Avatar op forum

Een poll, wil je graag meedoen en moderator worden? Plaats hier je verzoeken en we gaan er naar kijken.
Plaats reactie
whosnext
Forumlid
Berichten: 178
Lid geworden op: 12 jun 2013, 23:19

Avatar op forum

Bericht door whosnext » 15 jan 2014, 23:33

Ik heb behoorlijk wat compressie toegepast maar kan met geen mogelijkheid beneden de 13kb komen voor een avatar van 90 x 68 ..

Kunnen jullie de 6 Kb restrictie naar 16kb zetten aub !

berg128

Re: Avatar op forum

Bericht door berg128 » 16 jan 2014, 08:57

Even uit mijn hoofd:
Start, mspaint, enter, resize picture, procent of pixels kiezen (ik kijk met pixels hoeveel procent ik moet nemen), twee keer zelfde % invoeren, bestand, opslaan als, -klein toevoegen aan bestandsnaam.....klaar.
Zo ongeveer dus....

JeroenJ

Re: Avatar op forum

Bericht door JeroenJ » 16 jan 2014, 11:51

Whosnext,

Houd er rekening mee dat er verschillende compressie technieken zijn (jpg, png, tiff, etc) die allemaal hun eigen methode hebben.

Wat Bert128 zegt is leuk maar geeft geen garantie dat je onder de 13kb blijft. Het is dus een kwestie van uitproberen hoe groot je je avator moet maken om binnen de 13kb te blijven.

jpg comprimeert het beste maar geeft dus ook het meeste verlies in de details.

Ik heb voor mijn avatar ook een paar pogingen nodig gehad om aan de 2 eisen te voldoen (grote & afmeting).

berg128

Re: Avatar op forum

Bericht door berg128 » 16 jan 2014, 12:54

Je bent abuis, het heeft niets met compressie te maken in dit geval. De opgegeven pixels in combinatie met de kleurdiepte bepalen de grootte van het bestand. Als je binnen de door de site opgegeven pixels bij 16-bits kleuren blijft garandeer ik dat je binnen de limieten blijft.

Overigens is er meestal geen zinnige verbetering in compressie van jpg naar iets anders. Ook zippen, arcen, rarren heeft nauwelijks zin.

Een truc waar ik wel vaak op wijs is om een jpg-bestand met MSPaint te openen en alleen maar op te slaan onder een andere bestandsnaam. In 90% van de gevallen is het bestand vele malen kleiner met echt miniem kwaliteitsverlies.

Gebruikersavatar
jaapv
Forumlid
Berichten: 490
Lid geworden op: 18 jan 2014, 09:56
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: Avatar op forum

Bericht door jaapv » 24 feb 2014, 10:00

Gewoon de parameters in Lightroom export opgeven en het komt vanzelf goed.
16 bits kleurendiepte voor een avatar is onzin. 8 is voldoende.

jangoed
Forumlid
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 sep 2013, 15:09

Re: Avatar op forum

Bericht door jangoed » 24 feb 2014, 10:05

Waar gaat dit over???
Instyle+ ; Silky-white; Zwart leder; Sidebars; Verbrederset; afneembare trekhaak+skidplate; LED; Sportpack; Stylepack; 18"LM winterset.
Vorige auto: Mitsubishi Outlander 2.4 Instyle 2010
Leverdatum: 30-11-2013

Gebruikersavatar
jaapv
Forumlid
Berichten: 490
Lid geworden op: 18 jan 2014, 09:56
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: Avatar op forum

Bericht door jaapv » 02 mar 2014, 10:06

Toch een beetje lastig als je een bewegende Avatar wilt plaatsen. Een GIF van 6 Kb is niet te doen. Alle fora die ik ken hebben toch wat grotere Avatars. 16 of 24 Kb zou heel wat beter zijn. Alsjeblieft???

Plaats reactie