ?

Kils
Forumlid
Berichten: 236
Lid geworden op: 05 apr 2013, 16:03

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Kils » 30 jan 2014, 15:35

Mag dit topic ook op slot, zijn toch geen vragen als je net een nieuwe auto hebt gekocht. Kan mij niet voorstellen dat je niet blij bent met een nieuwe auto, dan ga je je toch niet afvragen of je de volgende weer zo een auto koopt, je hebt hem net, gebruik hem eerst eens en met gebruik bedoel ik rij de kop er even af zo een 60.000km, dan zijn we een jaartje verder en dan kan je altijd nog eens de vraag stellen of je deze keuze wil maken.
Laatst gewijzigd door Kils op 30 jan 2014, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Zorro

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Zorro » 30 jan 2014, 16:18

Waar het gewoon om gaat is of Mitsubishi voor het geld dat ze ervoor vragen een goede auto heeft geleverd. Als je de auto dan vergelijkt met andere auto's uit dezelfde prijsklasse (en dan moet je je daarbij nog bedenken dat in die 55k géén bpm zit, zoals bij de meeste andere auto's in deze klasse wel het geval is) kun je er niet omheen dat bepaalde zaken te knullig voor woorden zijn. Zoals het ontbreken van een knop om elektrisch rijden af te dwingen (zodat je gedwongen wordt om te kiezen tussen op benzine te rijden of je ballen eraf te laten vriezen), het MMCS, navi, wifi, losse stoel, slechte bluetooth en ga zo maar door.

Dan kunnen wij hier elkaar wijs blijven maken dat we niet moeten zeuren vanwege het belastingvoordeel, maar bij andere merken is dat gewoon beter voor elkaar. In tegenstelling tot Man vind ik die fiscale behandeling iets tussen mij en de Staat, daar heeft Mitsubishi niks mee te maken. De Staat stimuleert mij een milieuvriendelijke auto te kopen, daar heeft Mitsubishi er toevallig eentje van. Op de V60 PHEV zitten dezelfde voordelen, daar hoor ik ze niet over al die knulligheden.

Kils
Forumlid
Berichten: 236
Lid geworden op: 05 apr 2013, 16:03

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Kils » 30 jan 2014, 17:00

#zorro je denkt toch zeker niet dat bij Volvo alles koek en ei is toch, misschien zijn daar minder zeur konten of hebben de rijders geen tijd om al die klachten van hun, op papier te zetten door werkzaamheden ze rijden immers een Volvo. Maar geloof mij wij hebben een Mit en een Volvo en als je wil klagen kan dat bij ieder merk. Dus rijden en dan na een jaar of twee eens gaan denken aan een nieuwe auto.
Laatst gewijzigd door Kils op 31 jan 2014, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.

ampera

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door ampera » 30 jan 2014, 17:11

Eh Kils, om een beetje gebruik te kunnen maken van het belastingvoordeel moeten de meesten hier 4 en liefst 5 jaar in deze auto blijven sturen, doe je dat niet dan wordt je geknipt en geschoren.

Zorro

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Zorro » 30 jan 2014, 17:32

Kils schreef:#zorro je denkt toch zeker niet dat bij Volvo alles koek en ei is toch, misschien zijn daar minder zeur konten of hebben de rijders geen tijd om al die klachten van hun op papier te zetten door hun werkzaamheden ze rijden immers een Volvo. Maar geloof mij wij hebben een Mit en een Volvo en als je wil klagen kan dat bij ieder merk. Dus rijden en dan na een jaar of twee eens gaan denken aan een nieuwe auto.
Die Volvo is ook nog weer een stuk duurder dan "onze" phev, gek genoeg moet je die auto's nou juist eigenlijk niet willen vergelijken. Mijn punt is dat Mitsubishi eigenlijk niet voor 55k geleverd heeft. De concurrentie levert voor dat geld (nogmaals; denk er nog even bpm bij) gewoon betere auto's af. Wil niet zeggen dat ik spijt heb, het totaalplaatje klopt gewoon nog steeds. Maar dat komt niet omdat Mitsubishi zo'n fantastische auto gemaakt heeft, dat komt doordat de Staat je fiscaal minder onvriendelijk behandelt.

Riestad

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Riestad » 30 jan 2014, 17:41

Kils schreef:#zorro je denkt toch zeker niet dat bij Volvo alles koek en ei is toch, misschien zijn daar minder zeur konten of hebben de rijders geen tijd om al die klachten van hun op papier te zetten door hun werkzaamheden ze rijden immers een Volvo. Maar geloof mij wij hebben een Mit en een Volvo en als je wil klagen kan dat bij ieder merk. Dus rijden en dan na een jaar of twee eens gaan denken aan een nieuwe auto.
Ik heb meerdere kennissen met de nieuwe V60, het grote verschil tussen deze twee merken is dat 8 van de 10 rijders voorheen ook al Volvo reden en niet zoals hier 1 van de 10....

Ik hoor ze trouwens niet klagen, hij was mij persoonlijk te klein, dat was mijn reden om het niet te doen!

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Anko » 30 jan 2014, 18:13

Zorro schreef:Dan kunnen wij hier elkaar wijs blijven maken dat we niet moeten zeuren vanwege het belastingvoordeel, ...
Zorro schreef:De concurrentie levert voor dat geld (nogmaals; denk er nog even bpm bij) gewoon betere auto's af.
(Onderstaande is beslist niet speciaal aan jou gericht, Zorro, maar ik wel even jouw opmerkingen als kapstokje gebruikt)

Het gaat niet om "niet mogen zeuren om vanwege het belastingvoordeel". Het gaat er om dat de showrooms vol staan en stonden met Mitsubishi's om uitgebreid te bekijken en uit te testen en dat als we nu, na twee of drie maanden gebruik, al het idee hebben dat we een vette miskoop hebben begaan, dat we dan niet heel erg opgelet hebben tijdens de aanschaf en dat we daar wel eens de hand voor in eigen boezem mogen steken.

Nu kunnen we ons zelf wijsmaken dat deze Mitsubishi, omdat hij 25.000 euro duurder (als we zonodig de niet betaalde BPM ook nog eens mee willen tellen) is dan al die andere Mitsubishi's, kwalitatief beter in elkaar moet zitten, maar dat is natuurlijk onzin. Het is gewoon een Mitsubishi (waar overigens wat mij betreft helemaal niet veel mis mee is). Die extra 25.000 maakt het verschil tussen wel of niet fiscaal vriendelijk te kunnen rijden. Niet tussen wel of geen lichten in de knoppen van de raambediening. En als we een investering 25.000 euro voor een hybride aandrijflijn / voor de fiscale voordelen te veel vinden, dan hadden we dat ook van te voren kunnen bepalen en dan hadden we de auto moeten laten staan. En niet achteraf gaan mekkeren. Maar nee, die 25.000 was voor ons geen enkel probleem, want de fiscale voordelen waren niet om over heen te stappen.

Wat nu zo grappig is, is dat juist die 25.000 euro extra investering ons precies geeft wat we graag wilden hebben: 0% bijtelling, geen MRB, KIA, MIA en VAMIL. Dus die hybride aandrijflijn werkt perfect. Of gaan we nu echt beweren dat we hem (uitgezonderd de een of twee particuliere kopers) speciaal hebben gekocht vanwege het lage brandstofverbruik?
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Koos

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Koos » 30 jan 2014, 18:30

Maar Anko, de meeste klachten die je hier leest hebben vaak niks te maken met de kwaliteit van de hybride aandrijflijn, maar met zaken die in elke normale andere auto ook goed zouden moeten zijn.
Navigatie, telefoonbediening, loszittende bestuurdersstoel, etc.

Dan mag je toch terecht klagen over het feit dat Mitsubishi voor 55K geen beste beurt maakt.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Anko » 30 jan 2014, 19:34

Ja maar Kees, dat is toch precies wat ik zeg? Behalve dan dat de PHEV geen 55k kost, maar tussen de 40 en 53k.

Stel dat slechts 10.000 daarvan (excl. BPM) voor de hybride aandrijflijn is, die kennelijk in orde is. Dan blijft er 30.000 een 42.000 over voor de auto zelf. En toch wordt die auto vergeleken met andere auto's van 55 k, die niet zo'n (dus 0% waardige) hybride aandrijflijn hebben. Als zo'n vergelijking fair is, dan zijn die andere auto's dus eigenlijk duizenden euro's te duur.

Het is niet dat mensen niet mogen klagen over gebreken of tekortkomingen, maar dat constante geneuzel van "en dat voor een auto van 55.000, of eigenlijk nog meer als je de BPM gewoon meetelt", dat is gewoon een beetje naïef. En roept, bij mij in ieder geval, een beetje irritatie op. Maar goed, veel mensen zullen ook wel niet enthousiast worden van mijn kijk op de zaak. Zo gaan die dingen.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

pposthum
Forumlid
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 mei 2013, 00:46
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door pposthum » 30 jan 2014, 19:51

Hoi Anko,

Helemaal eens met jou kijk op de zaak, niks meer aan toe te voegen!
Laatst gewijzigd door OutSander op 30 jan 2014, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd.

Riestad

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Riestad » 30 jan 2014, 20:13

Het is wel leuk om te lezen hoe sommige mensen de duurste auto die ze ooit gekocht hebben aan het verdedigen zijn.

Als je toe zou geven dat het allemaal wat minder was zou je ook toegeven dat je een mindere goede keus hebt gemaakt.
Ik denk dat veel forummers een beperkt referentie kader hebben en de "luxe" opties niet gewend zijn....

Maar ik benieuwd hoeveel phev rijders over 5 jaar weer een mitsubishi kopen, we zullen het zien in de verkoopcijfers van 2018.

Hierop vooruit lopend mijn voorspelling.
2013 / 2014 het beste jaar voor Mitsubishi in Nederland !

ampera

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door ampera » 30 jan 2014, 20:23

Ik zou wel eens een vergelijk willen zien met de nieuwe CR-V, in de duurste uitvoering met groengas infuus kost deze auto ex btw ex bpm evenveel als de Outlander PHEV...

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Anko » 30 jan 2014, 20:26

En is die dan ook ex. BPM te koop?
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Anko » 30 jan 2014, 20:30

Riestad schreef:Het is wel leuk om te lezen hoe sommige mensen de duurste auto die ze ooit gekocht hebben aan het verdedigen zijn.
Over wie heb je het dan? Want ik heb nog geen poll gezien die in kaart bracht voor wie dit de duurste auto ooit was …. :geek:

Volgens mij is het eerder zo dat veel forummers de goedkoopste auto die ze ooit gekocht hebben aan het afbranden zijn. Grappig hoe je door verschillend instelling / perspectief zo anders tegen de dingen aan kunnen kijken.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Riestad

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door Riestad » 30 jan 2014, 20:33

Anko schreef:
Riestad schreef:Het is wel leuk om te lezen hoe sommige mensen de duurste auto die ze ooit gekocht hebben aan het verdedigen zijn.
Over wie heb je het dan? Want ik heb nog geen poll gezien die in kaart bracht voor wie dit de duurste auto ooit was …. :geek:

Volgens mij is het eerder zo dat veel forummers de goedkoopste auto die ze ooit gekocht hebben aan het afbranden zijn. Grappig hoe je door verschillend instelling / perspectief zo anders tegen de dingen aan kunnen kijken.
Kijk even naar de pol welk merk reed je voor de phev.

Mijn "klachten" over de auto komen trouwens behoorlijk overeen met de klachten van de andere mensen in alle andere threads van dit forum. Ook allemaal ongegrond ?
Laatst gewijzigd door Riestad op 30 jan 2014, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.

ampera

Re: Poll: Zou je achteraf nog steeds een Outlander PHEV kope

Bericht door ampera » 30 jan 2014, 20:36

Anko schreef:En is die dan ook ex. BPM te koop?
In Nederland niet, maar in de rest van de wereld wel... ;)

Plaats reactie